husky pojat!

panda%tomppa

hei!


minulla 4v leikattu husky poika,ja otin hänelle kaverin,7kk:sen siperia husky uroksen,mitä itse huskeista tiedän,ovat yleensä tosi ihmisrakkaita ,uteliaita jne.. ei yleensä arkoja,varauteneita ihmisiä kohtaan? tämä uusi tulokas 7kk:nen husky pelkää todella paljon ihmisiä. hän ei anna helpolla koskea,makupalalla hieman saa koskettaa ja silittää,remmin kiinnitys valjaisiin on aikaa vievää.. koska koira pelkää niin paljon .hän pelkää myös kaikkia ääniä,jos mieheni kanssa edes vaihdamme asentoa sohvalla hän säpsähtää tai pomppaa ilmaan. vieraita käy nuuskimassa mutta ei anna silittää,eipä juuri meidänkään :( painotan että koira on vasta tullut meille,mutta onko tämä normaalia siperianhuskylta? eka huskyni ei tullut pentuna,mutta hän oli tosi utelias kun tuli meille,ja hyppäsi suoraan sohvalle viereeni,niinku huskylta saattaa odottaakin :) kysyinkin neuvoa mikä auttaisi meidän uuden tulokkaan pelkotiloihin.. ??ja onko jotain hyviä vinkkejä.toisten koirien suhteen hän on hyvin eloisa ja innoskas,haluaisi vaan leikkiä,eikä minkäänlaista itsesuojelua vaistoa ei ole vaikka toinen koira murahtaisi.ihmisiä kohtaan vaan tosi arka, pelkään jopa kun kiinnitin remmiä että puree.. en haluiaisi heti luovuttaa,joten viisaat neuvot olisi tervetulleita. :)

1

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jejeee

      Minkälaisesta paikasta koirasi olet hakenut?? minulla ei huskeista oli itselläni kokemusta rotuna, mutta kuulostaa muuten ettei ole sosialistettu ollenkaan ihmisiis.. tai sitten sille on huonoja kokemuksia esim. pahoinpitelyä kun on noin arka ja pelokas.. vielä kun on kyse melkein pentuikäsestä koirasta niin ei kaikki ole mennyt kyllä putkeen entisessä osoitteessa.. koirat kuitenkin noin nuorina ovat yleensä luonnostaan uteliaita.. Kannattaa varmaan kysellä entiseltä omistajalta että mitä koiran kanssa on tapahtunut.. voihan olla että se jonkin verran vielä vierastaa uutta paikkaa ja ihmisiä, mutta en uskoisi muuten koiran joka olisi sosialistettu ihmisiin ja tottunut kodin erilaisiin ääniin reakoivan noin voimakkaasti.. sisun täytyy saada koiraasi luottamus kuntoon ja eläinlääkäriltä voit kysyä että olisiko koiraa rauhoittavaa esim. suihketta, kun sellaisia on joita suihkitaan huoneilmaan ja ne saavat koiran rentoutumaan ja tuntemaan olonsa turvallisemmaks:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe