Tytöillä äänenmurros?

Tyttö

Onks tytöillä äänenmurrosta? Jos on, nii minkä ikäisenä ja kuinka matalaksi ääni voi mennä?...

31

5830

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dergtyjupooi6uygtr

      On mutta ei oo niin räikeästi ilmenevä kuin pojilla. Itellä se ilmeni vasta laulaessa ku ääni meni jatkuvasti rikki. Kävin kysäsemässä asiaa lääkäriltä niin äänenmurros oli kyseessä. Muistaakseni menee ohi siinä parinkympin paikkeilla.

      • Huomasin tässä pari päivää sitten saman.. Ja ikää jo 20 :D


      • Surullinen___xx

        Olen 14 vuotias ja aina nykyään kun laulan ääneni menee "rikki" se harmittaa minua aika paljon sillä rakastan laulaa ja esiintyä lavalla mutta koska ääneni ei kestä sitä niin en voi enää laulaa lavalla


    • volyymiä

      se on yksilöllistä. Joilki on matalempi ja joilki korkeempi,ei kuiteskaa hirveen alas mene:)

    • ftgyoidpåäs

      mulla ei oo ainaskaa mitenkää ääni muttunu, oon siis 16v tyttö

      • Kyllä muuttuu

        Muuttuu varmasti muistele 10 v päästä kuinka lapsellinen ääni sinulla 16 v oli. Kenekään tytön ääni ei ole sit aikuisena vaikka 30 v samanlainen mitä 16 v.


    • moiiiii

      Tänä aamuna säikähdin mun ekasta lauseesta: -"Mee" Sanoin sen rennolla äänellä, mut se kuulosti tosi kovaääniseltä...mut mulle tuliki vähä kurkkukipuu...äänenmurros?...no ei ehkä välttämättä

    • Lfoougugggyjg

      Tytön äänen murros tarkoittaa että ei enää kuullosta pikkutytöltä

    • ....................

      Kyllä ääni kai jonkin verran madaltuu. Vanhoissa kotivideoissa joissa olen ala-astelainen minulla on välillä tosi kimeä ääni :D Enpä haluaisi enää kimittää nyt aikuisena... Ääni muuttuu varmaan siinä murrosiän aikana.

    • Jokuvaanjoka

      Ääni kehittyy mut ei se silleen oo äänenmurros

    • LaulajaP:

      16.vuotiaana suunnilleen on ääni kehittynyt loppuunsa. Tai ainakin laulutunteja suositellaan ottamaan vasta muutamaa vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen:P

    • pak0u

      oon 18 ja mulla on ihan hellllllvetin matala ääni muijaks :D

    • 12-v tyttö

      huomasin täs yks päivä ku laulettiin jossaki musiikin tunnilla ja itelä ääni meni TOSI korkeelt eikä kellään muulla tytöllä riittäny ääni,ei ees niillä piipittäjillä. ja mul on oikeesti aika matala ääni tavallisesti puhuessa mutta ku jtn selittää nopeesti ja innolla nii siinä sitä koko luokka nauraa äänen korkeudelle.. :)) ja viime vuonna jo linkassa selitin tyypeille jtn ja sit meni ääni yhtäkkiä tosi korkeelt ja yks vähä mua vanhempi kysy sit et "Ei ***** onks sulla äänenmurros??!!!" ja emmä ny vielä sillo sitä arvannu mut näin kävi...

      • 12.v

        Mulla on äänenmurros D: Mun ääni lähtee koko ajan


    • Sing!!

      En ees huomannu mun omaa äänenmurrosta yks kerta vaan mummi sanoi et sun ääni on muuttunu sul on tullu äänenmurros :D ja siis nään sitä ehkä puolen vuoden välein. Tää tapahtu jotain 3 vuotta sitte ja olin sillon 13.

      Mut sitte huomasin et mun ääni yletty paljon matalemmalle kun lauloin. Ei kyllä mitenkään vaikuttanu korkeisiin ääniin edelleen menee tosi korkeeltakin. Sillon ennen mun ääniala oli jotain keski-c:stä vähän vajaa 2 oktaavia ylöspäin ja nyt muuten sama mut alkaa melkeen oktaavin alempaa.

      Muuten mun puheäänen korkeus riippuu aika paljon siitä mitä puhun ja kelle ja myös tunnetilasta aika paljon. Oon huomannu et jos oon rauhallinen niin ääni on matala mut sitte jos alan innoissani selittää jotain niin äänenkorkeus nousee.

      • muistutussss

        Tyttöjen ääni madaltuu äänenmurroksessa puolella oktaavilla, ja pojilla yhdellä oktaavilla :)


    • ei niin selvästi..

      Tytöillä ei tuu niin selvää äänenmurrosta ku pojilla, mutta kyllähän se ääni muuttuu.. Ei kukaan kuulosta samalta 30-vuotiaana, kuin esim. 8-vuotiaana :D

      • ei varsinaisesti

        beegeen tunnil joku poika otti asian puheeks ja ope sano et ei varsinaisesti mut ääni kyl muuttuu :) mutta jollet haluu mitää hirveen kauheen ällöttävän kauhistuttavaa kähinä-ääntä, älä koskaan polta!!!


    • Arppiina

      Mulla on aina ollu aika matala ääni ja tuntuu et se madaltuu koko ajan lisää ;_; oon 15 vuotias

    • Lässyttäjä13

      Itse häpeän ääntäni. Itse kuulen sen ihan hyvin mutta todellisuudessa se on hirveä! Todella matala. Voisi ennemminkin luulla pojaksi. Haluaisin kimeä'mmän äänen. Näytän muutenkin poikamaiselta. Haluaisin olla tyttö.. :D

      • Blazenna

        Mulla on kanssa tytöksi ehkä hieman matala ääni (ainakin joihinkin verrattuna), ja joskus vielä häpesin sitä, mutta nyt kun ikää on tullut lisää ja teinivuodet kohta takana päin, olen oppinut pitämään siitä. Ennemminkin olen vain iloinen, ettei mulla ole sellainen korkea kimitys-lässynlää-ääni, vaan rouheampi ja aikuismaisempi (ei kuitenkaan mikään viski-tupakka-kähinä). :)


    • 12V Tyttö

      Mulla on tytöksi omasta mielestä matala ääni, siitä oon kavereille valitellu ja ne vaan sanoo että "Tässä iässä kaikki sanoo noin omasta äänestään" Noh ehkä se on niin mutta mua ärsyttää. Musta tuntuu että mun ääni on pojan ääni joka on tyttömäiseltä kuulostava silti [?] Kukaan ei oo ikinä valittanu mun äänestä paitsi mä. Joskus puhun ittekseni ja yritän keksiä tavan sanoa jotain joka kuulostas normaalilta tällä äänellä. En tiedä onko se vain paineita nostattava aihe sen takia koska menen ylä-asteelle ja pelkään että ääntäni arvostellaan siellä.

      • tyhmää/:

        Oon 12v tyttö ja mullekki on tullu äänen murros ennen kaikki tykkäs mut nyt?! :0 ei tykkää mun ääni on sellanen korkee ku laulan mut ennen se oli sellanen normaali ja matala... Ja nyt se on niinku puhuessa matala ja sit laulaessa korkee ja ennen oli toisin päin ):


    • Miwwaa

      Oon ite 13 v ja kuulostan joltai 7v ja mun pikkusisko (8v) on mua pidempi ja sil on paljon normaalisempi ääni mul on sellai 2luokkalaisen pikku tytön ääni ei saakeli

    • Ei tietenkään, ei niillä ole siitintä.

    • perunaperse

      mulllaki o ääne murros ihan ku pojil

    • Minä.vain.mursu.olen

      Hei! Mä oon 12 vuotias, kyllä olen niin nuori vielä ( 4 kuukautta niin on 13 ). Mä oon tässä näin huomannut ihan tavallisesti, kun puhun niin äänen rikkeitä tulee ja mun veli aina nauraa niille. Voiko näin nuorena tulla tytölle äänenmurros?

    • Puolikuollut

      Olen 12vuotias tyttö ja musta on alkanut tuntua että mulla voisi olla ääni menee huutaessa meinaan matalasta korkeaksi enkä pysty hallitsemaan kuinka korkea tai matala ääni minulla on. Äänen murrosta ei olla todettu mutta sille minusta tuntuu

    • Puolikuollut

      Ja samaan aikaan mun luokkalaiset sanoo että kuulosta 15vuotiaalta pojalta jolla on äänen murros en tajua miten mulla on niin kauhea äänenmurros 12vuotiaana tyttönä xd tuntuu oudolle että minulla on välillä luokan poikia isompi äänen murros jos huudan

    • sdfjgölsdkjfgölksdfg

      Todella pieni sellainen tulee. Jos verrataan pikkulapsen ääneen aikuisen ääntä niin kyllä eron huomaa, mutta se ei ole kumminkaan niin iso.

    • Anonyymi

      mua on monest luultu pojaks ku mul on vähän matala ääni välillä ja pukeudun ku pojat:) ketä muuta on luultu kans??

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe