Hei!
Olen lähdössä pitkälle matkalle seuduille joissa polttava aurinko ja kova kuivuus ovat yleisiä. Pukeutumisessa lienee silloin ensiarvoisen tärkeää, että ihon ja pään saa suojattua auringolta, mutta samalla tietenkin vaatetuksen pitäisi olla kevyt ja ilmava jottei sentään läkähdy.
Millaisia vaatekappaleita/materiaaleja te suositteleisitte?
Pukeutuminen kuumuutta ja aavikkoa vastaan
8
2076
Vastaukset
- 22
Kerros vähän, mitä teet reissussa? Jos olet hotelleissa tarvitset erilaisia varusteita kuin jos reppureissussa ja yövyt paimentolaisten teltassa.
- Chasedid
Kyseessä on omatoimimatka ja myös yöpyä tavallisista majapaikoista poikkeavissa paikoissa, kuten teltassa. Voisi sanoa, että vaatteiden käytännöllinen arvo on tärkeä, ei se kunka muodikas tai istuva se on illanviettoon. Sukupuoli on mies jos sellaisen tähdennyksen vielä tekisi.
- 22
Armeijan maihinnouskenkiä on myös aavikkokäyttöön. Sellaisia olen kuullut kehuttavan.
- just joo
näitä haaveilijoita sitä riittää...muista ottaa Grandia....sitä juo Karikin.
- ..
Ennemmin varautuisin ötököitä ja muita vaarallisilta eläimiltä? Antaa hien haista, kunhan muistaa juoda vain riittävästi.
- travelbag
Olen vieraillut ko. paikoissa. Tarkeaa on olla ilmava eri puuvillainen vaate. Ei missaan tapauksessa mitaan synteettista !
Suosittelisin ohuita puuvilla pitkalahkeisia housuja, koska ne suojaavat hyvin auringolta, sitten joku teepaita (imee hikea) ja paalle pitkahihainen (hihat saa aina rullattua ylos tarvittaessa) pusero.
Hattu hyvin tarkeaa ota parikin mukaan, jos et osta paikan paalla.
Riippuen missa pain kuljet, voit aina ostaa halvalla paikallisia tuotteita tarpeen mukaan lisaa.
Itse (olen nainen) kaytan puuvillahousuja, joissa paljon taskuja, joihin voi tunkea kaikkea tarvitsemaani.
Ihminen hikoilee kuumassa ilmastossa myos ihon kautta, sita ei huomaakaan, ja veden tarve on jatkuva, aina vesipullo josta sipaisee pikkuhiljaa nestetta.
Ja hyva aurinko suojavoide - kylla, miehellekin! Hyvaa matkaa! - Anonyymi
Miltä asioilta aavikon asukkaiden vaatetus suojaa heitä yöllä?
- Anonyymi
Paleltumilta ja skorpionilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä491857Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651658Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701388Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2111252Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321147- 1281145
- 781096
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141067Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057