Hei!
Olen lähdössä pitkälle matkalle seuduille joissa polttava aurinko ja kova kuivuus ovat yleisiä. Pukeutumisessa lienee silloin ensiarvoisen tärkeää, että ihon ja pään saa suojattua auringolta, mutta samalla tietenkin vaatetuksen pitäisi olla kevyt ja ilmava jottei sentään läkähdy.
Millaisia vaatekappaleita/materiaaleja te suositteleisitte?
Pukeutuminen kuumuutta ja aavikkoa vastaan
8
2115
Vastaukset
- 22
Kerros vähän, mitä teet reissussa? Jos olet hotelleissa tarvitset erilaisia varusteita kuin jos reppureissussa ja yövyt paimentolaisten teltassa.
- Chasedid
Kyseessä on omatoimimatka ja myös yöpyä tavallisista majapaikoista poikkeavissa paikoissa, kuten teltassa. Voisi sanoa, että vaatteiden käytännöllinen arvo on tärkeä, ei se kunka muodikas tai istuva se on illanviettoon. Sukupuoli on mies jos sellaisen tähdennyksen vielä tekisi.
- 22
Armeijan maihinnouskenkiä on myös aavikkokäyttöön. Sellaisia olen kuullut kehuttavan.
- just joo
näitä haaveilijoita sitä riittää...muista ottaa Grandia....sitä juo Karikin.
- ..
Ennemmin varautuisin ötököitä ja muita vaarallisilta eläimiltä? Antaa hien haista, kunhan muistaa juoda vain riittävästi.
- travelbag
Olen vieraillut ko. paikoissa. Tarkeaa on olla ilmava eri puuvillainen vaate. Ei missaan tapauksessa mitaan synteettista !
Suosittelisin ohuita puuvilla pitkalahkeisia housuja, koska ne suojaavat hyvin auringolta, sitten joku teepaita (imee hikea) ja paalle pitkahihainen (hihat saa aina rullattua ylos tarvittaessa) pusero.
Hattu hyvin tarkeaa ota parikin mukaan, jos et osta paikan paalla.
Riippuen missa pain kuljet, voit aina ostaa halvalla paikallisia tuotteita tarpeen mukaan lisaa.
Itse (olen nainen) kaytan puuvillahousuja, joissa paljon taskuja, joihin voi tunkea kaikkea tarvitsemaani.
Ihminen hikoilee kuumassa ilmastossa myos ihon kautta, sita ei huomaakaan, ja veden tarve on jatkuva, aina vesipullo josta sipaisee pikkuhiljaa nestetta.
Ja hyva aurinko suojavoide - kylla, miehellekin! Hyvaa matkaa! - Anonyymi
Miltä asioilta aavikon asukkaiden vaatetus suojaa heitä yöllä?
- Anonyymi
Paleltumilta ja skorpionilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962156
- 1021750
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141721Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931336Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31186Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1781177- 64926
- 56906
- 76890
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123868