kiusaaminen päiväkodissa!

huolestunut

mitä pvkodin pitäisi tehdä lapselle joka on jo yli vuoden kiusannut, hakannut,potkinut,töninyt muita lapsia lähes päivittäin! pvkodissa ei muut lapset tee samaa! missä vaiheessa pvkodin on tehtävä lastensuojelu ilmoitus lapsesta, normaalia käytöstähän tuo ei ole! lapsi ei pysty ottamaan mitään sääntöä/kieltoa vastaan saati oppimaan niistä jotain! olen ollut useasti paikalla kun tämä lapsi kiusaa muita, kukaan ei ole asiaan puuttunut millään tavalla! myös meidän poikaamme kiusaa usein, n2 vk sitten poikamme alkoi puhumaan kuinka paljon häntä kiusataan, otimme välittömästi yhteyttä pvkotiin ja johtajaan, ja palaveri on sovittuna,mutta hyödyttääkö mitään? kerroimme ilmoittaessa kuinka vakasti tämä kiusaaminen vaikuttanut poikaamme, tuntuivat ottavan asian tosissaan ja asiaan kuuluvalla vakavuudella,mutta kuinkas kävikään, jo seuraavana päivänä poikamme kertoi kuinka sama kiusaaja oli kiusannut, heittänyt kepillä päähän, osuen nenään, tästä veriset naarmut! hoitaja oli tämän nähtyt,kiusaaja oli saanut puhuttelun,MUTTA MEILLE EI HOITAJAT KERTONUT TAPAHTUMISTA vaikka juuri olemme asian esille ottanut! tuntuu että he VÄHÄTTELEE ja yrittää peitellä asioita jotta kukaan ei ilmoittele asiasta eteen päin!! olen myös ollut yhteydessä lastensuojeluun ja he ovat ihan ihmeissään miksi asialle ei tehdä mitään! ensi viikolla jos palaveri ei tuo konkreettista muutosta asiaan, teen lastensuojelu ilmoituksen pvkodista sekä otan poikani pois hoidosta! pvkodin henk.kunta on ensisijaisesti vastuussa lapsista ja heidän turvallisuudesta, kiusaaminen on todistetusti jatkunut yli vuoden,mutta MITÄÄN asia hyväksi ei olla tehty!! kiusaaja on selkeästi erityis pvhoidon tarpeessa,mutta siirtoa ei vaan tehdä!

13

2333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun. hoit.

Nykyisin ei ole mitään erityispäivähoitopaikkoja. Erityislapset integroidaan normaaliryhmän sekaan. Hoitajilla on vaitiolovelvollisuus. Eivät he saa sinulle kertoa miten ovat tämän ko. lapsen kohdalla toimineet, tai mitkä tämän lapset ongelmat ovat ja miten niihn on puututtu. Eivätkä he mistään lastensuojeluilmoituksista sinulle voi kertoa. Lastensuojelutyöntekijöillä on myös vaitiolovelvollisuus. Eivät he voi sinulle kertoa onko tästä lapsesta tehty muita ilmoituksia vai ei.
      Ja kaupungilla on velvollisuus hoitaa KAIKKI lapset erityistarpeelliset ja ns. tavalliset. Ei sieltä voi ketään pois huonon käyttäytymisen takia siirtää.

Valitettavasti ainoa vaihtoehtosi on ottaa omasi pois hoidosta, ja järjestää hänen hoitonsa muilla tavoin, jos et koe paikkaa lapsellesi turvalliseksi.

• urpoja

aijaa, täällä on ainakin ns erkka pvkoti kuten myös tampereellakin pari!! mä en ole kysynyt että kertooko mulle, tiedän ettei kerro,tiedän että vaitiolovelvollisuus, lueppa noi KYSYMYKSER uudestaan!!!!!!! urpo

• urpo..heh

Meilläpäin taas erityispäiväkodit on ainoastaan syvästi kehitysvammaisille lapsille. Kaikki muut integroidaan normaaliryhmän sekaan. Sehän nykyajan suuntaus onkin integroidaan kaikki. Jokaisella lapsella on oiekus normaalipäivähoitoon, vaikka olisi kuinka vaikeuksia tulla toimeen muiden kanssa tai ei osaa hallita tunteitaan.

Ap:llä ei ollut yhtään järkevää kysymystä. Ei hän voi toisten lapselle mitään tehdä, joten turha hänen on siihen neuvoja kysellä. Ei hänelle edes kuulu toisten lasen mahdoliset diagnoosit ja se mitä tälle lapselle hoitopaikassa/kotona tehdään.

• lh

Lastensuojeluilmoituksia ei tehdä sen takia, että joku käyttäytyy aggressiivisesti. Sen sijaan ollaan yhteydessä erityislastentarhanopettajaan, ja mahdollisesti vanhemmat voivat olla yhteydessä neuvolaan, jotta selvitettäisiin, onko käytöksen taustalla mahdollisesti neurologinen tai muu fyysinen syy.

Lastensuojeluilmoituksia tehdään silloin kun lapsia ei haeta hoidosta, he tulevat jatkuvasti hoitoon likaisina, heiltä löytyy selittämättömiä vammoja jatkuvasti, vanhemmat tulevat päihteidenalaisena tuomaan tai hakemaan lapsensa, lapset ovat nälkiintyneitä jne. Pelkkä lapsen käytöshäiriö ei riitä syyksi.

Erityispäiväkoteihin ei laiteta yleensä kuin selkeästi kehitysvammaisia lapsia. Vaikka vaihtaisitte päiväkotia, tilanne ei todennäköisesti muuttuisi, sillä melkeinpä jokaisessa päiväkotiryhmässä on nykyään käytösongelmaisia lapsia. Miksi luulet, että koulujen opettajat ovat ylirasittuneita? Siksi, että ne käytösongelmaiset lapset kasvaa lopulta isoiksi ja siirtyvät heidän opetettavikseen. Ja ihan normaaliin koululuokkiin menevät.

Ehkä teille sopisi paremmin perhepäivähoito, tai englannin kielikylpypäiväkoti. Niissä ei yleensä ole erityistapauksia.

• Kiusaaminen kuriin

Tuollainen kiusaaminen on jo rajumpaa ja siiehn luulisi löytyvän kehinot ja halu puuttua?

Itseäni askarruttaa tälläinen ei niin näkyvä kiusaaminen. Eli esim. leikeistä pois jättäminen. "Mä en leiki sun kanssa" tai pahempaa "me ei leikitä sun kanssa" yms. Jos lapsi menee sanomaan hoitajalla, että "Jani ei leiki mun kanssa" niin hoitaja vaan tokaisee, että menkääs nyt siitä ulos ja päättäkää siellä sitten kuka leikkii kenenkin kanssa. Ajatellaan, että lapset itse päättävät kenen kanssa leikkivät, siihen ei puututa. Vaikka mielestäni pitäisi kannustaa siihen, että kaikki lapset otetaan mukaan leikkeihin. Tai ei ole ainakaan niin, että
      joku jää aina ulkopuolelle. Ja myös nimittelyä ei saisi sallia. Tönimiseen ym. kyllä ainakin lapseni päiväkodissa näytetään puuttuvan. Tosin ei aina niihinkään. Oma lapseni tönäistiin tahalteen nurin isomman lapsen toimesta ja hoitaja ei puuttunut asiaan mitenkään. Sanoi vain, että tämmöistä tämä täällä on. Satuin juuri paikalle ja näin tapahtuman kauempaa. Tuntuu kurjalta jättää lapsi sellaiseen paikkaan!

Tässä lehdessä ollutta juttua aiheesta:
      http://www.iltalehti.fi/perhe/2012080915936253_pr.shtml

• hankalaa..

Leikeistä jää väkisinkin aina osa porukasta ulkopuolelle, koska päiväkodissa on niin paljon lapsia että on sula mahdottomuus että kaikki leikkisivät yhdessä. Toisaalta joku lapsi kokee kiusaamiseksi sen ettei pääse juuri siihen ryhmään mukaan johon haluaisi, eikä sitten itse kelpuuta jotain toista lasta omaan leikkiinsä eikä itse kelpuuta toista ryhmää leikkikavereikseen, vaan jättäytyy yksin kaikista muista leikkitianteista, jos ei ole päässyt juuri siihen yhteen. Kuka siinä sitten on se kiusaaja? Mielestäni tämä poissuljettu lapsi itsekin tekee ihan samaa muille, joita ei kelpuuta leikkeihinsä.

Pienemmissä ryhmissä esim. pph:n neljän lapsen ryhmässä on paljon selkeämpää valvoa että ketään ei jätetä yksin, vaan kaikkien kanssa on tultava toimeen ja leikittävä yhdessä vaikkei kaikista kavereista itse pitäisikään.

• 3lk

Mun kaveri sano et se raiskattiin päiväkodissa. En tiiä mitä se tarkottaa. Isi sano et se on tätien kiusaamista.

• entajuu.

Siis mitä?? Teet ap. Lastensuojeluilmoituksen päiväkodista?? Onko päiväkoti mielestäsi lapsi, joka tarvitsee suojelua?? Onko päiväkodilla jokin hätä? Eikö päiväkotia suojella mielestäsi tarpeeksi?

• Anonyymi

Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta, jonka voinnísta ilmoittaja on huolissaan. Päiväkoti on rakennus, jos rakennuksen kunnosta joku on huolissaan, ottaa hän yhteyttä esim. kiinteistönhoitajaan.

• Toimi, älä ihmettele

Kiusaamiseen voi ja pitää aikuisen toimesta puuttua. Aikuinen seuraa, ohjaa ja puuttuu lasten leikkeihin jos porukassa kiusaamista. Aika kädetöntä jos aikuinen ei osaa hoitaa näitä kiusaamis tilanteita, varsinkin kun päiväkoti ikäisistä vielä kyse.

• Teepäs näin

Teepä näin!

Kirjoita paikallislehteen juttu, kerro päiväkodin nimi ja se että päiväkoti ei järjestä asiaa kuntoon.

Yleisönpalstalle saa ainakin kirjoittaa.

Laita päiväkodin lähistölle lappusia ja kerro asiasta.
      Maitokaupan seinään myös.

Kyllä päiväkodin tehtävä on hoitaa asia kuntoon, ei sinun tarvitse sen takia siirtää lastasi muualle.

Kyseessä on "koulukiusaus".

Ilmoita poliisille!

Reippaasti vaan, onhan tilanteeseen saatava loppu ja painukoon sen päiväkodin johtaja muihin töihin! Paikka auki ja pätevämpi johtaja töihin!

• eräs iskä

Kurjenpolven päiväkodissa lastenhoitaja S.L. piereskelee aina minun naamaani, kun haen lastani päivähoidosta. Minua alkaa aina yskittää ja nenää polttelee, mutta ihania ovat ko. naisen päästöt. En koe sitä millään lailla kiusaamiseksi.

• Olet pervo

Olet sairas pervo.

Ja kaikki muutkin jotka ovat laittaneet peukun pystyyn.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10651
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      3319
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      228
      2230
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      2043
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      2
      1442
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1154
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1140
    8. 176
      1034
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      999
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      959
    Aihe