Ongelma seuraava, pitäsi saada yhdessä solussa olevasta tekstistä poimittua kaksi erillistä sanaa.
Teksti siinä solussa (vaikka A1) on esim. Helsinki 3.10.2012 jalkapallo pojat.
Tuon Helsingin paikalla vo olla myös Riihimäki, Lahti ja Hyvinkää. Elikkä joku näistä neljästä paikasta on aina tuossa alussa ja se mun siitä pitäisi automaattisesti jotenkin tunnistaa.
Lisäksi tuon jalkapallon kohdalla voi olla myös tennis, koripallo, sulkapallo.
Eli vielä selvennyksenä mun pitäisi saada poimittua A1 olevasta tekstistä tuo paikannimi ja laji. Ne eivät ole keskenään sidottuna, eli voi olla vaikka Lahti....jalkapallo.
Koittanu ite poimi.tekstistä ja phaku ym.. mut ei vaan oo löytyny ratkasua.
-hiutale
Yksittäisiä sanoja tekstistä?
2
171
Vastaukset
- ...
Jaa se sarake usempaan osaan (teksti sarakkeiksi).
=LEFT(A1;FIND(" ";A1;1))&MID(MID(MID(SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2);1;256);FIND("^";SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2));256);2;FIND(" ";MID(MID(SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2);1;256);FIND("^";SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2));256))-2)
VBA:lla
moduuliin...
Function HaeSanat(Solu As Range, Sana1 As Integer, Sana2 As Integer, Erotin As String) As String
Dim a
a = Split(Solu, Erotin)
HaeSanat = a(Sana1 - 1) & " " & a(Sana2 - 1)
End Function
ja soluun mihin haluat tuloksen kaava
=HaeSanat(A1;1;3;" ")
hakee nyt solusta A1 ekan ja kolmannen sanan erottimena välilyönti
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?4032190Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh631333Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831320- 1371208
- 891171
- 991029
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro133954- 48890
- 47821
Sitä saattaa vähän hölmöillä
rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.60770