Ongelma seuraava, pitäsi saada yhdessä solussa olevasta tekstistä poimittua kaksi erillistä sanaa.
Teksti siinä solussa (vaikka A1) on esim. Helsinki 3.10.2012 jalkapallo pojat.
Tuon Helsingin paikalla vo olla myös Riihimäki, Lahti ja Hyvinkää. Elikkä joku näistä neljästä paikasta on aina tuossa alussa ja se mun siitä pitäisi automaattisesti jotenkin tunnistaa.
Lisäksi tuon jalkapallon kohdalla voi olla myös tennis, koripallo, sulkapallo.
Eli vielä selvennyksenä mun pitäisi saada poimittua A1 olevasta tekstistä tuo paikannimi ja laji. Ne eivät ole keskenään sidottuna, eli voi olla vaikka Lahti....jalkapallo.
Koittanu ite poimi.tekstistä ja phaku ym.. mut ei vaan oo löytyny ratkasua.
-hiutale
Yksittäisiä sanoja tekstistä?
2
165
Vastaukset
- ...
Jaa se sarake usempaan osaan (teksti sarakkeiksi).
=LEFT(A1;FIND(" ";A1;1))&MID(MID(MID(SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2);1;256);FIND("^";SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2));256);2;FIND(" ";MID(MID(SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2);1;256);FIND("^";SUBSTITUTE(A1;" ";"^";2));256))-2)
VBA:lla
moduuliin...
Function HaeSanat(Solu As Range, Sana1 As Integer, Sana2 As Integer, Erotin As String) As String
Dim a
a = Split(Solu, Erotin)
HaeSanat = a(Sana1 - 1) & " " & a(Sana2 - 1)
End Function
ja soluun mihin haluat tuloksen kaava
=HaeSanat(A1;1;3;" ")
hakee nyt solusta A1 ekan ja kolmannen sanan erottimena välilyönti
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2319087- 696055
- 265668
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni485515Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv415388Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h945282- 624763
- 434427
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on573756- 493405