Pomeranian omistajat

Hansuniitti

Kysyisinkin asiasta tietäviltä. Eli minulla on pomeranian narttu 4kk ja sillä ei ole koskaan ollut kovinkaan pitkä ja tuuhea turkki. Joten voiko tuosta päätellä, ettei siitä kovin tuuheaa turkkia tulekkaan? Myös pommini painaa nyt 1,9kg, voiko olla mahdollista, että kasvaa kleinin mittoihin? Korkeutta sillä on 21,5cm.

Kyselen siksi täältä kun netistä ei oikein löydy tietoa.

7

7266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pommin ja klainin om

      morjens, mulla on 1v 8kk ikäinen pommi uros joka painaa 5 kg ja säkä korkeus on 26 cm, eikä poika ole mikään pullero vaikkakin painoa on tuonkin verran.

    • vsvsvsvs

      Oikea osoite kysymyksiisi on kasvattaja mistä ostit koirasi, Toiset on kovia syömään ja sitä pitää rajoittaa ja käyttää lenkeillä, ensin tietysti lyhkäsillä, Itselläni on 1v10kk ja vajaa 4kk urokset. Vanhemhempi oli huono syömään joten tuli tuputeltua sillä seurauksella, että nyt pitää rajoittaa kun painaa 4,4kg skä noin 25, siis 5kg on kyllä jo liikaa, nivelet ja polvet pettävät.Tämä pentu söisi varmaan niin paljon kuin antaisi, saa kunnon aterian 3 kertaa päivässä, on kova touhuamaan,painoi 13viikkoisena 1,4kg mikä on ihanne paino. Pommien pentukarva on aivan erivärinen ja tuntuinen kuin aikuisen koiran, vasta reilun vuoden ikäisenä tietää minkälainen siintä tulee,isompi oli aivan harmaa pentuna, nyt oranssi-soopeli ja sillä on aivan mielettömän paksu alusvilla sekä hyvä muukin karva,pommeilla on niissä aika paljon eroavaisuuksia.Pelkkä nappula ei riitä,itse annan raejuustoa,öljyä,keitettyä porkkanaa,keitettyä riisiä ja mössön joukkoon pentu nappulaa tai lihaa tai kanaa tai kalaa.Keitän kanan ja kalan,lihan voi antaa raakana.Ruolalusikallinen kerralla.Älä tee sitä virhettä että annat pentusi vielä lihoa,onhan sillä säkä korkeampi kun mun pennulla,voithan kysyä lääkäriltä kun menet seuraavaan rokotukseen.

      • vsvsvsvs

        siis pentu oli 16 viikkoa kun painoi 1,4kg
        kylkiluut pitäis tuntua ettei ole rasvakerrosta päällä
        hyviä jatkoja


    • chromecoma

      Nartuille ei aina kasva yhtä tuuhea turkki kuin uroksille ja joillakin pennuilla on erittäin voimakas "puppy uglies"-kausi, jolloin pentukarva alkaa väistymään aikuisturkin tieltä. Tapauksesta riippuen vaihe ajoittunee 4-8 kuukauden välille. Toisilla tämä vaihe on suht kevyt, mutta toisilla turkki saa koko pennun näyttämään kynityltä apinalta. :) Niin ja meillä on ruokakupissa nappulaa ja turkki on hyvin terveennäköinen.

      Painosta on vaikea sanoa kun ei tiedä ruokailu- ja liikkumistottumuksista, ja nuo pentujen painot vaihtelee niin paljon. Meidän narttu painoi 6kk iässä vajaa 2 kiloa ja paino on nyt aikuisena noin 3 kiloa. Hänen samanikäinen sisarus painaa aikuisena 2 kiloa.

    • Ppommi

      Kysymys miksi ei pelkkää nappulaa ? Minulle kasvattaja suositteli pelkästään koiran ruokaa ja nappuloita ? Millaisia määriä syötätte koirillenne kerralla jos siis muutakin kun nappulaa? Meillä kipossa papanoita ja mikäli syö kaiken niin saa illalla samanlaisen annoksen. On vain nirso ja huono syömään niin meinaa jäädä nappulatkin syömättä ja lojuu vain kupissa. Joskus olen laittanut joukkoon pienen pieniä muruja juustoa että maistuisi paremmalle.

    • Piiapomeranian

      Meillä 6kk urospommi joka painaa 1,4kg. Olen yrittänyt löytää tuosta painosta tietoa että onko normaali mutta ei oikein löydy. Syö kaksi kertaa päivässä nappulaa ja raakaruokaa. Harvoin ruokakippo on tyhjä yleensä aina nappuloita jäljellä eli ei siitä kiinni saako ruokaa. Ja nappula on hyvälaatuista sekä raakaruoka. Ehkä tuo herra on vain minikokoa :) Meillä ystäväkoira joka on 2kk nuorempi ja painaa nyt jo yli 2kg eli painokin ilmeisesti tapauskohtiasta.

    • Pommikasvattaja

      Meil leikattii pallit pois nii paino putos heti 20kiloo. Oli 18kiloset kivekset

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe