Lisää pituutta ja heti:)

Hande50

Mulla on tuommonen Sigman 150-500 F5-6.3 APO DG OS. Teleputki
ja nyt tuli mieleen että oliskohan tuohon sopivia jatkeita lisäämään ulottuvuutta esim,lintukuvaukseen.Valovoimahan siinä tietty hieman huononee.

10

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sigmaphoto.com
    • ei vain hieman

"Valovoimahan siinä tietty hieman huononee."

Eikä vain hieman - uudeksi valovoimaksi tulee F7-9, joten telepäässä sulla ei välttämättä toimi automaattitarkennus lainkaan.

• Muistelen lukeneeni uuden D800 Nikonin toimivan keskimmäisellä tarkennuspisteellään vielä aukolla F8. Näin ollen ainakin 1,4x telekonvertteria pitäisi voida käyttää. Kuinka paljon e laskee erottelua on ainakin minulle vielä tuntematon asia.

• Työeläkeläinen kirjoitti:

Muistelen lukeneeni uuden D800 Nikonin toimivan keskimmäisellä tarkennuspisteellään vielä aukolla F8. Näin ollen ainakin 1,4x telekonvertteria pitäisi voida käyttää. Kuinka paljon e laskee erottelua on ainakin minulle vielä tuntematon asia.

Näppiksen (käytän erillistä näppistä kun tuo läppärin näppis ei oikein luonnu näppeihini) ja läppärin yhteistyö ontuu joskus ja oikoluku unohtuu joten:

edellisen kommenttini e = edellinen

Olen pahoillani aiheuttamastani päänvaivasta. Jos arvasit oikein niin voit pitää aivoresurssejasi varsin riittävinä. Hyvää päivän jatkoa vaikka lieneekin maanantai!

• keppiä "köyhälle" :)

"vielä aukolla F8"

juu saattaa jollain kameralla ja jollain objektiivilla toimia, mutta aineskaan et tee, kuten kameravalmistaja haluaisi - kameravalmistaja näyttää antavan ns. edullisten millien toivojille keppiä karulla tavalla:

"With lenses that have a maximum aperture of f/5.6, or faster, the central bank of 21 AF points will all function as cross-type AF sensors, and the left and right banks of 20 AF points each will act as cross-type sensors at f/4 and f/5.6."
      http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/eos_1d_x_explained.do

Joten Canonilla ei f/8 toimikaan.

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että:

EF 600mm f/4L IS II USM Extender EF 1.4x III on se pisin mahdollinen yhdistelmä - ja valovoiman f/5.6 objektiivin kanssa et voi käyttää mitään polttovälin muuttajaa.

850 mm pidempää optiikkaa Canonin keulille haluavan on siten kiltisti maksettava jokainen euro objektiivista Canon EF 1200mm f/5.6 L USM

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-1200mm-f-5.6-L-USM-Lens-Review.aspx

:D:D

• Sitähän se

Lisää pimeyttä ja heti:)

• Ystävällinen vinkki

>Sigman 150-500 F5-6.3 APO DG OS.
      >Valovoimahan siinä tietty hieman huononee.

Entäpä kun putkesi on jo valmiiksi pimeä...

Minulla oli joskus 1980-luvun filmiaikoina zoomi, olikohan telepäässä 240- tai 270-millinen? Valovoimaa osapuilleen saman verran kuin sinun lasissasi.

En jaksa muistaa, ostinko siihen 1.4× (pimentää 1 aukkoarvon verran) vai 2× (2 aukkoarvoa) -telejatkeen. Kaikkien aikojen turhin sijoitukseni fotovälineisiin tuo telejatke joka tapauksessa oli! Käyttökelpoisuus rajoittui suurin piirtein juhannuskesän poutapäiviin meren äärellä, vaikka minulla oli asiallinen jalustakin. Osa saattaa mennä puutteellisten taitojenikin piikkiin, mutta silti!

Olen päättänyt olla moisiin hölmöläisten hilavitkuttimiin toista kertaa sortumatta, tarjoavatpa uusien digijärkkäreiden kennot sitten miten huikaisevan häikäiseviä ISO-arvoja tahansa!

• valo on voimaa

Juu ei pimeän putken perään kannata telejatketta ostaa, mutta valovoimaisen objektiivin kanssa 1.4× on erittäin käyttökelpoinen:

400 mm f/2.8L IS USM -> 560 mm f/4
        600 mm f/4L IS USM -> 840 mm f/5.6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      156
      8345
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      433
      7428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      71
      3831
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      150
      3522
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      111
      2998
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      51
      2567
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2016
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1863
    9. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      36
      1684
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1530
    Aihe