Lisää pituutta ja heti:)

Hande50

Mulla on tuommonen Sigman 150-500 F5-6.3 APO DG OS. Teleputki
ja nyt tuli mieleen että oliskohan tuohon sopivia jatkeita lisäämään ulottuvuutta esim,lintukuvaukseen.Valovoimahan siinä tietty hieman huononee.

10

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sigmaphoto.com
    • ei vain hieman

"Valovoimahan siinä tietty hieman huononee."

Eikä vain hieman - uudeksi valovoimaksi tulee F7-9, joten telepäässä sulla ei välttämättä toimi automaattitarkennus lainkaan.

• Muistelen lukeneeni uuden D800 Nikonin toimivan keskimmäisellä tarkennuspisteellään vielä aukolla F8. Näin ollen ainakin 1,4x telekonvertteria pitäisi voida käyttää. Kuinka paljon e laskee erottelua on ainakin minulle vielä tuntematon asia.

• Työeläkeläinen kirjoitti:

Muistelen lukeneeni uuden D800 Nikonin toimivan keskimmäisellä tarkennuspisteellään vielä aukolla F8. Näin ollen ainakin 1,4x telekonvertteria pitäisi voida käyttää. Kuinka paljon e laskee erottelua on ainakin minulle vielä tuntematon asia.

Näppiksen (käytän erillistä näppistä kun tuo läppärin näppis ei oikein luonnu näppeihini) ja läppärin yhteistyö ontuu joskus ja oikoluku unohtuu joten:

edellisen kommenttini e = edellinen

Olen pahoillani aiheuttamastani päänvaivasta. Jos arvasit oikein niin voit pitää aivoresurssejasi varsin riittävinä. Hyvää päivän jatkoa vaikka lieneekin maanantai!

• keppiä "köyhälle" :)

"vielä aukolla F8"

juu saattaa jollain kameralla ja jollain objektiivilla toimia, mutta aineskaan et tee, kuten kameravalmistaja haluaisi - kameravalmistaja näyttää antavan ns. edullisten millien toivojille keppiä karulla tavalla:

"With lenses that have a maximum aperture of f/5.6, or faster, the central bank of 21 AF points will all function as cross-type AF sensors, and the left and right banks of 20 AF points each will act as cross-type sensors at f/4 and f/5.6."
      http://cpn.canon-europe.com/content/education/technical/eos_1d_x_explained.do

Joten Canonilla ei f/8 toimikaan.

Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että:

EF 600mm f/4L IS II USM Extender EF 1.4x III on se pisin mahdollinen yhdistelmä - ja valovoiman f/5.6 objektiivin kanssa et voi käyttää mitään polttovälin muuttajaa.

850 mm pidempää optiikkaa Canonin keulille haluavan on siten kiltisti maksettava jokainen euro objektiivista Canon EF 1200mm f/5.6 L USM

http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-1200mm-f-5.6-L-USM-Lens-Review.aspx

:D:D

• Sitähän se

Lisää pimeyttä ja heti:)

• Ystävällinen vinkki

>Sigman 150-500 F5-6.3 APO DG OS.
      >Valovoimahan siinä tietty hieman huononee.

Entäpä kun putkesi on jo valmiiksi pimeä...

Minulla oli joskus 1980-luvun filmiaikoina zoomi, olikohan telepäässä 240- tai 270-millinen? Valovoimaa osapuilleen saman verran kuin sinun lasissasi.

En jaksa muistaa, ostinko siihen 1.4× (pimentää 1 aukkoarvon verran) vai 2× (2 aukkoarvoa) -telejatkeen. Kaikkien aikojen turhin sijoitukseni fotovälineisiin tuo telejatke joka tapauksessa oli! Käyttökelpoisuus rajoittui suurin piirtein juhannuskesän poutapäiviin meren äärellä, vaikka minulla oli asiallinen jalustakin. Osa saattaa mennä puutteellisten taitojenikin piikkiin, mutta silti!

Olen päättänyt olla moisiin hölmöläisten hilavitkuttimiin toista kertaa sortumatta, tarjoavatpa uusien digijärkkäreiden kennot sitten miten huikaisevan häikäiseviä ISO-arvoja tahansa!

• valo on voimaa

Juu ei pimeän putken perään kannata telejatketta ostaa, mutta valovoimaisen objektiivin kanssa 1.4× on erittäin käyttökelpoinen:

400 mm f/2.8L IS USM -> 560 mm f/4
        600 mm f/4L IS USM -> 840 mm f/5.6

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1727
    2. 210
      1547
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1030
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      865
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      51
      804
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      785
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      745
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      735
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      732
    Aihe