Minulla on kalliimman hintaluokan 1 v vanha LG LED-TV, jossa kaikki mahdolliset liintännät: HDMI, optinen, jne.
Kysymys: millä liitännällä ja millä ominaisuuksilla pitäisi olla 2.1 BluRay kotiteatterin, jotta se toimisi TV:n kanssa sen omalla kaukosäätimellä TV:n äänen puolesta. Eli en siis haluaisi eriksen säätää esim. äänen voimakkuutta toisella kapulalla. Ja jos vielä menee sähköt päälle/pois TV:n myötä niin yhä parempi (on/off hommaan minulla on kyllä toinenkin ratkaisu).
Kakissa tauluTV:ssä on niin surkea ääni niiden omilla kajareilla.
Kysymys: millä liitännällä ja millä ominaisuuksilla pitäisi olla 2.1 BluRay kotiteatterin, jotta se toimisi TV:n kanssa sen omalla kaukosäätimellä TV:n äänen puolesta. Eli en siis haluaisi eriksen säätää esim. äänen voimakkuutta toisella kapulalla. Ja jos vielä menee sähköt päälle/pois TV:n myötä niin yhä parempi (on/off hommaan minulla on kyllä toinenkin ratkaisu).
Kakissa tauluTV:ssä on niin surkea ääni niiden omilla kajareilla.
Vastaukset 2
Vanhimmat
Olet oikeassa, että taulu-tv:ssä on huono ääni.
Hm... siis saathan säädettyä sitä bluray-soittimen ääntä sillä "kotiteatterin" kaukosäätimellä eli eikö se sitten toimi? Sitähän sinä kysyt vai kysytkö sitä, että saatko tv:n kaukosäätimellä säädettyä "blurayn" ääntä? Sehän ei vaikuta muuta kuin tv:n omiin kaiuttimiin. Vai haluatko kytkeä tv:n äänet kuulokeliitännällä analogisesti "bluray-kotiteatteriin" analogiseen tuloon ja sitten säätää kuulokevoimakkuutta tv:n omalla kaukosäätimellä? Mutta tuo ei säädä bluray-soittimen ääntä.
Selvennys: haluan käyttää tv:tä vain tv:n kapulalla siten, että äänet tulevat kotiteatterista, joka käynnistyy ja sammuu tv:n orjana. Tv:n kaikkien äänisäätöjen pitäisi siis vaikuttaa kotiteatterin kautta toistettavaan ääneen.
Kuulokeliitäntä ei ole ratkaisu koska sen äänisäädöt on optimoitu kuulokkeille ja sen ollessa käytössä (plugi kuulokeliitännässä) tv:n normaalit äänisäädöt volyymia lukuunottamatta eivät ole käytössä.
Blurayn käyttö voi sen sijaan tapahtua kotiteatterin kapulalla.
- - - -
Vai olisiko eo. käyttöön parempi joku tietokoneisiin myytävä aktiivikaiutinpaketti? Mikä liitäntä?