Luinpa ajankulukseni kotimaisen dekkarin nimeltä Korallikäärme. Kirjan on kirjoittanut Ville Vainio ja se on ilmestynyt vuonna 1994. Kirja kertoo suomalaisesta pariskunnasta, joka voittaa Amerikassa valtaisan lottovoiton, jota heiltä aletaan huijata. Kerronta oli sinänsä varsin heppoista ja juonen kehittely vaatimatonta, mutta eräs asia kirjassa suorastaan loikkasi silmään. Kirjassa nimittäin esiintyi taidekauppias-galleristi nimeltä Näätänen ja hän myi väärennettyjä Dali-teoksia. Kuinkas sattuikaan, parhaillaanhan putkassa tekosiaan miettii ihan oikeasti taidekauppias Erkki Minkkinen, joka kohautti muutama viikko sitten Dali-väärennöksillään!! Jäinpähän vain miettimään, onko kyseessä vain oikukas yhteensattuma nimiä myöten vai oliko kirjan kirjoittajalla vihiä asiasta jo 10 vuotta sitten...?
Totta vai yhteensattumaa!!!??
5
1816
Vastaukset
- Kalmo
Aika kiintoisa juttu! Veikkaan sattumaa, sillä en usko tuon Dali-petoksen olevan noin pitkän linjan suunnitelma... VAikka mistäs sitäkään tietää...
- kirjailija itse
Törmäsin nimimerkki jännärin kommenttiin Minnkisestä ja väärennetyistä Daleista. Olet ihan oikeassa, ostin itse häneltä Dalin grafiikan vuonna 1987 ja vein sen mukanani USA:aan. Selvitin siellä teoksen aitouden ja loput voikin lukea itse kirjasta. Kyllä Minkkisen maine oli jo silloin varsin kyseenalainen ja kun kysyin tutuslta asianajajalta olisiko mitään tehtävissä, hän kehotti käymään jonoon... Niinpä katsoin että kiusa se on pienikin kiusa ja ujutin tositarinan dekkariin.
terveisin
Ville Vainio- Franco
Niin ja nyt se vielä otti ja kuoli. Kiusasikohan Minkkinen itsensä hengiltä..?
- soppa
Franco kirjoitti:
Niin ja nyt se vielä otti ja kuoli. Kiusasikohan Minkkinen itsensä hengiltä..?
Ostin noin 15 vuotta sitten taulun ja nyt olen sitä ruvennu tutkii se on E.J Minkkinen tehny ja takana on kuvakin miehestä ja selostus onkohan dali Minkkinen vai joku muu?Kaunis järvi maisema ja auringon lasku,vene..Akvarelli ,sinisen sävyinejos tiedät jotain taulusta vastaa...
- Jännäri
Eipä sentään Minkkis-Näätäsen kuolemaa ollut Korallikäärmeessä! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082