Undulaattien lennätys

mawikasd

Minulla on kaksi undulaattia ja olen nyt muutaman kerran lennättänyt niitä. Ongelmana on se, ettei toinen undu tule häkistä ulos. Teen siis niin, että laitan molemmat ruokakipot avonaisille häkin oville ja annan undulaattien tulla omia aikojaan ulos häkistä. Uteliaampi on päässyt lentämään, mutta toinen undulaatti käy vain häkin ovella syömässä.

Eli millä keinolla saisin toisenkin lentämään häkistä pois? En kuitenkaan haluaisi mennä ottamaan sitä sieltä, joten vinkkejä kaivataan.

1

361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whisperbird

Paras tapa linnulle kuin linnulle on varmaankin tulla ulos ruoan tai kaverin perässään - mitä oletkin jo yrittänyt. Tarjoapa vaikka hirssiä tai muuta herkkua kädestä ja yritä näin saada lintu kädellesi / oksalle. Jos lintu ei ole tottunut käsiin, irto-orrelle astuminen voisi toimia paremmin. Kärsivällisyyttä tässä! Kun lintu astuu orrelle, siirrä se ulos ja tarjoa undulle astumapaikkaa vaikka häkin katolta. Tai siirrä kaikki ruoka ja herkut häkin ulkopuolelle, niin että linnun on pakko tulla ulos jos tahtoo herkkuja. ;) Ja undulaatti tulee kyllä ulos kun se on valmis. Anna aikaa. Uusien lintujen tuleekin olla häkissä n. kaksi viikkoa, jotta ne tottuvat ympäristöönsä eivätkä satuta itseään ensilennolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2082
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      113
      1482
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1205
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1094
    5. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      206
      1063
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1035
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      805
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      770
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      722
    10. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      634
    Aihe