täältä häätö? Vai saako lähteä vasta päivää vaille 61 vuotiaana?
Entäs jos itse ei välitä iästään. Kunhan surfailee? Miten täällä on menetelty ajan saatossa? Onko täällä "yli-ikäisiä"?
Jos täyttää 60, tuleeko
37
334
Vastaukset
- jonkunverran
mistä kukaan kenkään ikää tietää, siellä kannattaa olla missä viihtyy, henkinen ikä on usein eri kun mitä kalenteri kertoo
Eiks se PLUS takaa oikeuden olla päivää vaille 61 vuotiaaksi? Sen jälkeen sut kuskataan kottikärryissä tonne vanhusten 60PLUSSA osastolla, jos et itse ymmärrä/kykene mennä!
- Huolestunut hulttio
Siksipä kyselin että tietää hommata ne kottikärryt ajoissa, ellei käytä omaa rollaattoria. Mutta eipä vielä tarvitse suunnistaa viherpihaan tai k-rautaan, voi rauhassa olla raukeana.
Siksi toisekseen iättömyys lie paras valinta. Kuten edellinen totesi, käy sellaisilla saiteilla missä viihtyy.
Moniloikkaaja olen ollutkin. Jaa, mielestäni esim 99 = 50 49, 82 = 50 32, 61 = 50 11 jne...
Eli ei kai tuo määrää kuin alaikärajan, jos aina sitäkään...
Tietysti kiinnostuksen kohteet voivat osua paremmin kohdalleen jos seuraa tuon alaikärajan mukana mahdollisimman tarkkaan, ei siitäkään takeita kuitenkaan ole...yohuuhkaja kirjoitti:
Jaa, mielestäni esim 99 = 50 49, 82 = 50 32, 61 = 50 11 jne...
Eli ei kai tuo määrää kuin alaikärajan, jos aina sitäkään...
Tietysti kiinnostuksen kohteet voivat osua paremmin kohdalleen jos seuraa tuon alaikärajan mukana mahdollisimman tarkkaan, ei siitäkään takeita kuitenkaan ole...Juu, olet selvästi ollut hereillä kansakoulun matikantunnilla!
So what?- Takapiru
Huolestunut hulttio kirjoitti:
Siksipä kyselin että tietää hommata ne kottikärryt ajoissa, ellei käytä omaa rollaattoria. Mutta eipä vielä tarvitse suunnistaa viherpihaan tai k-rautaan, voi rauhassa olla raukeana.
Siksi toisekseen iättömyys lie paras valinta. Kuten edellinen totesi, käy sellaisilla saiteilla missä viihtyy.
Moniloikkaaja olen ollutkin.Saahan täällä olla jos vaan menossa pysyy vanhus mukana :)
- Huolestunut hulttio
Takapiru kirjoitti:
Saahan täällä olla jos vaan menossa pysyy vanhus mukana :)
Joristaan vaan jos nivelet kestää :)
Päästä ei niin kahtiajakoa. Katsotaan uudelleen sitten kun ikälisät iskee tuplaeläkkeillä. norMix kirjoitti:
Juu, olet selvästi ollut hereillä kansakoulun matikantunnilla!
So what?Sitäpä vain ettei minkäänlaisiin häätöihin tai kärräyksiin ole perustetta, arvelin että sen pystyy moni jo tuosta sanomatta päättelemään. Siirtymiselle on vain subjektiivisia perusteita...
yohuuhkaja kirjoitti:
Sitäpä vain ettei minkäänlaisiin häätöihin tai kärräyksiin ole perustetta, arvelin että sen pystyy moni jo tuosta sanomatta päättelemään. Siirtymiselle on vain subjektiivisia perusteita...
Taidan piruuttani ehdottaa ylösalaspidolle automaattista estoa ali/yli-ikäisten kommenteille ja avausten ohjautumista oikeaan ikäryhmään! :))
- Takapiru
Joristaan vaan jos nivelet kestää :)
Päästä ei niin kahtiajakoa. Katsotaan uudelleen sitten kun ikälisät iskee tuplaeläkkeillä.Se se oliski kauheeta, jos näpit jumahataisivat eikä voisi enää tarinoida. Muista nivelistä niin väliä :D
On ollut ennenkin ja tulee olemaan varsinkin vuosia kirjoitelleet, siinä kun ovat näes kiintyneet osaan porukasta ja tuntevat jo heidän tapojaan niin helpompaa kirjoitella,eivät raaski lähteä joukosta mutta toisaalta olen huomannut että tuolla 60-vuotiaiden puolella on enemmän tungosta. Sinnekin saa mennä täältä vierailemaan, minäkin välillä mennyt kun on ollut tuossa mainostekstiä aiheesta joka kovasti saanut aikaan keskustelua ja onhan siellä tuttuja nikkejä korpikirjailijasta HTZA:han jne..
- Huolestunut hulttio
Vähän kuin forskottina vois käydä kokeilemassa kepillä jäätikköä.
Tai. Ei kai siellä nyt ole aivan niin jäätävää. - Ryynäsen Topi
Tai. Ei kai siellä nyt ole aivan niin jäätävää.Kävin lueskelemassa 60 palstaa - kiukkuista porukkaa.
- 60+ vastavierailu :D
Ryynäsen Topi kirjoitti:
Kävin lueskelemassa 60 palstaa - kiukkuista porukkaa.
"Ryynäsen Topi"
Minä puolestaan tulin lueskelemaan 50 palstaa, että olisiko täällä mukavampaa, kun ei hyvä mieli tule 60 .ssa piipahtelusta.
Saattaapi hiukan vähemmän täällä 50 ssa pipot kiristää.
Aloittajan kysymykseen palatakseni niin eikös tuo 50 tarkoita yli 5-kymppistä ilman yläikärajaa. Olemme me 60 -ikäiset yli 5-kymppisiä.
Chatin puolella 70 huoneessa ihan vakinaisesti "asuu" ja viihtyy monia alle 6-kymppisiä. Eivät pois aja - syy voi olla sekin, että yli 7-kymppisiä on aikasti vähän ja palstan saalis olisi kovin huono ilman alamittaisia. Aamuisin varhain on siellä porukkaa mutta päiväkaudet on yleensä tyhjä taikka nuorempien rauhallisena kutuhuoneena. - Ikiä odotellessa.
60+ vastavierailu :D kirjoitti:
"Ryynäsen Topi"
Minä puolestaan tulin lueskelemaan 50 palstaa, että olisiko täällä mukavampaa, kun ei hyvä mieli tule 60 .ssa piipahtelusta.
Aloittajan kysymykseen palatakseni niin eikös tuo 50 tarkoita yli 5-kymppistä ilman yläikärajaa. Olemme me 60 -ikäiset yli 5-kymppisiä.
Chatin puolella 70 huoneessa ihan vakinaisesti "asuu" ja viihtyy monia alle 6-kymppisiä. Eivät pois aja - syy voi olla sekin, että yli 7-kymppisiä on aikasti vähän ja palstan saalis olisi kovin huono ilman alamittaisia. Aamuisin varhain on siellä porukkaa mutta päiväkaudet on yleensä tyhjä taikka nuorempien rauhallisena kutuhuoneena.No vitsinä sanoen vanhuksethan tarvii kunnon päikkärit niin päivällä on varmaan hiljaisenpaa. Aamu varhainhan vanhempi ikäpolvi nousee kukkumaan, se on vakio ja perinne. Viisikymppiset uskaltaa nukkua jopa puolille päivin jos on mahdollisuus.
En nouse minäkään kuin pakon edestä ja harvoin ennen 8.00. Jos ei ole lähtöä minnekään, maadun tuonne 9 -10 asti.
Kiukkuisuutta havaitsin itsekin tuolla 60 saitilla. Onko se joku ikälisä mikä tulee kaikille? Ei siis merkittävästi mutta kireyttä kuitenkin ja sappi siellä tuntui olevan herkässä kiehumaan jo 1 lämmöllä saati että uskaltaisi kutoselle (6) kääntää lämmöt. Huolestunut hulttio kirjoitti:
Tai. Ei kai siellä nyt ole aivan niin jäätävää.Jos onkin niin pehmitä sitä meille sillä täältähän me tullaan jos vielä ollaan olaakseen :)
- tyynysota päivittäin
60+ vastavierailu :D kirjoitti:
"Ryynäsen Topi"
Chatin puolella 70 huoneessa ihan vakinaisesti "asuu" ja viihtyy monia alle 6-kymppisiä. Eivät pois aja - syy voi olla sekin, että yli 7-kymppisiä on aikasti vähän ja palstan saalis olisi kovin huono ilman alamittaisia. Aamuisin varhain on siellä porukkaa mutta päiväkaudet on yleensä tyhjä taikka nuorempien rauhallisena kutuhuoneena.:-))) ne kiristät pipot naapurissa on näitä alle kuusikymppisiä. Täältä pois potkittuja.
- valehtelet!
tyynysota päivittäin kirjoitti:
:-))) ne kiristät pipot naapurissa on näitä alle kuusikymppisiä. Täältä pois potkittuja.
Tuskin täältä on ketään pois potkittu, eiköhän he lähteneet ihan omasta halustaan.
- ei mikää harjakainen
50 -60 vuotiaita yhdistää aika, jossa juuri me olemme eläneet. Olemme saaneet erilaisen koti- ja koulukasvatuksen kuin esimerkiksi 40-luvulla syntyneet. Kun aika virtaa, moni asia muuttuu, ja ihmiset sen mukana. Esimerkkinä tulee mieleen naisen ja miehen välinen roolijako ja suhtautuminen toisiinsa. Rkm Harjakainen on hyvä parodia pykälää vanhemman polven hirveimmistä edustajista, joiden seurassa kyllä viihtyy, kunhan ovat pelkkiä sketsihahmoja TV-ruudussa.
Silloin tällöin on ihmetyttänyt, kun joku syytää koinsyömää asennettaan työikäisten palstalla ja olettaa muidenkin jakavan saman kokemuksen. Vanhuuspullaansa tukehtuva voi silti hyvinkin olla nippa nappa 50, ja yli 60 vuotias puolestaan ajassa mukana ja sen ansiosta nuori. - Kuuskyt plus
En tiedä mikä on Harjakainen, mutta sillä kai ei ole väliä.
50- ja 60-vuotiaat on pääsääntöisesti tiukasti mukana työelämässä eikä lepäile laakereillaan, ei siinä siis ole suurta eroa. Itse olen täyttänyt 60, mutta minulla on ammatilisia tavoitteita edelleen. Työpaikkaa en valitettavasti voi enää vaihtaa. Se virkistää aina, tiedän kokemuksesta.
Ei samoina vuosikymmeninä syntyneet ole keskenään samanlaisia. Ihminen muuttuu vuosikymmenten varrella, paitsi ne jotka eivät viitsi muuttua. - Hauska hahmo
Ai et tunne rakennusmestari Timo Harjakaista. Hän on TV-ohjelma Putouksen hahmo. Esiintyy myös viikottain Remontti-Reiskan ohjelmassa.
http://www.youtube.com/watch?v=bg2KwlEYT9A&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=A9T-2uINI0E- aikansa kutakin
Täytyy sanoa etten pysty enää Remontti-Reiskaa katsomaan, olen saanut todeta ettei ohjelman pilaamisella ole rajoja. No, johan niitä Piisisen puuhia tuli seurailtua parin vuosikymmenen ajan.
- Kuuskyt plus
Ai se oli teeveestä, taisin lukea ketjun huonosti, teevee ja minä ei ole koskaan oltu kamuja.
Miksiköhän kaikkiin ketjuihin vedetään telkakri ikään kuin se olisi perheenjäsen ja mitään muita medioita ei olisikaan.- TööT TööT
Ihmisillä ei ole muuta elämää kuin telkkari / no vaihtoehtoisesti netti. Mutta ovat he silti telkkarin orjia.
Joskus aikoinaan kun kuulin, että joissakin lapsiperheissä ei ole telkkaria "kasvatuksellisista syistä" hieman kauhistuin ja pidin asiaa outona, vaikka en silloinkaan ollut kovin aktiivinen telkkarin katsoja. Runsas työllisyys piti vapaa-ajan vähissä. Joitakin Reinikaisia ja sen ajan viihteitä tuli katsottua jonkin verran.
Sittemmin olen lopettanut telkkarin katsomisen tyystin, sitä suuremmalla syy-yhteydellä kun nettimaailma on laajentunut räjähdysmäisesti. Täältä virtuaalimaailmasta löytyy tärkeimmät uutiset ja tarvittaessa sää.
Ja kun ikää on tullut, on tv-sonta muuttunut entistä vastenmielisemmäksi. En ymmärrä piiruakaan, miksi aikuinen katsoo jotain lapsellisuuksia jarautalangasta väännettyä "viihdettä". Onko hän jäänyt sivistykseltään ja henkiseltä kehitykseltään jälkeen muutaman vuosikymmenen? - Kuuskyt plus
TööT TööT kirjoitti:
Ihmisillä ei ole muuta elämää kuin telkkari / no vaihtoehtoisesti netti. Mutta ovat he silti telkkarin orjia.
Joskus aikoinaan kun kuulin, että joissakin lapsiperheissä ei ole telkkaria "kasvatuksellisista syistä" hieman kauhistuin ja pidin asiaa outona, vaikka en silloinkaan ollut kovin aktiivinen telkkarin katsoja. Runsas työllisyys piti vapaa-ajan vähissä. Joitakin Reinikaisia ja sen ajan viihteitä tuli katsottua jonkin verran.
Sittemmin olen lopettanut telkkarin katsomisen tyystin, sitä suuremmalla syy-yhteydellä kun nettimaailma on laajentunut räjähdysmäisesti. Täältä virtuaalimaailmasta löytyy tärkeimmät uutiset ja tarvittaessa sää.
Ja kun ikää on tullut, on tv-sonta muuttunut entistä vastenmielisemmäksi. En ymmärrä piiruakaan, miksi aikuinen katsoo jotain lapsellisuuksia jarautalangasta väännettyä "viihdettä". Onko hän jäänyt sivistykseltään ja henkiseltä kehitykseltään jälkeen muutaman vuosikymmenen?Minä en halua ottaa kantaa teeveeohjelmiin, kun katson vain silloin tällöin sunnuntain elokuvaklassikon Teemalta. Teeveetä en pitäisi, ellei viikonloppumies sitä katsoisi. Silto en mitenkään isosti oikeassa elämässä huutele siitä, etten katso televisiota, omituksena pitävät.
Minulla ei ole aikaa istua telkkarin ääressä iltakausia eikä kyllä kiinnostustakaan, kun päivät istun työssä näytön ääressä. Teeveestä voi tulla kyllä ihan ok ohjelmiakin, se vain ei ole minun mediani.
- mollamaija
@huolestunut hulttio
Surfaile jokaisella ikäryhmällä, niin huomaat, että siellä on samoja nikkejä jokaisessa ja tietenkin nämä kuuluisat "puskat" päälle.
Tänään tein sitä itse, koska 60 palstalle oli tullut juttu (nyt poistettu), jossa viitattiin ikäistenne palstalle, jota en uskalla tarkentaa, sillä raastupa koittaa sitten.
Olihan aikaisemminkin vihje jostain Lumia-ukosta (puhelin), joka jokaisella palstalla valittaa huonoa ostostaan. No, niin oli.
Samoin jonkun av-puskan valituksia, kuinka suomalaiset ovat nollia ja tyhmiä.
Kaikille oli myös informoitu jostain tutkimuksesta, kuinka meidän geenit ???periytyvät ja sekin johtuu jostain ammoaikaisista, kun Suomi on ollut niinkauan Ruotsin ja Venäjän (neuvostoliitto)alaisena????
Oman värinsä tuo tietenkin palstallemme HUNKZ ~~alias joku hatsan sieltä, joka olisi kyllä saanut siirtyä...sanonko mihin?..
Paljon on, jotka surfailevat näköjään välillä 40-70, joten on luonnollista, että "lunta tulee tupaan", sillä ei eläkeläiset välttämättä enää haluakkaan muistaa, mitä se työ oli? Ollaan kuin ne eräät, jotka kuulivat Savossa;"mitäs työ tiettä"? No, ei se tainnut ihan noin mennä, mutta kyllä sinä ymmärrät.
Minulta ei vitsit irtoa ja joskus unohtuu koko asian ydin, kun jotain yritän selittää lapselleni (45-v), joka kyllä muistuttaa siitä, että pitäisi..pitäisi..ja pitäisi ja itse unohtaa hetkessä mihin on jonkun tavaran pistänyt!!!
Ota näistä sitten selvää, kuka on viisas, kuka tyhmä, kuka on se, joka unohtaa ja kukas se sitten etsii nämä unohdukset? Lapsenlapselleni antama kamerakännykkä ei vain ole löytynyt, jonka äiti otti, koska lapsi (8-v) pelasi sillä, kun piti nukkua.
Rohkeasti vain surfailemaan, sillä ikähän ei merkitse mistä asioista olemme kiinnostuneita. Jokaiselle löytyy jotain ja jokaiselle myös nämä mitätöijät, joista ei kannata välittää.
Jos olit tosissasi ja neuvoistani oli apua, niin vastaa. Minä olen nyt sitten se mollamaija- Huolestunut hulttio
Hyvää huomenta.
En kai herättänyt :)
Kiitos vastauksestasi.
Olen toki toki olen surfaellut.
Lähinnä sen mukaan miten on ollut aikaa.
Tai palstakiinnostusta yleensäkään. Joskus enämpi joskus vähämpi.
Kyllähän tuolla näkee k a i k en l a i s i a värillisiä ja värittömiäkin hahmoja.
Jopa palstoille juurtuneita etteivät enää näe niittykukkia pelloilta. Pelkkää vihreää.
Minua ei kumouta edes internetvallankumous, tai vähättelijät tai mitätöijät, ja miksi ne iskisivätkään asiallisiin keskusteluihin saati, alkaisi jaarittelemaan - tai kaikkihan on mahdollista, riippuu roikkujista ja kustakin palstan hengestä.
Parasta joustavuutta olisi jos kukin keskustelupalsta pysytyisi hengittämään ulospäin, eikä sisätyhjiöön tai kenenkään kirjoittajan 'egon' ympärille.
Ihmiset ovat kyllä sellaista sekahöttöä, että rikkeetön vuorovaikutus taitaa olla enemmänkin harha kuin toteutuva yhtälö. Ja kyllähän eri palstoilla näkee runsaasti siviilielämässä epäonnistuneita ihmisiä.
Aloituksiinkin reagoidaan hyvin monilla tavoilla ja mielipiteillä
- hällä.väliä
Sinne sun tänne hypin, syrjähypin ja yöjuoksen.
Minulla on siihen kuuteenkymppiin kaks ja puol vuotta aikaa.
Tämä varmaan loppuu viimeistään silloin.
On näillä palstoilla kuitenkin eroa- Takapiru
Ai mikä loppuu ja mitä eroa?
En ole, kun yhdellä palstalla kerrallaan.
Kuuskymppisiin ei ole halua mennä, vaikka ikä täyttyy, Yritin siellä kirjoitella, mutta jokin tökki.
Että mitä eroa.
Aihevalikoima oli tavattoman suppea, aina uudestaan ja uudestaan tehtiin samasta aiheesta aloitus.
Sitten siellä kirjoitetaan paljon puskasta, minkä kyllä ymmärrän. Puskan kanssa pitää tökötellä kapulakieltä, kun ei tiedä, miten se ymmärtää.
Tutumpien rekattujen kanssa voi olla rennommin, kun ne ymmärtää tällaistakin.
Tässä nyt on alkua.- Takapiru
No sittenhän viihdyt täällä 50 plussalaisten mukavassa seurassa.
- Takapiru
Takapiru kirjoitti:
Mä vasta aloitan täällä, tosin 50 yli jo olen.
Takapiru kirjoitti:
Kyllä minä täällä viihdyn hyvin.
Täällä on mukavia kirjoittajia, enempikin saisi olla.
Ei minulle tuo rekkautuminen niin tärkeä ole. mutta siinä on se, kun kuitenkaanhenkilökemiat ei sovi yhteen kaikkien kanssa, niinjos ei jostain niin pidä niin voi hypätä yli, ja jos tunne on molemminpuolinen , niin sitten on kaksinkertainen syy.
Jos jonkun kanssa paremmin synkkaa, niin voi kirjoitella rennommin. Touhu on mielekkäämmäntuntuista.
Mutta jokainen kirjoittaa sille palstalle, missä parhaitten viihtyy. 60 on hyvä palsta niille, jotka siellä on.
- turhautunut59
Mikä se puska on, josta niin paljon puhutaan täällä? Kyssyyppi tällainen kohta kuuskymppinen, eli ilmeisesti lähes dementoitunut, tenaa käyttävä vanhus...?
- Mikä milloinkin
---Ja kyllähän eri palstoilla näkee runsaasti siviilielämässä epäonnistuneita ihmisiä.---
Kiinnostaisi tietää, millainen on siviilielämäsäs epäonnistunut ihminen. Sellainenko, joka kehtaa olla köyhä tai pienituloinen vielä ylitettyään keski-iän? - zz-zz
Ei saa enää kirjoittaa yli 6-kymppiset. Lukea voi salaa, jos ei kerro kenellekään.
Vitsi vitsi, Saa kirjoittaa kuka vaan katsoo aiheelliseksi. Vaikka tänne kirjoittaa mitä, aina joku on eri mieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422631Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse802014Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161108Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934