Työharjoittelu, maksetaanko minulle?

tietämätön

En oo kauhean perillä näistä asioista ja mol:nkin sivujen teksti aiheuttaa päänvaivaa ymmärtää:D

Valmistuin lukiosta keväällä ja pidän välivuoden opiskeluista. Ilmottauduin syyskuun alussa työttömäks. (Yhteishakuvelvollisuuden oon suorittanu, mutta yleensähän se 5kk pitäs odottaa jos työmarkkinatukea haluaa saada jos on sillon edelleenkin työtön) Oon etsiskelly töitä ite, mutta nyt kirjottelin viestiä yhelle työllisyyssihteerille, joka hoitaa näitä työharjottelupaikka asioita. Työkkärintäti siis sano, että voin myös kokeilla sitä jos haluan.

Mieltä askarruttava asia on siis, että saanko mä jonkinlaista "palkkaa" siitä duunista? Työnantajana toimii siis kaupunki. En vaa ole ihan ymmärtänyt, että ku siitä harjottelusta maksetaan sitä työmarkkinatukea(?), että pitääkö mun odottaa se 5kk saadakseni sitä, vai saanko sitä heti harjottelun alusta alkaen?

Kiitos jos joku viitti vastailla ystävällisellä sävyllä:)

2

259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eityöharj.

Pitäs saada heti harjoittelun alettua ylläpitokorvaus 9€ arkipäiviltä ja se on verotonta. Mut sellasen vinkin annan et älä nyt missään nimessä lähde noihin harjotteluihin, ne on ihan hyväksikäyttöö!

• ei voi suositella

9 euroa päivässä tulee olemaan sun "palkka". Ja samaa mieltä kuin edellinen, et todennäköisesti tule oppimaan harjoittelussa yhtään mitään mutta pääset tekemään kaikki mahdolliset "paskanakit" koska harjoittelijat ovat aina mainio tilaisuus vakituisille luistaa työnteosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2617
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1483
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      806
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      28
      656
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe