Tibet - mistä junaliput&kaikki luvat?

vuoristopupu

onko jollain tuoretta tietoa Tiibetistä - lähinnä siis miten saa hommattua etukäteen tarvittavat matkustusluvat ja junaliput (Peking-Lhasa)? olisiko vinkata hyvää matkanjärjestäjään Tibetin kierrokselle?
Paljon kiitoksia etukäteen kaikista asiallisista vinkeistä!

2

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika vaikean pistit. Tilanne on muuttunut aika lailla tässä lähiaikoina, on ollut rajoituksia ryhmä kokoon ja kansallisuuteen ja lähteistä riippuen nämäkin ovat olleet risitiriitaisia. Näkemykseni on, että voimassa olevan käytännön mukaan jokin rajoitus ryhmä koolle on ja kansalaisuudelle. Siis ryhmän jäsenten on oltava samaa kansalaisuutta. Me suomalaiset tietysti hurraamme tälle rajoitukselle, koska ryhmän kokoaminen suomalaisista on helppoa kuin heinän teko(joku ironinen hymiö tähän).
      Itse olen käyttänyt tätä matkatoimistoa.
      http://tibettravel.org/
      Olin tyytyväinen palveluun, vaikka ei se halvin ole. Itse olin tyytyväinen, että ylipäätään löysin ryhmän(silloin ei ollut mitään rajoituksia, mutta matka tulee ryhmässä paljon halvemmaksi). Kuten voit huomata, tuolla matkatoimistolla ei ole yhtään suomalaisryhmää menossa tänä vuonna. Sitten on otettava vielä huomioon, että maalis-huhtikuussa pääsy vaikeutuu entisestään eli sitä ennen matka on tehtävä... tai jälkeen.
      Kiinan viisumia haettaessa ei tarvitse kirjoittaa että on menossa Tiipettiin... tarkennan ei kannata.
      Juna Pekingistä Lhasaan kestää tovin, joten voit mielellään jakaa matkan pätkiksi. Suosittuja lähtöpaikkoja ovat Xining, Chengdu ja Chongqing. Suosittelen Chengdua. Mixhostel järjestää myös matkoja, joten voit olla sinne yhteydessä.
      http://www.mixhostel.com/mixhostel/homepage_eng.htm
      Chengdusta juna Lhasaan kestää noin kaksi vuorokautta. Juna lähtee joka toinen päivä, vuoropäivin Chengdusta ja Chongqingistä. Lipun voit ostaa itse juna-asemalta, etkä tarvitse mitään dokumenttiä, mutta junaan astuessasi sulla täytyy olla Tibet travel permit mukana. Matkatoimistokin voi sulle sellaisen ostaa, mutta ottavat aika lailla komissiota.

      • Pari korjausta. Ei toi matka Pekingistä olekaan niin pitkä... itse asiassa lyhempi kuin Chengdusta, siis ajallisesti. Toinen asia on, että en löydä enää suoria yhteyksiä Chengdusta ja Chongqingistä. Voi olla, että vika on verkkopalvelussa tai sitten yhteydet on keskeytetty jostain syystä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. 79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe