onko jollain tuoretta tietoa Tiibetistä - lähinnä siis miten saa hommattua etukäteen tarvittavat matkustusluvat ja junaliput (Peking-Lhasa)? olisiko vinkata hyvää matkanjärjestäjään Tibetin kierrokselle?
Paljon kiitoksia etukäteen kaikista asiallisista vinkeistä!
Tibet - mistä junaliput&kaikki luvat?
2
268
Vastaukset
Aika vaikean pistit. Tilanne on muuttunut aika lailla tässä lähiaikoina, on ollut rajoituksia ryhmä kokoon ja kansallisuuteen ja lähteistä riippuen nämäkin ovat olleet risitiriitaisia. Näkemykseni on, että voimassa olevan käytännön mukaan jokin rajoitus ryhmä koolle on ja kansalaisuudelle. Siis ryhmän jäsenten on oltava samaa kansalaisuutta. Me suomalaiset tietysti hurraamme tälle rajoitukselle, koska ryhmän kokoaminen suomalaisista on helppoa kuin heinän teko(joku ironinen hymiö tähän).
Itse olen käyttänyt tätä matkatoimistoa.
http://tibettravel.org/
Olin tyytyväinen palveluun, vaikka ei se halvin ole. Itse olin tyytyväinen, että ylipäätään löysin ryhmän(silloin ei ollut mitään rajoituksia, mutta matka tulee ryhmässä paljon halvemmaksi). Kuten voit huomata, tuolla matkatoimistolla ei ole yhtään suomalaisryhmää menossa tänä vuonna. Sitten on otettava vielä huomioon, että maalis-huhtikuussa pääsy vaikeutuu entisestään eli sitä ennen matka on tehtävä... tai jälkeen.
Kiinan viisumia haettaessa ei tarvitse kirjoittaa että on menossa Tiipettiin... tarkennan ei kannata.
Juna Pekingistä Lhasaan kestää tovin, joten voit mielellään jakaa matkan pätkiksi. Suosittuja lähtöpaikkoja ovat Xining, Chengdu ja Chongqing. Suosittelen Chengdua. Mixhostel järjestää myös matkoja, joten voit olla sinne yhteydessä.
http://www.mixhostel.com/mixhostel/homepage_eng.htm
Chengdusta juna Lhasaan kestää noin kaksi vuorokautta. Juna lähtee joka toinen päivä, vuoropäivin Chengdusta ja Chongqingistä. Lipun voit ostaa itse juna-asemalta, etkä tarvitse mitään dokumenttiä, mutta junaan astuessasi sulla täytyy olla Tibet travel permit mukana. Matkatoimistokin voi sulle sellaisen ostaa, mutta ottavat aika lailla komissiota.Pari korjausta. Ei toi matka Pekingistä olekaan niin pitkä... itse asiassa lyhempi kuin Chengdusta, siis ajallisesti. Toinen asia on, että en löydä enää suoria yhteyksiä Chengdusta ja Chongqingistä. Voi olla, että vika on verkkopalvelussa tai sitten yhteydet on keskeytetty jostain syystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832