Millaisia lahjoja olette antaneet aikuisille viime aikoina?
Haluaisin antaa jotain uutta ja erilaista, mutta oma ideapankkini on ammennettu kai tyhjiin.
Oletteko antaneet tai saaneet erikoisia lahjoja?
Kaikki me tiedämme, että täällä on paljon kirjoittajia, jotka eivät halua saada tai antaa lahjoja. Ei ole pakko kertoa sitä tähän ketjuun.
Jos sinulle tulee jotain, mikä ilahduttaisi aikuista vastaanottajaa, kertoisitko vihjeeksi? Taas on monia juhlia tulossa ja pää kumisee tyhjyyttään. Apua!
Lahjaideoita aikuisille?
101
9241
Vastaukset
Mie voisin antaa purkillisen kuivattuja suppilovahveroita, kunhan nyt ensin saan ne kuivatettua.
Voi olla että annankin äidille ens kuussa.
Kymmenisen vuotta sitten sain siskoilta naisihmisen selvitymispakkauksen, en kehtaa edes kertoa, mitä kaikkea siitä löytyi. Punttipöksyalkkarit kuitenkin oli mukana.. :)- Pirre*
Teillä taitaa tuo hjuumori olla suvussa :)), viittaan loppukappaleeseesi :)
Pirre* kirjoitti:
Teillä taitaa tuo hjuumori olla suvussa :)), viittaan loppukappaleeseesi :)
Juu, näin on päässyt käymään, siitä hyvä, ettei meillä ole tylsää koskaan, kun yhtehen yhymme... :)
Viljelemme etenkin mustaa huumoria.
Vuosikymmenten ajan annoin aina firman pikkujouluissa lahjasäkkiin 10 kpl. paketin kertakäyttöpartakoneita, höyliä siis.
Ne kun sopivat kummallekin sukupuolelle, aikuisia saajat kun olivat.
Veikkauskin myy paketillisia pahvilappuja, joita voi kolikolla höylätä, ja rakennekynsillä.
H.- 15
En minä muista tiedä, mutta kyllä itsetehty pipo tai villasukat varmaan monia ilahduttaisivat.
- Pirre*
Itse tykkäisin lahjakorteista erilaisiin terveys-tai kauneushoitoihin...jälkimäisistä nyt mitään apua enää, mutta piristäisihän se muuten..:)
"Pirre*"
Alahan vaan kannattamaan Veikkauksen pakettia.
Saattaisit päästä hoitamaan arpisia haavoja enemmänkin. :)
Eikö olisikin kiva pukeutua Tupperware-kutsuilla Bikineihin ja esitellä:
Täs oli aikasti paljon, ja täs oli ihan kaameesti, täst roikkui ja täs oli veltto.
Mut näis on nyt paljon......
H.
- jos ei tuolta löydy
- dfghjkl
Vein viimeksi synttäreitään juhlivalle ruusun ja viinapullon. Itse olet häneltä saanut lahjaksi kirjoja, ollaan kumpikin ahkeria lukijoita.
Parille naiselle olen vienyt lahjaksi kudotut hartiahuivit ja heidän miehilleen levyjä. Se oli vierailureissu ulkomaille.
Riippuu tietenkin ihmisestä mitä hänelle lahjaksi antaa. Eräälle nelikymppisiään juhlivalle vein lahjaksi kauneushoitolan lahjakortin ja hän oli siitä hyvin mielissään. Se taisi sisältää kasvohoidon.- ...
Sivusta.
Toi lahjakortti meni todella riskirajalla, suuri osa ottaisi sellaisen puhtaana viittuiluna. Viinapullo on lähes aina hyvä lahja, aika harvassa totaaaliset absolutistit ja ne on yleensä tiedossa, Absolutistille siis alkoholitonta, vaikka juustolautanen...
=DW= - dfghjkl
... kirjoitti:
Sivusta.
Toi lahjakortti meni todella riskirajalla, suuri osa ottaisi sellaisen puhtaana viittuiluna. Viinapullo on lähes aina hyvä lahja, aika harvassa totaaaliset absolutistit ja ne on yleensä tiedossa, Absolutistille siis alkoholitonta, vaikka juustolautanen...
=DW=Satun tuntemaan tuon naisen oikein hyvin ja tiesin lahjaa antaessani, että hän oli itse vuosien mittaan näitä hemmotteluhoitoja ottanut. Joten piikkisi meni nyt täysin ohi.
- ...
dfghjkl kirjoitti:
Satun tuntemaan tuon naisen oikein hyvin ja tiesin lahjaa antaessani, että hän oli itse vuosien mittaan näitä hemmotteluhoitoja ottanut. Joten piikkisi meni nyt täysin ohi.
Mikä piikki?
Siinä olet täysin oikeassa, että tollasen lahjan saaja pitää tuntea todella hyvin. Mutta ideana tollanen lahjakortti on smalla viivalla kauneusleikkauslahjakortin, tissi- implantti lahjakortin, taikka paperipussin kanssa. Vähän niinkuin antaa ymmrätää, että tee jotain, olet kyllä kiva, mutta niin stanan ruma.
=DW= - 20 1 =>
... kirjoitti:
Mikä piikki?
Siinä olet täysin oikeassa, että tollasen lahjan saaja pitää tuntea todella hyvin. Mutta ideana tollanen lahjakortti on smalla viivalla kauneusleikkauslahjakortin, tissi- implantti lahjakortin, taikka paperipussin kanssa. Vähän niinkuin antaa ymmrätää, että tee jotain, olet kyllä kiva, mutta niin stanan ruma.
=DW=No ei todellakaan tarkoita, että henkilö olisi "stanan ruma", jos hänelle antaa lahjaksi ajan kasvohoitoon, hartiahierontaan, jalkahoitoon...Monella sikseen paljon törkyä kaapit pullollaan, mieluummin ei mitään tavaroita eikä viinojakaan tai juustoja. Lippu teatteriinkin hyvä idea. Hmm. veliäijäkin tuossa sai 65 vuotislahjaksi ajan jalkahoitoon. Kovan taivuttelun jälkeen käytti lahjakorttinsa ja oli hitokseen tyytyväinen, kun kynnet lyheni, paksut kovettumat, melkein jo vertatihkuvat raspattiin pois, hyvä hieronta. Kehuskeli menevänsä jatkossa säännöllisesti hoidattamaan jalkansa, kun niiden kanssa on alkanut olla ongelmia. Hoitoihin ovat äijätkin tervetulleita, vaikka huoltamaan punottavia naamojaan tai hilseileviä kaljujaan ; /
- ....
... kirjoitti:
Mikä piikki?
=DW=Hyi sinua, ei kukaan ole noin vainoharhainen, lahjakortti on hieno lahja.
Sama kun joku vie vaikka lakanoita lahjaksi, tarkoitatko ettei meillä ittellä ole.
Tunnearvo, että joku muistaa, vaikka saisi pyöreän kiven, säilytän muistona.
Löydetty Utön saarelta. - 1.2
.... kirjoitti:
Hyi sinua, ei kukaan ole noin vainoharhainen, lahjakortti on hieno lahja.
Sama kun joku vie vaikka lakanoita lahjaksi, tarkoitatko ettei meillä ittellä ole.
Löydetty Utön saarelta.Eräs ystävätär sai kivestä tehdyn hedelmäkulhon, aivan ihana. Lappeenrannassa joku niitä tekee.
- rty56u0
.... kirjoitti:
Hyi sinua, ei kukaan ole noin vainoharhainen, lahjakortti on hieno lahja.
Löydetty Utön saarelta.....
Oletko Utössä käynyt, vai toiko joku sen kiven sieltä sinulle? Se on kaunis saari. Kalliota ja kanervikkoa, muutama puu siellä on, mutta karun kaunis paikka. Ajattelin alkukesästä, että käyn siellä verestämässä muistoja, mutta majoitus matkoineen ja aterioineen on melko kallista.
Sain vuosia sitten siskoltani Teneriffalta jättiläismännyn kävyn. Siinä se oli samassa vadissa keräämieni kivien kanssa, kunnes kissa raapi sen palasiksi. - ....
rty56u0 kirjoitti:
....
Oletko Utössä käynyt, vai toiko joku sen kiven sieltä sinulle? Se on kaunis saari. Kalliota ja kanervikkoa, muutama puu siellä on, mutta karun kaunis paikka. Ajattelin alkukesästä, että käyn siellä verestämässä muistoja, mutta majoitus matkoineen ja aterioineen on melko kallista.
Sain vuosia sitten siskoltani Teneriffalta jättiläismännyn kävyn. Siinä se oli samassa vadissa keräämieni kivien kanssa, kunnes kissa raapi sen palasiksi.Ystäväni kävi siellä armeijan. Hän kävi meillä jouluisin syömässä ja toi joulukoriin kiven, tein tämän sammaleista, kuivatuista kukista ja kävyistä.
- Anonyymi
... kirjoitti:
Mikä piikki?
=DW=Tosi hyvä lahjaidea ihan kaikenikäisille!
- Nursing problem
Minä ostin "illallisen kahdelle" ja ruokaseurana oli meitsi :). Hyvän mielen seinäkalenteri on myös kiva, tai päivyri.
- ...
Kahdenlaisia ihmisiä.
Jotkut niinkuin pitää lahjoja ja hösöttämistä oikeinkin tärkeinä, toiset lähinnä tympiintyvät hösötyksestä. Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sen vähemmän se edes tarvitsee mitään lahjoja, nuorilla eri asia. Vanhemmilla on jo kaikki tarvittava, eikä lisäroju kiinnosta. Hankala edes keksiä, millainen lahjan pitäisi olla. Sitten tunkevat vaaseja tai jotain koriste-esineitä. Aika typerää touhua, antaisivat rahaa, sitä ei kenelläkään ole liikaan, siis jos on muka pakko jotain antaa.
Lahjoista voi muuten kieltäytyäkin. Itellä sattui taannoin, oisin saanut sinällään aika arvokkaankin lahjan, kieltäydyin vastaanottamasta. Samaten olivat tunkemassa jotain prenikkaa, kieltäydyin siitäkin. naapurille olivat tyrkyttämässä jotain vuoden yrittäjäpalkintoa, kun se täytti vuosia, käski tunkea sen jonkun toisen yrittäjän aanukseen. Yks sai jonkin standaarin, ei laittanut hyllyyn, kantoi autotalliin romulaatikkoon.
Jotkut taas suunnilleen vaatii kaikki nimipäivä- ja joulukortitkin ja jouluksi pitää väkisellä muka keksiä lahjoja niille, tainneet tulla seniileiksi ja kuvittelevat olevansa jotain koululapsia taas.
Niett useimiten kelpaava lahja on raha, joillekin pitää olla kirjahyllyntäytettä, siis just rihkaman muodossa. Käytännölliset lahjat hyviä, ostettiin yhdelle mummelille telkkari, kun sillä entinen hajosi, se oli mun mielestä järkevää. Ja tollanen muukin jokapäiväistä eloa helpottava lahja, olkoon nyt sitten vaikka se kävelykeppi. Sitä ei saa antaa tervejalkaiselle, menee veeetuiluksi. Hmm, mä sain taannoin kävelykepin, ihan ok, joskus joutunut käyttämään. Jahka tolpat alkaa huononee, kai joku älyää sitten ostaa kyynärsauvat-
Pääsääntöisesti lahjat kuitenkin menee aina jotenkin mäkeen, tyyppiä sokealle kirja tai kuurolle humpanystävälle oopperalevy.
=DW=- jatkoja ajatellen
Minä olen kuullut, että on sellaisia kävelykeppejä, joissa on ledtaskulamppu samassa. Sellainen on kiva - toinen halvempi vaihtoehto on myös ideani, että kävelykeppiin kierretään ympärille heijastusnauhaa.
- Annoin serllasen
jatkoja ajatellen kirjoitti:
Minä olen kuullut, että on sellaisia kävelykeppejä, joissa on ledtaskulamppu samassa. Sellainen on kiva - toinen halvempi vaihtoehto on myös ideani, että kävelykeppiin kierretään ympärille heijastusnauhaa.
On semmosiakin kävelykeppejä joissa on pyörän soittokello ja juomapullo .)
- öxgh
Annoin serllasen kirjoitti:
Niin on. Ostin sellaisen muutama vuosi sitten kun ystäväni tuli virallisesti vanhukseksi, eli täytti 65 vuotta. Hän oli kovasti iloinen, varsinkin kun juomapullo täytettiin pöytäviinalla.
- öxgh
Annoin serllasen kirjoitti:
Mahtaakohan tämä linkki toimia, mutta muistaakseni se keppi oli tuollainen.
http://www.prisma.fi/market/prisma?a_Visit:tuote=cy39cblrmljfmz3j&kategoriaTunniste=Sisustusesineet&path=Koti/Piensisustus/Sisustusesineet&osuuskauppa=HOK-ELANTO&pageName=Main
- Lorena*
Mikkelin Kenkäverossa on miesten boxereita myynnissä. Perusväri kulahtaneen valkoinen, Mikkelin karttaviivat mustalla, muut värit näyttivät olevan vihreää ja ja harmaata, vyötärönauhassa luki MIKKELI - MIKKELI - jne.
. Viihteellä ollessa tietty karttaboxerit on hyvä olla käytössä jos sattuu hemma-osoite olemaan unohduksissa. Eksyneenä ollessa tussilla voisi housujen etupuolelle merkata nimensä esim. moro vaan UUNO!
Ihan hassut boxerit.- karttamoro
Kyllä ne karttaboxerit on idealta varastettu täältä oikean Moron kaupungista Tampereelta, täällä kyseiset (nätit Tampereen kartalla varustetut) voitti kisan parhaasta matkamuistosta.
- et näin
Matkalahjakortti matkatoimistoon,lahjakortti teatteriin,konserttiin,kylpylään,bensa-asemalle,kauppaan,ravintolaan jne.
- mimmimummi
Olen viimeaikoina antanut lahjakortin..kun ei mielikuvitus ole tuottanut mitään kivaa..mutta sitten loukkaannuin jotenkin kun huomasin että esim. teatteriin antamani lahjakortti oli annettu mennä vanhaksi.. siis meni turhaan, tai ei aivan kun meni teatterin hyväksi..
Mieleen tulee hupilahja joka todella huvitti ...sain navanlämmittimen .- sitroen.
Ja minä onneton annoin sisarilleni konjakkipullot 60-vuotislahjoiksi, ei kaikkein halvinta laatua. Toinen joi suoraan pullon suusta, ei edes kiittänyt. Toinen antoi eteenpäin jollekin muulle.
Turha toivoa, että saavat enää koskaan yhtään mitään.
Isäukolle annoin itse suurella vaivalla koivulankusta väkertämäni viisikielisen kanteleen, se kun kuvitteli olevansa suurikin muusikko, melkein täyskuuro. Oli sitten kovalevyn palasista naulaillut kaikenlaista lisuketta siihen ja muutenkin "parannellut".
Eli ei helmiä sioille! - helmen syönyt possu
sitroen. kirjoitti:
Ja minä onneton annoin sisarilleni konjakkipullot 60-vuotislahjoiksi, ei kaikkein halvinta laatua. Toinen joi suoraan pullon suusta, ei edes kiittänyt. Toinen antoi eteenpäin jollekin muulle.
Turha toivoa, että saavat enää koskaan yhtään mitään.
Isäukolle annoin itse suurella vaivalla koivulankusta väkertämäni viisikielisen kanteleen, se kun kuvitteli olevansa suurikin muusikko, melkein täyskuuro. Oli sitten kovalevyn palasista naulaillut kaikenlaista lisuketta siihen ja muutenkin "parannellut".
Eli ei helmiä sioille!Menihän se edes yhden kohdalla oikein, sille jolle lahja maistui. Kiitos taisi hukkua sinne pullon nesteisiin.
Eikä varmaan enää tartte lahjoista huolehtiakkaan. Kukkalaitetta varmaan pitää ostaa. Jos sattuu isävaari vielä synttäreitä kuitenkin juhlimaan, sinne ne konjakit, vanhalle miehelle. Ja kunhan vaan pullo on komea! - sitroen.
helmen syönyt possu kirjoitti:
Menihän se edes yhden kohdalla oikein, sille jolle lahja maistui. Kiitos taisi hukkua sinne pullon nesteisiin.
Eikä varmaan enää tartte lahjoista huolehtiakkaan. Kukkalaitetta varmaan pitää ostaa. Jos sattuu isävaari vielä synttäreitä kuitenkin juhlimaan, sinne ne konjakit, vanhalle miehelle. Ja kunhan vaan pullo on komea!Isävaarille 90-vuotislahjaksi veinkin konjakkipullon. Oli hurskaat lestadialaiset vieraat melko hätääntyneitä... ulkokultaiset!
Reilun 8 vuotta tuon jälkeen vielä eli. - *
sitroen. kirjoitti:
Isävaarille 90-vuotislahjaksi veinkin konjakkipullon. Oli hurskaat lestadialaiset vieraat melko hätääntyneitä... ulkokultaiset!
Reilun 8 vuotta tuon jälkeen vielä eli.Olisit vienyt Jymy-jässäkän, siitähän lestatkin tykkää.
- ;)
Onhan noita lahjoja nahkarepusta, isosta ruisleivästä, seinäkelloista, kirveistä, puisesta taskumatista, käkikellosta pullon piilottimena, kuksasta, puukosta, kukkapuskasta, kylpytakista, maastopuvusta, lahjakorteista lähtien. Vain mielikuvitus ja lahjan saajan huumori on rajana, kestääkö erikoiset lahjansa vai pitäiskö olla euroina.
Naisille taas omansa. En suosittele kattiloita, paistipannuja ja kaulimia merkkipäivälahjoiksi. Naisellisemmat pitää olla.- 1+10
Vein eräälle miehelle synttärilahjaksi marmorisen morttelin. Hän on innokas kokki. Tykkäsi lahjasta. Pippurimyllyjä hänellä jo olikin, mutta ei morttelia.
- Rimmir tänään
Systeri aina huomaa jotakin henkilökohtaista, viimeksikin oli sellaiset uimahallissa pidettävät kevyet helpot kenkäset.. Itse olen niin älyttömän huono keksimään yhtään järkevää, mukavaa lahjaa hänelle, jolla on jo kaikkea.
Ehkä jokin viikkolehtitilaus voisi ilahduttaa. - av
Syntymäpäivinä 50e lapsille (2)
toisina voi ollut 500. - Elämyksiä, ei tavara
Paras lahja aikuiselle, jolla on jo kaikkea, on elämys: tandem- tai muu hyppy, kuumailmapallolento tai mikä tahansa hurjalta kuulostava, mutta ammattilaisten turvalliseksi järjestämä tapahtuma. Esim. Elämystaikurit järjestävät kaikenlaista ...
Kaikki erilaiset hoidot, kauneudenhoito- / luontaispuolen- / hieronta- / kampaaja- / jalkahoito- / konsertti- / teatteri- ... Mahdollisuuksia on nykypäivänä loputtomasti. Täytyy vain tietää ja tuntea lahjan saajaa sen verran, että osaa valita sellaisen elämyksen, joka on hänelle mieluinen.- rp
Me järjestimme appivanhemmilleni 55-vuotishääpäivän kunniaksi limusiiniajelun, tein ison sydämenmuotoisen koristellun ruusukkeen, jossa oli heidän nimensä ja 55v. Se laitettiin limusiinin takaikkunaan ja sitten veimme heidät kiertelemään vanhoja asuinpaikkojaan ja lopuksi syömään. Kun veimme heidät kotiin, näimme taivaalla kuumailmapallon ja anoppi sanoi, että tuollaiseen hän haluaa sitten kun heillä on 60-vuotishääpäivä. Sitä ei ikävä kyllä koskaan tullut. Jäi pari vuotta uupumaan.
- okkigaam
Huoli nukkeja olen antanut niille joilla on jo kaikkea. Ne on pieniä 7kpl korissa. Mutta sekin on mennyt hölmöksi, nyt on 1kpl ja stidi askissa. Hintana 4€
Markkinat silloin kun sellaisiin törmää on hyvä paikka ostaa. lahjan vi hankkia jo kk aikaisemmin- Tyggäsin
Minä olen saanut ystävältäni pipityynyn jota voi käyttää joko kylmänä tai lämpimänä :)
- Eli-Ot ti Nessi
Olen täysin lahjomaton.
- ;))
Minä taas aivan lahjaton.
- Eli-Ot ti Nessi
;)) kirjoitti:
Minä taas aivan lahjaton.
Ai että meillä synkkaisi hyvin.
Kukaan maailmassa ei pystyisi korruptoida meitä, ei edes patakintaalla tai jauho vakalla. - ;))
Eli-Ot ti Nessi kirjoitti:
Ai että meillä synkkaisi hyvin.
Kukaan maailmassa ei pystyisi korruptoida meitä, ei edes patakintaalla tai jauho vakalla.Elli otti ja vei, kyllä olisimme yhdessä maailma omatunto.
Jauhopeukalo voisi pystyssä houkuttaa. - Eli-ot ti Nessi
;)) kirjoitti:
Elli otti ja vei, kyllä olisimme yhdessä maailma omatunto.
Jauhopeukalo voisi pystyssä houkuttaa.Kyllä jauhopeukalo on pystyssä. Ajoittain.
Koska - se ei olekaan keskellä kämmentä.
- Olen aaiiina
toivonut vain pientä ja vaatimatonta lahjaa, jota en ole tosin vieläkään saanut ?
Niin se lahja olisi tänään yksi euro jokaiselta suomessa asuvalta ihmiseltä.
Joten ei kai täällä asu ainuttakaan ihmistä sitten.- Pirre*
He, tuon lahjaidean mieki voisin omia, siis lahjan :))
- 1943
Itse annan yleensä aikaani jossain muodossa. Esimerkiksi kansio, jossa on kertomuksia, runoja ja valokuvia minun ja lahjan saajan yhteisistä hetkistä. Jonkinlainen elämys on myös mielestäni hyvä lahja. Voi tarjota vaikka peli-illan hyvässä seurassa tai riippuen saajan mieltymyksistä jotain mistä hän pitää. Voi tarjota myös jonkin palveluksen kuten ikkunoiden pesun, vapaaillan omaishoitajalle jne..
- Lorena*
Ifolor- valokuvakansio läheisille on kova juttu. Hankaluus vain siinä että kokoaa kuvat jotka ilahduttavat saajaa. Viimejouluna annoin miespuolisille Ratian lannevaatteita - käytännöllisiä voi riisuutua tai pakeutua kuivissa tiloissa, kylpyhuonen jää yleensä kosteaksi. Tyytyväisiä näyttivät olevan.
Kaulaliinatkin ovat ihan käytännöllisiä, miesten kaulaliina muoti pitkittäis raitainen on must. - :(
Unohda, jos on noin vaikeaa.
Ihmeellistä, miksi pitää pakolla? - ...
Muistin unohtaneeni.
Siis äärettömän hieno verkkokauppa, mistä saa hyviä ja hyödyllisiä lahjoja kenelle tahansa, En ole muuten tekemisissä pajan kanssa, mutta olen käyttänyt sitä muutaman kerran, joten voinen ikäänkuin saattaa laajemmankin porukan tietoon tämän loistavan paikan hankkia lahjoja. Aivan varmastai löytyy jokaiselle jotakin, paitsi ehkä niille, jotka eivät ymmärrä laadun päälle. Kannattaa tutkailla valikoimaa, jos meinaa jouluksi joululahjoihin tuhlata hyvin itse tienaamiaan eläkkeitää:
http://www.pulju.net/shop/
=DW= - hevat
Vanhuksille lahjakotti,johonkin hoitoon....kasvo tai jalka hoitoon ta hierontaan.
Rompetta on joka nurkka jokaisella täynnä.- Nursing problem
Hyvä ajatus, myös laitoksissa asuville vanhuksille!
Kun tyttäreni kysyi jouluna lahjatoiveita, toivoin yhdessä vietettävää aikaa. Sain häneltä omatekoisen lahjakortin, johon oli piirretty muutamia lipukkeita. Yhteisiä liikunta-aktiviteetteja, teatterikäynti, taidenäyttely, päivällinen yms.
Minulla on pieni muistikirja, jonka viimeiselle sivulle merkitsen muistiin lahjavihjeitä aina, kun kuulen jonkun läheiseni mainitsevan jostain puutteesta tai huomaan itse jonkin pienen tekemistä tai elämistä helpottavan lahjaidean. Kalliita, turhia ja vääränlaisia tavaroita ei omassa tuttavapiirissä aikuisten kesken "vaihdella".
Yhtenä jouluna ompelin muutamille tutuille pariskunnille pellavaiset kahden hengen pepunalustat saunaan, ja kirjailin niihin isot reunoiltaan yhtyvät sydämenkuvien puolikkaat ja kummankin etunimet kuvien keskelle.
Yhtenä jouluna ompelin erilaisia, persoonallisia uunikintaita, joiden ranneosan tein kaupassa olevia pitemmiksi. (Lapsille ompelin pienempiä uunikintaita "mittojen mukaan".
Joskus askartelin lapsille lahjoiksi nahkapaloista pieniä litteitä, somistettuja yhden avaimen koteloita ja palmikoin niihin ohuista nahkanauhoista kaulanauhan. Nyt voisi varmaan alkaa tehdä vanhuksille samanlaisia.;)
Näin kerran Lotta-museossa kauniilla lahjanauhalla sidotun, taitetun Wettex- tms. sieniliinan ja puisen kauhan. Riepuun oli kirjoitettu jokin ruoka- tai leivontaohje. Hyödynsin ideaa vähän myöhemmin.
Joskus ostan kiinnostavia pieniä lahjaesineitä museo- tai taidemuseokäynneillä. Muutama vuosi sitten ihastuin sateenvarjoihin, joiden kankaisiin oli painettu kuvia tutuista maalauksista. Monnet'n maalamaa kuva sateenvarjossa kirkastaa ainakin omia sateisia päiviäni välillä edelleenkin. - Hauskoja muistilappumagneetteja ostin kerran museosta jossain ulkomailla. Niissä on pitkän joustavan varren päässä muistilappuja tms. varten pienet nipsut.
Ystäville, varsinkin sellaisille, jotka tarvitsevat apua ja/tai kuljetuspalveluita, olen antanut omatekoisia lahjakortteja yhteisistä käynneistä jossain molempia kiinnostavissa paikoissa, vesihierontaa tarjoavissa uimahalleissa, kulttuuritapahtumissa, piknik-retkellä, retkellä luonnossa, melomassa tai lähikaupungeissa yms. Valmiita lahjakortteja en ole kovin usein ostanut, joskus jalkahoitoja - myös miehille. Silloinkin sovittiin jalkahoitajan kanssa, että teen itse omat lahjakorttini.
Omatekoista sinappia, erilaisia pikkelssejä ja joitain erikoisreseptien mukaisesti tehtyjä sieni- tms. säilykkeitä olen myös tehnyt lahjaksi. Mietin juuri, että olisi kiva säilöä taas pitkästä aikaa vihreitä tomaatteja. Mistähän sellaisia saisi?
Joskus olen skannanut vanhoja valokuvia ja kirjoittanut niihin liittyviä muisteluksia. Tyttäreni tasavuosi-syntymäpäivälahjaksi tein sukututkimusta ja kirjoitin tarinoita hänen omasta historiastaan. Lupasin jatkaa kirjoittamista myös suvun historiasta ennen hänen syntymäänsä.
Kuvaan yleensä aina myös juhlissa ja autan välillä ihmisiä kuvakirjojen teettämisessä. Ehkä sellaisestakin voisi joskus antaa omatekoisen lahjakortin. (Nykyisin se on itsestäänselvä asia.)
Nautin sekä lahjojen antamisesta että saamisesta. Lahjan arvoa ei mitata rahassa, eikä niihin liity vaihtokauppa-ajatuksia. Kiitos aloittajalle ja kirjoittajille uusista ideoista.- .,.,
Eiköhän niitä vihreitä tomaatteja saa suoraan tuottajilta, kaupoissa niitä ei tietenkään ole.
- bessie*
Aloitukseen
En yleensä anna lahjoja sellaisille aikuisille, joita en jonkin verran tunne. Tutulle ihmiselle on mielestäni helppo ostaa lahja. Usein menee niin, että jonkun esineen nähdessäni mieleeni tulee välittömästi tietty ihminen ja tavallaan hetken mielijohteesta teen ostoksen, odottaen sopivaa hetkeä sen antamiseen.
Joskus olen saattanut tulla toisiin aatoksiin ja ottanutkin kokonaan omaan käyttööni, tai antanut vähän käytettynä, esim. kirjaa varovaisesti vähän itse lueskellut, tai koruja kerran pari käyttänyt.
Lahjan ostaminen (valmistaminen) on siis mielestäni ihan helppoa, ja jos se joskus vähän vähemmän helppoa on niin silloinkin se etsiminen ja valitseminen (tekeminen) on minusta mukavaa.
Jos jotain kaihdan, niin pelkkien koristeeksi tarkoitettujen tavaroiden antamista, (poikkeuksena korut). - Bastioni 5
Lahjaksi voi antaa vaikka vähän paremman kuivamustekynän, joka kirjoittaa
hyvin.Vanhemmalle naiselle hattuneulan ,jolla voi sitoa talvella hartiahuivin.
Rannerikkoiselle pullokorkinavajan ,rannelämmitttimet j,n,edl, vain mieliku-
vitus on rajana.Lahjan ei tarvitse olla mielestäni kallis ,vaan että sillä on
käyttöä. - av
Annan rahaa lapsille aikuisille voivat ostaa mitä haluavat.
- ei mania
Kontrolloitko myös mihin raha käytetään? En anna rahaa lapsille itselleen koska vanhemmat voivat kokea että hekin kontrolloivat löysää rahaa niin siitä tulee saajaperheessä riitaa.Ethän sitä halua.Lapsi voi ostaa esim.huumeita tai tupakkaa .
- lahjapysti
Teatteri-ilta.
Kotisiivous
Hierontakertoja
Kylpyläreissu
Kauneudenhoitoreissu
Peli-ilta ja seurana mukana iltapala
Matka Tallinnaan
Matka Helsinkiin
Pihatyötä
Nikkarointiapua
Lahjakortti harrastusliikkeeseen
Ratsastustunti
Golfkurssi - herttaisin
saamani lahja oli moottorisahadildo.
Sain sen mieheltäni 10-vuotis häälahjaksi. - N
Suolatut fafferot,marja-aroniahillo,pihlaja-marjahilloa.
- N
Nyhvenysse lahja ideana ja korttijossa kiharatbuldogilla.
- N
Sekä villapaita joka on ajatuksella tehty.
- kutomisinto
Vien aina itse tekemäni villasukat.Ja aina kelpaa
- sukutaulu
Jos olet sukulainen niin anna lahjaksi sukutaulu.Itse olen koonnut äidinpuolen ja isän puolen sikuani niin pitkälle kun tiedän ja olen ne merkinnyt tekemääni puuhun lapset ja esivanhemmat. tällainen lahja on siitä kiva että sitä voi saaja itsekin täydentää ja kysellä lisää tietoja sukulaisiltaan.Tämä lahja on melkein ilmainen vain paperia kynä ja tekemäsi piirros puusta ja vähän vaivaa kirjoittaa ja paketoida lahja.Olen saanut aina iloiseksi saajan oli hän sitten nuori tai iäkkäämpi.
- rp
Kudoin 16 vuotta sitten miehelleni joululahjaksi keltaisen villapaidan jossa on tavallista silmukointia, helmineuletta ja välissä kohoraitaa. Siellä se on ollut siitä asti kaapissa. Se oli hänen mielestään liian iso. Nyt aloituksesi innottamana hain sen kaapista ja sanoin miehelle, että jos et tätä kerran käytä, niin minä annan sen naapurin Terolle. Nyt tuo äijä sitten kokeili sitä uudelleen ja sanoi,että kyllä hän tätä käyttää voi ja istuu villapaita päällä telkkua katsomassa. Pitkät on joillakin johdot...
- Tase pappa
Mahtoikohan äijäsi tuumia jotta, "jos kerran naapurin Tero saa villpaidan, niin vaara vaanii ja naapurin Tero saa seuraavaksi muutakin, käyttämätöntä tai vähän käytettyä".
- rp
Tase pappa kirjoitti:
Mahtoikohan äijäsi tuumia jotta, "jos kerran naapurin Tero saa villpaidan, niin vaara vaanii ja naapurin Tero saa seuraavaksi muutakin, käyttämätöntä tai vähän käytettyä".
Tuskinpa sellaista mietti. Huomasi kai vaan, että tuohan on hieno villapaita, eikä sitä voi kenellekään muulle antaa. Naapurin Tero on minua 20 vuotta nuorempi, joten ei huolta sen suhteen.
- AuAuAu999,9
annan vinkin: 10.10. klo 17.00 helsinginkatu 1 Helsingin pantin huutokauppa,kohde nro 427. 10g kultalaatta,pitoisuus 999,9/24K,lähtöhinta 420€ mutta se on n. 6kk. markkinahinta joka nytten 472€ eli kannattaa tarjota 480€ !!! ja ei tarvitse mennä paikan päälle,netissä PANTTI.FI ja kirjaudu siellä saat tunnuksen ja tarjoa netin kautta... arvo säilyy eikä kulta mene ikinä konkurssiin niinkuin valuutat,osakkeet,kriisin/sodan aikana arvo nousee 40-60%...lahja mitä arvostetaan
- murua
Minusta tuo kulta on vain sijoitukseen. Harva niitä alkaa myyskentelemään, ja jos perijöitäkään ei ole, ovat vähän kuin hukkaan mennyttä.
Tosin, toisaalta vähän kyrsii, ettei jo vuosia sitten sitä tullut hankkineeksi.
Hintahan on noussut huimasti.
Mutta normikansalainen tuskin sillä rikastuu.
Tosin ainahan kulta on kultaa, ja kunnioitettavaa, lahjanakin.
- Heh-heee ...
Seksilelut voisivat olla mukavia ja aiheuttaa hauskuutta - tai sitten ei ...
- Aino E.
Minäpä annoin naapurin isännälle sellasen
lahjan, etten ilkee edes kertoo.
Mutta hyvin oli tyytyväine, ja huuliaan lipo.- bessie*
Voisulaa tihkuvia, suolaisia karjalanpiirakoita?
- Marsupilqmi
Katsoppa täältä vinkkejä: www.lahjaehdotus.com Tuntuisi olevan ideaa joka lähtöön ;)
- Kuulolaitteen
Mie tahtoisin toiseen korvaani kuulolaitteen, jotta kuulisin paremmin!
- Pirre*
Viime jouluna ostin korin johon kokosin erilaisia jouluherkkuja, suolaista ja makeaa..ainakin ihmisistä joilla on käyttää vähän rahaa jouluun joulukori on tervetullut.
Nyt ainakin valmista tryffeleitä itse, ja pakkaan ne nätteihin rasioihin.., vien kukan asemasta.., ehkä paistan piirakoitakin..jne. - jujujujiu
Mitä kuuskymppinen mies tarvitsee?
Mikö menis käyttöön?
Henkilökohtaista?
Ei aivan halpa jos ei kalliskaan (nykyään).
Lahjan antaja joutuu hieman hankalaan paikkaan pyytäessään lääkäriltä repsua viagralle, ts vastaavalle , halvemmalle valmisteelle.
Saaja, siis miespuolkeinen tarvitsee tuntea tällin kohtuullisen hyvin jotta tietää hankkivansa lääkettä kaverille joka pystyy / saa ottaa niitä terveytensä puolrésta. - räätälöity lahja
Hyvä lahja olisi talkoolahjakortti, se sisältäsi ammattitaista tekijäjoukkoa ja jokainen kustantaisi osan tarvikkeista. Tällainen lahja ilahduttaisi uuden kodin omistajia, joilla on piha kunnostamatta ja viimeinen antamata viimeinen silaus kodin remontoinnissa.
- Hyväksi oloksi
Lahjakortti hemmotteluun. Luontaistuotehoitolan kaikenlaisiin erilaisiin hoitoihin tai kosmetologille, manikyyriin, pedikyyriin, kampaajalle ...
- Vielä paremmaksi
Jalkahoito ei saa tästä listasta unohtua, se on tärkeä osa terveydenhoitoa, vaikka ovathan nuo kaikki. Terveyden hoito on kauneuden hoitoa ja päinvastoin.
- Anonyymi
Rollaattori on oiva lahja näissä ketjuissa kirjoitteleville. Älyä kun ei pysty lahjoittamaan.
- Anonyymi
pari kpl, ravintola, lounas-lahjakortteja kukkakimppu.
- Anonyymi
Annettiin vanhalle sedälle joka tänään täytti 90 ,kimpun ruusuja,kahvileipää ja litra Absoluuttia :D
Skånepåg - Anonyymi
https://piirretty.myshopify.com/
Lemmikinomistajalle lahjaideana ehdoton ykkönen! ei voi kun suositella! - Anonyymi
Lahjat ovat olet itse tehtyjä lapsieni päiväkodissa kuin kouluissa. Ovat jo aikuisia ominen perheineen joissa lapsetkin osa täysi ikäisiä.Itse annan lapsille tai nuorille raha lahjan.Vaikka se olisi pieni,oppi säästämän ja tavoittelemaan sitä mitä tarvitsee haluaa. Mitä aikuisille lahjaa. Eiköhän kaikilla ole kaikki tarpeellinen ja ainakaan minulla ei varaa ostaa lahjaa joka olisi arvokas. Toisten kotia ei lahjoilla pidä sisustaa. Eiköhän vaasi kukka, kukat riitä? Tai vain kortti.Kai se on jokaisen omista varoistaan kiinni?
- Anonyymi
Puolikiloa sika-nautajauhelihaa❗️
- Anonyymi
Vävy täyttää välivuosia ja hänelle vien pari lahjaa joita koko perhe voi käyttää tarvittaessa. Munaleikkurin ja spiraalileikkurin vihanneksille ( käsikäyttöiset) .
Pyöreitä täyttävälle sisarelleni koostin spotify:hin musiikkilistan missä nuoruudenaikaisia hittibiisejä. Lisäksi tilasin kirjan, mitä syntymävuotenaan tapahtui. Teetätin isän ja äidin vanhoista nuoruuskuvista kuvat ja kehystytin ne. Lisäksi lahjakortti, jolla voi täydentää astiastoa josta pitää. Nämä siis meiltä muilta sisaruksilta yhdessä.
- Anonyymi
2012 aloitus.
- Anonyymi
Nykyään ei juuri kannata ottaakaan kun on sellaista jälkipuintia sitten.
- Anonyymi
Tuttava ukko täytti 80 , sai miulta 2 rruusua ja pullon konjakkia :)
:D - Anonyymi
Itseni
- Anonyymi
https://lemmikkikuvat.com sivustolle suositus! Jos sattuu minkään sortin lemmikkejä löytymään niin tuolta esimerkiksi tyyny, taulu tai viltti lemmikin muotokuvalla tosi hauska lahjaideana!
- Anonyymi
Vaasi kukat on aina iloa antaa ja itse saada.Omani kukat on neilikat. Kaikilla jotka jo plus50v/ 60v./ 70v/80v.90v.On ihan kaikki mitä tarvitsevat. Aito ajan anto on myös lahja.Laitetaan se älypuhelin letotilaan tai kokoustilaan ollaan läsnä kunnellaan mitä edessä oleva puhuu ja pitäisi oppia kuntelemaan MITÄ ITSE PUHU!Jos sinulla rahaamaksat Lounaan koko sakille tai illallisen?Tee itse kortti tai osta.Mitään typerämpää ei ole kuin Whatt sab ilmaset onitelut tai F.B-ilmaiset kortit.
- Anonyymi
Luojan kiitos, meillä lähipiirissä sopimus että lahjoja ei jaella eikä isompia kahvikekkereitä järjestetä. Pelkkä onnittelukortti riittää.
- Anonyymi
Vanha aloitus mutta askarruttaa yksi asia.
Tuttavat ovat muuttaneet uuteen kotiin, vieläkö on tapana viedä leipää ja suolaa?. Täytyykö kynnyksen yli astuessa lausua joku loru, ettei kotitonttu vihastu?- Anonyymi
Enpä ole moista tapaa koskaan kuullut.
- Anonyymi
Pojalle 30 v lahjaksi:
Auton pesu ja kestovahaus sekä perusteellinen sisäsiivous, autoon jota lapsiperhe on käyttänyt kolme vuotta, kiinnittämättä näihin asioihin huomiota perhearjen keskellä.
Yhteiskustannus 200€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219