Ilmanvaihtoputkien uusiminen

asiantuntija.

Olen tyytymätön näihin vanhoihin peltiputkiin, jota käytetään koneelliseen ilmanvaihtoon asunnossani. Ilmanvaihtoputken tulopää sojottaa suoraan kadulle päin, ja menee asunnon läpi suoraan noin 4 metriä ennnekuin mutkan kautta menee ilmanvaihtokoneeseen. Putki vahvistaa kadulta tulevia autonääniä melko pahasti.

Niinpä ajattelin vaihtaa tuon osan moderniin sisältäpäin äänieristettyyn putkeen, jossa äänet eivät kuulu; miten paljon remontti maksaisi? Olen saanut arvion että tonnilla menisi, mutta kuulostaa kalliilta, kun tuossa on vain puulevy putken edessä, joka on ruuvattu kiinni allaoleviin kaappeihin. Sen jälkeen pääsee käsiksi itse putkeen. Itse putki maksaa varmaan noin 100-200 €.

7

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7665

Nykymääräyksissä ivkoneen ulkoilmaotto sijoitetaan toiselle puolelle taloa kuin katu. Tee työ itse, siinä ei montaa tuntia mene ja käytä muoviputkea, niin vaimentaa paremmin ääntä putki itsessään.

• luulotauteja

Muoviputken vaimennus on sama kuin peltiputken, melko tasan tarkkaan = nolla db/m.

• Onko putki eristetty, jos sisätiloissa menee? Pitäisi varmaankin olla, tai muuten on kosteusvaurio hyvin lähellä.

Miten olisi, jos tuohon lisäisi vähän eristettä vaan? Joku 50 millin *foam vaimentaa ääntä yllättävän paljon. Varsinkin jos asentaa niin, ettei jää rakoja... Luulisi, että mahtuu vielä vanhaan laatikkoon. hinta-arvio olisi tällaiselle remontille luokkaa 50 euroa, ja onnistuu itse varsin hyvin. Siis 2-3 levyä *foamia ja yksi purkki urtsia tiivistämiseen/liimaamiseen.

• luulotauteja

Outoa, jos putki nyt olisi eristämätön. Kuten The_Rat esittää, kosteusongelmia olisi pitänyt jo olla, sillä putkihan pitäisi olla ulkopinnaltaan märkä koko kylmän kauden..

Foam vaimentaa paljon, paljon huonommin kuin vuorivilla.
        Tässä ei ole kuitenkaan äänen vaimentamisesta kyse vaan äänen eristämisestä. Riittävän äänieristyksen luultavasti saa jos nykyisen putken päällystää 50 mm villalla ja sen päälle alumiini- tai muu höyrynsulku tiiviiksi teipattuna kosteusongelmien estämiseen ja peltikotelo äänen eristämiseen ennen verhouslevyä.

• ilmastointi mies

äänieristetty putki noin 8m 90asteen yhde tunti työtä .ehkä 165 euroa.pelti putket on tosi hunoja iv hommissa.yäk värisiä.

• mistä ääni kuuluu

Mistä tämä autojen vahvistettu ääni kuuluu?

Tästä 4m pitkästä raitisilmakanavasta?

Venttiilistä?

Jostain muualta?

• asiantuntija.

"Mistä tämä autojen vahvistettu ääni kuuluu?"

Siis Tästä 4m pitkästä raitisilmakanavasta.

Putki menee mutkan kautta ilmanvaihtokoneeseen, ja harautuu sitä kautta edelleen ilmantulokanaviin, jotka puhaltavat ilmaa sisään, sieltä ei tule enää ääntä, kun on monen mutkan kautta, ja ilmanvaihtokoneen kautta. Jos ilmanvaihtokoneen avaa, sieltä kyllä kuuluu vielä vähän auton ääniä, jos joku ajaa ohi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe