Se on yhtä kukkua, että purettaisiin sen enempää tarkkisluokka- kuin huostaanottopäätöstäkään.
Jos vanhempi on kerran luvan allekirjoittanut, niin se on hyvästi!
*ken tästä ovesta käy, saa kaiken toivon heittää*
Kukkua vaan!
4
195
Vastaukset
- Ei suinkaan noin!
Luokanopettajana voin sanoa kokemuksesta, että pienluokkapäätöksiä olen saanut purettua useita vuosien varrella. Lapsilla on ollut päätös, kun heidät on integroitu luokkaani. =) Olen myös saanut ilokseni seurata kuinka he ovat selviytyneet hienosti yläkoulussa ja jatko-opinnoissaan. Sijaisvanhempana olen myös ollut tukemassa huostaanoton purkua, jos sellainen on ollut vähänkään mahdollista. Siis älkää ihmiset missään tapauksessa menettäkö toivoanne!
- taisteleva äiti
Ihanaa että on vielä tuollaisia vastuuntuntoisia ihmisiä ja vielä opettajia!Sijaisperheiden koulutustaasoon pitäisikin kiinnittää huomiota!Ruotsissahan sijaisperheen vanhemmaksi kelpasi esim. vankilasta vapautunut.Sijaisperheet sijaitsevat usein syrjäseudulla ja niitä on alettu kutsua siellä Vankileirien saaristoksi.Suomessa huostaanoton syynä hoidon laiminlyönti (7 %),väkivalta (7%) ja päihteiden käyttö (15 %) ovat todella pieni osa húostaanotoista (2007 tilasto),52 %:ssa huostaanotoissa syynä "sosiaalinen vuorovaikutus".Mitä tämä ikinä sitten tarkoittaakin,vain mielikuvitus kai rajana!Venäläistaustaiset perheet saavat sentään rohkeaa apua Suomessa Venäjän suurlähetystölta ja Venäjän lapsiasiamieheltä,suomalaistaustaiisen eivät keneltäkään,ellei ole varaa palkata asianajajaa a 200 e/h!
- Puretaan kyllä
Kyllä niitä puretaan. Oma kohtaista kokemusta ei kyllä tarkkisluokasta ole mutta muutamia juttuja olen kuullut että päätös on purettu. Tunnen paljon sijaisvanhempia ja heidän kauttaan olen tutustunut sijaisperheen elämään. Ja monesta sijaisperheestä on lapsi kotiutunut biovanhemmilleen muutaman vuoden huostassa olon jälkeen.
- kauan kesti
Mnä taas tunnen pari äitiä, jotka saivat lapsensa kotiin takain, mutta saivat taistella 3-4 vuotta kumpainenkin (siis sen jälkeen, kun syyt olivat poistuneet).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152100- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161173- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki75918Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865