Kiviä tontilla

Viljo

Mitäpä olette keksineet talon perustuksien kaivuun yhteydessä tulleille kivi järkäleille? Ei taida maisemointi onnistua omalla tontilla. Mitä mahtaa maksaa kivien pois vienti ja mihin ?

9

1669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen

      Itse oikein toivoin kiviä lötyvän ja löytyihän niitä! Meillä kasattiin kivet yhteen rykelmään ja ollen tekemässä siihen kivikkokasveilla, perennoilla ja pensailla toivottavasti näyttävää istutustyhmää. Vanhemmillani tämmöinen on ja on upea! Kun naapuritontilla kaivettiin ja he kuskasivat kiviä pois olin onneni kukkuloilla kun kippasivat kivet meille. Nyt on sitten valmistumassa kaksi kivikkoa ;o)

      Sitten vaikka pieni vesiputous...

      Myös kiviaidanne on kieno pensaiden ja kukkien kanssa!

      Tässä eräs linkki
      http://www.lotf.com/landscapes/water.htm

      Katso esim kuva 2. Kun kuvittelee kivet isompina olisi putous myös vielä näyttävämpi.

      • Viljo

        Hyviltä näyttivät nuo vesiputoukset. Istutuksia, kiviaitaa tai ... hmm.... täytynee alkaa suunnitella.


      • tyytyväinen
        Viljo kirjoitti:

        Hyviltä näyttivät nuo vesiputoukset. Istutuksia, kiviaitaa tai ... hmm.... täytynee alkaa suunnitella.

        Jos ajatus kiinnostaa kannattaa vierailla puutarha.netin sivuilla ja kirjautua keskusteluihin. Siellä on valtavasti tietoa ja kuvia mm. juuri kivikoista ja miten teet semmoisen helposti ja helppohoitoiseksi.
        http://www.puutarha.net/


      • Jep

        Käärmeille oiva paikka nuo kivikot.


      • tyytyväinen
        Jep kirjoitti:

        Käärmeille oiva paikka nuo kivikot.

        ...ja varsinkin jos kiven kolot on täytetty mullalla, jossa kasvaa kauniita kasveja.


    • Jocu

      Kaiva monttu ja hautaa. Niin tehdään yleisesti.

      • nurmikkoa päälle

        Meillä tehtiin kuin yleisesti ja laitettiin nurtsi päälle. Nyt tekis mieli nostaa kivet montusta ja sieltä täältä pienemmistä kätköistä **ttuun. Nurmikko on kuoppainen kuin kynnöspelto ja ajoleikkurilla ei mitään asiaa. Noh, kunto säilyy kun edessä tuupattavalla lyhentää...


      • Jocu
        nurmikkoa päälle kirjoitti:

        Meillä tehtiin kuin yleisesti ja laitettiin nurtsi päälle. Nyt tekis mieli nostaa kivet montusta ja sieltä täältä pienemmistä kätköistä **ttuun. Nurmikko on kuoppainen kuin kynnöspelto ja ajoleikkurilla ei mitään asiaa. Noh, kunto säilyy kun edessä tuupattavalla lyhentää...

        Maata joudutaan rakennuksen ympärillä siirtelemään muutenkin. Harva tontti on valmis nurmikenttä. Järjestelykysymys.


    • kaivuri1

      Vanha ketju, mutta vastaan, koska täältä itse kävin väijymässä.

      Meiltä vietiin useampi kuorma kiviä pois tontilta. Noin 5 kuormaa ja kaivinkone teki päivän hommia. Hintaa tuli noin 1000 euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe