Kaikki apu tervetulleita

Tinnittää..

30vuotias nainen, 07 vuonna kaatunut, seurauksena kallonpohjamurtuma ja vasemmassa korvassa kuulo heikentynyt. Viime maaliskuussa alkanut tinnitys, ja olotilaa on ollut päänsärky ja pahoinvointi. Muiden puheesta on vaikea välillä muodostaa selviä lauseita, muisti pätkii välillä hyvinkn pahasti. Uniongelmia, noin 3tuntia yössä.
Mitä tämä on?! Täytyykö lähteä lääkäriin? Onko tämä niskajäykkyyttä? Masennusta?

1

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Posi-tiivisuus

      Tinnitustahan tuo on, johon ei valitettavasti ole löytynyt tinnitusta poistavaa hoitoa. Itsekin sain kaatumisen seurauksena tinnituksen, jota olen kuunnellut nyt 7 vuotta. Valitettavasti hyvin usein tinnitusta kuunnellessa ihminen masentuu ja uniongelmat ovat hyvin yleisiä. Monelle on apua mielialalääkkeistä ja/tai unilääkkeistä.

      Älä eristäydy, siinä tein itse virheen, nyt on vaikea olla vähäisessäkin melussa ja muiden puheesta on vaikea saada aina selvää, myös työn jouduin jättämään, jossa tarvittiin hyvää kuuloa. "Ole kuuntelematta ja keskity myönteisiin asioihin" on monelta kuultu hyvä neuvo, mutta josta tosi tinnittäjälle ei mitään apua, jatkuva voimakas tinnitus kyllä syö miestä, siinä positiivisuus on todella koetuksella. En halua pelotella, olet vielä nuori, joten ainakin helpotusta ja tietoa saat, kun hakeudut knk-lääkärille. Moni on ihmetellyt sitä, että tinnituskin voi aiheuttaa pahoinvointia kuten migreeni, mutta huomaan, etten ole ainoa. Epäsäännöllisen säännöllisesti ruoka ei maistu ja oksennan kaiken, kun yritän syödä jotain. Tämä asia on ollut uutta korvalääkärillekin.

      Hakeudupa knk-lääkärille, sieltä saat oikeaa tietoa ja toivottavasti tukeakin, tinnitus on mysteeri vielä monellekin lääkärille ja moni kanssaeläjä on minullekin sanonut, että jospa olen psyykkisesti sairas, tästä on sitten revittävä positiivinen elämänasenne, tosi vaikeaa.

      Hyvää syksyä kuitenkin sinulle, et ole ainoa tinnittäjä, meitä on moneen "junaan".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe