Minua usein hämmentää noiden jo Neuvostoliiton ja nykyisen venäjän Ortodoksi uskonto. Olen koettanut suhtautua ymmärtäväisesti eri uskontoihin. Venäläisten omassa uskonnossaan hämmennystä aiheuttaa minulle heidän tulkintansa jumalasta.
Ortodoksithan palvovat neitsyt Mariaa joka synnytti jumalan. Tähän asti olen pysynyt kärryillä. Mutta..Äskettäin venäjän ortodoksikirkon korkein henkilö isä kirill sanoi venäläisnuorille näin. Joka ei kunnioita johtajaa , hän ei kunnioita jumalaa? Isä kirill tarkoitti puheellaan niitä huliganijoita jotka nousevat venäjällä barrikadeille ja vaativat Putinin eroa.
Mitä jumalaa isä kirill tarkoittaa? Tarkoittaako hän sitä jumaläidin synnyttäjää neitsyt Mariaa joka synnytti jumalan. Vai tarkoittiko kirill jumaläidin synnyttäjän poikaa josta tuli jumala. Ja jos isä kirill tarkoitti jumalallaan Marian lasta sitä jumalaa niin miksei ortodoksit sitten palvo sitä korkeampaa voimaa jota he sanovat jumalakseen.
Ellei näin sitten olekkaan niin siinä tapauksessa isä kirill olisi pitänyt sanoa venäläisnuorille näin. Joka ei kunnioita johtajaa se ei kunnioita jumalan äitiä. Neitsyt Mariaa . Eikös sen pitäisikin näin mennä. Näin minä tämän asian käsitän.
Ortodoksisuus hämmentää.
vaikka..
1
182
Vastaukset
- Juups ista
Taidat olla ihan hakoteillä ja miettiä turhia mutta ortodokseille löytyy oma aluekin, täällä on enemmän näistä idän uskonnoista vaikka kyllähän kristinuskokin idästä on eurooppaan tuotu...
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3498
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366268
- 574406
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282928- 592881
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151554
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271486Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381465- 311281
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431171