Minkä ikäisenä pojilla karvoitusta??

äippä

niin eli, minkä ikäisinä teidän lapsilla (tytöillä ja pojilla) on alkanut kasvaa karvoitusta sukuelimiin ja kainaloihin?
minulla on 14 vuotias poika eikä mitään näy.. (isän mukaan) mutta tytöt 12 ja 9 sekä molemmilla karvoitus...
ja toiseksi 12 vuotias tyttöni haluaisi ajaa posliiniksi mutta olen kovin sitä vastaan...

43

16317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsfs

      vie se 9-vuotias tyttösi ja poikasi lääkäriin

    • minttu

      oon ainakin sun kanssa samaa mieltä siitä, että on väärin/typerää/turhamaista antaa tyttäresi 12v ajaa posliiniksi! miksi hän niin haluaa tehdä?

      • äippä

        koska kaveritkin kuulemma ajavat...
        mutta meidän likka ei kyllä aja..
        tai ainakaan luvalla.


      • Korppe
        äippä kirjoitti:

        koska kaveritkin kuulemma ajavat...
        mutta meidän likka ei kyllä aja..
        tai ainakaan luvalla.

        Onko siinä jotain paheksuttavaa jos tyttöresi, vaikka kovin nuori onkin, haluaa ajaa polsiiniksi? Miksi et voi sallia sitä, siinä ei ole mitään sairasta yms?


      • äippä
        Korppe kirjoitti:

        Onko siinä jotain paheksuttavaa jos tyttöresi, vaikka kovin nuori onkin, haluaa ajaa polsiiniksi? Miksi et voi sallia sitä, siinä ei ole mitään sairasta yms?

        mikä tarve olisi ajaa posliiniksi??


      • Korppe
        äippä kirjoitti:

        mikä tarve olisi ajaa posliiniksi??

        välttämättä tarviikkaan olla mikään erityinen tarve. Mutta jos lapsesi haluaa eroon karvoista, niin hänellä on täysi oikeus tehdä se. Hänen kehonsahan se on eikä sinun!!


      • Wenla

        Huomaatteko?

        "Lapsi päättää itse mitä kehollaan tekee."

        Jos ajateltaisiin, että lapset päättävät aina mitä he tekevät kaikki olisi päin persettä! On luonnollista ettei äiti tahdo tytön antaa ajaa karvojaan sillä ei siinä mitään hienoa ole! Ja äidinvaistokin puuttuu asiaan...

        Vaikka jos tyttö on niin typerä että tahtoo ajaa posliiniksi niin minkäs sille voi. Ei kannata alkaa siitä sotimaan, murrosikäisillä ON joskus niin mahdottomia ajatuksia että.


      • mä vaan
        äippä kirjoitti:

        koska kaveritkin kuulemma ajavat...
        mutta meidän likka ei kyllä aja..
        tai ainakaan luvalla.

        Tuota...sehän on ihan sama, että annatko luvan vai et...jos et anna, ajaa kuitenkin tai sitten ajaa luvan kanssa. Ja aika tökköä, että kirjoittelet täällä lapsistasi...itseäni ainakin alkaisi oksettaa jos äitini puhuisi täällä minun karvoituksestani...itse ajoin posliiniksi ensimmäisen kerran 13v ja kolme vuotta olen jo posliini ollut...enkä kysynyt lupaa äidiltäni vaan ajoin vaan..ei taida edellenkään tietää asiasta mitään. Ja sehän on nyt niin, että jos kaverit käyttävät stringejä niin tulee tyttösikin sanomaan kohta sinulle ettähaluaa hänkin stringit, koska "kavereillakin on!"


      • jaahas
        Wenla kirjoitti:

        Huomaatteko?

        "Lapsi päättää itse mitä kehollaan tekee."

        Jos ajateltaisiin, että lapset päättävät aina mitä he tekevät kaikki olisi päin persettä! On luonnollista ettei äiti tahdo tytön antaa ajaa karvojaan sillä ei siinä mitään hienoa ole! Ja äidinvaistokin puuttuu asiaan...

        Vaikka jos tyttö on niin typerä että tahtoo ajaa posliiniksi niin minkäs sille voi. Ei kannata alkaa siitä sotimaan, murrosikäisillä ON joskus niin mahdottomia ajatuksia että.

        Kuule...kyllä vanhemmat saavat puuttua joihinkin tekemisiin mutta ei siihen, että mitä itse OMALLE keholleen tekee. Eihän lapsetkaan tule sanomaan äidille, että "äiti miksi olet posliini? et kylklä olisi saanut ajaa!" Vai tulevatkohan mammat nykyään vaihtamaan lasten siteet kun on menkat? mitä seuraavaksi kohta varmaan katsellaan kun käydään suihkussa, että varmasti se peseytyminen on mamin mieleen! haloo!!!!!!!!1 HERÄÄ JO!


      • Isä+
        jaahas kirjoitti:

        Kuule...kyllä vanhemmat saavat puuttua joihinkin tekemisiin mutta ei siihen, että mitä itse OMALLE keholleen tekee. Eihän lapsetkaan tule sanomaan äidille, että "äiti miksi olet posliini? et kylklä olisi saanut ajaa!" Vai tulevatkohan mammat nykyään vaihtamaan lasten siteet kun on menkat? mitä seuraavaksi kohta varmaan katsellaan kun käydään suihkussa, että varmasti se peseytyminen on mamin mieleen! haloo!!!!!!!!1 HERÄÄ JO!

        Kyllä kuule lapsi on vanhempiensa huollettavana ja vanhemmat myös velvollisia kantamaan vastuun lapsista. Olkoot vaikka nyt kysymys posliinista. Ei nämä hommat mielestäni kuulu lasten touhuihin. Antaa lapsen kehittyä oman ruppansa kanssa ja tulla sinuiksi ensin ja sitten ehkä 20 voi ajatella noin kuten sinä.
        Kyllä peseytyminenkin kuuluu vanhempien huolto piiriin, kunpa tietäisit miten sikaine 12 vuotias tyttö voi olla haisee niin että kaverit karkkoaa.


      • Tietää mistä puhuu.
        äippä kirjoitti:

        mikä tarve olisi ajaa posliiniksi??

        ... Hygienian hoidon kannalta se on paljon parempi.


    • Tiedottaja
    • minä

      Eli tyttärelläni karvoitus alkoi tulla vasta 16-vuotiaana. Ja sekin karvoitus hyvin vaaleaa, eikä sitä edes kunnolla huomaa. Kainaloissa ei taida olla vieläkään ollenkaan karvoitusta, vaikka tyttö on jo 18-vuotias. Pojallani taas on isän geenit tässä asiassa ja karvoitus alkoi tulla jo 11-vuotiaana. nyt 13-vuotiaana hänellä kasvaa jo pienet viikset, ja muutenkin karvoitusta on ihan mukavasti. Toinen poika sitten taas on jo hyvin karvainen 15-vuotiaana. Hänellä on rintakarvat, kainalokarvat ja kasvaa kunnon parta ja viikset. Parran saa ajaa pois joka aamu, että pysyy parta edes hiukan kurissa. Hänellä on hyvin tummat ja runsaat rintakarvat, myös käsissä ja jaloissa on melko runsas karvoitus.

      • Häh?

        15-vuotiaalla rintakarvat? Ja tuuheat sellaset? Huijaat...


      • YGUYJGHIBU
        Häh? kirjoitti:

        15-vuotiaalla rintakarvat? Ja tuuheat sellaset? Huijaat...

        Mun isoveli on 13v ja sen kikkeli on ku viidakko.


    • himomies

      Anna sen vaan ajella poslariksi. Miehet tykkää useimmiten poslareista kun karvaisista pimpeistä

      • Mies.

        Ei kukaan TERVE ja AIKUINEN mies ole kiinostunut 12-vuotiaan LAPSEN emättimiestä, oli siinä karvat tai ei! Eri asia on sitten aikuiset naiset, he kyllä minusta saavat ajella karvoitustaan alapäästään miten lystäävät.


      • Miss
        Mies. kirjoitti:

        Ei kukaan TERVE ja AIKUINEN mies ole kiinostunut 12-vuotiaan LAPSEN emättimiestä, oli siinä karvat tai ei! Eri asia on sitten aikuiset naiset, he kyllä minusta saavat ajella karvoitustaan alapäästään miten lystäävät.

        lapset sitten saa ajaa poslariksi jos haluaa? Vain aikuiset naiset saavat ajella miten lystäävät, ja lapsilla pitää olla karvoitusta?

        Mitä järkeä niitä karvoja on pitää lapsena, jos ne sitten haluaa kuitenkin pois. Ja sitten muka vasta aikuisena ne saa ajaa.

        Itse ajoin karvat 13 vuotiaana ekan kerran, enkä minä kysynyt mitään, mitä mieltä äiskä siitä olisi.


    • Maire

      Anna tyttäresi leikata, jos haluaa! Puhtaampana se pysyy!

    • minä

      Tosi tyhmää niuhottaa ja puuttua toisen yksityisyyteen. Hänhän pysyisi puhtaampanakin!
      Ole iloinen kun lapsesi edes puhuu kanssasi noinkin "aroista" asioista. Meillä ei puhuta mistään mitään. Kaikki vaan tekee. Muut huomaa kun huomaa jos huomaa.... Olen jäänyt alakynteen. Olen vain kokki ja siivooja, joten lakkaa turhasta valittaminen!!!!!

    • Toinen Äippä

      Meillä 12 vuotiaalla tytöllä ei ole vielä mitään karvoitusta, valittelee kovasti kun ei murrosikä ole lähtänyt käyntiin.

      • Äityli

        Meillä 13-vuotias poika. Vielä posliini, penis ja kivekset kasvaneet jo huomattavasti. 11-vuotias tyttö jolla jo selvästi nähtävänä häpykarvoja, rintoja ei juuri ollenkaan.


      • Lissu
        Äityli kirjoitti:

        Meillä 13-vuotias poika. Vielä posliini, penis ja kivekset kasvaneet jo huomattavasti. 11-vuotias tyttö jolla jo selvästi nähtävänä häpykarvoja, rintoja ei juuri ollenkaan.

        olet tutkinut tarkkaan ja huolellisesti pojan vehkeet. Paniko hän edes hanttiin tai "punasteliko" yhtään tutkimuspöydällä?


      • lissu
        Lissu kirjoitti:

        olet tutkinut tarkkaan ja huolellisesti pojan vehkeet. Paniko hän edes hanttiin tai "punasteliko" yhtään tutkimuspöydällä?

        Olen kanssasi samaa mieltä
        Ei tulisi mieleenkään katsella onko 14 v. pojallani karvoja alapäässä vai ei
        Johan tuntuu menevän sekopäiseks nää jutut täällä vai onks kaikki noin pervoja et on kiinnostunut lastensa karvotuksesta hyi helvetti
        Hävetkää!!!!!!!


    • 14-v.

      Olen 14-vuotias poika ja vasta tänä keväänä on alkanut kasvamaan karvoitusta. Myös kainaloihin on ilmestynyt pikkuisen karvoja. Yleensä kun vertaa 13-14-vuotiaita kavereita niin melkein kaikilla on jo selvä karvoitus. Mutta ei se tavatonta ole että14-v ei ole vielä karvoja

    • äää..

      Siis mun lapsel oli 8 vuotiaan haivenii alapääs mut kainaloo myöhemmi tuli.

    • minä

      kolme poikaa, 12, 13, 15v. Vanhimmalla karvoitusta alkoi ilmestymään 12-vuotiaana. Samoin nuorimmalla on pikkusen vaaleita karvan alkuja, pippeli vielä aivan pieni. Keskimmäisellä pippeli kasvanut jo aika isoksi mutta karvoitusta ei ole vielä yhtään.

    • n-74

      tyttö on kolmetoista. Rinnat A-75 ja peppukin pyötistynyt, mutta ei yhtään vielä karvoitusta alapäässä eikä kainaloissa.

    • eräs äiti

      Kylläpä olet kiinnostunut lapsesi karvoituksesta
      eipä tulis mieleeni kyttäillä omien lasteni karvoitusta.Et taida olla ihan terve
      pervoja tommoset kyttäilijät vai onko teidän maailma niin pieni ettei muuta mielenkiintosta enää löydy

    • Sami

      No itselläni tuli karvoitus 10 vuotiaana ja
      kun olin 12v niin parta oli jo aika tuuhea!!!!
      Taisin olla aikaisin kehittynyt poitsu.
      Nyt olen 33v ja nauran näille asioille!!
      Mutta silloin hävetti kun mentiin uimahalliin,
      niin muilla ei ollut näitä ongelmia!!!!!!!
      Tosin sainkin aika nuorena kokemusta naisista.
      Eli makasin ensimmäistä kertaa 12vuotiaana
      lapsenhoitajan kanssa joka oli sentään 27v!!!!
      Ja tämä on totta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • ...

        Siis mitä vittua kuka nainen antaa pullia niin nuorelle pojalle ???


    • Heh

      Mulla oli munankarvoja jo 14 vuotiaana, mutta kainalokarvoja ei ole vielä tänäpäivänäkään (olen 17 nyt), joillain ei kait kasva joissain kohdissa karvoja ollenkaan, jaloissakaan ei ole paljon karvoja (tai näkyvästi), mutta sit jossain perseessä tietysti on aika pitkiäkin karvoja :D

    • Nuori tyttö

      Oma karvoitus ilmaantui joskus 9-vuotiaana, en muista tarkkaan.

      • Anonyymi

        Sama...


    • asfgop

      Koulun uimahallikäynneiltä muistelisin suunnilleen

      4lk kaikki vielä pikkupoikia

      5lk ei karvoja kunnolla vielä kellään, nakit kaikilla vielä pienet paitsi parilla pojalla joilla oli ihmeellinen "norsunkärsä" (aika pitkä mutta ohut)

      6lk ehkä 1/3 jonkun verran karvoja, melkein kaikilla vielä pienet nakit (myös niillä joilla jo karvoja)

      7lk ehkä 3/4 karvoja ja kikkelit kasvanut PALJON kutosluokasta, joku 1/4 vielä aika pikkupoikia

      8lk melkein kaikki kehittyneitä, 2 tai 3 poikaa edelleen saman näköisiä kuin 5-6lk (eli ei edes karvoja!!)

      9lk muistaakseni kaikilla jo jotain kehitystä mutta osalla edelleen "pieni"

      Eli oma havainto on että useimmilla tulee spurtti noissa jutuissa n. 13v mutta 14v varmaan vielä periaatteessa normaalia vaikka ei karvoja (tosin nolottaa varmaan hitosti, ite olin vielä 7lk "pikkupoika" mutta onneks kehityin sit aika vauhdilla 7-8lk kesällä)

    • Nix

      Vaihtelee aika paljon. Mulla tuli ekat karvat jo 5 luokalla. Pikkubroidi nyt 6 luokalla ja sillä ei vielä karvoja ja vehje ihan olematon mutta pallit kasvanu. En nyt oo mitään mittaillu mutta saunassa nähny että sillä pallit roikkuu mitä ei ollu vielä kesällä.

    • oodeko

      mulla alko 12 vuotiaana alapään karvoitus

    • siskonpoika1

      naapurin poika on 13v. synt 2000,hänellä on finnejä kasvoissa,, pienet viiksi haivenet sekä kainaloissa jo karvat,. alapäässä kasva jo tummaa karvaa.

    • karvat nolostuttaa

      siis ala- tai ylä-asteella ku käydään uimahallissa niin onha se noloa jos kaikilla muilla on posliini, mutta itsellä kunnon pusikko..sen takia hän haluaa varmaankin ajella. jos yhdellä on paljonkin karvoja niin siitä saatetaan alkaa kiusaamaan sitten--

    • täpä

      Tuo karvoitus alkaa tytöillä ja pojilla sitten kun ovat 50 kg painoisia tai hiukan yli.

      Urheilijoilla myöhemmin, koska painoinregsi täyttyy myöhemmin.

      Mitä lihavampi/ painavampi muksu sitä aikaisemmin menkat jne...tulevat.

      • Anonyymi

        vitun sontapalli, olen 14 vuotias enkä edes 45kg ja ihan normaali olen mitä vittua


    • gdrfg

      Öh, no ei ehkä kuitenkaan noin.....

      Uskoisin että luustoiällä on vaikutusta asiaan.

    • minä

      Oon nyt 10v. Painan 38.5kg. Minkäköhän ikäsenä mulle alkaa kasvaa karvoja?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe