Viikko yksin Madeiralla

Tällä kertaa yksin

Oletteko koskaan viettäneet viikkoa yksin Madeiralla? Tuntuiko aika pitkältä, saitteko tuttuja?

30

1004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onelineline

      Kyllä, ei ja sain.

    • Yksin

      Olen parikin kertaa ollut siellä yksin. Olen aika huono ottamaan kontaktia muihin matkalaisiin, mutta toisella reissulla sattui samalle matkalle kaksikin muuta yksin matkaavaa naista, ja kävimme yhdessä syömässä ja kasvitieteellisessä puutarhassa. Kuitenkin ajattelen, että vapaampaa on kulkea ihan yksin. Tietysti levada-vaelluksille ei yksin uskalla lähteä, mutta kuljin tosi paljon busseilla, joka siellä on tosi edullista. Esim. Nunnalaaksossa käynti yksin bussilla on kyllä ihan eri juttu kuin ryhmässä. Ja maksoi ainakin silloin 2,5euroa suuntaansa.

      Enimmäkseen Madeiran matkalaiset ovat pariskuntia tai ystävyksiä, joiden seuraan ei kannata tunkea. Eli jos yksin kulkeminen on orpoa tai pelottavaa, niin ehkä on parempi ottaa kaveri tai mennä muualle. Turvallistahan siellä on ja englannilla pärjää hyvin. Ja nähtävää riittää.

      • Tällä kertaa yksin

        Reissu on varattu ja maanantai aamuna sitten lähden yksin Madeiralle.
        Viikon päästä selviää, oliko hyvä vai huono vaihtoehto.


    • Muista tulla tänne kommentoimaan, miten reissu meni ja miten ilmat suosivat. Hyvää matkaa! Omaan vielä kuuukausi aikaa.

    • Kuin myös

      Hyvää matkaa! Olisi mukava tosiaan kuulla miten matkustaminen yksin sujui Madeiralla.

      • Tällä kertaa yksin

        Kertoilen kyllä miten reissu onnistui.
        Sää taitaa olla hieman epävakaa ensi viikolla, mitä olen katsonut ennusteesta.


    • Mahtuu sinne aurinkoistakin joukkoon. Sateet aika vähäisiä ennusteen mukaan.

    • Kuin myös

      Ja vähän riippuu mitä tekee Madeiralla. Ylempänä viileämpää kuin kaupungissa ja voi sataa..

      • Tällä kertaa yksin

        Saapuminen tänne sujui kovassa turlenssissa eli olimme 20 minuuttia taivaalla ja kone tärisytti todella kovin ja laskeutuminen oli 20 min. myöhässä sen vuoksi.
        Toinen Tjäreborgin Tanskasta tullut lentokone joutui laskeutumaan eilen Teneriffalle tämän kovan tuulen vuoksi.
        Tänään sateli klo 14.30 saakka sitten jonkun aikaa aurinkoista. Huominen Tjäreborgin Läntien Madeira reissu peruttu
        sateesta johtuvien maanvyörymien vuoksi ja vastaavasti tehdään retki Nunnien laaksoon, jonne olen menossa.
        Olin tänään Kasvitieteellisessa puutarhassa, jossa satoi ja samalla reissulla Jardim Orkideassa.


    • Keskiviikko ja torstai näyttäisi ennusteen mukaan aurinkoiselta. 20 astetta. Toivotaan hyviä loppuviikon säitä.

      • Tällä kertaa yksin

        Olin tänään Nunnien Laakson retkellä ja vettä satoi todella kovin. Äärimmäisen kauniita sateenkaaria oli näkyvissä.
        Retken loputtua alkoi aurinko paistaa,
        mutta satoi vielä pitkän aikaa. Olin sitten iltapäivästä hotellin parvekkeella aurinkoa ottamassa, ihanan lämmintä.
        Ehkä sää loppuviikosta parenee. Monta lomapäivää on onneksi vielä jäljellä. Hyttysiä kyllä paljon ja aika pieniä.


      • tulossa ollaan
        Tällä kertaa yksin kirjoitti:

        Olin tänään Nunnien Laakson retkellä ja vettä satoi todella kovin. Äärimmäisen kauniita sateenkaaria oli näkyvissä.
        Retken loputtua alkoi aurinko paistaa,
        mutta satoi vielä pitkän aikaa. Olin sitten iltapäivästä hotellin parvekkeella aurinkoa ottamassa, ihanan lämmintä.
        Ehkä sää loppuviikosta parenee. Monta lomapäivää on onneksi vielä jäljellä. Hyttysiä kyllä paljon ja aika pieniä.

        Vuosi site, huomasin myös nuo hyttyset.
        Calheta beach,miltä näyttää ranta nyt?


      • tulossa ollaan kirjoitti:

        Vuosi site, huomasin myös nuo hyttyset.
        Calheta beach,miltä näyttää ranta nyt?

        Kotoperäisiä hyttysiä Madeiralla on ollut kautta maailmansivun, siitä huolimatta, onko matkailija huomannut niitä vai ei. Denguekuumeen osalta on kysymys vieraasta hyttyslajista, joka on "tuontitavaraa".


    • Viimevuotisilla kahdella reissulla emme nähneet kuin hiukan hyönteisiä yleensäkään puhumattakaan hyttysistä. Siis ei myöskään perhosia Suomen tyyliin.

      • Matkailija voi kirjoittaa näkemästään, mutta lyhyt oleskelu antaa vain osittaisen kuvan asioista. En ole perhosasiantuntija, mutta seuraavasta linkistä aukeavassa madeiralaisessa blogissa on kuvia saaren perhosista: http://natureza-em-movimento.blogspot.pt/2008/07/borboletas-ilha-da-madeira.html.

        Mitä edellä kirjoitin hyttysistä, pitää täysin paikkansa. En minäkään muista nähneeni hyttysiä São Miguelilla vusoiin, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että ne olisivat kuolleet sukuppuutoon, vaan että olen pysytellyt enimmäkseen niin urbaanilla alueella, jossa ne eivät viihdy. Ensimmäisenä vuotena Ponta Delgadassa asuimme vuokralla hieman eri paikassa, jossa hyttysiä oli sen verran, että jouduin ostamaan sähköisen karkottimen. Hyttyset löytävät minut myös Algarvessa.


      • Tällä kertaa yksin
        masseur kirjoitti:

        Matkailija voi kirjoittaa näkemästään, mutta lyhyt oleskelu antaa vain osittaisen kuvan asioista. En ole perhosasiantuntija, mutta seuraavasta linkistä aukeavassa madeiralaisessa blogissa on kuvia saaren perhosista: http://natureza-em-movimento.blogspot.pt/2008/07/borboletas-ilha-da-madeira.html.

        Mitä edellä kirjoitin hyttysistä, pitää täysin paikkansa. En minäkään muista nähneeni hyttysiä São Miguelilla vusoiin, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että ne olisivat kuolleet sukuppuutoon, vaan että olen pysytellyt enimmäkseen niin urbaanilla alueella, jossa ne eivät viihdy. Ensimmäisenä vuotena Ponta Delgadassa asuimme vuokralla hieman eri paikassa, jossa hyttysiä oli sen verran, että jouduin ostamaan sähköisen karkottimen. Hyttyset löytävät minut myös Algarvessa.

        Tänään oli kiva sää. Aurinko paistoi, välillä kävi pilvien takanakin ja hiukan tuli vettä.
        Jalat on kipeytyneet kävelystä ja ehkä noista mukulakivistä.
        Huomenna Läntisen Madeiran retkelle.


      • masseur kirjoitti:

        Matkailija voi kirjoittaa näkemästään, mutta lyhyt oleskelu antaa vain osittaisen kuvan asioista. En ole perhosasiantuntija, mutta seuraavasta linkistä aukeavassa madeiralaisessa blogissa on kuvia saaren perhosista: http://natureza-em-movimento.blogspot.pt/2008/07/borboletas-ilha-da-madeira.html.

        Mitä edellä kirjoitin hyttysistä, pitää täysin paikkansa. En minäkään muista nähneeni hyttysiä São Miguelilla vusoiin, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että ne olisivat kuolleet sukuppuutoon, vaan että olen pysytellyt enimmäkseen niin urbaanilla alueella, jossa ne eivät viihdy. Ensimmäisenä vuotena Ponta Delgadassa asuimme vuokralla hieman eri paikassa, jossa hyttysiä oli sen verran, että jouduin ostamaan sähköisen karkottimen. Hyttyset löytävät minut myös Algarvessa.

        Lähes kaikkia noita on Suomessakin. Sitruunaperhonen on Suomessa hiukan eri näköinen. Suomessa on ollut muutama vuosi, ettei hyttysiä ole ollut kovin paljoa edes maaseudulla. Hyttyset ovat mielestäni yksi turhimmista hyönteislajeista.

        Saatko paukamia Masseur hyttysistä?


      • masseur kirjoitti:

        Matkailija voi kirjoittaa näkemästään, mutta lyhyt oleskelu antaa vain osittaisen kuvan asioista. En ole perhosasiantuntija, mutta seuraavasta linkistä aukeavassa madeiralaisessa blogissa on kuvia saaren perhosista: http://natureza-em-movimento.blogspot.pt/2008/07/borboletas-ilha-da-madeira.html.

        Mitä edellä kirjoitin hyttysistä, pitää täysin paikkansa. En minäkään muista nähneeni hyttysiä São Miguelilla vusoiin, mikä ei suinkaan tarkoita sitä, että ne olisivat kuolleet sukuppuutoon, vaan että olen pysytellyt enimmäkseen niin urbaanilla alueella, jossa ne eivät viihdy. Ensimmäisenä vuotena Ponta Delgadassa asuimme vuokralla hieman eri paikassa, jossa hyttysiä oli sen verran, että jouduin ostamaan sähköisen karkottimen. Hyttyset löytävät minut myös Algarvessa.

        Onko teillä paarmoja ja mäkäräisiä?


      • eemeli10_ kirjoitti:

        Lähes kaikkia noita on Suomessakin. Sitruunaperhonen on Suomessa hiukan eri näköinen. Suomessa on ollut muutama vuosi, ettei hyttysiä ole ollut kovin paljoa edes maaseudulla. Hyttyset ovat mielestäni yksi turhimmista hyönteislajeista.

        Saatko paukamia Masseur hyttysistä?

        Ihoni reagoi hyttysenpistoihin. Ne tulevat tietoisuuteeni muutaman tunnin kuluttua. Paarmoista tai mäkäräisistä minulla ei ole kokemusta Portugalissa, mutta en ole oleskellut pitempään maaseudulla tai metsässä, en Manner-Portugalissa enempää kuin Azoreillakaan. Olen vuosien mittaan tavannut henkilokohtaisesti kenties satakunta Azoreilla käynyttä suomalaista eikä heistä ole kukaan maininnut mitään paarmoista tai mäkäräisistä.


      • masseur kirjoitti:

        Ihoni reagoi hyttysenpistoihin. Ne tulevat tietoisuuteeni muutaman tunnin kuluttua. Paarmoista tai mäkäräisistä minulla ei ole kokemusta Portugalissa, mutta en ole oleskellut pitempään maaseudulla tai metsässä, en Manner-Portugalissa enempää kuin Azoreillakaan. Olen vuosien mittaan tavannut henkilokohtaisesti kenties satakunta Azoreilla käynyttä suomalaista eikä heistä ole kukaan maininnut mitään paarmoista tai mäkäräisistä.

        Suomessa mäkäräiset ovat sellaisia, ettei niitä huomaa ennen kuin kutiaa. Menevät mm. silmien herkille alueille pistämään. Ja niitä saattaa olla kerralla kymmeniä (kuten myös joskus hyttysiä).


    • Madeira mielessä

      Joo, ei ollut matkaseuraa, joten itseni kanssa lähdin Madeiralle.

      Ei tullut aika pitkäksi, sillä tilasin Aurinkomatkoilta saariretken ja patikoinnin, lisäksi tein oman retken Jardim Tropical Monte Palaceen ja siellä meni aika äkkiä. Seuraavan kerran on pakko kävästä siellä toisessa Gardenissa. Telefericolla on mukava matkustaa ja nähdä ihana maisema.

      Joka päivä tein omia retkiä ja löysin banaaniviljelmiä.

      En tutustunut kehenkään.

      • Madeira mielessä

        Tähän vielä lisäisin, että siellä Jardim Tropical Monte Palacen vieressä on se kelkka juttu, kolinasta jo kuulee missä ne menee.

        Voi että mieleeni palaa ne omat ja tilaus retket. Pakko kaiketi 2 vuoden päästä joulukuussa lähden sinne Madeiralle, sillä silloin täytän 50v :) Tosin en tiedä mullainen sää joulukuussa on siellä Madeiralla.

        Azoreille olisin halunut, mutta kun ei ole enää suoria lentoja sinne. Azorit on sen verran kaukana - yksin, että kiinnostaisi.


      • Madeira mielessä
        Madeira mielessä kirjoitti:

        Tähän vielä lisäisin, että siellä Jardim Tropical Monte Palacen vieressä on se kelkka juttu, kolinasta jo kuulee missä ne menee.

        Voi että mieleeni palaa ne omat ja tilaus retket. Pakko kaiketi 2 vuoden päästä joulukuussa lähden sinne Madeiralle, sillä silloin täytän 50v :) Tosin en tiedä mullainen sää joulukuussa on siellä Madeiralla.

        Azoreille olisin halunut, mutta kun ei ole enää suoria lentoja sinne. Azorit on sen verran kaukana - yksin, että kiinnostaisi.

        Juuri äsken luin Aurinkomatkan sivulta, että Azoreille pääsee 4.4 - 4.7. 2013 välisenä aikana.


      • Madeira mielessä
        Madeira mielessä kirjoitti:

        Juuri äsken luin Aurinkomatkan sivulta, että Azoreille pääsee 4.4 - 4.7. 2013 välisenä aikana.

        Korjaus; siis 4.4 - 24.10 . 2013


      • Madeira mielessä kirjoitti:

        Korjaus; siis 4.4 - 24.10 . 2013

        Täydennys numimerkin "Madeira mielessä" Azoreita koskevaan viestiin:

        Aurinkomatkojen kausi 2013 Azoreilla alkaa 4.4., viimeinen läntöpäivä on 24.10. Lentopäivä on torstai. Lomamatkat ilmoitti jo aikaisemmin matkoista Azoreilla touko-huhtikuussa ja syys-lokakuussa 2013. Matkatoimisto Matka-Atlas myy Azoreille lento-hotellipaketteja ympäri vuoden.


    • madeira rules

      Monten puutarha on kyllä ihana. Paljon saa retkiä aikaiseksi itsenäisestikin. Kyllä itsekin voisin kuvitella lähteväni yksin Madeiralle, jos ei matkaseuraa saa mukaan.

      • Tällä kertaa yksin

        Kotiin on palattu ja ihan hyvä reissu oli. Mukavaa juttuseuraa oli sopivasti, mutta itse täytyy olla myös aloitteellinen.
        Montella olin itsekin ja hop on hop off busilla ajelin loppuviikosta parina päivänä, kun lippu on voimassa kaksi päivää ja hinta 12 euroa. Voi myös jäädä välillä pois ja nousta myöhemmin uudelleeen kyytiin. Bussi käy Camara de Lobosin kylässä saakka eli missä Winston Churchill maalasi niitä tauluja kalastajasatamassa. Ihan mukava reissu oli ja ainakin voisin Madeiralle lähte yksin uudelleenkin. Hyttysiä siellä lenteli ja kannattaa ottaa myrkyt mukaan ja vaikka hyttyskynttilöitä huoneeseen palamaan illalla. Toiseksi viimeisenä iltana tapoin todella suuren hyttysen hotellihuoneen katosta ja pienempiä siellä lentelee vaikka kuinka paljon. Kaksi viimeistä päivää oli todella mukavan lämpöisiä. Hyvää matkaa kaikille Madeiralle matkustaville.


    • Oliko Winston Churhillin kuppila auki? Se kohta, josta näkee lahdelle. Vuosi sitten marraskuun lopulla oli kiinni.

    • Kävitkö levadoilla?

    • arcoiris2

      olen ollut jopa puoli vuotta yksin siellä ja aika menee kuin iltamissa, lyhyilläkin visiiteillä olen tutustunut paikallisiin ja nyt useampi suku on ominut minut vakituiseksi vieraakseen, madeiralaiset ovat hieman varautuneita ja hitaasti lämpiäviä, mutta ekoista parin viikon matkoista lähtien on kavereita aina löytynyt ja jotkut ovat läsnä edelleen yli 20 v myöhemmin...muihin turisteihin en takerru, koska jos tahtoisin olla suomalaisten kanssa jäisin Suomeen...ja paikallisten kanssa pääsee paikkoihin jotka ei ole turisteja vaan paikallisia varten ja ne on parhaita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe