VVO VAATI ASUMISTUEN ITSELLEEN, MUTTA EI HUOMIOI SITÄ VUOKRASSA.

rehellistäpitääolla

Tehdessäni vuokrasopimuksen VVOn kanssa aikoinaan, siinä luki että asumistuki menee vuokranantajalle. Niinkuin sitten menikin - Kelankin ilmoituksen mukaan. Mutta miksei VVO sitten ole millään tavalla koskaan huomioinut tätä asiaa vuokrassa? Onko ihan rehellistä sellainen.

18

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rankka elämä eikö?

      Et ole sitten asiaa kysynyt eli silloin oma vika.Kyllä ihmisen pitää aina seurata ,jotta menee asiat oikein.Ei kukaan muukaan niitä seuraa eli tervetuloa tosimaailmaan.Ei mitään saa ilmaiseksi eikä mikään asia itsestään suju enään nykyisin ja virheitä tapahtuu paljon minunkin laskuissa.Milloin älyttömät puhelinlaskut,sähkölaskut tilaamattomien palveluiden ja lehtien laskut sun muuta.Jos en ITSE oio niitä ottamalla yhteyttä niin kohta on luottotiedot ja ulosotto perässä perättömistä laskuista sillä jos ei ulosoton lähetytämään vireilletuloilmoitukseenkaan ota kantaa tarkoittaa se lain mukaan hyväksyt vaatimukset oikeaksi.:=)
      Mitenkähän nykynuoriso pärjää,kun eivät osaa hoitaa rahaasioitaan edes nyt saati sitten,kun ei enään vanhemmat neuvo eikä auta eikä perintöä ole enään tuklossa,kun kaikki rahat menee niillä oman vanhuuden turvan maksamiseen sillä kaikki vanhuspalvelut ajetaan maksullisiksi ja jos omaisuutta ei saa tukia.

      • oikaistava

        Ja höpö höpö. Olen tietty reklamoinut VVOta asiasta, vuokran määrää ei oikaistu edes pyynnöstäni. Ei edes senkään vuoksi että lopetimme saunomisen!
        Kyllä Kela on aina ilmoittanut myös VVOlle heille menevän asumistuen määrän ja sitten myös muutokset hyvissä ajoin ETUKÄTEEN.
        Kamalan työlästä joka ikinen kuukausi vähentää vuokran määrästä asumistuki ja sauna.
        Eikös pitäisi olla rehellisiä molemmin puolin?
        Hei te muut, jotka asutte VVOlla, onko teillä samanlaisia kokemuksia?


      • jhfejkfheg
        oikaistava kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Olen tietty reklamoinut VVOta asiasta, vuokran määrää ei oikaistu edes pyynnöstäni. Ei edes senkään vuoksi että lopetimme saunomisen!
        Kyllä Kela on aina ilmoittanut myös VVOlle heille menevän asumistuen määrän ja sitten myös muutokset hyvissä ajoin ETUKÄTEEN.
        Kamalan työlästä joka ikinen kuukausi vähentää vuokran määrästä asumistuki ja sauna.
        Eikös pitäisi olla rehellisiä molemmin puolin?
        Hei te muut, jotka asutte VVOlla, onko teillä samanlaisia kokemuksia?

        Vittu mikä idari sä oot!!!
        On varmasti kovin työlästä maksaa joka kuukausi yksi ja sama summa vuokraa!
        Yhden ainoan kerran kun lasket pienen vähennyslaskun: vuokra MIINUS asumistuki, ja sen jäljelle jäävän summan maksat joka kuukausi, niin kauan että joko asumistuki tai vuokra muuttuu...joo ja sitten joutuu taas tekemään yhden pienen vähennyslaskun...


      • Ei hyvää päivää
        oikaistava kirjoitti:

        Ja höpö höpö. Olen tietty reklamoinut VVOta asiasta, vuokran määrää ei oikaistu edes pyynnöstäni. Ei edes senkään vuoksi että lopetimme saunomisen!
        Kyllä Kela on aina ilmoittanut myös VVOlle heille menevän asumistuen määrän ja sitten myös muutokset hyvissä ajoin ETUKÄTEEN.
        Kamalan työlästä joka ikinen kuukausi vähentää vuokran määrästä asumistuki ja sauna.
        Eikös pitäisi olla rehellisiä molemmin puolin?
        Hei te muut, jotka asutte VVOlla, onko teillä samanlaisia kokemuksia?

        Joo onhan se kamalan työlästä se KERRAN laskea ja laittaa erotus ylös vaikka suoraan siihen vuokralomakeeseen maksettava osuus. Ihan kamalan työlästä. Miten sä nyt pärjäät asian kanssa??????


      • VVO_vatii_kunnon_otteet

        Niin, mutta jos VVO on ottanut lakiin ja vuokrasopimukseen perustumantonta ylisuurta vuokraa asumistuen muodossa, se joutuu palauttamaan sen. Jos ei palauta, niin viimekädessä oikeus pakottaa se palautettavaksi vuokralaiselle, taihtoi VVO sitä tai ei.

        Asukkaan aktiivisuus on tietysti hyväksi kaikissa lakiin perustumattomissa maksuissa, mutta juridisesti syyllinen on se, joka rohmuaa ylisuurta vuokraa mitätöiden asumistuen. Rikosnimikkeineenä voisi olla jatkettu petos tai jatkettu törkeä petos ja niissä on vuosia aikaa, ennenkuin ne vanhenevat, joten vuokralla olija saa kyllä saatavansa toimiessaan jälkeenpäin kohtuullisessa ajassa (ennen rikoksen vanhentumista) oikeuslaitoksen avustuksella.


    • taneli

      Kyllä oot käsittänyt väärin, tarkistappa asia miten oikeesti on. Sulle on myönnetty asumistuki josta sulla on todistus kerran vuodessa jolloin Kela tarkistaa asumistuen, eikö ? Se et tuki menee suoraan vuokranantajalle eli VVO:lle ei oo ihmeellistä.
      Lähettäähän VVO sulle myös kerran vuodessa vuokralaput eikö ?
      Niissä on mainittu vuokra bruttona koska eihän se VVO tiedä paljonko juuri sinä saat asumistukea koska niillä on varmaan muitakin vuokralaisia asumistuella,
      nyt kun sää tiedät asumistukesi euro määrän niin vähennä se pois vuokrastasi ja maksa se jäljelle jäänyt osuus VVO;lle niin yksinkertaista se on. Jos menee lasku väärin niin kyllä se VVO pyytää sulta lisää. Helppoa matematiikkaa.
      Toisaalta jos oot sokkona maksanut liikaa vuokraa niin kysy VVO:n vuokravalvonnasta paljonko oot niille velkaa tai paljonko ne on sulle velkaa niin kyllä ne sen oikaisevat, mukava yllätys jos ei tarvi maksaa vuokraa muutamaan kuukauteen kun on etukäteen maksettu. Ota ja soita sinne !

    • älyhoi!!!!!!!!!!!!

      Kyllä sun tosiaan täytyy ihan itse osata laskea paljonko jää maksettavaa asumistuen jälkeen.

      Meillä myös vuokranantaja vaatii asumistuen suoraan itselleen. Ei ole kova homma laskea vuokra-asumistuki= itselle jäävä vuokran osuus. Sen summan sitten maksan joka kuukausi vuokranantajalle.

      Ja vuokralapuissa on tietenkin aina se kuukausivuokra kokonaisuudessaan. Ei se vuokranantaja voi tietää, koska esim. asumistuki muuttuu, loppuu kokonaan yms.

    • Fikumpi ihminen

      Ei hitto, voiko noin tyhmiä ihmisiä olla! Ei jumalauta miten osasit edes syntyä tolla aivokapasiteetilla!

    • joojoonii

      ja varmasti huomioi ! vvo on turvallinen tapa asua :)

    • Lawetorder

      ÄLÄ valehtele, kaikkia paskapuhujia ne tännekkin päästää.

      VVO ei sitä voi vaatia itselleen, esitä paperi jossa näin on, niin sitten uskon.

      Katsos kun se asumistuki on sinun itsesi haettava ja siinä tapauksessa jos vvo muka vaatisi sen, se hakisi sen itse.

      Lisäksi tuo, ettei muka huomioi vuokrassa, niin on valetta ja miksi täällä vingut jos noin olisi, tee rikosilmoitus kavalluksesta.

      • Lawetorder

        Lisään tähän, että jos vuokrasopimuksessa on tuollainen ehto että asumistuki pitää ohjata vuokranantajan tilille, niin se on laiton ehto.

        Siitä on selkeästi asuinhuoneiston vuokralaissa.


      • hjhg

        Mutta varmin ettei ryyppää rahoja ;D


    • reas

      Noh ,mitenkäs minä kun saisin tukea mutten piruuttani hae teenkö kiusaa vvo:lle voiko tulla sanktioita ?

    • KurkustaTuliKurkkuunMeni

      Itse mielelläni siirsin Kelan asumistuen suoraan vuokranantajalle sillä alkoholi oli aikoinaan etusijalla vuokraaan nähden. Nyt olen jalat tiukasti maassa ja silloin tällöin tulee otettua tuoppi tai kaksi. Mutta vuokrarahoja ei enää valu kurkusta alas.

      • ffhgfd

        Vaiko vessanpöntöstäää ??


    • yksinkertaistettu

      Kyllä asumistuen saa maksaa itse sillä perusteella, että se on lähtökohtaisesti salassa pidettävä tieto. Yllättävän monio vuokranantaja syyllistyy lain vastaiseen menettelyyn pyytäessään asumistukea itselleen. Jos asumistuen maksatuksen ohjaa asumistukikaavakkeessa itselleen ja se johtaa joko siihen, että vuokrasuhdetta ei synny tai vuokrasuhde peräti purkautuisi, niin kyllä siitä käräjöitäisiin.

      Itse en luota koskaan siihen, että asumistuki menee muualle ja olen sanonut vuokratilanteessa aina, etten saa asumistukea, vaikka saankin. Jos kela noudattaa salassapito-ohjeita, se ei kerro kenellekkään edes sitä, saako joku asumistukea vai ei. Rangaistuksen uhka on virkasalaisuuden rikkominen (maks. 1 tai 2 v. vankeutta).

      Pitää tuntea hieman lakia, jotta voi menetellä normaalilla tavalla ja saada asumistuet itselleen.

    • haiseejavaikutttaatrolli

      Aloittaja lienee trolli.

    • SDPläinen

      Siis VVO on 100% AY liikkeiden omistama lafka.
      AY-liikkeet taasen eivät maksa veroa yhtään mistään ja heillä on tällähetkellä valtakunnan suurimmat varat ja omaisuus siis mistä eivät maksa penniäkään veroa.

      Kiittäkää AY-liikettä siitä, että he ovat juonineet asiat siten, että kaikki yhteiskunnan jakamat kasvottomat rahat virtaavat heidän laareihinsa ilman että siitä maksettaisiin veroa kenellekään mitään.

      Äänestäkää seuraavissa vaaleissa SDP:tä, se on AY-liikkeen juoksupoika ja teiltä menee vielä enemmän rahaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe