Onko jakoremmi syytä vaihtaa niin usein kuin käsikirja sanoo, tais olla 90000km välein..Paljos se tulee maksamaan about?
Jakoremmin vaihto
42
60862
Vastaukset
- paljon
tietoa autostasi!
Jakohihna kannattaa EHDOTTOMASTI vaihtaa ajallaan. Se on vielä pikkuhinta, verrattuna kansiremonttiin sen katketessa. Jopa männät voivat hajota, riippuen millä kierruksilla katkeaa.
Joihinkin autoihin se on niin helppo vaihtaa, että itsekin tekee parissa tunnissa. Joissakin pitää jopa kone nostaa ylös! Hintaa kannattaa kysellä eri korjaamoista. Ei tarvi olla merkkihuolto, kaikissa korjaamoissa yleensä tuo osataan.
Myös kiristinrulla ym. hihnan pyörittämät osat vaihtoon myös.- Kantapään kautta
Ostin aikoinaan -86 vuosimallin VW-LT:n, 6 syl.
Ajoin samalla jakoremmillä melkein uudesta autosta aina 271 000 kilometriin. Olisi pitänyt vaihtaa 90 000 km:n kohdalla. ( myöhemmin muuttivat 60 000 kilometriin)
Oli kovasti työajoa.
Sitten se katkesi. Kulut n. 20 000 mummonmarkkaa.
Sen jälkeen oli työjoissa pieni tauko! - Hinta?
Auto on Vento vuosimalli -97 ajettu 170 000km. Eli kerran jo vaihdettu ja toinen kerta käsillä.
Selviääkö tuolla hinta-arviolla 100-150e? - juuri kysytty.
Hinta? kirjoitti:
Auto on Vento vuosimalli -97 ajettu 170 000km. Eli kerran jo vaihdettu ja toinen kerta käsillä.
Selviääkö tuolla hinta-arviolla 100-150e?Kysyin tarjouksen paikallisesta vw-huollosta, tuli kirjallisena jossa hihna ja kiristinrulla 42,60, työ 112,40 eli yhteensä 155€. Kysytty 7.08. VW-Vento -96, 1.8CL. Hinta tietysti kalliimpi jos sen yhteydessä vaihdellaan vesipumppu ja muita hihnoja joitten vaihtoa yleensä tarjotaan.
- Alwari
kyllä kannattaa vaihtaa VIIMEISTÄÄN silloin kun se on käsikirjassa sanottu.Itse vaihdatan jo aikaisemmin kuin on suositus. Tämä siksi,että on parikin kertaa remmi katkennut ajaessa ja arvatenkin Alwarin otsalla oli hiki kun vika selvisi,koska korjaus voisi maksaa paljonkin.Vaan on tuo onni ollut vielä matkassa...on selvitty pelkällä remmin vaihdolla. Remmin vaihto töineen n. 100 -150 €
- se juuri
onkin! Joissakin koneissa ei käy muuta, kuin matka katkeaa. Joissakin poikii koko moottori.
Tämän takia pitäisi AINA laittaa tietoja myös auton merkistä ja mallista kun kyselee apuja! - samanlaisia
se juuri kirjoitti:
onkin! Joissakin koneissa ei käy muuta, kuin matka katkeaa. Joissakin poikii koko moottori.
Tämän takia pitäisi AINA laittaa tietoja myös auton merkistä ja mallista kun kyselee apuja!"Joissakin koneissa ei käy muuta, kuin matka katkeaa"
Missähän vain remmin vaihdolla pääsisi, kaikissa sama malli, kun remmi katkeaa, vähintään kaksi(erittäin hyvä tuuri)keinuvipua menee poikki(lähes poikki), sitten malleja jossa nokka -akseli vastaa suoraan venttileihin, siellä sitten tulee valmista - taida
samanlaisia kirjoitti:
"Joissakin koneissa ei käy muuta, kuin matka katkeaa"
Missähän vain remmin vaihdolla pääsisi, kaikissa sama malli, kun remmi katkeaa, vähintään kaksi(erittäin hyvä tuuri)keinuvipua menee poikki(lähes poikki), sitten malleja jossa nokka -akseli vastaa suoraan venttileihin, siellä sitten tulee valmistapaljoa moottoreiden kanssa pelailla?
Vapaastipyöriviä moottoreita on valtava määrä. Esim. Hondan, Fordin, Opelin ym. moottoreissa. Saman merkin joku kone hajoaa (venttiili osuu mäntään), joku ei!
Näitä moottoreita on PALJON molempia malleja. - ex-opelisti
taida kirjoitti:
paljoa moottoreiden kanssa pelailla?
Vapaastipyöriviä moottoreita on valtava määrä. Esim. Hondan, Fordin, Opelin ym. moottoreissa. Saman merkin joku kone hajoaa (venttiili osuu mäntään), joku ei!
Näitä moottoreita on PALJON molempia malleja.Opel astroissahan tuo remmien katkeilu on kuuluisa tyyppi vika. Ainakin 16 ventiilisissä remontista tulee kohtuu kallista lystiä. Mulla katkesi remmi pari vuotta sitten vm -95 ja n.119 tkm ajetusta astrasta (ennen vaihtovälin 60 tkm "täyttymistä" siis). Korjautin Lahtelaisessa nyrkkipajassa auton hintaan 1400€. Remontin jälkeen alkoi moottorin varoitusvalo palaa ja muitakin "pelottavia" vikoja alkoi tulla esim. käyntihäiriöt (tiedä sitten tekikö markan seppä kahden markan vahingon vai missä mätti). Vanhemmissa 8 venttiilisissä Opeleissa taas remmin katkeamisesta selviää kuulemma vain uuden remmin laitolla...
- muut osat
Yhdessä Alfamerin oppaassa(Polo) suositellaan vaihtoväliks' 60 000 km, jos auton valmistajan(VW) suositus on 90 000 km. Vaihda hihna taas viimeistään kuuden vuoden kuluttua, jos autolla ajetaan huomattavan vähän.
Itse vaihtaisin 70 000 - 80 000 km välein, milloin vain huolto parhaiten sopii. Ja 150 000-170 000 km kohdalla vaihdan myös vesipumpun ja hihnankiristäjän.
Vesipumppuvika on yksi Polon tyyppivika. Ennakoi se vaihtamalla pumppu ajoissa. - Anonyymi
mitenhän volksvagen jetta 2.0 -06 otin venttiili kopan kannen irti ja siellä ei näkynyt mitään vaurioita remmi ei ole mennyt poikki mutta alakerta suttaa ilmeisesti remmistä lähtenyt hampaita.voisiko olla niin hyvä tuuri että selviäisi remmin vaihdolla pelkästään kyseessä siis 2 litranen diisseli
- norski
passatin remmin vaihto on suomessa 90000 tkm välein mutta norjassa 120000 tkm välein? sama auto ja sama moottori. että niistä käsikirjoista
- Passat
Pohjois Helsingin autossa vaihdatin -00 tdi Passattiin remmin ja teetin vuosihuollon yhteishintaan 480e, jota en pitänyt pahana verrattuna Stockan tai Laakkosen hintoihin.
- heisja
pohjoisessa merkkiliikkeessä.
- Passat -98
Jakohihna, kiristin ja ohjainrulla maksaa n. 130E, työn hinta riippuu tekijästä.
Passatissa suht helppo vaihtaa, kun siirtää irroitettavan keulaosan vähän kauemmas moottorista. Tarvitaan torx- ja kuusiokolohylsyjä ym.- jakopään hihna
paljonkohan maksaa tällaseen passatiin jakopään remmin vaihto vesipumppuineen??
- mineraalimies
jakopään hihna kirjoitti:
paljonkohan maksaa tällaseen passatiin jakopään remmin vaihto vesipumppuineen??
noin viisisataa euroa (500).
- ....
jakopään hihna kirjoitti:
paljonkohan maksaa tällaseen passatiin jakopään remmin vaihto vesipumppuineen??
Kestänyt kauan saada vastausta, yli puoli vuotta, oot varmaan odottanut näin kauan. Kattokaa vähän päivämääriä mihin vastailette.
- yxjermu
Tälläinen hintatieto voi olla hyvinkin ajankohtainen jolle kulle toiselle.. esim. minulle. =)
Eli aina kannatta vastailla.. =D
No joo.. itsellä vesipumppu alko vuotaa ja tuon jakoremmin vaihtovälikin häämöttää niin tuli tsiigailtua tälläistäkin linkkiä.
itsellä passat 1.9tdi vm-99- fillarilla
Polo -03 sdi hihnasetti, vesipumppu, öljynvaihto, sisäilmafiltteri 788€. Tuntui pahalta mutta kun näitä katselee niin ihan linjassa on.
- -daa-
Onko kenelläkän tietoa paljon maksaa remmi vesipumppu paketti 1.4 16V Golfiin? Ilmeisesti se vesipumppu pitää myös vaihtaa vai onko näin, mielelläni jättäisin vaihtamatta jos vaan hihnalla selviää ja luotettavuus ei vaarannu.
- uijokla
Vaihdatin Hämeenlinnan Laakkosella, kun tekivät tarjoushintaan 450 €. Samalla vaihdettiin laturin hihna, kilometrejähän oli jo yli 150 000.
- ossss
Osat150e sis.vesipumpun.Pienessä pajassa työ 45e/h.Elikkä korkeintaan 350e kannattaa maksaa.Ainakin 1.9tdi työn kuuluu sujua 3.5 tunnissa...
- ossss
omassa touranissa oli vesipumppu vuotanut joten omasta kokemuksesta suosittelen aina pumpun vaihdon.
- hihnasta kiinni
Oman kokemukseni mukaan tämän maagisen remelin vaihtotarpeen voi itsekin hyvin tarkistaa. Kun tämän taksina olleen, 400000 km mittarista poisruuvatun auton ostin, ensimäiseksi ennen kauppaa tarkistin tämän remmin. Remmin jokaisessa hampaankohdassa oli katkeama. Silti se vielä pelitti täysin. Tietenkin vaihdatin sen ennen kauppoja. Muoviremmin kulumiseen vaikuttaa myös ajan hammas. Jos auton kilometrit tai aika eivät ole täyttyneet, ei ainakaan minun kokemuksieni myötä ole syytä paniikkiin. Se normaalisti kestää vähintäänkin kaksinkertaisen ajomatkan.
- Yli 600000 km
Diesel passateissa tuntuu olevan sellainen vika, että katkennut laturin hihna kietoutuu jakopään remmiin, ja huonolla onnella aiheuttaa jakopään sekoamisen ja kalliin remontin. Itsellä näin kävi, mutta katkennut laturin hihna vain kiilautui syöttöpumpun hihnäpyörään väliin ja moottori ( liikennevaloissa ) sammui, ennekuin pahempaa ehti tapahtua.
- täyttä aikaa
Yli 600000 km kirjoitti:
Diesel passateissa tuntuu olevan sellainen vika, että katkennut laturin hihna kietoutuu jakopään remmiin, ja huonolla onnella aiheuttaa jakopään sekoamisen ja kalliin remontin. Itsellä näin kävi, mutta katkennut laturin hihna vain kiilautui syöttöpumpun hihnäpyörään väliin ja moottori ( liikennevaloissa ) sammui, ennekuin pahempaa ehti tapahtua.
Meidän firman "pikalähetti"-tyyppisessä ajossa remmit ei kestä täyttä aikaa, joten nykyisin ne vaihdetaan 75 tkm:n välein, jolloin välttyy isolta remontilta. Kiristinrullat ei tunnu aina kestävän sitäkään, vaan lurpahtavat ja se syöttää remmin sivuun jolloin menee remmi paskaksi.
Oliko Passatissa syöttöpumpun hihna samassa päässä kun muut hihnat, kun jossakin transporterissa syöttöpumppu on siellä toisessa päässä.
- frangröbbä
kyllä kannattaa vaihtaa,hinta riippuu automerkistä,korjaamosta,jos merkkihuolto niin on 2kertaa kalliimpi kuin ei merkkikorjaamo,esim.mondeo osat 200€ työ 200€, merkkikorjaamolla osat työ 800€
- ...
Se maksaa palttiarallaa 350-450€ ja siihen tulee mukaan uusi vesipumppu kanssa.
- /-----:--
Vaihdattakaa myös moniurahihna.
- jannu i.
vw hihnat taitaa kestää hyvin vertaa opel -ford vaan ei kestä niin hyvin.
- hghjhgwwwwvvvv
vw vento hihnat kestää 90-120t -10 vuotta
- mroka96
Paljos maksaa remmin vaihto 2.8 v6 -99 passattiin?
- osssss
TDI touran alle 500e ei merkkiliikkeessä.
Ja 800e merkkiliikkeessä. - Anonyymi
2.8 V6 on ketjulla xD
- iisakki20v
no jo on perhana kun kukkaan täällä ei anna vinkkejä nuihin vaihtoihin vaan kaikki kehottaa menemään kalliiseen liikkeeseen... itellä vw polo 90 1.3 jossa vesipumppu rupes vuotamaan ja ostin sitten uuen pumpun ja aloin purkamaan ja huomasin että jakoremmi oli melkein poikki joten sekin vaihtoon ja lisää purettaessa tajusin että täähän on aivan hirveä projekti.. ikinä en oo autoista mitään tienny enkä koskaan oo laittanu niin nyt yhtäkkiä purinkin koko perkeleen auton kasaan :D enää pitäs saada purettua jakoremmin alempi rulla irti ni sais hihnan pois ja uuen paikalleen ja sitten olis vielä kasaus jälellä.. saa nähä kestääkö hermot..
- Anonyymi
Mulla meni grafterista remmi 10000 km ajon jälkeen ja kone täysin paskaksi
- Anonyymi
vw golf 2014 2.0 diesel, 90 000km välein jakopää uusiksi vesipumppua myöten, 1200€/kerta.
- Anonyymi
Miksi???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi???
Siksi!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi!!!
Valheellasi on lyhyet jäljet.
- Anonyymi
Ystävänpäivää kimmakaverilles. Moe
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984