On ilta tullut

Ruuneperi

On päivä päättynyt iltahan
ja kaikki on rauhaisaa niin
Voimme päämme painaa pehkuhun
ja vaipua unelmiin.

Kun aamulla päivä sarastaa
eli pikkuisen valkenee
niin kaikki taas uudelleen aloittaa,
tavallansa kirjoittelee.

Kun puoleen päivään päästy on,
kirjoiteltu on pieni tovi,
ehkä pikkuisen päättynyt sopu on,
keskusteluissa riidan lovi.

Mitään tällaista en toivo mä
pois se minusta aivan,
etkä toivo tätä sinäkään
"härstlaakinhan" siitä saishan.

Nyt mennään sitten nukkumaan
pannaan talliinsa runoratsu,
Se ei kohta suostu laukkaamaan
ehkä sateessa karvat kastu.

Mikähän minua noin runotti???

7

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saskia

      runotuttaa,iltasadusta sekin menee.

    • Helena

      Minäpä arvaan: hyvä, mieluinen olotilasi! -

      En, en kadehdi. Täytyy vain todeta taas kerran, että meille ihmisille vain on suotu erilaisia synnyinlahjoja. Sinäkin voisit jääräpäisyyttäsi kerätä runojasi vain pöytälaatikkoon, mutta, luonteesi mukaisesti, haluat jakaa meille iloa. Kiitos.

    • Liena

      Tiedän että ihmisen tunteet avaavat runosuonetkin,
      Niin odotus kuin kadotuskin.
      Minun sepitelmäni syntyi yhden ystävän kadottua.

      Olit ystävä parhaimpain
      noitten aikojen menneitten
      kera kesäisten perhosten.
      Minne onkaan sun kulkenut tiesi
      minne matkasi johtanut on.
      Onko elosi huolia vailla
      onko siipesi kestäneet
      yli elämän karikon,
      tään kivisen.

      Jälleen kaipaan sua ystäväin
      kun pian saapuva syksy on.
      On yötkin pimeät tulleet
      ja lämpö kadonnut auringon.
      On hiljenneet autioiks’rannat
      tuulet lempeät on kadonneet,
      ja sä ystäväin poissa oot.
      Jäi kaipuu vain rajaton
      mun seuraksein.

      • Helena

        Pikku-likkana "säveltelin" ja "johdin" radiosta sinfoniaorkestereita, tanssin zardasta tuttavaperheen juhlissa, mutta runoja en ole koskaan yrittänytkään kirjoittaa.

        Kun äitini 80-luvulla täytti 70 vuottansa, jota siis myös juhlittiin, ajattelin, että kyllähän minun nyt on jonkinlainen kronikka hänen elämänkerrastaan tähän tilaisuuteen synnytettävä, kun työssäni olin ns. kirjallisen tiedonsiirron kanssa tekemisissä ja synnytin muita tekstejä. Viimeiseen yöhön sen tekeminen jäi, mutta klo 03.30 se oli valmis. Ihailin itseäni! -


    • kirjar

      Ei onnea sen suurempaa ei hellempää
      kuin toisen rintaa vasten painaa pää
      tuntea - ja kuulla lyönnit sydämen.
      On rakkaan syli lämpöinen.

      Kesken arkisenkin työn ja aherruksen,
      - kun tuntea saa käden kosketuksen
      ja hellään halaukseen aamuin herää
      se antaa voimaa, tekee rakkaudelle "terää".

      Ei ole ristiriidatonta elämää
      ei ole aina kirkas, aurinkoinen sää.
      Ei puhaltaen pilvet mene pois..
      rakkaus auringonkin päivään tuoda vois.


      Miksi runon " rustaajia " ei täällä useammin näy?

      • Liena

        tavataanko cätissä ??

        Joku ei tykkää runoista, siksi niitä on vähän.


      • Ruuneperi

        Samaa kysyn sinulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      292
      977
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      633
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      498
    Aihe