Gmail ja kadonnut luonnos

The Lost Diary

Olen kirjoittanut päiväkirjaa Gmailin luonnoksiin. Mulla on myös kaikenlaisia muita juttuja kirjoitettuna luonnoksiin...
Nyt huomasin, että päiväkirjastani oli kadonnut merkinnät noin vuoden ajalta!
Harmittaa todella paljon, koska luulin että Gmailiin voi luottaa...

Miksi ihmeessä näin kävi ja onko keinoja palauttaa tuo luonnos?
Onko kenellekään käynyt samalla lailla?

24

3837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nakke_

      Miksi ihmeessä kirjoitit päiväkirjaa Googlen luonnoksiin? Ota yhteys ylläpitoon.

    • The Lost Diary

      Sen takia kirjoitin, koska luulin päiväkirjani olevan siellä "turvassa"....

      • JJ

        The Lost Diary, oletko keksinyt voiko luonnoksen jotenin palauttaa?! Mulle kävi sama tänään, paitsi että katos jotakin ihan muuta ku päiväkirja. Miten saa palutettua, anyone?!


    • The Lost Diary

      En ole keksinyt palautuskeinoa. Kaverilleni kerroin asiasta ja hän sanoi, et hänellä on luonnoksissa kaikenlaista useamman vuoden ajalta ja kaikki tallessa. Mä en voi tajuta miten noin paljon tekstiä voi kadota, koska Gmail tekee koko ajan välitallennuksia.... Ja herää kysymys MISSÄ HEMMETISSÄ se teksti nyt on ???

    • lskdlsakdlaskldk

      kokeiles kohtaa "kaikki viestit" ja niitä voi hakea sillä gmailin omalla haullakin...

    • The Lost Diary

      Ei löydy ei....
      Onkohan luonnoksissa joku tietty määrä merkkejä mikä sinne mahtuu....?
      Mutta outoa on se, että merkinnät vuoden ajalta ovat kadonneet... ei siis mikään lyhyt pätkä.
      Mihin ottaisin yhteyttä, jotta voisin kysellä asiasta?

    • Anonyymi

      Vähän samanlainen tapaus.

      Minulla oli luonnoksissa erinäisiä muistiinpanoja ja linkkejä. Niitä oli helppo siihen laittaa tietokoneella ja sitten myös puhelimella katsoa.

      No kerranpa sitten katsoin muistiinpanoa puhelimessa selaimella ja siinähän täytyi mennä muokkaustilaan jotta luonnoksen näkee. En muuttanut mitään mutta selain pyysi poistuttaessa jotain kolmesta vaihtoehdosta. Peruuta, Hylkää tai Tallenna.

      No koska on muutanut mitään niin painoin peruuta jolloin se tietty palasi siihen luonnoksen muokkaustilaan. Sitten poistuin uudelleen muokkauksesta ja painoin Hylkää.

      No sillähän pääsi pois mutta niin katosi koko luonnoskin eikä minkäänlaista mahdollisuutta palauttaa. Miksi se ei voi mennä ensin roskakoriin niinkuin viestien poisto.
      Olin kyllä tsiljoona kertaa aiemminkin käyttänyt luonnosta puhelimessani mutta olin aina onnistunut painamaan sitä tallenna painiketta poistuessani.

      Vakiintuneen käytännön mukaan se hylkääminen tuommoisessa tilanteessa tarkoittaa että mahdolliset muutokset hylätään, ei koko tekstiä.

      Vittupaskasaatananpersekulligoogle.

      • Anonyymi

        google keep on parempi muistiinpanoihin


      • Anonyymi

        Kyllä kannataakin kiroilla omaa typeryyttään.


      • Anonyymi

        Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Johan se järkikin sanoo että luonnostila ei ole tarkoitettu tietojen säilyttämiseen! Sitävarten on vaikkapa ilmainen Google Keep muistikirja sovellus..


    • Anonyymi

      Ei päiväkirjaan kannata kirjoittaa sellaista mitä ei kehtaa huutaa turuilla ja toreilla.

      • Anonyymi

        Eipä Google ole vielä julkaissut yhtään sinne tilille laittaamaani viestiä vaikka Gmailia olen käyttänyt jo 12-vuotta:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä Google ole vielä julkaissut yhtään sinne tilille laittaamaani viestiä vaikka Gmailia olen käyttänyt jo 12-vuotta:D

        Tässä esimerkki asillisista päiväkiirjamerkinnöistä:

        30.12.2019 Rakas päiväkirja! Aamulla heräsin. Join kahvia. Menin töihin. Kävin ruokatunnilla. Palasin kotiin. Kävin kaupassa. Imuroin. Katsoin TV:tä. Luin kirjaa. Harjasin hampaat ja pesin naaman. Menin nukkumaan.

        Näetkös? Kukaan ulkopuolinen ei saa tuollaisesta mitään irvisteltävää! Myöskään ei mitään ammattisalaisuuksia paljasteta.


    • Anonyymi

      GMAILiin voi luottaa, sinuun ei.

    • Anonyymi

      En ole kokeillut mutta epätoivoisimmat voisi ainakin yrittää löytääkö

      https://takeout.google.com

      -palvelu vanhaakin historiaa mihin ei perusnäkymien kautta enää käsiksi pääse. Ainakin jatkossa varmuuskopiot kannattaa napata talteen omaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Ei auta toi koska luonnos poistuu lopullisesti koska se ei ole tarkoitettu kuin lyhyen ajan säilytykseen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta toi koska luonnos poistuu lopullisesti koska se ei ole tarkoitettu kuin lyhyen ajan säilytykseen..

        Ei poistu mailbox.org:ssa.

        Minulla on myös paha tapa säilyttää asiaa luonnoksissa. Kyllä luonnoksilla ei minun postissani ole mitään poistumisrajaa.
        Dokumentit kannattaa varmemmin säilyttää mailbox.org:n postin pilvipalvelussa "Drive".
        Tosin halvimpaan postipakettiin kuuluu vain aivan nimellinen määrä talletustilaa Drivessä, 100 megatavua. Paketti, jossa on pilvitilaa monta gigaa, maksaa selvästi enemmän kuin peruspaketti.

        Ottakaa 1€/kk sähköposti mailbox.org:ssa. Se on halvin siellä, pilvitilaa vain kokeilutarkoituksiin tosi vähän nykyajan tarpeisiin (esim. valokuvat). Tekstejähän 100 megatavuun mahtuu paljon, jos puhutaan .txt tiedostoista johon ei saa liitettyä kuvia. Kuvat vievät usein paljon tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei poistu mailbox.org:ssa.

        Minulla on myös paha tapa säilyttää asiaa luonnoksissa. Kyllä luonnoksilla ei minun postissani ole mitään poistumisrajaa.
        Dokumentit kannattaa varmemmin säilyttää mailbox.org:n postin pilvipalvelussa "Drive".
        Tosin halvimpaan postipakettiin kuuluu vain aivan nimellinen määrä talletustilaa Drivessä, 100 megatavua. Paketti, jossa on pilvitilaa monta gigaa, maksaa selvästi enemmän kuin peruspaketti.

        Ottakaa 1€/kk sähköposti mailbox.org:ssa. Se on halvin siellä, pilvitilaa vain kokeilutarkoituksiin tosi vähän nykyajan tarpeisiin (esim. valokuvat). Tekstejähän 100 megatavuun mahtuu paljon, jos puhutaan .txt tiedostoista johon ei saa liitettyä kuvia. Kuvat vievät usein paljon tilaa.

        Ei mitään järkeä maksaa sähköpostista vuonna 2020. Aivan järjetöntä laittaa rahaa sellaiseen ellei ole yrittäjä!


    • Anonyymi

      Minulle kävi samoin viestiä kirjoittaessani. Satuin painamaan jotain näppäintä ja koko viesti katosi. Katsoin kaikki kansiot, eikä mistään löytynyt.
      Sinulle käynyt luultavasti samoin.
      Minulla on vuosien ajan ollut ja on pieniä muistiinpanoja luonnoksissa, josta ne on helppo lähettää eteenpäin, eikä mitään ole kadonnut, mutta luonnokset onkin oman koneen postiohjelmassa, eikä googlella.

      On aika tyhmää tehdä päiväkirjaa googleen, mistä ne voi levitä nettiin tahallaan (google)tai vahingossa (itse). Tee vaikka toimisto-ohjelmalla, tai kalenterriin.

      • Anonyymi

        Kirjoittaa Sticky Notesiin, joka tallentaa jokaisen kirjaimen sitä mukaa kuin kirjoittaa.


      • Anonyymi

        Eihän ne minnekään voi levitä:D


    • Anonyymi

      Tuo aloittajan menettelyhän on äärimmäistä hulluutta.

      • Anonyymi

        Keksitty juttu, koko ketju, ei ihminen noin tyhmä voi oikeasti ollakaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe