6128km

xnata33

Tehtiin Yariksella pieni reisu, ajettiin Vaasaan, Seinäjoelle ja Tuurin ja Ilmajoen kautta takaisin etelään, yhteensä 874km. Ajonopeudet oli motarilla (300km) 100kmh ja suurin osa maantiestä (400km) 80-90kmh ja lisäksi 60kmh ajoa n.150km. Mitattu kulutus reisussa oli 4,76 litraa/100km, ja tuon alle ei taida helpolla päästäkkään, en ainakaan minä, senverran pihtailua oli ajo. Tuota automaatti lootaa ei ehkä kannata käyttää pihistysajossa käsivaihteilla, koska tuntuu että suurin vaihde (7) on suuremmissa nopeuksissa tiuhempi kun automaattiasennossa, mutta voi olla että tuntuu vaan.

11

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CAMRY

      Tietokone antaa väärän kulutuksen. Autotehtaiden kusetusta. Täydestä tankista täyteen tankkiin antaa oikean oikaen kulutuksen.

      • xnata33

        Joo, siis mitattu kulutus ainakin minulla tarkoittaa todellista kulutusta, elikkä laskettu bensamäärät ja kilometrit laskinta käyttäen. Tietokone näyttää n.0,1-0,2 litraa liian vähän.


    • Pzz1

      Näitkö Tuurissa tarjoushaukka Jorman?

    • Testattu on

      Jos näin yleisesti puhutaan Toyotan ajotietokoneen lukemista niin ne näyttää erittäin lähelle todellista lukemaa. Itsellä Avensis ja ajotietokone kulutuksen osalta näyttää muutaman prosentin liikaa. Viimeiksi ajot.kone näytti 6.5 ja laskettu lukema oli 6.3 l/100km

    • voi,parkaa

      Otan osaa,yariksella 874 km, onko takapuolessa vielä nahkaa,entä kuulo,vieläkö korvat soi. Osta auto.

      • 120 km/h

        ahaa, sinä siis olet yksi niistä perkeleen tientukoista jotka eivät moottotiellä(kään) aja rajoitustuksen mukaan vaan alinopeutta körötellään. Ja rekatkin varmaan ohitit tasan 100 km/h vaudilla, hyvinkö ja varis vetää letkan perässään ? Jos ei uskalla tai pysty ajamaan moottoritiellä niin valitse nyt jumalauta jokin toinen reitti ettet ole sotkemassa sujuvaa liikkumista. Mä ainakin tönin tollaset pallihiet pois jaloista pyörimästä kun kohdalle sattuu.


      • 1.6 Terra
        120 km/h kirjoitti:

        ahaa, sinä siis olet yksi niistä perkeleen tientukoista jotka eivät moottotiellä(kään) aja rajoitustuksen mukaan vaan alinopeutta körötellään. Ja rekatkin varmaan ohitit tasan 100 km/h vaudilla, hyvinkö ja varis vetää letkan perässään ? Jos ei uskalla tai pysty ajamaan moottoritiellä niin valitse nyt jumalauta jokin toinen reitti ettet ole sotkemassa sujuvaa liikkumista. Mä ainakin tönin tollaset pallihiet pois jaloista pyörimästä kun kohdalle sattuu.

        Liikenteessä saa ajaa just niin hitaasti kuin huvittaa. Mahtaa sulla olla surkea auto jos et moottoritielläkään pääse ohi jos joku ajaa 85km/h...


      • 120 km/h
        1.6 Terra kirjoitti:

        Liikenteessä saa ajaa just niin hitaasti kuin huvittaa. Mahtaa sulla olla surkea auto jos et moottoritielläkään pääse ohi jos joku ajaa 85km/h...

        Toyotalla ajelen eli eihän se mikään maanteiden kuningas ole mutta kun en paremmasta ymmärrä. Pointti on se että jos olet koskaan ajanut moottoritiellä niin nopeuserot aiheuttavat jonon sahaamista 120 ja siitä nopeasti 70 km/h ja aiheuttaja yleensä rekkaa ohittamaan lähtevä urpo joka säästö mielessä kinnaa 5 km/h kovempaa kuin se ohitettava rekka ja ohitus kestääääääääääää pitkään. Eli jos ei uskalla tai halua ajaa motarilla rajoitusten mukaan niin sitten pois sieltä tai anakin ottaa muut huomioon körötelessään. Ja sitten nämä maanteiden sankarit kehuu kuinka he ovat hyviä kuljettajia ja muut kaahaa. Mitisivät sitä kuinka monta turhaa ohitusta ovat matkoillaan aiheuttaneet.


    • isku vyön alle.

      VEERTAAPA yarsiksen hepoja ,muihin vastaavin moottoreihin ,joissa on voimaa puolta enemmän kun yarsiksessä. kulutus pienempi. näin se vaan menee ,tojopoilla ei turpoja ,ja pataan tuleeeeeeeeeeeee.

      • eurotrash

        Ne europaskat ei vain kestä 20 tkm enempää.


    • xnata33

      Normaalisti ajan motarilla 120-130kmh, mutta nyt kokeilin tuota 100kmh vauhtia. Kukaan ei joutunut takanani jonottamaan, jos ohitin rekan, nostin nopeuden 130kmh, ja sama muissakin ohituksissa. Tientukkona en ole koskaan ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      357
      4086
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1507
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      200
      1287
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe