Omaan vai työnantajan piikkiin?
Vaikuttaa siltä ettei tämän palstan väki ei pahemmin työnantajan piikkiin rokuloi, muutenhan täällä olisi maanantaisin melkoisesti ruuhkaa, eikä yhtä hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Huopatossuista tulikin mieleeni varpaiden paleleminen. Itselläni iän myötä on villasukkien ja töppösten käyttö lisääntynyt huomattavasti, samoin kuin pipon ja hanskojen, kaulaliinakin tulee jo talvisin kietaistua kaulan ympärille. Paljain varpain ei edes keskikesällä tarkene, näinkö lämminverisetkin muuttuu vuosien vieriessä kylmäverisiksi?
Jaa, jaa, rokulipäivääkö täällä vietetään?
15
65
Vastaukset
- ;:;:;*
Ei tässä jouda rokulia viettämään. koko aamupäivän olen ollut työn touhussa, kääntänyt lapiolla peltoa, istuttanut kukkasipuleita maahan.
Kukkasipuleita oli jo penkeissä niin tiheästi etteivät enää jaksaneet kukkia. Yritin niitä jaella niitä moniin paikkoihin, koska en raskinut heittää roskiinkaan.
Päiväkahvia tulin keittelemään ja vähän huilimaan.
Huomasin muuten että mustikoista lienee tullut toinen sato, koska tuolla metsässä on isoja mustikoita lehdettömissä varsissa. Eikä olleet pehminneetkään. Mauttomia kuitenkin.- ;:;:;*
..ja vielä..
Villasukat ovat tarpeellisia kun ikää tulee. Kuulema verenkierto hidastuu ja silloin on jalat sekä kädet tarvitsevat lämmikkeitä.
;) - Kuumaverinen.
;:;:;* kirjoitti:
..ja vielä..
Villasukat ovat tarpeellisia kun ikää tulee. Kuulema verenkierto hidastuu ja silloin on jalat sekä kädet tarvitsevat lämmikkeitä.
;)Ongelma on naisilla, ei meillä miehillä!
Naisethan ovat tunnetusti frigidejä.
Kyllä kyllä, ja väitän olevani vielä sairaskin, lentsu vaivaa.
Tosin tämä on myös taas eläkeviikko joten maksaja on kai Ilmarinen ja välillisesti te/me kaikki jotka sinne rahaa laitatte/-mme...- mimmimummi
Olo tuntuu vähän vilustuneelta täälläkin..joko se nyt pukkaa päälle se syysflunssa.. peitonalle kai paras mennä ja ensin jotain kuummaa juoda..
mimmimummi kirjoitti:
Olo tuntuu vähän vilustuneelta täälläkin..joko se nyt pukkaa päälle se syysflunssa.. peitonalle kai paras mennä ja ensin jotain kuummaa juoda..
Mie tiedän kyllä mikä siihen johti, se, että kastuin viime viikolla kolmesti työmatkalla fillaroidessani.
Ja harmillisesti tuntuu nytkin satavan joten ei näistä vapaista oikein nauttimaan pääse. Finrexiniä ja mustaherukkamehua kuluu villasukat jalassa ja kaulaliina kaulassa...
- . .
Käsittääkseni 60-69-vuotiaista jo aika moni on eläkkeellä.
Muutenkaan en päätäni vaivaa muiden asioilla.
Kirjoittaessani ei palella käpälöitä, ei päätäkään. - ,.,.,.,.
Vaan se on hiton huono ketju ja johtuu aloittajasti, joka ei kykene faktoihin vastaamaan, kunhan uhoo omaansa.
Juu ja lehtiä olen lukenut ja niissähän oli, et yrittäjillähän niitä poissaoloja ....jne...
Juu...ja lehtiä olen lukenut eli tiedän kuka on Paavo Nurmi...
- salomaansaarni*
Karpalosuolta juuri tulin ja nyt tässä kahvilla itseäni palkitsen. Housut siellä kastuivat, kun oli niin vetistä. Saapas juuttui suohon ja sitä irroittaessa ämpärikin kaatui. Osa karpaloista piti siis kerätä kahteen kertaan, vaan kuluipahan aika hyvin. Suo tuoksui ihanalta ja aurinkokin välillä pilkisti pilvien lomasta. Oli siellä neljä kurkeakin ruokailemassa ja suuri kurkiaura lensi rannikolle päin. Ihana päivä ja nyt on 20 litraa suuria ja kauniita marjoja.
Lienee sanomattakin selvää, että saappaiden sisällä oli villasukat.- ;:;:;*
Minä kävin keräämässä vielä iltapäivälla pari sankoa puolukoita.
Kiva kun ei ole satanut koko päivänä.
Töissä tuli oltua ja muuallakin juostua.
Ei sitä nyt joka päivä rokulia sentään meikäläinenkään......- poissa olot
Eläkeläisiä 90% luulisin.
Mitä muistan poissa oloista tuskin koskaan maanantaina. Rokulia en ole ehtinyt pitämään, ensin oli yötöitä ja hommat jatkuivat kivasti koko päivän.
Olen kai kuumaverinen, kun kuljen paljain jaloin sisätiloissa kesät talvet. Inhoan sukkia, etenkin villasukkia.
Minua ei palele juuri milloinkaan.- k/k
Rokuli ei tierä rahaa ja jos ei oo rahaa ei pysty viettämään lakisääteistä.
Mä taas tykkään villasukista mut olen ain ilman paitaa kotosalla.
Talvisinkin takki reuhottaa aukinaisena mut varpaat on herkät palelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3612231V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!894138Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1083921- 513618
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533288- 1103240
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul342109- 382082
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul261915On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva111603