http://koti.phnet.fi/elohim/iankaikkisuuskysymyksia
Jos sinä olet mukana Uuden aikakauden liikkeessä ja uskot jälleensyntymiseen, on sinun ehkä vaikea hyväksyä ajatusta kadotuksesta ja tuomiosta. Sinä voit ajatella, miten sellainen sopii yhteen rakkauden Jumalan kanssa. Samoin sinä voit ajatella, että tästä asiasta puhuminen on ihmisten tuomitsemista.
Sinun on kuitenkin hyvä ottaa huomioon, että tämä ajatus meidän vastuunalaisuudestamme ei ole millään tavalla poikkeava, vaan tulee esille muuallakin. Se tulee esille esim. islamilaisuudessa, mutta myös itämaisissa uskonnoissa, joita ehkä sinä itse pidät suuressa arvossa. Katsommekin seuraavassa joitakin asioita tältä alueelta, varsinkin sitä, mitä itämaiset uskonnot asiasta opettavat
New age ja iankaikkisuus
4
335
Vastaukset
- Teppo Tapani
Sinä voit olla rauhassa, sillä minä en suinkaan kuvittele etteikö olisi olemassa tuomiota. Jokainen meistä tuomitsee itse itsensä elämien välillä, sinäkin. Ja sen mukaan sinäkin sitten seuraavat elämäsi elät. Debet ja kredit.
Sinun on hyvä ottaa huomioon että satuja ikuisesta kadotuksesta ei enää kaipaa eikä tarvitse, kun on tarpeeksi pitkälle päässyt. - mur
ja tule tänne keskustelemaan. Tiedät kai mitä se sana tarkoittaa? "Keskustella"?
- Mamaki
Toki ihminen niittää sitä mitä kylvää. Buddhalainen käsitys helvetistä ei silti missään nimessä ole "ikuinen", vaan määräaikainen, kuten kiirastuli. Meillä on tilaisuus oppia, kasvaa ja kehittyä yhä uusissa elämissä, meillä on monta, monta mahdollisuutta. Koen buddhalaisuuden paljon "armollisemmaksi" kuin kristillisen näkemyksen.
- Lucis.
Tervehdys.
Jälleensyntyminen on faktaa. Itse olen vanha sielu ja jälleensyntynyt tuhansia kertoja.
Mutta kadotusta ei ole sielusi kyllä voi käydä sheolin läpi, mutta iankaikkista helvettiä ei ole.
Tuomio kyllä on mutta siinä päätetään minne sinä seuraavaksi jälleensynnyt tai vaihtoehtoisesti pääset asumaan tuonpuoleiseen jos haluat.(Sieltäkin voi jälleensyntyä uudestaan jos haluaa.)
Tämä on vain minun näkemykseni.
Lucis
"Oma totuuteni.!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792688- 1642519
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182197Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612073Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31739"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2051428Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2251163Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931138Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073