3 kissan omistaja

fox92

voiko kissa syödä kotiruokaa? meil on sellaiset kissat erttä kaiki kelpaa jos tippuu tähteitä niin ne katoaa kummasti :;)

3

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata

      Eipä kovinkaan terveellinen vaihtoehto.
      Ihmisten ruoat eivät sovi kissoille mm.suolan ja muiden mausteiden takia.
      Itse haluan huolehtia hyvin kissoistani ja tarjoankin heille vain laadukkaita eläinkaupan raksuja ja viljatonta märkäruokaa.Näiden lisäksi tarjoan raakaa lihaa,keitettyä kanaa ja kalaa yms.
      Lemmikkien ruokinta tulee maksamaan aika paljon kuukaudessa,mutta se täytyy osata huomioida jo ennen lemmikin ottoa.
      Kun tarjoaa laadukasta ruokaa,kissa säästyy monilta vaivoilta joiden takia muuten joutuisi ramppaamaan eläinlääkärissä.

      • TÄH ???

        3 Kissan omistaja??? Eikä yhtään perehtynyt siihen,miten kissoja tulisi ruokkia???
        Hei Haloo!!
        Kuten edellinen kirjoittaja sinua jo neuvoikin,laadukasta kissoille tarkoitettua ruokaa kehiin.


    • luomuhiiripaisti

      Saapihan nuo tähteitä maistella, mutta ei ruokana niitä käytetä. Ennen maalaiskissat sai kastikeperunan jämät ja lehmästä maitoa lautaselle, mutta kyllä ne kissat eli luomuruoalla eli jyrsijöillä ja lintupaisteilla.
      Kissan luomuruoka on kokolailla hiiri luineen, karvoineen ja vatsansisältöineen.
      Siihen on vaikea päästä kotiruokinnalla.
      Mun kissa kyllä on kärkkäänä paikalla kun syön ja voi sitä syödäkin jos saisi.
      Mausteita suolaa ja viljaa on liikaa.
      Olen tutustunut ruoka-asiaan kun kissat tuli. Annan hyvää eläinkaupan naksua jota on koko ajan, valittuna kissan tyypille sopivaksi (ikä, karvan pituus yms). Vettä.
      Kosteana ruokana hyvät pussiruoat joita tarjolle aamuin illoin. Ja joka päivä vähän tuoretta lihaa suikaleina tai kalaa. Järvikalaa ei saa antaa tuoreena. Kanaa en anna tuoreena. Ja ilmeisesti tuore lihakin kannattaisi pakastaa ensin 3 vrk (toksoplasma). Syövät myös paistettuna lihaa mielellään. Pelkkä liha yksin ei ole hyvä, vaikka kissa lihansyöjä onkin. Viljatuotteita ja vihanneksia ei tarvita.
      Niitä on joissain märkäruokamerkeissä, luultavasti siksi että ihmiset luulee ruokkivansa terveellisesti kun on maininta pinaatista, porkkanasta.
      Kokemukseni on että kaikensorttiset marinadit ei sovi, maha ruikulla vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe