2.0 -04 autom. scenic käynistyy huonosti, jos on sellanen haalee kone, eli ajettu lyhyt matka ja annettu jäähtyä jkv. tämä ei ole säänöllistä eikä toistuvaa ja pienellä kaasun annolla lähtee varmasti käyntiin.
ryypyssä lienee silläkin vikaa:)
mutta kun tykkään, että koneet toimii, niin mikä lie vikana ja miten olis paras korjata?
josku vaan
2
183
Vastaukset
- M-JA
Ruiskussa ei ole "ryyppyä" . Mulla on ollut toi sama ongelma (sama kone, vuosimalli ja laatikko) , nimenomaan haalealla koneella. Eli kone starttaa, mutta meinaa sammua saman tien. Kerran valitin asiasta Biliassa huollon yhteydessä. Ne muistaakseni latasivat moottoriohjauksen softan uudelleen ja vaihtoivat moottorin aktiivihiilikansisterin joka imee jotain bensahöyryjä. Kyllä se jonkin aikaa auttoi.
Minusta vika liittyy siihen että eri lämpötila-anturit saavat ristiriitaista tietoa. Varsinkin kun on esilämmittänyt koneen pakkasella lohkolämppärillä, niin kone on jostain kohtaa kylmä, toisesta kohtaa haalea ja ilma pakkasella. Samaten kun starttaa lämpimästä pysäköintihallista, niin ongelmia on tullut. Se ei tiedä onko kone / ilma lämmin vai kylmä.
Moottorin sammuminen oli joskus niin totaalista että uusinnassa kone ei edes luvannut. Yleensä sammuminen estyi sillä että raotti vähän kaasupoljinta. Joskus auttoi kun pani virrat päälle ennen varsinaista starttausta (virrat menee päälle kun painaa start-nappia, mutta ei jarrupoljinta) .
Nyt ei vikaa ole näkynyt aikoihin,. ilmeisesti se on kylmien säiden ongelma. Jos Renaultin kone ei meinaa käynnistyä ollenkaan, niin vika on mallista riippmatta sama: konetta ohjaava kampiakselin asennonosoittin on hapettunut ja pitää vaihtaa. - jarppi
Ja tuohon asentotunnistimen vaihtoon liittyen sanoivat korjaamolla, että usein vika on anturin sähköliittimessä eli jos vaihtaa pelkän anturin niin liittimen toinen pää jää vaihtamatta ja korjaus on lyhytaikainen. Itse anturi on edullinen, 54 € luki viime laskussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579