josku vaan

pieni ryyppy

2.0 -04 autom. scenic käynistyy huonosti, jos on sellanen haalee kone, eli ajettu lyhyt matka ja annettu jäähtyä jkv. tämä ei ole säänöllistä eikä toistuvaa ja pienellä kaasun annolla lähtee varmasti käyntiin.
ryypyssä lienee silläkin vikaa:)
mutta kun tykkään, että koneet toimii, niin mikä lie vikana ja miten olis paras korjata?

2

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-JA

      Ruiskussa ei ole "ryyppyä" . Mulla on ollut toi sama ongelma (sama kone, vuosimalli ja laatikko) , nimenomaan haalealla koneella. Eli kone starttaa, mutta meinaa sammua saman tien. Kerran valitin asiasta Biliassa huollon yhteydessä. Ne muistaakseni latasivat moottoriohjauksen softan uudelleen ja vaihtoivat moottorin aktiivihiilikansisterin joka imee jotain bensahöyryjä. Kyllä se jonkin aikaa auttoi.

      Minusta vika liittyy siihen että eri lämpötila-anturit saavat ristiriitaista tietoa. Varsinkin kun on esilämmittänyt koneen pakkasella lohkolämppärillä, niin kone on jostain kohtaa kylmä, toisesta kohtaa haalea ja ilma pakkasella. Samaten kun starttaa lämpimästä pysäköintihallista, niin ongelmia on tullut. Se ei tiedä onko kone / ilma lämmin vai kylmä.

      Moottorin sammuminen oli joskus niin totaalista että uusinnassa kone ei edes luvannut. Yleensä sammuminen estyi sillä että raotti vähän kaasupoljinta. Joskus auttoi kun pani virrat päälle ennen varsinaista starttausta (virrat menee päälle kun painaa start-nappia, mutta ei jarrupoljinta) .

      Nyt ei vikaa ole näkynyt aikoihin,. ilmeisesti se on kylmien säiden ongelma. Jos Renaultin kone ei meinaa käynnistyä ollenkaan, niin vika on mallista riippmatta sama: konetta ohjaava kampiakselin asennonosoittin on hapettunut ja pitää vaihtaa.

    • jarppi

      Ja tuohon asentotunnistimen vaihtoon liittyen sanoivat korjaamolla, että usein vika on anturin sähköliittimessä eli jos vaihtaa pelkän anturin niin liittimen toinen pää jää vaihtamatta ja korjaus on lyhytaikainen. Itse anturi on edullinen, 54 € luki viime laskussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe