Tarviiko esim peurajahdissa olevalla ajomiehellä olla mets.kortti koska tämä osallistuu aktiivisesti metsästykseen ajamalla riistaa ampujien eteen?
Miten on?
10
157
Vastaukset
- Eräjalmar
Tottakai pitää. Riistan ajaminen, hätyyttäminen, jäljittäminen, kutsuminen yms. on on laissa asetetun määritelmän mukaan metsästystä ja metsästys vaatii aina metsästyskortin.
- omariistanhoitopiiri
Riippuu siitä että jos peura on täysin omistamallasi alueella jonka itse omistat omana riistanhoitopiirinäsi näin ollen, sinun tarvitse kantaa mitään korttia, koska hallinnoit aluetta jolloin kukaan muu ei saa metsästää sinun hallinnoimallasi alueella.
- näytäppä minulle
tuollainen pykälä laista !
- 7+14
Nyt taitaa vastaukset olla täyttä puppua.
- Ihme avuttomuus
Henkilö, joka toimii metsästäjän apuna koiran ohjaajana tai hirvieläimen metsästyksessä ajomiehenä tai vastaavalla tavalla avustaa metsästyksessä, ei tarvitse metsästyskorttia.
http://www.mmm.fi/fi/index/etusivu/kalastus_riista_porot/riistatalous/metsastyskortti.html
Hitto kun uusavuttomat ei siiten osaa itse etsiä sitä tietoa jonka saa kolmen sekunnin Googlauksella!- ???????
Erikoista. Finlexsin metsästyslaki sivulla kerrotaan jotain ihan muuta.
- Lampela&Lampela
??????? kirjoitti:
Erikoista. Finlexsin metsästyslaki sivulla kerrotaan jotain ihan muuta.
Katso laki riistanhoitomaksusta, joka tavallaan kumoaa sen, mitä metsästyslainsäädäntö sanoo samasta asiasta:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930616
Laki on tässä hyvin epäjohdonmukainen. Ei ihme, että sekaannuksia syntyy. Metsästyslaki määrittelee ajomiehenä tai koiranohjaajana toimimisen myös metsästykseksi. Samassa laissa todetaan, että metsästys ilman maksettua riistanhoitomaksua on metsästysrikkomus. Siis ajomiehenä tai koiranohjaajana metsästyskortiton syyllistyy rikkomukseen, josta seuraa rangaistus. Sitten laissa riistanhoitomaksusta taas todetaankin päinvastoin, että se onkin ihan sallittua.
- ???????
Eli kumpi versio on sit oikein?
- ???????
Eli kaurisjahdissa voi tapahtua rikos jos joku ampuaa esim ketun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783