Uskotteko? Mihin?

Uskottava mies.

Onko palstalla uskovaisia, jotka uskovat johonkin?
Jumalaan, jeesukseen paskanmarjoihin, hölynpölyyn, tietokoneeseen, ufoihin, aurinkoon, selibaattiin, seksiin.........................

Vai oletteko ikipessimistejä, otsanväli haitarilla?

106

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      On

      Mäkin uskon joulupukkiin, hammaskeijuun, Aku Ankkaan, Teräsmieheen, jeesukseen, traalin maljaan, ukko ylijumalaan, nokiaan, soiniin, väyryseen, demokratiaan, oikeuden mukaisuuteen, tasa-arvoon, uk.n tasa aronjo julistukseen, suomen suveriniteettiin, vaikka tie mihin.

      Väitätkö vastaan?

      Haloo, älä suotta haasta riitaa.

      =DW=

      • Uskottava mies.

        En ole kavaltamassa kenenkään uskoa. Ikiomia saavat olla.


      • Beeper Curvo

        Me salakapakan reilukerholaiset uskotaan, että me ja kaikki muutkin ollaan ihan luannostaan pervoja. Sä et oo reilu, etkä varmaankaan pervo.


    • Jaa, uskon siihen että järkeni riittää ratkaisemaan vielä tulevat haasteet.

      Pessimismi oli muotia joskus nuoruudessani, ei sitä enää tässä iässä jaksa...

    • av

      uskon jumalaan.

      • Uskottava mies.

        Uskottavuuden nimissä olen uskonut että sää ja ilma kaiken säätää ja muu on humpuukkia.

        Paitsi saattaahan auringollakin olla jotakin tekemistä elämän mukana.


      • UFO-tyttö

        Uskon UFOIHIN .


      • Herätkää jo .......

        Uskon että mailmanloppu tulee 21.12-12 .


    • Uskon omaan maalaisjärkeeni. Ja vain siihen. Tieto prosessoituna omalla järjellä ja elämänkokemuksella on kova sana. Muita en ala neuvomaan, onhan kaikilla omat aivot ja lisää tietoa on koko maailma ja nettikin pullollaan.

      Luonneanalyysin mukaan olen opti-pessimisti. Kiitos ja kumarrus.

      • Uskottava mies.

        Joo ei voi heittäytyä aurinkolasien taakse. Tietty pessimistisyys on hyvä olla, selviää vähemmillä takapakeilla.


    • bessie*

      Aloitukseen

      Kyllä minä tuon auringon varaan vähän lasken.
      Uskon myös itseeni. Ja rakkauteen. Ai niin ja Noksua on tullut aika hiljattain ostettua, kai sitten siihenkin uskon.

      • Uskottava mies.

        Hmmm...tjaa...okei. Mutta 49 euron Samsungista en luovu.


    • bessie*

      Entäs 39 euron nokialainen, ajaisiko saman asian? Kävin pari viikkoa sitten Gigantissa ja näin sellaisen, eikä se muistaakseni ollut mikään tarjous vaan aivan normaalihinta.

      • Uskottava mies.

        Ei. Miehellä oltava periaatteet.

        Nokia nimeen en tartu enää edes kumisaappaissa.

        On minulla melkein 500 euron Samsung muistivihkona. Pelkkänä muistivihkona. Kirjoituspöydällä. 49 euron on käyttöpuhelimena. Ja akku kestää.


      • bessie*
        Uskottava mies. kirjoitti:

        Ei. Miehellä oltava periaatteet.

        Nokia nimeen en tartu enää edes kumisaappaissa.

        On minulla melkein 500 euron Samsung muistivihkona. Pelkkänä muistivihkona. Kirjoituspöydällä. 49 euron on käyttöpuhelimena. Ja akku kestää.

        Joku ihana mies sanoi minulle kerran, että periaatteet on heikkoja varten.

        Nykyinen, olisiko vajaa kolmisen vuotta vanha puhelimeni on Nokia, C6 näkyy tuossa oikeassa yläkulmassa pienellä olevan, tarkoittaneeko mallia. Akun kestoa en ole ajatellut, olisiko 4-5 päivän välein kun joudun lataamaan.
        Yleensä ostan sen vekottimen, jonka myyjä minulle myy. En kuitenkaan tekemättä muutamaa tyhmää ja paria viisastakin kysymystä. Ja pystyn marssimaan ostamatta ulos elleivät vastaukset tyydytä tai sävy miellytä. Viimeksi mainittua ei ole vuosiin muistaakseni tapahtunut.


      • Uskottava mies.
        bessie* kirjoitti:

        Joku ihana mies sanoi minulle kerran, että periaatteet on heikkoja varten.

        Nykyinen, olisiko vajaa kolmisen vuotta vanha puhelimeni on Nokia, C6 näkyy tuossa oikeassa yläkulmassa pienellä olevan, tarkoittaneeko mallia. Akun kestoa en ole ajatellut, olisiko 4-5 päivän välein kun joudun lataamaan.
        Yleensä ostan sen vekottimen, jonka myyjä minulle myy. En kuitenkaan tekemättä muutamaa tyhmää ja paria viisastakin kysymystä. Ja pystyn marssimaan ostamatta ulos elleivät vastaukset tyydytä tai sävy miellytä. Viimeksi mainittua ei ole vuosiin muistaakseni tapahtunut.

        "Ihana mies on ollut väärässä ja oikeassa".

        Minun kohdalla se on niin, että yksi vakava tai kaksi lievempää pettymystä tietää tuotteen hylkäämistä oli se puhelin tai ihminen tai muu ~ joku. Paistinpannu?

        Joillakin ihmisillä on kyllä vakio että ottavat saman tuotteen kerta toisensa jälkeen "kun on pohja pettänyt ennenkin"

        Sinulla on periaatteita jonkin verran ja käytännön tuoksua, että en usko, että ostaisit kolmatta samaa jos kaksi ennen sitä ei täytä odotuksiasi.

        Minä lataan puhelimet 4-5 viikon välein. Paitsi tuo muistikirja 7 - 10 päivää.
        Läpi kännykkähistorian ensisijainen kriteerini puhelimen ominaisuuksille on ollut: kauanko kestää akku?

        Muutenhan se on höpöhöpö väline. Ei korvaa ihmistä. Elävää.

        - Periaatteet ovat tuore patonki huomiselle-


    • Pirre*

      Uskon elämään..se jatkuu ja jatkuu..

      • Tuohon on helppo uskoa kun emme pysty tunnistamaan siitä kuin tämän oman varianttimme, eikä edes sille ole helppoa keksiä määritelmää...


    • uskonuskonuskonen

      Eikö liene loppupelissä yhdentekevää uskonko vai en.
      Kaikki paljastuu kunhan kuolen, tai sitten ei paljastu yhtään mitään.

      • Ei ole yhdentekevää että uskotko vai et. Jos uskot Jeesukseen, niin sinä pelastut ja sinä saat iankaikkisen elämän mutta jos et usko, olet menossa kadotukseen. Nämä asiat selviävät lopullisesti sitten kun kuolet. Valitse tuo parempi vaihtoehto jo eläessäsi, niin et pety.


      • Juuuh,ja musta kissa
        kivir6 kirjoitti:

        Ei ole yhdentekevää että uskotko vai et. Jos uskot Jeesukseen, niin sinä pelastut ja sinä saat iankaikkisen elämän mutta jos et usko, olet menossa kadotukseen. Nämä asiat selviävät lopullisesti sitten kun kuolet. Valitse tuo parempi vaihtoehto jo eläessäsi, niin et pety.

        jos menee tien yli, niin sä kuolet ja joudut sinne helvettiis..
        Muista sylkee vas. olkapään yli kolme kertaa.


    • Optimisti-olija

      Uskon, että elän viimeiseen hengenvetoon saakka.
      Olisin pettynyt jos jäisin henkiin.

    • .............

      ALA - ARVOINEN ALOTUS !

      suomi 24 on parasta poistaa alotus kokonaan vastauksineen !

      suomi on kiristitty maa suomalaiset uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan , Jeesukseen kiristukseen ja pyhäänhenkeen,

      raamatun sana on totuus.

      • uskonenuskonen

        Eikä tarvitse. Ei sinun totuutesi ole sama kuin monella muulla. Täällä vallitsee sananvapaus, vaikka sen mielelläsi kieltäisitkin.


      • Peevelin pakana.
        uskonenuskonen kirjoitti:

        Eikä tarvitse. Ei sinun totuutesi ole sama kuin monella muulla. Täällä vallitsee sananvapaus, vaikka sen mielelläsi kieltäisitkin.

        Sananvapaus on totuuksista ainoa ja oikea.
        Muita totuuksia ei ole.


      • ...

        Juu

        Suomessa uskonvapaus, eikä ole valtion kirkkoa. Senhän huomaa aina uskisten kommenteistakin :D

        =DW=


      • Uskonnon vapaus
        uskonenuskonen kirjoitti:

        Eikä tarvitse. Ei sinun totuutesi ole sama kuin monella muulla. Täällä vallitsee sananvapaus, vaikka sen mielelläsi kieltäisitkin.

        myös! Rovioilla ei enää käryä elävä ihminen sidottuna,
        niin kuin silloin kun kristinusko tänne pakotettiin verta vuodattaen, tappaen, raiskaten.


      • rp
        ... kirjoitti:

        Juu

        Suomessa uskonvapaus, eikä ole valtion kirkkoa. Senhän huomaa aina uskisten kommenteistakin :D

        =DW=

        Alaikäisillä ei ole uskonnonvapautta ja kyllä se vaan niin on, että Suomessa on valtionkirkko. Lue perustuslakia niin huomaat.


      • Usko tai käristy !
        Uskonnon vapaus kirjoitti:

        myös! Rovioilla ei enää käryä elävä ihminen sidottuna,
        niin kuin silloin kun kristinusko tänne pakotettiin verta vuodattaen, tappaen, raiskaten.

        'Rakkaat' naapurimme !
        Ovelampia ovat ruotsalaiset kuin suomalaiset,
        hurrit ovat viisaita ja ovelia omaksi edukseen.

        Valloittajat lännestä ja idästä ovat suomalaisten historiaa vääntäneet väärään
        valloitettuaan maamme ja hyväksikäytettyään ihmisiämme ja maitamme viime vuosituhannen ajan. Valloitus silloin vuonna 1155 onnistui yllättämällä ahkera ja rauhallinen kansa.

        "Ristiinnaulittu s i n u n syntiesi tähden!"-oppi pakotettiin meille tappaen, raiskaten ja verta vuodattaen, sekä myöhemmin rovioilla polttaen, ellei uskonut.

        Olemme jääneet sitä jargonia toistamaan.

        Vieläkään eivät tahdo hellittää tämä "bättre folk" uskossaan ja yrityksessään pitää meidän päätämme veden alla.
        Ja kansa, joka on ollut pitkään alistettuna, on muutenkin vielä kumarassa.

        Heimojen välinen ''paremmuus'' jakaa kansaa edelleen,
        ja heikentää, sillä kansa jolta puuttuu keskinäinen luottamus, on helppo lyödä maahan uudelleenkin.

        Nyt itä alkaa kasvattamaan vanhaa valtaansa tänne päin. Vuoden 1939 -45 sodassa onnistuimme itsenäisyytemme säilyttämään, vaikka maksoimme siitä kovat lunnaat.
        ITSE, ja ainoana maana maailmassa.

        100 000 nuorta miestämme tapettiin, saman verran haavoittui fyysisesti ja / tai henkisesti.

        Sotakorvaukset maksoimme neukuille, vaikka emme itse sotaa aloittaneet, ainoastaan PUOLUSTIMME itsenäisyyttämme!


      • Voi herrajumala
        Usko tai käristy ! kirjoitti:

        'Rakkaat' naapurimme !
        Ovelampia ovat ruotsalaiset kuin suomalaiset,
        hurrit ovat viisaita ja ovelia omaksi edukseen.

        Valloittajat lännestä ja idästä ovat suomalaisten historiaa vääntäneet väärään
        valloitettuaan maamme ja hyväksikäytettyään ihmisiämme ja maitamme viime vuosituhannen ajan. Valloitus silloin vuonna 1155 onnistui yllättämällä ahkera ja rauhallinen kansa.

        "Ristiinnaulittu s i n u n syntiesi tähden!"-oppi pakotettiin meille tappaen, raiskaten ja verta vuodattaen, sekä myöhemmin rovioilla polttaen, ellei uskonut.

        Olemme jääneet sitä jargonia toistamaan.

        Vieläkään eivät tahdo hellittää tämä "bättre folk" uskossaan ja yrityksessään pitää meidän päätämme veden alla.
        Ja kansa, joka on ollut pitkään alistettuna, on muutenkin vielä kumarassa.

        Heimojen välinen ''paremmuus'' jakaa kansaa edelleen,
        ja heikentää, sillä kansa jolta puuttuu keskinäinen luottamus, on helppo lyödä maahan uudelleenkin.

        Nyt itä alkaa kasvattamaan vanhaa valtaansa tänne päin. Vuoden 1939 -45 sodassa onnistuimme itsenäisyytemme säilyttämään, vaikka maksoimme siitä kovat lunnaat.
        ITSE, ja ainoana maana maailmassa.

        100 000 nuorta miestämme tapettiin, saman verran haavoittui fyysisesti ja / tai henkisesti.

        Sotakorvaukset maksoimme neukuille, vaikka emme itse sotaa aloittaneet, ainoastaan PUOLUSTIMME itsenäisyyttämme!

        Päivi Räsänen ja & ovat väärässä tuomitessaan muita ihmisiä.

        Jonkin ''Herrajumala!"-sanan sanominen ei muuta asiaa sinne ei tänne.
        Hiukan suvaitsevaisuutta!
        Muista, että uskonnonvapaus on lakiin kirjattu oikeutemme.


      • Totta on vailitetta-
        Voi herrajumala kirjoitti:

        Päivi Räsänen ja & ovat väärässä tuomitessaan muita ihmisiä.

        Jonkin ''Herrajumala!"-sanan sanominen ei muuta asiaa sinne ei tänne.
        Hiukan suvaitsevaisuutta!
        Muista, että uskonnonvapaus on lakiin kirjattu oikeutemme.

        vasti tämäkin, lainaan erästä viestiä, sillä lapset indoktrinoidaan vauvasta alkaen tuohon valloittajien pakottamaan oppiin:


        "Alaikäisillä ei ole uskonnonvapautta ja kyllä se vaan niin on, että Suomessa on valtionkirkko.
        Lue perustuslakia niin huomaat."

        Olisi aika muuttaa perustuslakiamme!


      • Tuosta irrottamisest
        Totta on vailitetta- kirjoitti:

        vasti tämäkin, lainaan erästä viestiä, sillä lapset indoktrinoidaan vauvasta alkaen tuohon valloittajien pakottamaan oppiin:


        "Alaikäisillä ei ole uskonnonvapautta ja kyllä se vaan niin on, että Suomessa on valtionkirkko.
        Lue perustuslakia niin huomaat."

        Olisi aika muuttaa perustuslakiamme!

        on puhuttu, mutta mitään ei aikaan saada.

        Eletään kuin taikauskon lamaannuttamina.


    • Siihen on uskottava, että aurinko nousee joka päivä, jossakin päin maailmaa.
      Itseeni uskon erittäin vahvasti, en ole luotu sortumaan, enkä suostu kaatumaan.

      • Niin minäkin.

        Enpä minäkään ole kuullut uutista, että aurinko olisi jättänyt nousunsa väliin yhtenäkään päivänä.
        Voihan se olla, että asia on mennyt minulta ohi kun asuu suomen synkissä säissä. Mutta kaikkiaan luotan auringon nousuun.


      • Niin minäkin. kirjoitti:

        Enpä minäkään ole kuullut uutista, että aurinko olisi jättänyt nousunsa väliin yhtenäkään päivänä.
        Voihan se olla, että asia on mennyt minulta ohi kun asuu suomen synkissä säissä. Mutta kaikkiaan luotan auringon nousuun.

        Miusta taas aurinko ei nouse tai laske ollenkaan, tämä maa tässä vain pyörii miten sattuu...


      • yohuuhkaja kirjoitti:

        Miusta taas aurinko ei nouse tai laske ollenkaan, tämä maa tässä vain pyörii miten sattuu...

        Höpsis, tietenkin aurinko nousee ja laskee, lauluissakin niin sanotaan... ;)


      • Ei aurinko nouse, va
        Niin minäkin. kirjoitti:

        Enpä minäkään ole kuullut uutista, että aurinko olisi jättänyt nousunsa väliin yhtenäkään päivänä.
        Voihan se olla, että asia on mennyt minulta ohi kun asuu suomen synkissä säissä. Mutta kaikkiaan luotan auringon nousuun.

        an maa pyörii näkymättömän akselinsa ympäri 24 tunnissa.


      • tästä nyt kinaamaan
        Ei aurinko nouse, va kirjoitti:

        an maa pyörii näkymättömän akselinsa ympäri 24 tunnissa.

        Tuo on teoriaa, säätiedotuksessakin sanotaan että aurinko nousee ja laskee siihen ja siihen aikaan, eli se on arkipäivän käytäntöä.


      • tästä nyt kinaamaan kirjoitti:

        Tuo on teoriaa, säätiedotuksessakin sanotaan että aurinko nousee ja laskee siihen ja siihen aikaan, eli se on arkipäivän käytäntöä.

        Aijaijai, pitihän se arvata että uskonsota tästä vielä tulee...


        *se pyörii sittenkin *


    • Kyllä se nousee, usko pois, vaikka ei aina näykään.
      Tuo itseensä uskominen on siitä hyvä asia, ettei tarvitse itseään mistään etsiskellä. En oikein ymmärrä ihmisiä, jotka kadottavat itsensä, hajanaisia persoonia varmaan.

      • No tää oli sulle "Niin minäkin"... :)


      • Niin minäkin.
        Anceli kirjoitti:

        No tää oli sulle "Niin minäkin"... :)

        Vielä toistaiseksi olen löytänyt itseni.
        Kyllä ne ovat pikku esineet kun tahtovat kadota hyppysistä.
        Mutta itseään on vaikeampi laittaa jääkaappiin tai mihinkään kaappiin.
        Oishan se hurjaa jos jo ennen kuutta kymppiä kadottaisi itsensä.

        Mistähän moinen sanonta "kaapissa oleminen ja sieltä tuleminen".
        Eikös sellainen ihminen ole pitänyt itseään pimennossa ja piilossa ja tulee ulos sieltä jos on tullakseen?


      • Niin minäkin. kirjoitti:

        Vielä toistaiseksi olen löytänyt itseni.
        Kyllä ne ovat pikku esineet kun tahtovat kadota hyppysistä.
        Mutta itseään on vaikeampi laittaa jääkaappiin tai mihinkään kaappiin.
        Oishan se hurjaa jos jo ennen kuutta kymppiä kadottaisi itsensä.

        Mistähän moinen sanonta "kaapissa oleminen ja sieltä tuleminen".
        Eikös sellainen ihminen ole pitänyt itseään pimennossa ja piilossa ja tulee ulos sieltä jos on tullakseen?

        Minä kadotin lempilippikseni, kun tein uloslähtöä, ei löytynyt kaapista vaan roskapussista. Sinne piti laittaa ihan toinen lippis.
        Kaikkee sitä ihminen säheltää..

        Kaapit olis kyllä hyvä välillä tutkia, tiedä mitä sieltä löytyis.
        Ellei kaapissa ole valoa, niin pimeetähän siellä on, parempi tulla pois.
        Jospa se on sellaista itseltään ja muilta piilottelemista, tuo kaapissa oleminen.


      • harva se päivä
        Anceli kirjoitti:

        Minä kadotin lempilippikseni, kun tein uloslähtöä, ei löytynyt kaapista vaan roskapussista. Sinne piti laittaa ihan toinen lippis.
        Kaikkee sitä ihminen säheltää..

        Kaapit olis kyllä hyvä välillä tutkia, tiedä mitä sieltä löytyis.
        Ellei kaapissa ole valoa, niin pimeetähän siellä on, parempi tulla pois.
        Jospa se on sellaista itseltään ja muilta piilottelemista, tuo kaapissa oleminen.

        Minultakin katoilee ihmeellisesti tavaroita, mutta aina ne myös löytyy. Ajattelin huolestua orastavasta dementiasta vasta sitten, kun unohdan sammutella valoja!!!

        Niin, uskostahan piti pakista. Usein kuulen sanovani;"voi hyvä jumala"!! Kai minä sitten siihen uskon, niin hyvässä, kuin pahassa ja siltäväliltä.


      • en käytä
        harva se päivä kirjoitti:

        Minultakin katoilee ihmeellisesti tavaroita, mutta aina ne myös löytyy. Ajattelin huolestua orastavasta dementiasta vasta sitten, kun unohdan sammutella valoja!!!

        Niin, uskostahan piti pakista. Usein kuulen sanovani;"voi hyvä jumala"!! Kai minä sitten siihen uskon, niin hyvässä, kuin pahassa ja siltäväliltä.

        ... älä turhaan lausu...
        Pääsikö unohtumaan?


      • harva se päivä
        en käytä kirjoitti:

        ... älä turhaan lausu...
        Pääsikö unohtumaan?

        Ei ole unohtunut. Kuka sitä nyt turhaan lausuisi? Onhan siihen turhuuteen muitakin sanoja ja sadatteluja


      • en käytä
        harva se päivä kirjoitti:

        Ei ole unohtunut. Kuka sitä nyt turhaan lausuisi? Onhan siihen turhuuteen muitakin sanoja ja sadatteluja

        Vähän ristiriitasia nuo vastauksesi.Kai on tyylisi.


      • Päivi Räsänen ja &
        en käytä kirjoitti:

        Vähän ristiriitasia nuo vastauksesi.Kai on tyylisi.

        ovat väärässä tuomitessaan muita ihmisiä. Jonkin sanan sanominen ei muuta asiaa sinne ei tänne. Hiukan suvaitsevaisuutta! Muista, että uskonnonvapaus on lakiin kirjattu oikeutemme.


      • harva se päivä
        Päivi Räsänen ja & kirjoitti:

        ovat väärässä tuomitessaan muita ihmisiä. Jonkin sanan sanominen ei muuta asiaa sinne ei tänne. Hiukan suvaitsevaisuutta! Muista, että uskonnonvapaus on lakiin kirjattu oikeutemme.

        räsäsenpäivi

        Hyvä että tulit avukseni. Rukouksenihan on; "voi hyvä Jumala, tapahtukoon Sinun tahtosi".

        Minulle on kerrottu, että Jumalalta ei mitään pyydellä, vaan hyvässä ja pahassa täytyy vain uskoa, että Hänen tahtonsa tapahtuisi.

        Mitä siitäkin tulisi, jos minun tahtoni tapahtuisi? Ainakin jonkinlainen riita tuon edellisen kanssa, koska hän tuntee olevansa minun valistajani. Mutta sitä minä en taas usko....p..kele.


    • Samaan kuin Jessekin.
      Jos suku-solut kohtaavat luonnollisesti ja hyvin menee, menee elämä suoraan.
      Jos tuo kohtaaminen tapahtuu epäluonnollisesti, menee elämä väärään.

      Eipä tuo sen ihmeellisempää ole.

      H.

    • ... ...

      Laivan upotessa jäävät ateistit kuulemma vähemmistöön.

      • rp

        Ai jaa. Kuis päin se menee, että ateistt jäävät kellumaan ja uskikset hukkuvat, vai toisinpäin?


      • ... ...
        rp kirjoitti:

        Ai jaa. Kuis päin se menee, että ateistt jäävät kellumaan ja uskikset hukkuvat, vai toisinpäin?

        Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku sanotaan, mutta tarina ei kerro kuinka käy lahopäille ?


      • Sukellus.juku
        ... ... kirjoitti:

        Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku sanotaan, mutta tarina ei kerro kuinka käy lahopäille ?

        Lahopäistä tulee uusia uppotukkeja.


    • RosaLiiin

      Optimisti oltava niin se sanoi elämä pelissä testikin kun sen tein.

      Ihmiseen uskon. Aika raadollista porukkaahan sitä tässä ollaan mutta perusluottamusta eli uskoani toiseen ihmiseen en ole koskaan kadottanut.
      Heikkouksia ihmisillä on ja kaikenmaailman ketaleita pyörii mutta silti on ollut elämässä onnea ja monen monituista hyvää melkein ihmisenkeliä on elämäni varrelle sattunut.

    • Hyvyyteen uskon ja sen vastavoimaan pahuuteen.
      Ja sieltä ja sitä kautta kiertyy uskoni, joka ei ole yksinkertainen selittää.

      • Niin, koko ihmiselon maailmankaikkeushan on täynnä juuri hyvän ja pahan taistelua, on ollut sitä jo vuosituhannet ja kymmentuhannet.

        Uskonnotkin perustuvat juuri siihen; oletan että kaikki uskonnot vaikka kaikkia en tunnekaan.


      • Hyvät ja pahat henkivallat taistelevat tässä maailmassa. Onneksi lopulta hyvä voittaa. Pahat henkivallat viettelevät ihmisiä mukaansa ja se on petoksen tie. Paholainen ei halua, että yksikään ihminen tulisi uskoon Jeesukseen Kristukseen ja pelastuisi tästä pahasta maailmasta. Lue nettisivulta hakusanalla "viimeinen profetia", mitä Suomellekin tulee tapahtumaan. Vain usko Jeesukseen on ainoa pelastus tästä maailmasta. Toivon kaikkien ihmisten ymmärtävän tämän ennen kuin on liian myöhäistä itse kunkin kohdalla. Pyydä Jeesusta tulemaan elämääsi, niin näet, mitä alkaa tapahtumaan elämässäsi. Et menetä mitään vaan voit voittaa kaiken!


    • Näin.

      Hyvyys ja pahuus ovat ihmisen omia tunteita ja voimia, olemassaolon taistelustakin johtuvia, suurten tarpeiden, seksuaalisuuden ja vanhemmanrakkauden aiheuttamia.

      Ne eivät tule ihmisen ulkopuolelta, kuten jokin hyväenkeli tai per--le, kuten kuvittelevat (lapsellisesti) uskikset.

    • Uskon etiäisiini ,kahresti olen uhmannut ja molemmilla kerroilla katunut tyhmyyttäni.

      • Yx täystaukki ukko

        soittelee minulle sillä tekosyyllä, että hän on llut mieheni kurssikaveri yliopistossa, ja kävihän hän kerran anoppilassani jossain juhlissa, missä itsekin olin.
        Hän puhuu noista etiäisistä, ja en oikein tiedä, miten saisin lopettamaan. Joskus jätän vastaamatta, kun tunnistan numeron, mutta hällä on toinenkin puhelin.
        Olisi ollut peräti syntymäpäiväkutsu sinne viime kesänä, jätin väliin.


      • Yx täystaukki ukko kirjoitti:

        soittelee minulle sillä tekosyyllä, että hän on llut mieheni kurssikaveri yliopistossa, ja kävihän hän kerran anoppilassani jossain juhlissa, missä itsekin olin.
        Hän puhuu noista etiäisistä, ja en oikein tiedä, miten saisin lopettamaan. Joskus jätän vastaamatta, kun tunnistan numeron, mutta hällä on toinenkin puhelin.
        Olisi ollut peräti syntymäpäiväkutsu sinne viime kesänä, jätin väliin.

        Sillä täystaukki ukolla on huonot etiäiset kun ne ei kerro sille totuutta.
        Torellinen ns etiäinen on niin vahva tunne et sitä ei voi ohittaa olan kohautuksella.


      • Ei kun hän 'näkee'
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Sillä täystaukki ukolla on huonot etiäiset kun ne ei kerro sille totuutta.
        Torellinen ns etiäinen on niin vahva tunne et sitä ei voi ohittaa olan kohautuksella.

        muka joitain ihmisiä ja tunnistaa heidät.

        Oli mieheni sairastettua yli 10 vuotta syöpäsairauttaan niin oli hänen kuolinpäivänään 'nähnyt' hänet ja jonkun toisen, myös kurssikavereitaan, joka oli kuollut hiukan aikaisemmin, nousevan hänen talonsa portaita.
        Siis ilmeisesti sen jälkeen, kun mieheni kuolema tuli noin klo 16 aikoihin, kun olimme kaikki sairaalassa hänen sänkynsä vieressä, minä, lapsemme, kaksi lastenlastamme, miniä ja vävy.

        Hän ei tajua, miten pahalta nuo hänen höpinänsä tuntuvat.


        .


    • av

      Kai se näkyy veroilmoituksessa kirkon vero ja valtio kyllä maksaa kirkolle Suomessa eikö ole näin.

      Erosin kirkosta.

      Uskon olevan eriulottuvaisuuksia, joissa tai jossa on välillä "aukkoja".

      Uskon vain mitä itse näen ja kuulen, hyvä kun muut sen tekevät samalla kertaa.

    • Pirre*

      En ole pessimisti, en iki enkä muutenkaan, ja olen aika hyvä uskomaan..:)

      p.s. eikä ole ryppyotsaisuusryppyjä, muita on..

    • ser56t78u9

      Kai niitä uskovaisia on maailmassa ja miksei tälläkin palstalla vaikka kuinka paljon. Kyllä minä uskon että tietokone on olemassa, koskapa tässä se edessäni on ja tähän tätä höpinääni näpyttelen. Mutta yhteenkään jumalaan en usko.

    • meeriamanda

      En ole ´uskoton´, Niskavuoren Hetaa mukaellen, omahan on uskoni.,)

    • av

      Kuka soitti?

      Minulla tavallinen kuparilanka yhtymä ja yksi puhelin numero, on kiinteä puhelin seinässä melko uusi muutama muisti numero. Puhelimessa on myös muisti josta näkyy kuka on soittanut pitkälle ajalle taakse (maksullinen).

      Tosin samassa on data ja TV, nämä eivät kuitenkaan ole puhelimen kanssa tekimisissä koska eri hz.

      Olin puhelimessa "sulottareni" kanssa siis toinen ilman lankaa kuitenkin lähellä puhelinta joka on suorassa yhteydessä lankaan.
      Kuinka kävi lankapuhelin hälytti ja samoin kädessäni oleva, hän sanoi puhelin soi pitääkö lopettaa, sanoi antaa soida vähän, sitten sanoin lopetetaan hei.
      Tämähän oli aivan mahdoton tilanne tiesin heti mistä on kysymys--siis kuollut vaimoni 2007 ja tämä ei ollut ensimmäinen kerta vaan yksi useista alussa.
      Nostin luurin tuut siis ei ketään, kuitenkin numero näkyin kuka olis soittanut ja se tuntui tutulta, katsoi netissä ei ollut, mutta omassa kännykässä se oli tyttäreni työ puhelimen numero joka on vain töissä, hyvin suuri firma.
      He olivat samalla kertaa minulla kylässä, he kuulivat kaikki minun puheet ja soitot.
      Hän ei ollut käyttänyt puhelinta 4 kuukauteen koska oli äitiys lomalla.
      Tyttäreni on daatta alalla, samoin hänen miehensä heillä ei ole mitään vastausta tähän.
      Hänen miehensä on puhelin alalla kehittämässä uusia malleja.

      Minulla on uskon toisiin ulottuvaisuuksiin tai johonkin mistä me emme tiedä.

      • av

        Tase papalla hienot sanat kuka on hän.

        kiitos vain-- toisaalta kieli on huono.....


      • av
        av kirjoitti:

        Tase papalla hienot sanat kuka on hän.

        kiitos vain-- toisaalta kieli on huono.....

        Nyt meni ulalle ei tasen kieli vaan suomen kuka on kuka.

        Anteeksi.


      • av

        Nolla asiassa näin on ja monessa muussa.


      • Uusi viesti
        av kirjoitti:

        Nolla asiassa näin on ja monessa muussa.

        tuolla ylempänä klo 13.52.


    • Suomalainen mies

      Tottakai uskon Jeesuksen Kristukseen syntieni sovittajaan ja sieluni pelastajaan ja tahtoisin Hänen kauttaan kerran päätä taivaaseen Jumalan luo ylistämään Häntä iankaikkisesti. Tätä on kristillinen usko.

      • Hehee....

        justiii....


      • Harmi vaan

      • pelstuikohan

        Mitä ihmeen syntiä oikein olet mennyt tekemään "suomalainen mies"?
        Kamalaa kun sielukin pitää pelastaa joltain hirvittävältä.
        Ei oikein houkuttele iäisyys kanssasi samassa paikassa.


    • Miksi näin??

      Valloittajat pakottivat verta vuodattaen, tappaen ja raiskaten uuden uskonnon tänne, puhuen sinun syntiesi tähden ristiinnaulitusta miehestä. Miksi me jäimme toistamaan maamme orjuuttajien lauseita kuin papukaijat??

      Lainaan viestiä:

      "Syyriassa kuolleita lapsia laitettiin syliini" (otsikko lehdessä)
      Käsittämätöntä julmuutta!!!
      Noilta seuduilta meille tuotiin uskonto, kristinusko, kidutuskuoleman mainostamisella.

      Herääkin kysymys: "MIKSI jäimme sitä toistamaan kuin papukaijat??"

      • 13+7

        olet väärässä ja etsit vain katkeruudellesi uhria


      • ITSE olet väärässä
        13+7 kirjoitti:

        olet väärässä ja etsit vain katkeruudellesi uhria

        Mielisairaalat ovat täynnä ihmisiä, jotka ovat lapsesta asti rukoilleet ja rukoilevat yhä jeesusta Kristusta Vapahtajaa Armahtamaan heidät suuresta veriruskeasta syntiyydestään.

        heille on pienestä pitäen syötetty uskontoa tuvana. Miksä turva se on? Toden paikan tullen. Ei mikään.

        Pelkkää taikauskoa, jota on tappaen ja verta vuodattaen meidän kansamme pakotettu uskomaan. Jos et usko niin joudut elävänä roviolla poltettavaksi!!


      • Sumua ja pelottelua!
        ITSE olet väärässä kirjoitti:

        Mielisairaalat ovat täynnä ihmisiä, jotka ovat lapsesta asti rukoilleet ja rukoilevat yhä jeesusta Kristusta Vapahtajaa Armahtamaan heidät suuresta veriruskeasta syntiyydestään.

        heille on pienestä pitäen syötetty uskontoa tuvana. Miksä turva se on? Toden paikan tullen. Ei mikään.

        Pelkkää taikauskoa, jota on tappaen ja verta vuodattaen meidän kansamme pakotettu uskomaan. Jos et usko niin joudut elävänä roviolla poltettavaksi!!

        Sieltä Damaskoksesta ja Isrelista ja Mesopotamiasta, Syyriasta on peräisin juutalaisuus, jonka pohjalle ovat syntyneet ensin islam ja sitten kristinusko.

        Pelkkää sumua silmille ja aivoille!


    • epäile aina

      En usko enää mihinkään ennen kuin näen asian toteutuneen. No ehkä sittenkin uskon yläkerran herraan kun on monesti kuullut ajatukseni. Telkkarin puhuvat päät skippaan, koska ei kellään selittäjällä näytä olevan mitään sanottavaa, mutta tykkäävät kuunnella omaa ääntään.

      Puhelin on suoraan Hongongista ja nettikaupassa se maksoi 19.90 euroa. Luuri toimii hyvin ja sillä pääsee myös nettiin.

    • Entinen kristitty

      Mihinkä minä uskon? Uskon yhdenlakiin, koska sen puolesta on todistettu jo niin tiedettä kuin uskontojakin, enteitä ja ihan jokapäiväistä elämää myöten asioita.

      Ei ole olemassa varsinaista ''helvettiä'' tai yksittäistä ''Jumalaa''. On olemassa tietoinen äärettömyys, sekä positiivinen, että negatiivinen tie.

      Se mitä Jeesus opetti on mennyt raamatun myötä aivan kujalle, tästä kertoo jo Joshua Ben Josef eli jeesuksen henki vakuuttavasti.

      Ihmiset eivät usko esimerkiksi sitä, että maapallon ulkopuolelta otetaan jatkuvasti yhteyttä, ei niinkään sanoin vaan tapahtumin, tarkoituksin ja monin muin tavoin, kuten minäkin olen saanut viestejä päivittäin, myös niin hereillä kuin unessa ja nämä viestit ovat olleet näkyjä erimuotoisista asioista ja jos tällä hetkellä ajattelisin sen olevan huuhaata, olisin hullu.

      Mutta, mitäpä tässä jauhamaan. Kaikki näkevät aikanaan, minä vain tiedän jo etukäteen mitä tulevan pitää ja olen ylpeä tiedosta, enkä aijo tulla osottamaan sormella ja sanomaan ''Mitä minä sanoin'' vaan aijon olla ystäväsi ja tyytyväinen kun vihdoinkin muutkin ymmärtävät missä mennään.

      Odotan oikeaa hetkeä jotta pääsen pois täältä, että ihmiset valaistuisivat ja päästäisiin pois ärsyttävästä negatiivisesta energiasta jota myös täällä netissä on havaittavissa, lehdissä ja oikeastaan kaikkialla.


      Olette median kasvattamia ihmisiä, esimerkiksi jos lehdessä mainitaan yksittäinen raiskaustapaus niin te ajattelette kaikkien olevan raiskaajia, vaikka suhde on yksi miljardista, käsitättekö? Sota yhdessä maassa on pientä verrattuna koko mailmaan.. Teidän pienet ongelmat ovat teille suuria, muille pieniä ja silti isolla mittakaavalla pienet asiat ovat teille suuria?!

      Uskottehan te kaikkeen mitä lehdetkin kirjottavat, tai mitä mainostajat mainostavat. Vaikka ette ole nähneet sitä itse, olette nähneet tekstiä ja kuvia jotka edes harvemmin ovat todellisia kyseisestä tuotteesta, sitten sanotte että ette usko ennen kuin näette ja kuitenkin uskotte?!

      Jos oikeasti haluaisitte tietää mitä tapahtuu, mitä on tapahtunut niin saisitte selville, mutta olette henkisesti väsyneitä ja ette jaksa, minä olen henkisesti kasvussa ja todellakin jaksan! Ei kiinosta jos kaikki kääntyvät vastaan itkemään ja kitisemään huuhaasta, ei haittane koska uskon siihen mihinkä ryhdyn ja se on ollut oikea tie :)

    • "Joshua ben Joseph"=

      Mikäli kaikki Kuolleen meren kirjakääröt, joista valtaosa, useita satoja, on Ranskassa dominikaanisen Raamattukoulun hallussa, annettaisiin vapaiden tutkijoiden käsiin, paljastuisi mm. seuraavaa:
      Jeesus oli naimisissa ja perheellinen mies. Naimisiinmenoa pidettiin juutalaisuudessa suoranaisena velvollisuutena sillä avioliitolla ja perhe-elämällä oli juutalaisuudessa hyvin keskeinen merkitys.Jeesuksen äiti Mirjam, eli Maria, samoin kuin Jeesuksen ensimmäinen vaimo Magdalan Maria olivat essealaisvihittyjä, ja Magdalan Maria ei suinkaan ollut portto.

      Jeesusta (Joshua ben Mirjam; aiemmin Joshua ben Josef) ei milloinkaan ristiinnaulittu, vaan hänen puolestaan hänen hyvä ystävänsä, essealainen mestarimaagi Joosua (Joshua ben Josef).

      Jeesus ei ollut Jumala, vaan essealainen rabbi ja salatiedon mestari, ”Pahan rabbi ”. Myöhemmin essealaiset nimittivät Paavalia, Saulus/Paulus Tarsolaista, ”Valheen rabbiksi”.

    • VIISAUS ON VALTTIA

      Elämän tietäminen on viisautta ja totuutta,kuinka paljon raamatusta löytyy varmaa tietoa elämästä..mitä se todella on?
      Itse olen tutkiskellut asiaa ja todennut raamatun lähinnä ,surkeaksi löpinäksi...vain sarja osin mielipuolisia tekstejä..elämää ymmärtävälle ei mitään varteenotettavaa.
      Jotenka voinen todeta,että USKONNOISSA PAHUUS PUKEUTUU PARHAIMPIINSA.

      • 1.1947

        Vika on siinä, että Raamattu aukeaa uskovalle. Siinä tarvitaan Pyhää Henkeä avaamaan kirjoitukset. Jotakin voi selvitä muutenkin, mutta kokonaisuus kirkastuu em. tavalla.
        Alussa se vaikutti minustakin sekavalta, mutta hiljakseen kirkastui. Armo on suurin, Jeesuksen uhri sinunkin syntiesi vuoksi. Hän meni uhriksi meidän takia. Hän voitti kuoleman ja avasi tien taivaaseen.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä. Elämä myös ikuisuudessa. Hänessä on koko totuus, Hän ohjaa oikealle tielle. Oppaana Raamattu. On myös radio Dei, missä on arki-iltaisin opetusta Raamatusta klo 21 alkaen ja uusinnat aamuisin klo 6. Netissäkin on, sanansaattajien sivuilla. Tai Sansa.

        Aika pian hakeuduin toisten uskovien seuraan raamattupiirin kautta. Sieltäkin sain opetusta, eikä silloin ollutkaan Deitä.

        Sanassa sanotaankin, etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.
        Älä usko paholaisen väitteitä. Hän tahtoo eksyttää ihmiset kadotukseen.


      • Just niin! Tottakai

        nää valkovaatteissaan alttarilla kääntyilevät 300-kiloiset keijukaiset haluavat jatkaa uskottelemistaan, sillä palkka on valtava, ja ''työ'' on mitä on.


      • Vahingossa laitoit
        1.1947 kirjoitti:

        Vika on siinä, että Raamattu aukeaa uskovalle. Siinä tarvitaan Pyhää Henkeä avaamaan kirjoitukset. Jotakin voi selvitä muutenkin, mutta kokonaisuus kirkastuu em. tavalla.
        Alussa se vaikutti minustakin sekavalta, mutta hiljakseen kirkastui. Armo on suurin, Jeesuksen uhri sinunkin syntiesi vuoksi. Hän meni uhriksi meidän takia. Hän voitti kuoleman ja avasi tien taivaaseen.
        Jeesus on tie, totuus ja elämä. Elämä myös ikuisuudessa. Hänessä on koko totuus, Hän ohjaa oikealle tielle. Oppaana Raamattu. On myös radio Dei, missä on arki-iltaisin opetusta Raamatusta klo 21 alkaen ja uusinnat aamuisin klo 6. Netissäkin on, sanansaattajien sivuilla. Tai Sansa.

        Aika pian hakeuduin toisten uskovien seuraan raamattupiirin kautta. Sieltäkin sain opetusta, eikä silloin ollutkaan Deitä.

        Sanassa sanotaankin, etsikää, niin löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.
        Älä usko paholaisen väitteitä. Hän tahtoo eksyttää ihmiset kadotukseen.

        1947 vaikka oikea on 1927.


    • Minä uskon että Sammakko hengittää ihollaan talvisaikaan, maatessaan lammikon pohjalla.
      Koska melkein aina se sieltä nousee ylös, kun aikansa on keväällä koittanut.
      Uskon myös että madolla ei ole hajuaistia.

      H.

      • Mistäs sie silleen madon kohdalla?
        Vaikka kuinka nauttis ihanasta kunnon mullan hajusta.
        Se on nii hyvä haju että sääli jos ei pääse siitä nauttimaan :))))


      • tulisilla kirjoitti:

        Mistäs sie silleen madon kohdalla?
        Vaikka kuinka nauttis ihanasta kunnon mullan hajusta.
        Se on nii hyvä haju että sääli jos ei pääse siitä nauttimaan :))))

        "tulisilla"

        Eläessään ihminen voi aina valita miltä multansa haisee, jopa valita miltä haluaa sen haisevan.
        Niin matokin tekisi, jos se haistaisi.
        Sanotaan että Kärpänen maistaa Varpaillaan, joten on ymmärrettävää että se ei kauan kaikilla paikoilla viihdy, totaa vain taaskin munineensa ja lentää pois.
        Jos Madolla olisi hajuaisti, olisi sillä myöskin moottoriturpa, jolla porata nopeasti kauas pois.
        Tunnistan minä tunkion, ja tunkiolla mato haisee parhaimmalta, voisin todistaakin sen, mutta palsta ei riitä hyviin kala-valeisiin.
        Kommentissasi on outo tuoksu...
        H.


      • 1000 000 kärpästä
        hunksz kirjoitti:

        "tulisilla"

        Eläessään ihminen voi aina valita miltä multansa haisee, jopa valita miltä haluaa sen haisevan.
        Niin matokin tekisi, jos se haistaisi.
        Sanotaan että Kärpänen maistaa Varpaillaan, joten on ymmärrettävää että se ei kauan kaikilla paikoilla viihdy, totaa vain taaskin munineensa ja lentää pois.
        Jos Madolla olisi hajuaisti, olisi sillä myöskin moottoriturpa, jolla porata nopeasti kauas pois.
        Tunnistan minä tunkion, ja tunkiolla mato haisee parhaimmalta, voisin todistaakin sen, mutta palsta ei riitä hyviin kala-valeisiin.
        Kommentissasi on outo tuoksu...
        H.

        ei voi olla väärässä: CaCCa haisee hyvälle.


    • :>

      uskon rauhaan ja rakkauteen.

    • positiivari..

      Minä uskon jonkunlaiseen tuonpuoleiseen, iankaikkisuuteen. Niin on mielestäni helpompi elää. Uskon luontoon. Se pysyy. Myös pienet ilon ja onnen hetket ajan virrassa, saa uskomaan huomiseen.

    • 1.1947

      Uskoni kohde on Jeesus. Myös Jumalaan ja Pyhään Henkeen eli kolmiyhteiseen Jumalaan.
      Uskoon tuloon päättyi etsiminen. Sain rauhan sydämeeni. Se on kestänyt jo yli 30 vuotta. Olen siis armahdettu syntinen. Ja nainen.

      • "1.1947"

        Jesse ei ole huono valinta, sillä on kiva faija ja mude.
        Jessen maailmassa ei noita ikä-vuosia pahemmin lasketa, joskus epäilen että osaakohan ne enää,
        näin monen vuoden jälkeen, muistaako ne.
        Kun niilläkin on vain kymmenen sormea ja varpaita saman verran.

        Niin, siksi Jessekin vielä kapinoi faijansa asettamia rajoja vastaan, eikä se mudestakaan aina tykkää, paitsi ruoka-aikoihin.
        Silloinkin se vähän kiukuttelee, kun Magda-Leenaa ei lasketa keittiöön vieläkään.
        Voi saastanan setä-mies!!! sanoo hän usein.
        Täs on oltu jo naimisissa aikasti kauan, ja muija sentään keksi pizzankin aikanaan.
        Manna-puuro alkaa, hei, vähän jo tökkiä, haluis niinku vähän syntisempääkin.
        H.


      • Olet 80 plus-

        palstalta ja syntymävuotesi oikeasti on 1927.


    • Uskottava mies.

      Hämmästyttävää.

      Uskoin, ettei tällaiseen aloitukseen synny kovinkaan kiinteitä vastauksia, eikä kovin monta. Mutta onhan täällä vaikka mitä, ja keskusteluja yli 90.

      Suuri kiitos kirjoittajille.

    • Ihmisoikeuksista ei

      vielä vuoden 1155 paikkeilla tiedetty mitään. Meille saatettiin tehdä ihan mitä vain.
      Ei ollut fyysisen koskekattomuuden suojaa, voitiin raiskata mennen tullen, tappaa, polttaa roviolla elävältä,
      ei ollut uskonnon vapautta kuten nykyisin on.

      Niin totta on tuo viesti:
      Mielisairaalat ovat täynnä ihmisiä, jotka ovat lapsesta asti rukoilleet ja rukoilevat yhä Jeesusta Kristusta Vapahtajaa Armahtamaan heidät suuresta veriruskeasta syntiyydestään.

      Heille on pienestä pitäen syötetty uskontoa turvana. Mikäs turva se on? Toden paikan tullen. Ei mikään.

      Pelkkää taikauskoa, jota on tappaen ja verta vuodattaen meidän kansamme pakotettu uskomaan. Jos et usko niin joudut elävänä roviolla poltettavaksi!!

      Miksi ihmeessä emme lakkaa jo toistamasta tuota jankutusta?

      Oliko järkytys ja pelko sitä suuruusluokkaa silloin?


      ???

    • Niin on ollut silloi

      ja sitä jäimme jankkaamaan...jankkaamaan..jankk....

    • ''Kuulua kirkkoon''

      on maaseudulla eräänlainen ''samanlaisuudem'' pakko,

      siksi tuo jankkaaminen jatkuu.

      Siellä vahditaan toisiaan.

    • Minä uskon Kalevalaan! Samalla lailla toimitettu kertomuskokoelma kuin raamattukin. Kalevala vaan on näille leveysasteille syntyneistä runoista toimitettu!

    • ....

      israel, Syyria, Palestiina, täytehistäkö sieltä uskonto Suomeen tuotiin!
      Tappavat toisiaan joka päivä kasapäin.
      Yhtä 2000 v. sitten tapettua on jääty jankkaamaan Suomessa.
      Saamari!

      • Vaari-Vaaria komp-

        paan, täällä sentään on kauniita kalevalaisia lauluja ja runoja harrastettu,
        eletty rauhassa ja nauttien elämästä järvirikkaassa maassamme rannoillamme, kalastaen, metsästäen ja rakentaen.

        Kalevala sopii meille esi-isiemme ja -äitiemme kirjoittamana.


    • Israel karkoittaa
      • T u o l t a

        Lähi-idästä sodalla, tappamisella tuotu kristinusko tuotiin

        PAKKOuskontona tänne rauhalliseen viisaaseen Suomeen!

        HeiHALOO!


    • Hirveä Israel !

      Aktivistit: Israelin armeija käytti etälamauttimia Estellen valtauksessa.

      On kyse avustuslaivasta !!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe