Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Stoori

Per miihkaö

Met lähimmä Swantten kanssa syttifemma Upel Recortilla Svappawaarasta tyyräähmään Huugia kohti, kun Swantte näki lentävän taalriikin, No pelästythiinhän siinä, Uuppeli meni kravhiin ja siitä katolheen ojhaan. Pantspeelarikin lensi fönsteristä ulos. Mulla tuli huuvuthiin jälki ja Sawantelle ööka umpheen.
onneksi Alvari sattu siihen förtti åtta setorilla. No Upeli vegenille ja lähethiin taas jatkhaan.
Son sitte nesta gongen mie joka ajan ja Swantelle ei anneta mellan ööliä.
T: per mihkal

15

2024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks

      Löytyykö enempi hauskoja stooreja? Voisit laittaa lisää, niin saatais nauraa. Kiitos! Tack!

    • Per Mihkal

      Joo se sama Swante, soli kauhia laxia soutamhaan, no huukissa ja vist. Soli muka saanu femtton kilusen laxin, fifan okso.
      No mie kans tahoin saaha.
      Met ajoimma sen helvetens gamlalla, eevinruutilla, soli femtton hevos styrkkaa, niin tonne Äkäselvasuulle. Ehän mie saatans hoksannu sitä steiniä siinä wäylässä.Se meni se ropeli särki ja Swantte tippu wäyhlään.
      Enhän mie soat nähny, "näin mie joen yli, et Kolarissa oli sota", saanu sitä ylös. No se meni ranthaan, ja mie ku sinne kerkesin, niin joo-o taas oli huuvuutti auki.
      Sen mie sanon, Swantte saa åkata ja saattaahan se pari ööliä ottaa, en mie pane hanthiin.

      • yks

        Kiitos!


      • yks

        Ootko tehny pitempiä stooreja, julkassut ja jos oot niin missä?


      • yks

        En mä mitään pelleile, oon tosissaan. Oon lukenu paljon Bengt Pohjasen ja muitten juttuja. Täällä Ruotsin TV:ssä on tullu ohjelma Kexi, Laakson liiteri, meänkielellä. En ite oo koskaan puhunu meänkielellä mutta ymmärrän, kun on sukulaisia ja tuttuja sieltä. Sulla on hyvät jutut!


      • Per Mihkal
        yks kirjoitti:

        En mä mitään pelleile, oon tosissaan. Oon lukenu paljon Bengt Pohjasen ja muitten juttuja. Täällä Ruotsin TV:ssä on tullu ohjelma Kexi, Laakson liiteri, meänkielellä. En ite oo koskaan puhunu meänkielellä mutta ymmärrän, kun on sukulaisia ja tuttuja sieltä. Sulla on hyvät jutut!

        En ole muita kirjotellu, eka juttu on aikavanha ja toisen keksin, kun pyysit lisää.
        Laitetaanpa uusia kun töiltä ehtii.


      • yks
        Per Mihkal kirjoitti:

        En ole muita kirjotellu, eka juttu on aikavanha ja toisen keksin, kun pyysit lisää.
        Laitetaanpa uusia kun töiltä ehtii.

        Kiitos! Kirjoittelehan!


      • Janne
        yks kirjoitti:

        En mä mitään pelleile, oon tosissaan. Oon lukenu paljon Bengt Pohjasen ja muitten juttuja. Täällä Ruotsin TV:ssä on tullu ohjelma Kexi, Laakson liiteri, meänkielellä. En ite oo koskaan puhunu meänkielellä mutta ymmärrän, kun on sukulaisia ja tuttuja sieltä. Sulla on hyvät jutut!

        Sei tuota Kexi-ohjelmaa olekhaan tullu Suomen telkkarista.. Mutta samasen Alatalon Hassen (vai olikos se tuo Kexi Hassen ohjelma, noh joka tapauksessa sillä on kaks meänkielistä ohjelmasarjaa ollu=) Solen skiner i Tornedalen (tai jotaki sinnekäsin, ei tuo ruotti taho oikhein sujua) on tullu joku vuosi sitte kakkoselta Suomen telkkaristaki..

        Aivan mukavia ohjelmia, joita kattos mielelhään enempiki, mutta onneksi on ratio noorpotteni, sisuratio ja finmixi =)

        http://www.sr.se/Norrbotten/


      • Janne
        Janne kirjoitti:

        Sei tuota Kexi-ohjelmaa olekhaan tullu Suomen telkkarista.. Mutta samasen Alatalon Hassen (vai olikos se tuo Kexi Hassen ohjelma, noh joka tapauksessa sillä on kaks meänkielistä ohjelmasarjaa ollu=) Solen skiner i Tornedalen (tai jotaki sinnekäsin, ei tuo ruotti taho oikhein sujua) on tullu joku vuosi sitte kakkoselta Suomen telkkaristaki..

        Aivan mukavia ohjelmia, joita kattos mielelhään enempiki, mutta onneksi on ratio noorpotteni, sisuratio ja finmixi =)

        http://www.sr.se/Norrbotten/

        .. hyväne aika senthään ko kissa paskansi kenkhään ja pukstaavit meni aivan sekasin..

        eihän se nyt senthään mikhään ratio ole ko raatio ja tuosta finnmix:stä jäi ännä pois.. onneks iei senthään hoo ;)

        ANTHEEKSI!!!


      • Janne
        Janne kirjoitti:

        .. hyväne aika senthään ko kissa paskansi kenkhään ja pukstaavit meni aivan sekasin..

        eihän se nyt senthään mikhään ratio ole ko raatio ja tuosta finnmix:stä jäi ännä pois.. onneks iei senthään hoo ;)

        ANTHEEKSI!!!

        .. kans yks värkki ko en saa heti kerrala sanottua mitä meinaan, mutta ko ei voi kaikkea aina kerrala muistaa ;)

        eli jos jotakuta kiinnostaa kuunnella SISURAATIOTA niin Sveriges Radio on mahollistanu sen Internetin kautta jälkilähetyksinä semmoselta sivulta ko http://www.sr.se/sisuradio/sounds/

        eikhään siinä nyt ollu multa tältä errää STOORIA kylliksi ;)


    • Mievain

      Onkhaan tämä sama Swantte, soli kans kova ajhaan. Soitti mulle että läheks matkhaan, menhään byssilä matarenkhiin soli ostanu sieltä amasonin. Mie että sama se ei tässä vain muutakhaan. Ja ko met lähimä ajhaan niin oli se mahotonta menoa, se tuntu että emmä met pysy tielä vähhääkhään, tietää sen, vanha amasoni huonoila renkhaila ja vettä tuli ko aisaa. Jaa ko met tulima pajahlaan, niin mie sanoin svantele että bromsaa tuossa systeemin kohala mie käyn hakemassa syttifemman ja samala kusela. Ja ko mie menin sisäle niin svantte oli kassala maksamassa, soli kereny hakea korin ööliä siinä välissä, mie svantele että et sunkhaan sieki meinaa alkaa ottahmaan, swantte siihen, että joo alko niin janothaan tuossa välilä.

    • miinuleeni

      Siis minusta tuo kuulostaa, niin tyhmältä kuin olla ja voi. Miksi suomessa pitää joidenkin puhua tuollaisella tyhmällä tavalla? Murteet mulla viellä mukiin menee, mutta joku ihmeen meänkieli? Siis ruotsikin kuulostaa kauniilta, tuollaisen rinnalla..... Miks me ei voida puhuu vaan suomee, niinkuin sumalaisten kuuluiski? Ajatelkaa nyt miltä toi esim. jenkkien korvissa kuulostaa. Kohtahan ne alkaa nauraa meille kaikille....

      Tää oli sit vaan mun mielipide.

      • Mievain

        niin jenkit nauraa jo meille kaikille


      • Janne

        Mitens soli ko ruothiin verrathiin?

        Heinä, heinä, heinäsaari,
        heinäsaaren kaunis neito.

        ja sama ruottiksi niin soon

        Hö, hö, hö-ö
        hö-öns skönä mö.

        Mutta ittekuki saapi päättää mikä oon fiiniä.
        Mie piän, että son tuo ensimäinen


      • Äijä

        Vai kuulostaa se jenkeistä tyhmältä, sun mielestäs. Voi voi pittää olla piian hilijaa ko tollai sanot. Kunkahan nuo brasilialaiset meistä hunteeraa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe