Kuinka on mahdollista, että VVO lähettää poismuuttaneelle asukkaalle vahingonkorvauslaskun, kun ei ollut saanut uutta vuokralaista asuntoon?
Lasku tuli lisäksi perintätoimiston kautta, vaikka asukas ei edes ollut edes kieltäytynyt maksamasta? Laskussa oli 2:n kk:n vuokra, avainten sarjoitus, oven naarmu, 50 e siitä, ettei avaimia oltu palautettu oikeaan paikkaan ja loppusiivous. Perintätoimisto poisti aiheettomat asiat, mutta jätti 2 kk:n vuokran vahingonkorvauksena ja lisäsi siihen tietysti omat kulunsa ja korvauksensa. Ja kun VVO:n lakinaiselta asiaa kysytttiin, hän vastasi sähköpostilla, että Lindorff hoitaa heidän laskunsa. Ja kun lopullinen lasku tuli, niin siihenkin oli lisätty vielä perintätoimiston toimesta 100 e. Että tällaista toimintaa VVO:lla. Kuka hullu sinne enää uskaltaa mennä asumaan? Kysymyksessä ei ole vuokranantaja vaan alhainen riistäjä.
VVO:n toiminta
7
838
Vastaukset
- F_1_c_6
Ei perustu lakiin, jos on tavallinen vuokra-asunto, ja irtisanominen on tehty lain mukaan. Ota yhteyttä oikeusaputoimistoon, heti huomenna!
- puohitie
Kun itse muutin pois VVO:n asunnosta oli vaikeuksia saada vakuusraha takaisin. Keksittiin vaikka ja mitä syitä. Asunto oli minun lähdettyäni paremassa kunnossa kuin mitä se oli minun sinne muuttaessani. Mm. mieheni teki pieniä pintaremontteja.
Asunnosta puuttui paljon kaikkea pientä, jotka ostin itse kun sinne muutin, osan otin mukaani lähtiessäni. Näistä muun muassa laskutettiin. Samalla keksittiin, että keittiössä on vesivahinko. Outoa kun en ollut itse huomannut ja hyvin tarkka olen, joten olisin varmasti huomannut jos jostain olisi falskannut vettä.
Muutimme asunnosta pois oireilujen vuoksi, epäilimme hometta. Jälkiviisana ajatellen, ehkä VVO tiesi asunnossa olevan jotain vikaa, kenties siellä keittiössä ja yrittää näin olleen saada jonkun maksamaan viulut.
Oireet muutes loppui parissa viikossa pois muutosta.
Näin Oulussa.Samanlaista Tampereella.
Myös muutettuamme pois vvo-n talosta ja hoidettuamme kaikki asjat asjanmukaisesti,saimme jälkikäteen laskun,minkä riitautimme.
Laskutettiin siivouksesta(olimme tehneet),puuttuvista osista(emme ottaneet mitään mukaaan) sekä jäljistä,mitkä olit asunnossa jo sisäänmuutto hetkellä,eli aikaisemmin.
Meille ei ilmoitettu siivouksesta,eli ei annettu mahdollisuutta uudestaan siivota tai kysenalaistaa heidän päätöstä. Meille ei ilmoitettu ennen laksua ns puuttuvista asioista(sokeripalat ym) eikä ns jäljistä.
Kannatta otta heti yhteyttä isännöitsijään ja sanoa,ettei laskua hyväksytä sellaisena. Myös kannatta otta yhteyttä heti kuluttajaviranomaisiin,mistä mekin saatiin oikeat neuvot,minkä mukaan toimittiin. Meidän laskumme peruttiin. Sellaista ei ole tapahtunut kenenkään muiden yrityksien vuokra-asunnoista poismuuttojen yhteydessä ei meillä eikä meidän tutuilla,ystävillä.
- kokemustavvo-sta1
Vvo toimintaan kuulu myäs sellaista,että kun asukas antaa luvan vvo-lle asuntonäyttöihiin enne,kun on muuttanut pois ja avaimet luovuttanut,Vvo-n edustaja otta valokuvia ILMAN ASUKAN LUPAA,ASUKKAAN POISOLLESSAAN,ILMAN ASUKKAALLE ILMOITTAMATTA ASIASTA. Sen jälkeen,kun asukas siivoa ennen poismuuttoa asunnon ja vie avaimen,Vvo esittää asukan asumisaikaiset valokuvat todisteena siivoamattomasta asunnosta väittäen,että valokuvat ovat otettu poismuuton jälkeen jaVAATI SIIVOSKULUJEN MAKSAMISTA- ASUKKAN ITSE SIIVOAMASTAAN ASUNNOSTA.
He valokuvaa jo uuden asukkaan ulko-ovessa olevaa "Ei mainoksia" kylttiä ja väittävät sen edellisen asukkaan kyltiksi.
Onko sellainen toiminta Vvo-lta rehellistä ja lainmukaista? Onko Vvo asukan luottamuksen ansainnut?
Varoitukseksi suosittelen,ettei Vvon edustajille annettaisi lupaa,suostumusta,mennä asuntoon ennen,kun AVAIMET OVAT LUOVUTETTUJA. Ennen avainten luovutusta kannatta otta MAHDOLLISEMMAN MONIA VALOKUVIA todistamaksi,että asunto on siivottu sekä estämaksi väitteitä,että jotakin on otettu mukaan tai rikottu. Parasta olisi LOPPUTARKASTUKSESSA OLLA MUKANA JA MONEN IHMISEN,ei yhden vaan.
Mielenkiintoista,miksi SUOMESSA annetaan sellaisen yrityksen toimia ilman oikenlaista valvontaa sekä laillista rankaisemista? Miksi todella monien ihmisten,perheiden täytyy kärsiä asjattomasti?
Sellainen ei ole kehittynyt yhteiskunnassa suhtautuminen omiin kansalaisiin. Ei saa olla,ei voi olla. - EI_IKINÄ_VVO:LLE!
ÄLKÄÄ MUUTTAKO VVO:lle!
Jos muutattekin niin ottakaa kuvat kaikesta muutto hetkellä olevista kämpän vaurioista tai jäljistä ja esittäkää isännöitsijälle. Säilyttäkää poismuuttoa varten, ellei korjata.
VVO tulee muuten laskuttamaa teitä edellisen asukkaan tekemistä vaurioista tai muusta remontin tarpeesta. Vaikka olisikin muuttaessa ollut puhetta, että sellasia kämpässä on. Vaatikaa kirjallisena paperi siitä, jotta on näyttää pois muuttaessa!
Myöskään mitään varmuutta remontista tai korjauksista et saa, ne veloitetaan vain VVO:n omien hintojen mukaan. Poismuuttotarkastus tehdään niin, että vikoja et pysty itse korjaamaan. Suoraan menee sinulta vain VVO:n hinnaston mukaiset hinnat. Korjataan ne sitten tai ei.
Jos muutat ajoissa VVO:n asunnosta pois, palauta avaimet myös heti muutettuasi. Muuten ei kämppääsi tarjota eteenpäin ollenkaan. Siitä ei tietenkään sinulle kerrota, ellet itse asiaa osaa kysyä. Tai voidaan kertoa jälkeenpäin. Ennakkotarkastuksen tekoa ennen ei asuntoasi tarjota eteenpäin ja sitä ei tehdä jos ei avaimia ole palautettu, tai vaikka yhden asukkaan puhelinnumero heiltä puuttuu. (voidaan sanoa ettei ole puhelinnumeroa ilmoittaa tarkastuksesta)
Asiasanat: Muuttaminen VVO:lle, VVO, vvo, poismuuttaminen vvo:lta.- VVO:lle muutaminen
VVO:lle ei ole helppo muuttaakaan, seinät on kämpissä ties minkä värisiä. Kun kysytte, parhaimmillaan voit saada ilmaiset maalit, että voit itse maalata kämpän. Avaimia et silti voi saada etukäteen ollenkaa, edes viikonloppua aikaisemmin tuntuu olevan vaikeeta, vaikka koko kämpän seinät olisi maalattu ihme kuvioin ja koko kämppä olisi näin maalattava uudestaan.
Varmasti on edelliseltä asukkaalta silti velottaneet joka huoneen maalauksen!
min 270€ huone heidän hinnastonsa mukaan. - vithattu
VVO:lle muutaminen kirjoitti:
VVO:lle ei ole helppo muuttaakaan, seinät on kämpissä ties minkä värisiä. Kun kysytte, parhaimmillaan voit saada ilmaiset maalit, että voit itse maalata kämpän. Avaimia et silti voi saada etukäteen ollenkaa, edes viikonloppua aikaisemmin tuntuu olevan vaikeeta, vaikka koko kämpän seinät olisi maalattu ihme kuvioin ja koko kämppä olisi näin maalattava uudestaan.
Varmasti on edelliseltä asukkaalta silti velottaneet joka huoneen maalauksen!
min 270€ huone heidän hinnastonsa mukaan.En suosittele TVA ta tampereella. Luvat perutaan (aidat) milloin milläkin tekosyyllä, naapurit ei saa takapihaa toiseen kerrokseen;) lupa annettu toisen omistajan aikaan, isännöitsijällä ei valtuuksia( 7v sitten aidat laitettu).
Ja muilla tämän omistajan aikana. Vilppiäkin tehneet ja nauravat kotirauhalle, soittakaa poliisit. Ja poliisit sanoo ilmoittakaa isännöitsijälle. No katsotaan nyt loppuun asti tämä hyväveli systeemi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1985183Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä422588- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161739- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.105969Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119903