Metsässä minulle ilmestyi; ei vähempää kuin MIELIKKI- METSÄN EMÄNTÄ. Hän kertoi kanalintujen harkitsevan ryhtymistä muuttolinnuiksi, koska ukoilla on hirmukaliperiset sotapyssyt olalla ja niissä tähtien tarkkailuun soveltuvat kaukoputket kauasampumista varten. Hurjimmat kehuskelevat ampuneensa teeriä 500...700 m:n matkoilta. Kanaset joutuu lentelemään eestaas maha nälästä kurnien. Itse napsauttelen .22 WMR:llä. Tunnen myötätuntoa kanasia kohtaan ja jos pyytkin muuttavat talveksi etelään, niin sitten minäkin.
Kanalinnuista muuttolintuja?
3
281
Vastaukset
- Ryynäsen Topi
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä ja hurjin tarina metsästys seuramme jäseneltä pirkanmaalla oli se että maillamme on "saksanmetso":) Voi helvetti niitä urpoja jotka menee tuohon pöljyyteen mukaan! Saa nähdä mitä lintuja itse olen tänä syksynä ampunut? Veikkaisin britannian teeriä, uralin metsoja, kanadan pyitä ja etelämantereen riekkoja. Kumma sinällään että rengastus ja sateliitti seurannassa linnuilla ei juuri siirtymiä näy kun muutamia kilometrejä. Teerellä ja koppelolla ehkä muutama kymmenen maksimissaan mutta paikkalintujahan nuo ovat. Ei ehkä liity avaus kirjoitukseen mutta kunhan kanalintujen muuttamisista otin puhetta.
- vanha totuus
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä
tuo on totta,,joskus tulee paljonkin kanalintuja toverinpuolelta..on ollut suoranaisia metsotokkia muuttamassa- Ryynäsen Topi
No onko näkynyt siperialaista krasnayarskin tuolla pulella elävää metsolajia jonka erityinen tuntomerkki on musta nokka perinteiseen valkonokkaiseen verraten?? Voisin sitten alkaa uskomaan nuo muutto tokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672415- 661397
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww761230EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje61152- 79865
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19860- 44713
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta84693Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe26668- 30656