Metsässä minulle ilmestyi; ei vähempää kuin MIELIKKI- METSÄN EMÄNTÄ. Hän kertoi kanalintujen harkitsevan ryhtymistä muuttolinnuiksi, koska ukoilla on hirmukaliperiset sotapyssyt olalla ja niissä tähtien tarkkailuun soveltuvat kaukoputket kauasampumista varten. Hurjimmat kehuskelevat ampuneensa teeriä 500...700 m:n matkoilta. Kanaset joutuu lentelemään eestaas maha nälästä kurnien. Itse napsauttelen .22 WMR:llä. Tunnen myötätuntoa kanasia kohtaan ja jos pyytkin muuttavat talveksi etelään, niin sitten minäkin.
Kanalinnuista muuttolintuja?
3
236
Vastaukset
- Ryynäsen Topi
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä ja hurjin tarina metsästys seuramme jäseneltä pirkanmaalla oli se että maillamme on "saksanmetso":) Voi helvetti niitä urpoja jotka menee tuohon pöljyyteen mukaan! Saa nähdä mitä lintuja itse olen tänä syksynä ampunut? Veikkaisin britannian teeriä, uralin metsoja, kanadan pyitä ja etelämantereen riekkoja. Kumma sinällään että rengastus ja sateliitti seurannassa linnuilla ei juuri siirtymiä näy kun muutamia kilometrejä. Teerellä ja koppelolla ehkä muutama kymmenen maksimissaan mutta paikkalintujahan nuo ovat. Ei ehkä liity avaus kirjoitukseen mutta kunhan kanalintujen muuttamisista otin puhetta.
- vanha totuus
Onhan näitä "muuttolintuja" juu. Pohjoisessa kuulemma kanalintu tokat muuttavat venäjältä
tuo on totta,,joskus tulee paljonkin kanalintuja toverinpuolelta..on ollut suoranaisia metsotokkia muuttamassa- Ryynäsen Topi
No onko näkynyt siperialaista krasnayarskin tuolla pulella elävää metsolajia jonka erityinen tuntomerkki on musta nokka perinteiseen valkonokkaiseen verraten?? Voisin sitten alkaa uskomaan nuo muutto tokat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802150- 1751791
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701662Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1091470Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241443- 1051145
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1611076Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56880Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876