Minkä ikäisenä olette aloittaneet käyttämään lasta yöllä potalla.
Odottaakko kun itse herää ja sit pissattaa, vai herättää ja pissattaa ? Nyt vielä vaipat yöllä, ja jos pissattaa yöllä potalle voi kestää kuivana aamuun, jos ei on tehnyt vaippaan.
yöpotalle
7
430
Vastaukset
- yökuivuuden
idea on tietenkin että lapsi itse herää pissahätään.Mitään ei opi aiemmin vaikka sinä herätät ja pissatat.
- Lapsen tahtiin
Lapsi täytti kolme ja alkanut itse heräämään pissahätään.Aiemmin mietin itsekin,pitäisikö jo alkaa käyttämään yöllä potalla,jos itse herään.Lapsi kuitenkin valpastui ja halusi alkaa leikkimään yöllä,joten annoin nukkua vaipoissa ja kas kummaa,hyvin luontevasti nyt oppi itse herättämään potalle ja vaippa yleensä onkin aamulla kuiva.
- hregts
Meillä ei ole koskaan herätelty potalle. Neiti tuumasi itse 2v4kk iässä, ettei halua enää vaippoja ja on siitä saakka ollut ilman päivin ja öin. Joskus 3 v. jälkeen on tullut enemmän öitä, että herää pissahätään ja käy itse pissalla ja tulee viereen.
- ei herätystä
Meillä vaipaton vauva (ensimmäisimä kuukaisina kestoja käytti) on herännyt alusta saakka unilta aina kun vaippa kastui. Ja puolivuotiaasta lähtien sitten heräsi aina itse pissahätään. Päiväkuivaksi tosin oppi vasta reilun vuoden iässä. Mutta jos tosiaan olette totuttaneet, että vaippa on vessa niin ei kannata herättää jos ei itse herää pissahätään.
- äitilikka
Ei kannata alkaa herättelemään. Lapsen kuivaksi "oppiminen" on osittain kiinni hormoneista ja jos tätä hormonia ei vielä tule tarpeeksi, ei lapsi ole valmis kuivaksi ja asiaa ei nopeuta vaikka kuinka käyttäisit potalla..
Lapsen uni turhaan katkeaa, vaikka nukahtaisikin heti takaisin...
Usko vaan, olen sen ekan lapsen kanssa kokenut..ei auta vaikka kuinka anoppi jauhoi että "se pitää herättää yöllä pissalle" joo... jos olisin lähtenyt tähän rumbaan, oisin saanut pissattaa lasta useita kuukausia...tarkoitushan toki on että lapsi pystyy olemaan yön pissaamatta eikä rakko tottuisi siihen että yölläkin tyhjenee..
Tarpeeksi vain päivällä pissatusta (ettei rakko suurene jolloin on vaikeampi saada sitä tyhjenemään) ja ei mehua/limua illalla sillä se supistaa virtsarakkoa ja ei tietenkään litraa maitoa/vettä iltapalallakaan...
Meillä toinen lapsi oppi heti kuivaksi kun eräs yö unohdin laittaa tälle vaipan :P - ljethe
Meillä melkein 5-vuotias ei ole käynyt yöllä pissalla kuin ehkä kerran tai kaksi elämänsä aikana... Yövaippaa pidettiin 3-vuotiaaksi asti, kunnes se alkoi olemaan joka yö kuiva. Sen jälkeen tyttö onkin nukkunut yöt läpeensä, ei heräile pissahätään. Joitakin kertoja aluksi pissasi sänkyynsä, ei perättäisinä öinä mutta silloin tällöin, mutta aika pian sekin jäi pois. En todellakaan olisi jaksanut yöllä itse herätä ja sitten herättää kiukkuista lasta pissalle... (Meidän neiti olisi ihan varmasti huutanut jos oltaisiin herätelty.) En lähtisi siis herättelemään lasta pissalla käymistä varten.
- asdfesrf
en ole ikinä aloittanut käyttämään yöllä potalla, vaan lapsi kun lapsi itse heräsi wessahätään ja aamulla vaippa oli kuiva, niin otin vaipan pois. Tyttö oppi melkein samaan aikaan sekä päivä- että yökuivaksi, täysin päiväkuivaksi 2v6kk ja täysin yökuivaksi 2v7kk ikäisenä. Mutta kovin on yksilöllistä, jotkut pojat pitää yöllä vaippoja vielä 3-vuotiaina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2835042Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1142601Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1321612- 1011140
Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.3391039Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle140987Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu
Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N275958IS Viikonloppu 4.-6.4.2026
Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja88821Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin
Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si33817- 40801