Lämmittelin tänä kesänä pyöräharrastusta uudelleen Kawa ER-5:lla, mutta selkä on oikutellut pahemman kerran. Alaselkä (tai yläperse, miten vaan) kipeytyy oikein kunnolla. Isompi kipu lakkaa pian, kun nousee pyörän päältä, mutta alkaa uudelleen aika nopeasti. Tuttua kenellekään?
Mielestäni ER-5:n loivasti alaspäin viettävä satula ei voi olla kovin selkäystävällinen. Voisiko sille tehdä jotakin? Vai onko vain tunnustettava, että kun ikää on 40 , niin pyörä on vaihdettava keinariin?
Ape
Alaselkä rikki
5
764
Vastaukset
- ex er
mulla oli vm.-97 er5 ja siinä toi satula oli oudosti silleen että pikkuhiljaa perä hivuttautui ajellessa tankkia kohti. Kokeile "vuolla" satulasta parempi tai anna ammattilaisen (autoverhoilija?) tehdä se.
- Aatu
Minulla sama juttu mutta pyörä on Savage ja ikä 30 . Eteenpäin viettävä satula tekee huonoa selälle ku joutuu jotenkin jännittämään sitä. Kannattaa yrittää nostaa satulan etureunaa kuten moni on tehnyt. Minä en vielä mutta talvella sitten vähän rakentelua.
- Ape
Näin se varmaan on. Jos satula viettää alaspäin, alaselkää täytyy jännittää, ettei valu kohti bensatankkia. Jonkinlainen läskipeen kokoinen kuoppa siihen satulaan täytyy rakennuttaa. Kummallista, että Kawasakin tehtaalla satulan mallia ei ole pidetty ongelmana.
- Mèlodie d'automne
Ihanaa kun olet alkanut ajaa uudelleen! Ei ikä ole mikään este, älä luulekaan. Mutta todennäkösesti sulla vaan rupee jo olemaan kulumia alaselässä (selkävaivathan on tosi yleisiä istumatyötä tekevillä) ja se vaatii vaan enemmän huomiota. En tiedä millanen pyörä toi on, mutta todennäkösesti sulle olis parempi pystympi ajoasento. Eli jos pyöräsi on ns. kyykkypyörä vaihda se kunnon matkapyörään.
Mulla kanssa selkä oikuttelee, mutta se sitten aina kyllä tottuu kesän mittaan.
Älä luovuta! - jiijii
älä anna periksi iteläni selkä oikutellut jo vuosia [leikattu 2 kertaa]luulen tietäväni ongelman itse olen melko pitkä 187cm joten se tuottaa jo pyörän valinnassa ongelmia.mulla oli
gtr500 vfr750 gtr1000 nyt vn15 ja se sopii minulle parhaiten en kylläkään pysty ajamaan kun
100km yhtäjaksoisesti ja sen jälkeen tauot lisääntyvät.tärkein on melkein jalkojen asento
eli kuinka koukussa ne ovat siitä riippuu myös
selän asento ÄLÄ ihmeessä luovuta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2475683Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki353301Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1342562"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2112057Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol641542- 641017
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77961Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan8821Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni123813Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui10758