Läheisellein

Lusiina 5

170

319

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lusiina 5
      • syysruusu

        Tulee tuosta Kaija Koon kappaleesta mieleeni läheiset, jotka ovat edesmenneitä tai muuten vain kaukana. Se, että jotain läheistä ei enään ole, on iso asia ja vaikuttaa aivan uskomattoman moneen asiaan. Myös tunteita on monenlaisia. Suru ei ole vain yksi tunne. Vaan suru on otsikkona monille tunteille. Olen itse niin kokenut, mutta ymmärrän, jos kaikki ei samaa mieltä ole


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Tulee tuosta Kaija Koon kappaleesta mieleeni läheiset, jotka ovat edesmenneitä tai muuten vain kaukana. Se, että jotain läheistä ei enään ole, on iso asia ja vaikuttaa aivan uskomattoman moneen asiaan. Myös tunteita on monenlaisia. Suru ei ole vain yksi tunne. Vaan suru on otsikkona monille tunteille. Olen itse niin kokenut, mutta ymmärrän, jos kaikki ei samaa mieltä ole

        Minustakin tuon kappaleen sanat ovat myös erittäin koskettavat ja kertovat osuvasti kaipauksesta ja surustakin. Jokainen ihmisen elämä on arvokas ja hänen merkityksensä etenkin läheisten elämässä on ainutkerrtainen. Kahta samanlaista ihmistä ei ole. Mielenkiintoinen ajatus tuo että suru on otsikkona monille tunteille..........


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Minustakin tuon kappaleen sanat ovat myös erittäin koskettavat ja kertovat osuvasti kaipauksesta ja surustakin. Jokainen ihmisen elämä on arvokas ja hänen merkityksensä etenkin läheisten elämässä on ainutkerrtainen. Kahta samanlaista ihmistä ei ole. Mielenkiintoinen ajatus tuo että suru on otsikkona monille tunteille..........

        No. Puhutaan suruajasta ja surutyöstä, jossa monia eri vaiheta ja monia eri tunteteita. Siksi en koe, että suru olisi pelkästään ikävä ja kaipaus. Suruun ja surutyöhön voi kuulua jopa vihaakin. On totta että jokainen ihminen on ainutlaatuinen eikä kukaan voi korvata toista. Olen myös kokenut, että läheisyys eri ihmisten kanssa on erilaista.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        No. Puhutaan suruajasta ja surutyöstä, jossa monia eri vaiheta ja monia eri tunteteita. Siksi en koe, että suru olisi pelkästään ikävä ja kaipaus. Suruun ja surutyöhön voi kuulua jopa vihaakin. On totta että jokainen ihminen on ainutlaatuinen eikä kukaan voi korvata toista. Olen myös kokenut, että läheisyys eri ihmisten kanssa on erilaista.

        Ymmärrän tuon viittauksesi surutyön eri vaiheisiin. Shokki-tinkimis-viha-masennus ja hyväksyminen, noin joissain.

        Läheisyys eri ihmisten kanssa erilaista.... juu näin on. Yhteiset samansuuntaiset asiat lähentävät. Perhe, sukulaiset ovat eri asia kuin muualla kohtaamasi ihmiset joista jostain syystä tulee läheisempiä kuin toisista. Yhdessä koetut elämänkokemukset....... sattumukset......suru...........mikä saa sinut tuntemaan toiset läheisemmäksi kuin toiset? Ehkä samankaltaisuus, samanlaiset arvot, käsitykset elämästä ja maailmasta yleensä. Tai miksei erilaisuus..sekin vi viehättää......Rakkaussuhde on eri asia kuin ystävyyssuhde, niissäkin täytyy jokin viehättää ja eri tavalla......................


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ymmärrän tuon viittauksesi surutyön eri vaiheisiin. Shokki-tinkimis-viha-masennus ja hyväksyminen, noin joissain.

        Läheisyys eri ihmisten kanssa erilaista.... juu näin on. Yhteiset samansuuntaiset asiat lähentävät. Perhe, sukulaiset ovat eri asia kuin muualla kohtaamasi ihmiset joista jostain syystä tulee läheisempiä kuin toisista. Yhdessä koetut elämänkokemukset....... sattumukset......suru...........mikä saa sinut tuntemaan toiset läheisemmäksi kuin toiset? Ehkä samankaltaisuus, samanlaiset arvot, käsitykset elämästä ja maailmasta yleensä. Tai miksei erilaisuus..sekin vi viehättää......Rakkaussuhde on eri asia kuin ystävyyssuhde, niissäkin täytyy jokin viehättää ja eri tavalla......................

        Aivan vieraan ihmisen kanssa voi tulla läheisyyden tunne siitä, että tuntee tulevansa jollain lailla ymmärretyksi ja onnistuu jakamaan jonkun asian sen ihmisen kanssa. Kun on kauan tuntenut jonkun ihmisen, läheisyys määräytyy siitä,mitä on yhdessä koettu. Ja siitä, miten hyväksytyksi itsensä tuntee sen toisen taholta


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Aivan vieraan ihmisen kanssa voi tulla läheisyyden tunne siitä, että tuntee tulevansa jollain lailla ymmärretyksi ja onnistuu jakamaan jonkun asian sen ihmisen kanssa. Kun on kauan tuntenut jonkun ihmisen, läheisyys määräytyy siitä,mitä on yhdessä koettu. Ja siitä, miten hyväksytyksi itsensä tuntee sen toisen taholta

        Tosi viisaasti sanottu. Näin se on............................läheisyys määräytyy siitä mitä on yhdessä koettu.


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Tosi viisaasti sanottu. Näin se on............................läheisyys määräytyy siitä mitä on yhdessä koettu.

        Jos ei olisi olemassa surua, ei olisi olemassa rakkauttakaan


      • syysruusu
        syysruusu kirjoitti:

        Jos ei olisi olemassa surua, ei olisi olemassa rakkauttakaan

        Pakko kyllä myöntää, että äskeinen ei ole minun ajatukseni, Olen jostain sen lukenut. Kyllä se totta vaan on...


      • syysruusu
        syysruusu kirjoitti:

        Pakko kyllä myöntää, että äskeinen ei ole minun ajatukseni, Olen jostain sen lukenut. Kyllä se totta vaan on...

        Jos ei olisi surua, ei olisi rakkauttakaan...Joskus kauan sitten sen luin. Ajattelin silloin, että onpas hyvin sanottu. Aivan hiljattain olin suuressa tuskaisessa ikävässä. Tuo lause kolahti mieleeni sielun syvyyksiin asti. Totesin, että minulla ei olisi muistojakaan, jos ei olisi kaipausta. Enkä olisi sama ihminen, kuin olen nyt, jos en olisi koskaan tuntenutkaan läheistäni.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Jos ei olisi olemassa surua, ei olisi olemassa rakkauttakaan

        Näin se voi olla, rakkaus ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, ei lähimmäisenrakkauskaan............


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Pakko kyllä myöntää, että äskeinen ei ole minun ajatukseni, Olen jostain sen lukenut. Kyllä se totta vaan on...

        No ajattelinkin jotta taidat olla melkoinen filosohvi tai muutoin vaan elämää yleensä pohdiskellut :). Ihailen ylipäätään ihmisiä jotka vaivautuvat miettimään yleensäkin elämän lainalaisuuksia.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Jos ei olisi surua, ei olisi rakkauttakaan...Joskus kauan sitten sen luin. Ajattelin silloin, että onpas hyvin sanottu. Aivan hiljattain olin suuressa tuskaisessa ikävässä. Tuo lause kolahti mieleeni sielun syvyyksiin asti. Totesin, että minulla ei olisi muistojakaan, jos ei olisi kaipausta. Enkä olisi sama ihminen, kuin olen nyt, jos en olisi koskaan tuntenutkaan läheistäni.

        Aivan. Aika hurja ajatus että me ihmiset toisiamme kohdatessamme muokkaamme toisiamme. Siis parhaassa tai pahimmassa tapauksessa. Siinä on aikamoinen vastuu :) jos sen todella muistaa sillä tavoin ajatella.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näin se voi olla, rakkaus ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, ei lähimmäisenrakkauskaan............

        Suru on lahja jäljelle jäävän.................

        http://www.youtube.com/watch?v=JHc85QyvgFs


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Näin se voi olla, rakkaus ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, ei lähimmäisenrakkauskaan............

        Lähimmäisenrakkaudesta tulee mieleen, että Raamatussa on käskyjä, jotka koskee tunteita. Käsketään rakastamaan esim vihamiestä. Mutta. Voiko tunteita käskeä?


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Lähimmäisenrakkaudesta tulee mieleen, että Raamatussa on käskyjä, jotka koskee tunteita. Käsketään rakastamaan esim vihamiestä. Mutta. Voiko tunteita käskeä?

        Ehkä tunteita ei voi käskeä............. mutta järkeistää voi. Intohimoisimmissa tapauksissa olisi parasta järkeistää ja analysoida tunnetila ja todellisuus ja myös jos tunne on ei-toivottu miettiä keinoja joilla voi ohittaa tunnetilan ja näin minimoida sen vaikutukset omaan elämään. Tunteahan aina saa mutta miten on tunteidensa ohjattavissa, siitä kai taitaa olla kyse, en tiedä.

        Mikä on vihamies? Eikös hänkin ole samanlainen ihmispolo niin kuin me kaikki muutkin puutteineen ja vahvuuksineen. Mikä on tehnyt hänestä vihamiehen juuri sinun elämässäsi?


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ehkä tunteita ei voi käskeä............. mutta järkeistää voi. Intohimoisimmissa tapauksissa olisi parasta järkeistää ja analysoida tunnetila ja todellisuus ja myös jos tunne on ei-toivottu miettiä keinoja joilla voi ohittaa tunnetilan ja näin minimoida sen vaikutukset omaan elämään. Tunteahan aina saa mutta miten on tunteidensa ohjattavissa, siitä kai taitaa olla kyse, en tiedä.

        Mikä on vihamies? Eikös hänkin ole samanlainen ihmispolo niin kuin me kaikki muutkin puutteineen ja vahvuuksineen. Mikä on tehnyt hänestä vihamiehen juuri sinun elämässäsi?

        Puhuin yleisellä tasolla. En tarkoittanut ketään vihamiestäni. Mutta olen todennut, että jos itseään ymmärtää, pystyy myös paremmin muita ymmärtämään. Tämä auttaa varmaan suhtautumaan vihamiehiinkin. Mutta tunne on tunne. Ei voi yht äkkiä tunteitaan muuttaa. Tunteetkin voivat kyllä hioutua henkisen kehityksen myötä. Silti on tervettä hyväksyä omat tunteensa. Täysin ei tietenkään voi olla tunteittensa ohjailtavissa siitäkin syystä, että toistenkin tunteet täytyy ottaa huomioon


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Puhuin yleisellä tasolla. En tarkoittanut ketään vihamiestäni. Mutta olen todennut, että jos itseään ymmärtää, pystyy myös paremmin muita ymmärtämään. Tämä auttaa varmaan suhtautumaan vihamiehiinkin. Mutta tunne on tunne. Ei voi yht äkkiä tunteitaan muuttaa. Tunteetkin voivat kyllä hioutua henkisen kehityksen myötä. Silti on tervettä hyväksyä omat tunteensa. Täysin ei tietenkään voi olla tunteittensa ohjailtavissa siitäkin syystä, että toistenkin tunteet täytyy ottaa huomioon

        Minäkin puhuin yleisellä tasolla, vaikka käytin "sinä" muotoa. Siis tarkoitin yleisellä tasolla mikä on vihamies, en juuri sinulle tai minulle. Itse asiassa en edes tiedä onko minulla vihamiehiä muualla kuin täällä :). Jos on niin enpä kyllä juurikaan ole huomannut.

        Tunteita ei voi muuttaa, mutta niiden kanssa voi elää :). Ja niitä voi pyrkiä ymmärtämään ja joissain tapauksissa hallitsemaan. Positiiviset iloiset läheisyyden tunteet kuitenkin ovat elämän rikkaus ja suola. Niitä pitää pyrkiä löytämään. Lisäksi uskon jotta henkisen kehityksen myötä juuri kunkin henkilökohtaiset juuri sinulle ominaiset tunnetilat ja tapa tuntea ja osoittaa tunteita hioutuvat. Toivoisin jotta henkisen kehityksen myötä tunnetilatkin "jalostuvat" ja oivallus oman itsen tunnetilojen tarpeesta ja merkityksestä lisääntyy.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Minäkin puhuin yleisellä tasolla, vaikka käytin "sinä" muotoa. Siis tarkoitin yleisellä tasolla mikä on vihamies, en juuri sinulle tai minulle. Itse asiassa en edes tiedä onko minulla vihamiehiä muualla kuin täällä :). Jos on niin enpä kyllä juurikaan ole huomannut.

        Tunteita ei voi muuttaa, mutta niiden kanssa voi elää :). Ja niitä voi pyrkiä ymmärtämään ja joissain tapauksissa hallitsemaan. Positiiviset iloiset läheisyyden tunteet kuitenkin ovat elämän rikkaus ja suola. Niitä pitää pyrkiä löytämään. Lisäksi uskon jotta henkisen kehityksen myötä juuri kunkin henkilökohtaiset juuri sinulle ominaiset tunnetilat ja tapa tuntea ja osoittaa tunteita hioutuvat. Toivoisin jotta henkisen kehityksen myötä tunnetilatkin "jalostuvat" ja oivallus oman itsen tunnetilojen tarpeesta ja merkityksestä lisääntyy.

        ......ja vielä jäin miettimään....................
        Joskus ihminen joutuu kuitenkin antaa tunteidensa ohjata riippumatta siitä mitä muut siitä ajattelevat. Aina ei voi eikä tarvitse olla muille mieliksi. Myös omaa hyvinvointia on ajateltava.


    • Pitää kai sitten?

      Taas Lusiina keskustelee itsensä kanssa:)Mutta pitääkö se tänne kirjoittaa???

      • se on niin että

        Emme voi sitä varmaksi tietää. Vain kirjoittajat tai kirjoittaja tietää oliko yksi vai kaksi kirjoittajaa. Aihe ja ajatukset olivat kyllä mielenkiintoisia.


      • lisäys vielä että
        se on niin että kirjoitti:

        Emme voi sitä varmaksi tietää. Vain kirjoittajat tai kirjoittaja tietää oliko yksi vai kaksi kirjoittajaa. Aihe ja ajatukset olivat kyllä mielenkiintoisia.

        Syysruusu on kaunis nimimerkki. Omaperäinenkin


      • Lusiina 5
        lisäys vielä että kirjoitti:

        Syysruusu on kaunis nimimerkki. Omaperäinenkin

        Antakaa nyt edes Syysruusun kukkia.


    • 2+5

      Jos " syksyruusu" on todellinen syöpäpotilas, niin annettakoon hänen kukkia!

    • .........8...-

      syysruusu= lusiina5.

      • Lusiina 5

        No älä nyt taas ala. Kyllä Syysruusu on ihan erillinen henkilö ja paljon fiksumpi.


      • Hanki se

        Miten ois päiväkirja?


    • Lusiina 5
      • järki käteen

        ihme ettei syysruusu kirjoita ja kerro, kuka hän on, ja esittele hiukan itseään?
        olisi viisasta tehdä niin, koska häntä jotkut luulevat lusiina5:ksi.


      • Lusiina 5
        järki käteen kirjoitti:

        ihme ettei syysruusu kirjoita ja kerro, kuka hän on, ja esittele hiukan itseään?
        olisi viisasta tehdä niin, koska häntä jotkut luulevat lusiina5:ksi.

        Pyytäkää nätisti niin ehkä hän kirjoittaa ja kertoo.


      • syysruusu
        järki käteen kirjoitti:

        ihme ettei syysruusu kirjoita ja kerro, kuka hän on, ja esittele hiukan itseään?
        olisi viisasta tehdä niin, koska häntä jotkut luulevat lusiina5:ksi.

        Kohdunkaulan syövän vuoksi 12 v sitten kohtu poistettu. Lääkäri sanoi sen olevan varmin vaihtoehto. Syöpä oli paikallinen, jos olisin halunnut vielä lapsia, olisi kokeiltu säästävämpää vaihtoehtoa. Tässä esittely.


      • järki käteen
        syysruusu kirjoitti:

        Kohdunkaulan syövän vuoksi 12 v sitten kohtu poistettu. Lääkäri sanoi sen olevan varmin vaihtoehto. Syöpä oli paikallinen, jos olisin halunnut vielä lapsia, olisi kokeiltu säästävämpää vaihtoehtoa. Tässä esittely.

        Kiitos esittelystä, luulisi tämän jo selventävän, että olet eri henkilö kuin mitä luullaan tuolla edellä...


    • essimq

      Munasolun pakastaminen tulevaisuuden varalle.

      • salla.p.

        Se ei käy jos kohtu poistetaan,ehkä sellaista voidaan harkita esim.rintasyövässä jos hoidot aiheuttaa lapsettomuutta.


    • Lusiina 5
      • syysruusu

        Olin ehtinyt saada yhden lapsen, kun syöpä todettiin. Hän oli silloin 8 vuotias. Hänen kanssaan olin kahdestaan kotona, kun puhelimitse ilmoitettiin solumuutoksista irtosolunäytteessä. Sanaa syöpä ei siinä mainittu, mutta kyllä minä ymmärsin... Se tuntui kyllä epätodelliselta. Kirjoitin vapisevin käsin ylös kellonajan ja päivämäärän, jolloin piti mennä vastaanotolle. Kaikesta siitä on jo aikaa. Aika menee todella nopeasti. Lapseni on jo nuori aikuinen. Kirkan monet kappaleet ovat ihanan lämminhenkisiä


    • Lusiina 5

      Hienoa että syöpä ei ole uusinut ja että sinulla on yksi lapsikin. Kun aikaa ajattelee taaksepäin, se on mennyt todella nopeasti mutta jos ajattelee 12 vuotta eteenpäin, se tuntuu todella pitkältä.

      Suomalaisissa artisteissa on tosi taitavia muusikoita. Osaavat tehdä todella koskettavia sanoituksia ja sävellys vielä tukee sanomaa. Osuu ja uppoaa usein :).


      Sisaruskateutta surutyössä..................
      http://www.youtube.com/watch?v=ELBfpg_6f1s&feature=branded

      • syysruusu

        Olen kiitollinen kaikesta, mitä minulla on. Kiitän myös huomiosta, jota olen täällä saanut. Ei ollut tarkoitus näin paljon itsestä puhua, mutta kun nimenomaan juuri minulta, syysruusulta pyydettiin esittäytymistä , vastasin. Tiedän, että palstalla on varmasti ihmisiä, joiden tilanne syövän suhteen on vaikeampi kuin minulla


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Olen kiitollinen kaikesta, mitä minulla on. Kiitän myös huomiosta, jota olen täällä saanut. Ei ollut tarkoitus näin paljon itsestä puhua, mutta kun nimenomaan juuri minulta, syysruusulta pyydettiin esittäytymistä , vastasin. Tiedän, että palstalla on varmasti ihmisiä, joiden tilanne syövän suhteen on vaikeampi kuin minulla

        Varmasti on näinkin, jokaisen syöpäpotilaan tarina on ainutlaatuinen. Toivottavsti he esittäytyvät nyt myös vuorostaan sinulle.


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Varmasti on näinkin, jokaisen syöpäpotilaan tarina on ainutlaatuinen. Toivottavsti he esittäytyvät nyt myös vuorostaan sinulle.

        En ole pitkään aikaan muistellut niitä aikoja. Tänään olen ajatellut. Tutkimuksia oli useampi erilainen ennen varsinaista diagnoosia. Ja tutkimuksiin odottamisia. Tein myös sen pahan virheen, että en kertonut asiasta kellekään siinä vaiheessa. Koin myös, että minun pitää olla vain varautunut pahimpaan. Pelkäsin koko ajan ja mielikuvani olivat hurjia. Arjessa yritin unohtaa asian.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        En ole pitkään aikaan muistellut niitä aikoja. Tänään olen ajatellut. Tutkimuksia oli useampi erilainen ennen varsinaista diagnoosia. Ja tutkimuksiin odottamisia. Tein myös sen pahan virheen, että en kertonut asiasta kellekään siinä vaiheessa. Koin myös, että minun pitää olla vain varautunut pahimpaan. Pelkäsin koko ajan ja mielikuvani olivat hurjia. Arjessa yritin unohtaa asian.

        Miksi sinusta oli virhe ettet kertonut kenellekkään? Ymmärrän että sitä toisaalta haluaa suojella ensin itseään toisten kysymyksiltä ja reaktioilta, toisaalta haluaa säästää toisia surulta ja huolelta. Ymmärrän tunteen jos haluaa pitää asian vain itsellään. mutta jaettu taakka ja pelko on helpompi kantaa. Voiko tuollaisen asian kuin syöpä ja pelko, koittaa tai unohtaa. Armeliasta varmaan on jos voi.


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Miksi sinusta oli virhe ettet kertonut kenellekkään? Ymmärrän että sitä toisaalta haluaa suojella ensin itseään toisten kysymyksiltä ja reaktioilta, toisaalta haluaa säästää toisia surulta ja huolelta. Ymmärrän tunteen jos haluaa pitää asian vain itsellään. mutta jaettu taakka ja pelko on helpompi kantaa. Voiko tuollaisen asian kuin syöpä ja pelko, koittaa tai unohtaa. Armeliasta varmaan on jos voi.

        Ei sitä unohtamaan pystynyt mutta selviytymiskeinona arjessa oli unohtamisen tai jopa kieltämisen yrittäminen. En tosiaankaan halunnut huolestuttaa lähipiiriä. Jos olisin kertonut, heilläkin tietysti olisi lähtenyt oma prosessi käyntiin asiassa. Jostain minun kuitenkin olisi pitänyt vertaistukea hakea. En vain jotenkin uskaltanut. Tarkkaa syytä siihen en tiedä. Ehkä se oli jonkinlainen pelko asian kohtaamisesta. Toissaalta minulla ei ollut tietoa ensin siitä, onko kyseessä syöpä vai ei. Sitten, kun selvisi syöväksi, täytyi odottaa tietoa, onko levinnyt.Henkisesti se oli melkoisen raskasta.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Ei sitä unohtamaan pystynyt mutta selviytymiskeinona arjessa oli unohtamisen tai jopa kieltämisen yrittäminen. En tosiaankaan halunnut huolestuttaa lähipiiriä. Jos olisin kertonut, heilläkin tietysti olisi lähtenyt oma prosessi käyntiin asiassa. Jostain minun kuitenkin olisi pitänyt vertaistukea hakea. En vain jotenkin uskaltanut. Tarkkaa syytä siihen en tiedä. Ehkä se oli jonkinlainen pelko asian kohtaamisesta. Toissaalta minulla ei ollut tietoa ensin siitä, onko kyseessä syöpä vai ei. Sitten, kun selvisi syöväksi, täytyi odottaa tietoa, onko levinnyt.Henkisesti se oli melkoisen raskasta.

        Varmasti oli raskasta koittaa yksin kantaa sitä huolen taakkaa.
        Voihan olla niinkin jotta kun koittaa kieltää ja sillä tavoin halllita pelkoaan se ettei kerro muille auttaa siinä kieltämisessä, tavallaan. Kun sitä tietoa ei ole muilla, asia ei tule esiin puheissa eikä se näin ollen konkretisoidu enempää.


      • syyslusse
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Varmasti oli raskasta koittaa yksin kantaa sitä huolen taakkaa.
        Voihan olla niinkin jotta kun koittaa kieltää ja sillä tavoin halllita pelkoaan se ettei kerro muille auttaa siinä kieltämisessä, tavallaan. Kun sitä tietoa ei ole muilla, asia ei tule esiin puheissa eikä se näin ollen konkretisoidu enempää.

        Uskooko joku, että Syysruusu ei ole Lusiina?


      • Lusiina 5
        syyslusse kirjoitti:

        Uskooko joku, että Syysruusu ei ole Lusiina?

        No tuo ei ole uskon asia. Minä tiedän että itseni kanssa en keskustele.

        Iloisen pirteää pakkasaamua toivotan :).


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No tuo ei ole uskon asia. Minä tiedän että itseni kanssa en keskustele.

        Iloisen pirteää pakkasaamua toivotan :).

        Huomenta kaikille. Täällä Helsingissä ei ole pakkasta vaan samanlainen vesikeli, kuin on ollut monta päivää. Taidamme Lusiinan kanssa olla eri puolella Suomea. Olen tällä palstalla viime päivinä käynyt pari kertaa ja meinannut jotain kommentoidakin,mutta on jäänyt kirjoitamatta. Syksy jatkuu vieläkin. Kaikki puut ei vielä ole lehdettomiä ja värejäkin vielä on. Aamusta iltaan vain on kumisaapaskeli. Olen kyllä ulkoilusta nauttinut. Tämän ketjun musiikkinäytteissä on koskettavia kappaleita.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Huomenta kaikille. Täällä Helsingissä ei ole pakkasta vaan samanlainen vesikeli, kuin on ollut monta päivää. Taidamme Lusiinan kanssa olla eri puolella Suomea. Olen tällä palstalla viime päivinä käynyt pari kertaa ja meinannut jotain kommentoidakin,mutta on jäänyt kirjoitamatta. Syksy jatkuu vieläkin. Kaikki puut ei vielä ole lehdettomiä ja värejäkin vielä on. Aamusta iltaan vain on kumisaapaskeli. Olen kyllä ulkoilusta nauttinut. Tämän ketjun musiikkinäytteissä on koskettavia kappaleita.

        Täällä meillä pororajalla on usein aamulla pakkasta niin jotta saa vanhan hyötyajoneuvon lasit rapata jäästä. Päivällä sitten on plus-asteita. Lehti on vielä osittain puussa. Talvi on jo ovella, ei siitä mihnkään pääse. Mustaa jäätä teillä.


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Täällä meillä pororajalla on usein aamulla pakkasta niin jotta saa vanhan hyötyajoneuvon lasit rapata jäästä. Päivällä sitten on plus-asteita. Lehti on vielä osittain puussa. Talvi on jo ovella, ei siitä mihnkään pääse. Mustaa jäätä teillä.

        Syyslusse voi sitten näiden tietojen perusteella tutkiskella sääkarttoja. Onhan sillä tavalla mahdollista saada selville, puhummeko totta. Toivottavasti hänkin saa rauhan häntä askarruttavassa asiassa


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Syyslusse voi sitten näiden tietojen perusteella tutkiskella sääkarttoja. Onhan sillä tavalla mahdollista saada selville, puhummeko totta. Toivottavasti hänkin saa rauhan häntä askarruttavassa asiassa

        No jaa. Toisaalta en jaksa huolta kantaa mitä mieltä kukin täällä on, siis siitä kirjoitanko yksin itsekseni vai miten :). Riittää kun itse tiedän miten on, toisaalta tietenki sinun kannaltasi ikävää, tai jonkun muun kirjoittajan joka näihin ketjuihin ystävällisesti osallistuu . Kannattaisi ehkä tehdä ihan oma aloitus, voisit EHKÄ saada useamman kirjoittamaan itsellesi. Tai siten ei jos Lusiinaksi epäilevät. Mutta sille ei nyt taida voida mitään.

        Maailmassa on suurempiakin huolenaiheita ja murheita..................


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No jaa. Toisaalta en jaksa huolta kantaa mitä mieltä kukin täällä on, siis siitä kirjoitanko yksin itsekseni vai miten :). Riittää kun itse tiedän miten on, toisaalta tietenki sinun kannaltasi ikävää, tai jonkun muun kirjoittajan joka näihin ketjuihin ystävällisesti osallistuu . Kannattaisi ehkä tehdä ihan oma aloitus, voisit EHKÄ saada useamman kirjoittamaan itsellesi. Tai siten ei jos Lusiinaksi epäilevät. Mutta sille ei nyt taida voida mitään.

        Maailmassa on suurempiakin huolenaiheita ja murheita..................

        Huumorilla tämän otan. En huolella. Ei se mitään. Tuntuu vaan vähän hassulta. Ehkä joskus teen aloituksen täällä. Parilla muulla palstalla olen tehnytkin. Tämän ketjun aihe oli läheiselleni. Minunkin ajatuksena oli läheiset, kun ensimmäiset kommentit kirjoitin.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Huumorilla tämän otan. En huolella. Ei se mitään. Tuntuu vaan vähän hassulta. Ehkä joskus teen aloituksen täällä. Parilla muulla palstalla olen tehnytkin. Tämän ketjun aihe oli läheiselleni. Minunkin ajatuksena oli läheiset, kun ensimmäiset kommentit kirjoitin.

        Aivan. Huumori auttaa moneen vakavaankin vaivaan :). Jollain sairaalla tavalla pidän tästä palstasta ja se saa minut aina vaan kirjoittamaan. Tosin minäkin kirjoitan muutamalla muullakin palstalla, en tosin tällä nikillä. Vähempi ehkä kuitenkin niissä teen aloituksia, osallistun muuten vaan.

        Olen syöpäsairaan läheinen, moneassakin mielessä ja ehkä se tekee tästä palstasta läheisen.

        Mutta nyt talvitassujen vaihtoon ettei "talvikelit"" tänäkin vuonna yllätä :).


      • Lusiina 5

        Ruokapöydässä piereskely ei ole kovin fiksua muita ruokailijoita kohtaan.Miksi levittää muille sitä mitä itsessään ei viitsi tai halua sisällään pitää ;)


      • ???
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ruokapöydässä piereskely ei ole kovin fiksua muita ruokailijoita kohtaan.Miksi levittää muille sitä mitä itsessään ei viitsi tai halua sisällään pitää ;)

        Pöytätavathan kuuluvat kotikasvatukseen. Miksi niistä täällä nyt puhellaan?


      • Lusiina 5
        ??? kirjoitti:

        Pöytätavathan kuuluvat kotikasvatukseen. Miksi niistä täällä nyt puhellaan?

        Tuosta välistä on poistettu yksi viesti.


      • Sonta haisoo
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Aivan. Huumori auttaa moneen vakavaankin vaivaan :). Jollain sairaalla tavalla pidän tästä palstasta ja se saa minut aina vaan kirjoittamaan. Tosin minäkin kirjoitan muutamalla muullakin palstalla, en tosin tällä nikillä. Vähempi ehkä kuitenkin niissä teen aloituksia, osallistun muuten vaan.

        Olen syöpäsairaan läheinen, moneassakin mielessä ja ehkä se tekee tästä palstasta läheisen.

        Mutta nyt talvitassujen vaihtoon ettei "talvikelit"" tänäkin vuonna yllätä :).

        Aikoja sitten ymäretty että JOLLAKIN SAIRAALALLA TAVALLLA "pidät" palstasta.Täällä ei oo sefua,joten voit kiusata syöpäpotilaita,sairaalla hummorillasi ja tavallasi kirjoittaa.Pierujuttusi ja suolistosyöpä=)))


      • Lusiina 5
        Sonta haisoo kirjoitti:

        Aikoja sitten ymäretty että JOLLAKIN SAIRAALALLA TAVALLLA "pidät" palstasta.Täällä ei oo sefua,joten voit kiusata syöpäpotilaita,sairaalla hummorillasi ja tavallasi kirjoittaa.Pierujuttusi ja suolistosyöpä=)))

        Juu ymmärrän, olit yksin tai seurassa.............................................;) Pierujutut on ihan SUN oma juttus joka näyttää tuovan sinuille iloa päivästä toiseen.

        Suolistosyövässä sen sijaan ei ole mitään nauramista.


      • Oliko????
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Tuosta välistä on poistettu yksi viesti.

        Onko?


      • Outo huumori
        syysruusu kirjoitti:

        Huumorilla tämän otan. En huolella. Ei se mitään. Tuntuu vaan vähän hassulta. Ehkä joskus teen aloituksen täällä. Parilla muulla palstalla olen tehnytkin. Tämän ketjun aihe oli läheiselleni. Minunkin ajatuksena oli läheiset, kun ensimmäiset kommentit kirjoitin.

        Huumoriahan tämä kaikki on,joka kolmas saa syövän ja moni siihen kuoleekin,mikäs se hauskempaa:)


      • Salassa pitäminen?
        syysruusu kirjoitti:

        En ole pitkään aikaan muistellut niitä aikoja. Tänään olen ajatellut. Tutkimuksia oli useampi erilainen ennen varsinaista diagnoosia. Ja tutkimuksiin odottamisia. Tein myös sen pahan virheen, että en kertonut asiasta kellekään siinä vaiheessa. Koin myös, että minun pitää olla vain varautunut pahimpaan. Pelkäsin koko ajan ja mielikuvani olivat hurjia. Arjessa yritin unohtaa asian.

        Eikö se ollut vaikeaa salata asia.Kun saa hoidot ja hiukset lähtee ja kaikki muut asiat jotka liittyy näihin koviin sytöihin.Kun ei ole työpaikalla jne. Miten pystyit pitämään kaiken salassa?


      • !!!
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ruokapöydässä piereskely ei ole kovin fiksua muita ruokailijoita kohtaan.Miksi levittää muille sitä mitä itsessään ei viitsi tai halua sisällään pitää ;)

        ???


      • ~ ???????????????? ~
        !!! kirjoitti:

        ???

        #¤%&/&%¤##¤%&&%¤#¤%&&//&%¤#¤%&// ?????????


    • Lusiina 5
      • Kusti

      • Nuori emäntä

      • Lusiina 5

      • Sydämen asialla

      • Lusiina 5

    • Matkamiehelle

      • Lusiina 5

      • Minä minä minä minä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Uusi aamu..................................

        http://www.youtube.com/watch?v=ST_Oqf3BLyM

        Hassu ketju.Ruusu ja Lusse aina samoihin aikoihin ketjussa kirjoittamassa:))) yhteenveto,sen tajuaa jokainen itse.

        Taas valheet paljastui!Osa 2?


      • Lusiina 5
        Minä minä minä minä kirjoitti:

        Hassu ketju.Ruusu ja Lusse aina samoihin aikoihin ketjussa kirjoittamassa:))) yhteenveto,sen tajuaa jokainen itse.

        Taas valheet paljastui!Osa 2?

        Kessu Hatju? Vetäisit nyt vaan kahteenvedon, jookosta?

        Luulotautisi paljastui TAAS Part Two.

        Ole mun kimpussa mut jätä toiset asialliset kirjoittajat Rauhaan, sopisiko näin?

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))


      • epäuskottavaa!!!
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kessu Hatju? Vetäisit nyt vaan kahteenvedon, jookosta?

        Luulotautisi paljastui TAAS Part Two.

        Ole mun kimpussa mut jätä toiset asialliset kirjoittajat Rauhaan, sopisiko näin?

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))

        Jos Syysruusu ei Lusiina ole niin miksi nimimerkkiä syysruusu ei näy syöpäpotilatten ketjussa? On hän aika tyhmä ihminen, kun keskustelee Lusiinan kanssa, vaikka siitä ei hyvää tykätä. Luulisi, että hakisi saman kokeneita.


      • Lusiina 5

      • Lusiina 5
        epäuskottavaa!!! kirjoitti:

        Jos Syysruusu ei Lusiina ole niin miksi nimimerkkiä syysruusu ei näy syöpäpotilatten ketjussa? On hän aika tyhmä ihminen, kun keskustelee Lusiinan kanssa, vaikka siitä ei hyvää tykätä. Luulisi, että hakisi saman kokeneita.

        Oletkos kommentoinut Syysruusun juttuja muutoin kuin epäillyt hänen olevan minä? Oletkos kommentoinut hänen juttujaan tai ystävällisesti puhutellut, vastaus on ET, eikä kukaan muukaan. Kokeileppas puhua ihan niin kuin ihmiselle puhutaan niin ehkä hän vastaa. Hänen puolesytaanhan en tietenkään voi luvata mutta voisin ihan kyllä kuvitella.

        "On hän aika tyhmä ihminen"

        No auts, tuon jälkeen voisin kuvitella et ei vastaakkaan. Onkos sinulla mitään haisua hyvistä nettitavoista, miten täällä toitia kirjoittajia puhutellaan...........vai?

        "kun keskustelee Lusiinan kanssa"
        No niinhän sinäkin teet, päivästä toiseen ja viikosta kuukauteen, sävyssä ja aiheissa vaan olisi toivomisen varaa :))


      • Miettinen miettii
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Oletkos kommentoinut Syysruusun juttuja muutoin kuin epäillyt hänen olevan minä? Oletkos kommentoinut hänen juttujaan tai ystävällisesti puhutellut, vastaus on ET, eikä kukaan muukaan. Kokeileppas puhua ihan niin kuin ihmiselle puhutaan niin ehkä hän vastaa. Hänen puolesytaanhan en tietenkään voi luvata mutta voisin ihan kyllä kuvitella.

        "On hän aika tyhmä ihminen"

        No auts, tuon jälkeen voisin kuvitella et ei vastaakkaan. Onkos sinulla mitään haisua hyvistä nettitavoista, miten täällä toitia kirjoittajia puhutellaan...........vai?

        "kun keskustelee Lusiinan kanssa"
        No niinhän sinäkin teet, päivästä toiseen ja viikosta kuukauteen, sävyssä ja aiheissa vaan olisi toivomisen varaa :))

        "Onkos sinulla mitään haisua hyvistä nettitavoista, miten täällä toitia kirjoittajia puhutellaan...........vai?"

        Onko itselläsi Lusiina?


      • Lusiina 5
        Miettinen miettii kirjoitti:

        "Onkos sinulla mitään haisua hyvistä nettitavoista, miten täällä toitia kirjoittajia puhutellaan...........vai?"

        Onko itselläsi Lusiina?

        On. minulla on semmoset tavat et asettaudun sen tasolle joka mua puhuttelee....eli jos ystävällisesti asiaa kirjoitat, saat samaa takaisin.

        Et vastannut, mite on sun laitas?


      • Faktat esiin
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Oletkos kommentoinut Syysruusun juttuja muutoin kuin epäillyt hänen olevan minä? Oletkos kommentoinut hänen juttujaan tai ystävällisesti puhutellut, vastaus on ET, eikä kukaan muukaan. Kokeileppas puhua ihan niin kuin ihmiselle puhutaan niin ehkä hän vastaa. Hänen puolesytaanhan en tietenkään voi luvata mutta voisin ihan kyllä kuvitella.

        "On hän aika tyhmä ihminen"

        No auts, tuon jälkeen voisin kuvitella et ei vastaakkaan. Onkos sinulla mitään haisua hyvistä nettitavoista, miten täällä toitia kirjoittajia puhutellaan...........vai?

        "kun keskustelee Lusiinan kanssa"
        No niinhän sinäkin teet, päivästä toiseen ja viikosta kuukauteen, sävyssä ja aiheissa vaan olisi toivomisen varaa :))

        Ruususta en ole muuten kiinnostunut, kuin että haluaisin tentata häntä hänen syövästään. Ystävälliseksi alan sitten, kun tulen vakuuttuneeksi. Kukaan, joka tänne palstalle tulee rukoilemaan, ei voi väittää, että syöpä on yksityisasia


      • Lusiina 5
        Faktat esiin kirjoitti:

        Ruususta en ole muuten kiinnostunut, kuin että haluaisin tentata häntä hänen syövästään. Ystävälliseksi alan sitten, kun tulen vakuuttuneeksi. Kukaan, joka tänne palstalle tulee rukoilemaan, ei voi väittää, että syöpä on yksityisasia

        Noh, Ruusu saa itse päättää onko hänellä tarve vakuuttaa teitä ;)


      • Faktat kehiin
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Noh, Ruusu saa itse päättää onko hänellä tarve vakuuttaa teitä ;)

        Kyllä tällaisella palstalla jokainen on tilivelvollinen todellisille syöpäpotilaille


      • Lusiina 5
        Faktat kehiin kirjoitti:

        Kyllä tällaisella palstalla jokainen on tilivelvollinen todellisille syöpäpotilaille

        "tilivelvollinen"
        Jokos itse tilitit?


      • just joo....
        Lusiina 5 kirjoitti:

        "tilivelvollinen"
        Jokos itse tilitit?

        Tälle palstalle pitäisi olla pääsykoe, jonka kautta tänne kirjaudutaan


      • 7+9
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Noh, Ruusu saa itse päättää onko hänellä tarve vakuuttaa teitä ;)

        Miks sä lusse puhut syysruusun puolesta? Anna sen ihan ite kirjotella tai olla kirjottelematta.
        Ja jos ihan tarkkoja ollaan, tän palstan nimi on SYÖPÄPOTILAAT , niin että miks tääl on eniten sun juttujas? Mitä sä tääl oikeestaan huseeraat?


      • Lusiina 5
        just joo.... kirjoitti:

        Tälle palstalle pitäisi olla pääsykoe, jonka kautta tänne kirjaudutaan

        Samaa mieltä, niin pitäisi.


      • Lusiina 5
        7+9 kirjoitti:

        Miks sä lusse puhut syysruusun puolesta? Anna sen ihan ite kirjotella tai olla kirjottelematta.
        Ja jos ihan tarkkoja ollaan, tän palstan nimi on SYÖPÄPOTILAAT , niin että miks tääl on eniten sun juttujas? Mitä sä tääl oikeestaan huseeraat?

        Siks kokska ole kova kirjoittelemaan ja olen syöpäpotilaan läheine, miksä sie olet?
        Miks puhut mulle ja mun ketjussa, tee oma!


      • 13+15
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Siks kokska ole kova kirjoittelemaan ja olen syöpäpotilaan läheine, miksä sie olet?
        Miks puhut mulle ja mun ketjussa, tee oma!

        kokska läheine miksä... Elä kiihdytä ittees ;D


      • Lusiina 5
        13+15 kirjoitti:

        kokska läheine miksä... Elä kiihdytä ittees ;D

        En vaan viihdytän ;))


      • syysruusu
        Faktat kehiin kirjoitti:

        Kyllä tällaisella palstalla jokainen on tilivelvollinen todellisille syöpäpotilaille

        Ahaa. No. Saa minulta kysellä. Ei minulla syövästäni ole salattavaa. Tosin olen tällä ainakin tällä hetkellä olen entinen syöpäpotilas. Tiedän myös, että pääsin helpommalla kuin jotkut, joiden kirjoituksia olen tällä palstalla lukenut. Arvostan heidän taisteluaan. Mitä tulee Lusiinaan, hän on minulle yhtä vieras henkilö kuin muutkin kirjoittajat täällä. En osaa ottaa kantaa häneen. Enkä tunne siihen tarvettakaan. Eihän tällaisella palstalla voi tietää, onko joku sitä mitä kertoo. Puheenaiheet kiinnostavat minus enemmän. Olen vähän laiska kommentoimaan. Luen mieluummin ja pohdin monenlaisia


      • Lusse=narsku
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Siks kokska ole kova kirjoittelemaan ja olen syöpäpotilaan läheine, miksä sie olet?
        Miks puhut mulle ja mun ketjussa, tee oma!

        Vaan kun et ole,näin kirjoitit toisessa ketjussa.Jos olisit niin käyttäisit aikaasi lähimäisen huolehtimiseen etkä kiusais etkä härnäis meitä syöpää siarastavia tällä palstalla,ei meidän elämä oo niin helppoa,asia mitä et ota huomioon.Olet itsekäs narsku:(


      • Lusiina 5
        Lusse=narsku kirjoitti:

        Vaan kun et ole,näin kirjoitit toisessa ketjussa.Jos olisit niin käyttäisit aikaasi lähimäisen huolehtimiseen etkä kiusais etkä härnäis meitä syöpää siarastavia tällä palstalla,ei meidän elämä oo niin helppoa,asia mitä et ota huomioon.Olet itsekäs narsku:(

        Jep näin, narsku huora ja mielisairas, siinäpäs oivasti saldoa ja sinun syytämänäsi. Kiitos! ;)


      • Pois pois pois
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Samaa mieltä, niin pitäisi.

        Sillon Lusiina ei läpäisisi pääsykoetta,yksi asia joka on täysin varma.Niin ilkeä kun koko ihminen on.Ei kukaan joka kiusaa syöpäpotilaita saisi olla täällä!


      • niinkiu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kessu Hatju? Vetäisit nyt vaan kahteenvedon, jookosta?

        Luulotautisi paljastui TAAS Part Two.

        Ole mun kimpussa mut jätä toiset asialliset kirjoittajat Rauhaan, sopisiko näin?

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))´

        Tuota kutsutaan jo todella päivystämiseksi ja palsta riippuvaiseksi :(


      • Suuret ovat ilot
        niinkiu kirjoitti:

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))´

        Tuota kutsutaan jo todella päivystämiseksi ja palsta riippuvaiseksi :(

        Olen myös lukenut hänen kirjoituksista :)


      • Lusiina 521
        niinkiu kirjoitti:

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))´

        Tuota kutsutaan jo todella päivystämiseksi ja palsta riippuvaiseksi :(

        No tuohan vaatii sähköpostin myös kännyyn?


      • utelias...
        niinkiu kirjoitti:

        PS: Toisilla on sellainen sähköposti joka sitten piippailee kun tulee kommentti syöpäpotilaat-palstalle, voi niinkiú vastata tai ainaki kattoa heti ;))´

        Tuota kutsutaan jo todella päivystämiseksi ja palsta riippuvaiseksi :(

        miten se toimii käytänössä


      • utelias... kirjoitti:

        miten se toimii käytänössä

        No en minä AINAKAAN tiedä ;)


    • äiti.......

      Kovaa on, lapseni, aikuinen jo, kuoli syöpään heti kolme vuotta sitten.
      En voi kuunnella musiikkia joka tekee tuskallisen olon, hän on koko ajan mielessä muutenkin.
      En pysty myöskään katsomaan valokuvia, paitsi yhtä jonka eteen sytytän joka ilta kynttilän.

      • Lusiina 5

        Ymmärrän suruasi. Joskus musiikki hoitaa vaikka tiettyjen kappaleiden tai tietyn musiikin kuunteleminen sattuukin. Pakkohan tietenkään ei ole kuunnella jos kerta kaikkiaan ei kykene. Tuskallinen olo on varmaan ilman musiikkiakin, antaa surun vaan tulla, itkeminen helpottaa. Lopulta kyyneleet ehtyy ja jää vain muistot ja hiljainen kaipaus.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ymmärrän suruasi. Joskus musiikki hoitaa vaikka tiettyjen kappaleiden tai tietyn musiikin kuunteleminen sattuukin. Pakkohan tietenkään ei ole kuunnella jos kerta kaikkiaan ei kykene. Tuskallinen olo on varmaan ilman musiikkiakin, antaa surun vaan tulla, itkeminen helpottaa. Lopulta kyyneleet ehtyy ja jää vain muistot ja hiljainen kaipaus.

        Kaunista kaipausta..................

        http://www.youtube.com/watch?v=CgExNCTgYM4&feature=related


      • Lusiina 5

      • Kunnioita muita ihmi
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ymmärrän suruasi. Joskus musiikki hoitaa vaikka tiettyjen kappaleiden tai tietyn musiikin kuunteleminen sattuukin. Pakkohan tietenkään ei ole kuunnella jos kerta kaikkiaan ei kykene. Tuskallinen olo on varmaan ilman musiikkiakin, antaa surun vaan tulla, itkeminen helpottaa. Lopulta kyyneleet ehtyy ja jää vain muistot ja hiljainen kaipaus.

        "Pakkohan tietenkään ei ole kuunnella jos kerta kaikkiaan ei kykene. Tuskallinen olo on varmaan ilman musiikkiakin, antaa surun vaan tulla, itkeminen helpottaa. Lopulta kyyneleet ehtyy ja jää vain muistot ja hiljainen kaipaus."???

        Tämä palsta on syöpäpotilaiden ja heidän läheisten.
        Hyviin tapoihin kuuluu kuunella muiden toiveita,eikä vain ajatella itseään?Huonoa makua osoittaa tälläinen käytös aikoiselta ihmiseltä.Olisitko Lusiina kiltti ja lopettaisit?

        Hyvää päivän jatkoa syöpäpotilaille ja heidän omaisilleen.


    • Tylsää musaa:(((((((

      EI HYVÄ!

      Sopiskos BLOGI?NAAMAKIRJA?Riskinä on,että ET saisi haluttua HUOMIOITA.Mutta säätäisit itseäsi kaikelta ilkeyksiltä,joita saat täällä,mutta jos nautit siitä,asia on toinen?

      Palsta on SYÖPÄPOTILAIDEN,mutta kun ei ajattele muita,vaan ITSEÄÄN,ja tässä tulos. Lähtisit jo Korri,olet masentava ihminen:(

      HYVÄ IHMINEN,palsta on VÄÄRÄ!!!!!!!!!!!

      • Lusiina 5

        No mink minä sille voin jos sinun palstasi on väärä. Miksi katsot ketjuui, ohita hyvä ihminen. Ketju on syöpäpotilaiden läheisten


      • Tyrnimarja...
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No mink minä sille voin jos sinun palstasi on väärä. Miksi katsot ketjuui, ohita hyvä ihminen. Ketju on syöpäpotilaiden läheisten

        Miksi?Kuinka jaksaa pieksettää itseään,silläkin on ihan oma nimensä!


    • Lusiina 5

      Nyt se on sitten virallisesti talviaika kun kelloja siirrettiin tunti taaksepäin.

      http://www.youtube.com/watch?v=fitFKbxj-fg&feature=related

      Käykäähän äänestämässä, se on tapa vaikuttaa.

      • Lusiina 5

        Pitrteää tiistai-aamua palstalaisille :). Läheisten ketjuun haluan laittaa tänä aamuna Tommy Tabermannin runon:


        Tulla lähelle
        vaatii sinulta voimaa,
        paljon
        väkevää voimaa

        Olla lähellä
        vaatii sinulta rohkeutta,
        paljon
        paljasta rohkeutta

        Päästää lähelle,
        sisälle,
        vaatii sinulta
        vain
        uskoa toiseen ihmiseen

        -Tommy Tabermann -

        Toivottavasti päivästänne tulee hyvä.


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Pitrteää tiistai-aamua palstalaisille :). Läheisten ketjuun haluan laittaa tänä aamuna Tommy Tabermannin runon:


        Tulla lähelle
        vaatii sinulta voimaa,
        paljon
        väkevää voimaa

        Olla lähellä
        vaatii sinulta rohkeutta,
        paljon
        paljasta rohkeutta

        Päästää lähelle,
        sisälle,
        vaatii sinulta
        vain
        uskoa toiseen ihmiseen

        -Tommy Tabermann -

        Toivottavasti päivästänne tulee hyvä.

        Mielenkiintoinen runo. Läheisyyden voimaa minun ei ole tullut ajateltua. Sitä kyllä olen ajatellut, että läheisyys eri henkilön kanssa on erilaista. Kyllä ihminen läheisyyttä tarvitsee. Tulee mieleen pienet vauvat, miten he rauhoittuvat sylissä.


      • Lusiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Mielenkiintoinen runo. Läheisyyden voimaa minun ei ole tullut ajateltua. Sitä kyllä olen ajatellut, että läheisyys eri henkilön kanssa on erilaista. Kyllä ihminen läheisyyttä tarvitsee. Tulee mieleen pienet vauvat, miten he rauhoittuvat sylissä.

        Ei varmaan monikaan tule sen kummemmin ajatelleeksi. Läheisyyttä vi olla vaikka fyysisesti olisi maapallon toisella puolella, on siis olemassa sekä henkistä että fyysistä läheisyyttä. Tai jos vaikka istutaan kylki kyljessä henkisesti silti ollaan valovuoden päässä, aika metkaa vai mitä?

        Joskus on niinkin päin jotta joutuu miettimään miten päästä hetkeksi pois kaikesta läheisyydestä ja olla vai itselleen läsnä ja liki :).Miten suojata itseään liialta läheisyydeltä tai ainakin auttaa jaksamaan siinä?

        Vaatiiko rohkeutta olla ihmiselle lähellä, vaatiiko lähimmäisenrakkaus rohkeutta?Ja jos niin mikä siinä on se tekijä, mikä rohkeutta vaatii?


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ei varmaan monikaan tule sen kummemmin ajatelleeksi. Läheisyyttä vi olla vaikka fyysisesti olisi maapallon toisella puolella, on siis olemassa sekä henkistä että fyysistä läheisyyttä. Tai jos vaikka istutaan kylki kyljessä henkisesti silti ollaan valovuoden päässä, aika metkaa vai mitä?

        Joskus on niinkin päin jotta joutuu miettimään miten päästä hetkeksi pois kaikesta läheisyydestä ja olla vai itselleen läsnä ja liki :).Miten suojata itseään liialta läheisyydeltä tai ainakin auttaa jaksamaan siinä?

        Vaatiiko rohkeutta olla ihmiselle lähellä, vaatiiko lähimmäisenrakkaus rohkeutta?Ja jos niin mikä siinä on se tekijä, mikä rohkeutta vaatii?

        Tänään:
        Pidetään itsestämmekin huolta ..............

        http://www.youtube.com/watch?v=TVQZVuowjbU


      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kynttilä haudalle tänään................

        http://www.youtube.com/watch?v=V4igYurUC-g

        ‎"Me lähdemme elämästä
        emmekä kuitenkaan lähde.
        Me elämme edelleen kaikessa,
        mitä olemme tehneet.
        Kaikki, mitä olemme ajatelleet, sanoneet ja olleet,
        jää elämään ja valaisee toisten teitä.
        Me kuolemme, emmekä kuitenkaan kuole,
        vaan elämme niiden sydämissä,
        jotka ovat rakastaneet meitä."

        Martti Lindqvist


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        ‎"Me lähdemme elämästä
        emmekä kuitenkaan lähde.
        Me elämme edelleen kaikessa,
        mitä olemme tehneet.
        Kaikki, mitä olemme ajatelleet, sanoneet ja olleet,
        jää elämään ja valaisee toisten teitä.
        Me kuolemme, emmekä kuitenkaan kuole,
        vaan elämme niiden sydämissä,
        jotka ovat rakastaneet meitä."

        Martti Lindqvist

        On suur erehrys lakata sanomast kohteliaisuuksi. Jos sää lakkat sanomast mikä on kaunist ja fiini, sää luavut ajattelemast mikä on kaunist ja fiini.
        -Oskari Wilde


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        On suur erehrys lakata sanomast kohteliaisuuksi. Jos sää lakkat sanomast mikä on kaunist ja fiini, sää luavut ajattelemast mikä on kaunist ja fiini.
        -Oskari Wilde

        Syöpää sairastavan läheiseni lapsen lapsen kanssa elokuvissa


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Syöpää sairastavan läheiseni lapsen lapsen kanssa elokuvissa

        Väsymystä illmassa. Enää pari hoitoa mutta nyt alkaa tuntua että jo riittäisi. Sitkeä on ollutkin


      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • myös hoidoissa
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Väsymystä illmassa. Enää pari hoitoa mutta nyt alkaa tuntua että jo riittäisi. Sitkeä on ollutkin

        Mitä syöpää sairastat? Minkälaisia ovat hoitosi? Tsemmpiä hoidoillesi!


      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kuinka paljon täytyy ihmisen jaksaa.........................


        http://www.youtube.com/watch?v=FfoDyY25roM

        Pirä kiinn niist ihmisist ketä sull on, ikän ei tiärä mitä tapahtu tai mikä päivä on se viimäne. Rakasta viimesse henkenvetto asti, pirä lujast kiinni ja kerro joka päivä et kuip paljo sää välität. Vältä turhi riiroi ja ilkkiöi sanomissi.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Pirä kiinn niist ihmisist ketä sull on, ikän ei tiärä mitä tapahtu tai mikä päivä on se viimäne. Rakasta viimesse henkenvetto asti, pirä lujast kiinni ja kerro joka päivä et kuip paljo sää välität. Vältä turhi riiroi ja ilkkiöi sanomissi.

        Tätäkö elämä on:

        http://www.youtube.com/watch?v=sWP2ygOCMbY&feature=related


      • 1+1
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Pirä kiinn niist ihmisist ketä sull on, ikän ei tiärä mitä tapahtu tai mikä päivä on se viimäne. Rakasta viimesse henkenvetto asti, pirä lujast kiinni ja kerro joka päivä et kuip paljo sää välität. Vältä turhi riiroi ja ilkkiöi sanomissi.

        Muista itsekkin toimia näin,ei riitä että sen tänne kirjoitat.Kun olet näyttänyt esimerkkiä asiasta,uskomme että sinä myös tätä tarkoitat.


      • Lusiina 5
        1+1 kirjoitti:

        Muista itsekkin toimia näin,ei riitä että sen tänne kirjoitat.Kun olet näyttänyt esimerkkiä asiasta,uskomme että sinä myös tätä tarkoitat.

        Kuin myös..................................

        Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin, tulee kaikki tehdyksi


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Kuin myös..................................

        Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin, tulee kaikki tehdyksi

        Everything is gonna to be okay...........

        http://www.youtube.com/watch?v=rukjqWVcs6I


      • Lusiina 5

      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        noniipä tietehi, to oli liikaa.......

        I wish good for you...............................


    • Tuubia Lusselle

      Mitä "tuubia" olet vailla,alkaa tuntumaan että se on hyvinkin selvää muille palstalaisille.Kun saisit sitä,niin lopettaisit nää tuubit täällä.

      • Lusiina 5

        Sopii sun tasolles tuo kommentti, tuubin ympärillä pyörii koko maailmas ;)


    • Jos Lusse sais tuubi

      Tuubi lusse,asia selvä mistä puute:)

      • Lusiina 5

        Hehhee, toiveunia sulla ;)


      • jump jump jump
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Hehhee, toiveunia sulla ;)

        Ihana munamiehen pomppufiilis!


      • Lusiiina 5
        jump jump jump kirjoitti:

        Ihana munamiehen pomppufiilis!

        Kiva et fiilikses on positiivinen heti aamutuimaan. oletko nukkumaan menoossa vai juuri herännyt?


    • Ei saa leikkiä L!

      Eihän Lusella oo ketään läheistä joka sairastaisi syöpää? Luin toisesta ketjusta? Mikä nyt on sitten totta?

      • Lusiina 5

        Joskus käy niin,
        että mitä enemmän ajattelee,
        sitä vähemmän on todellista vastausta olemassa.
        - Nalle Puh


      • umberto
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Joskus käy niin,
        että mitä enemmän ajattelee,
        sitä vähemmän on todellista vastausta olemassa.
        - Nalle Puh

        Sanooko lihava Lusiina usein puh?


      • Lusiina 5
        umberto kirjoitti:

        Sanooko lihava Lusiina usein puh?

        Puhelinnumeroni on salainen.


    • Ei oo

      Hihihihihiiiiiiiiiii ei oo ja hiton hyvä asia.

    • Ristiriitaa L-5 kans

      Kuinka jaksat jatkaa ikivanhaa 10.10 aloitustasi? Miksi? Sinähän itse toivoit jossain aloituksessa, ettei vanhoja ketjuja nosteta? Ja myös Youtuben kanssa...

      • Lusiina 5

        No hai sie hyvä ystävä?

        Eikös myös just jossain päädytty yhteisymmärrykseen jotta sie pysyt omissa ketjuissas ja mie omissain joten..................................tää on miun ikioma, ymmärrätkös?

        Sitä paitti mie en tätä nostant vaan se kyl oli jou muuuuuuuuuuuuuuu.


      • Lusiina 5
        Lusiina 5 kirjoitti:

        No hai sie hyvä ystävä?

        Eikös myös just jossain päädytty yhteisymmärrykseen jotta sie pysyt omissa ketjuissas ja mie omissain joten..................................tää on miun ikioma, ymmärrätkös?

        Sitä paitti mie en tätä nostant vaan se kyl oli jou muuuuuuuuuuuuuuu.

        Toivon sinullekin ystäväni............

        http://www.youtube.com/watch?v=r14p5u17pl0


      • syysruusu
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Toivon sinullekin ystäväni............

        http://www.youtube.com/watch?v=r14p5u17pl0

        Kyllä tämä ihan mukava ketju on. Lueskelin keskustelua Lusiinan kanssa tuolla alkupäässä. Mukavaa ja koskettavaa musiikkiakin paljon. Ainakin minun makuuni. Mutta kaikkihan ei voi pitää samasta.


      • Luasiina 5
        syysruusu kirjoitti:

        Kyllä tämä ihan mukava ketju on. Lueskelin keskustelua Lusiinan kanssa tuolla alkupäässä. Mukavaa ja koskettavaa musiikkiakin paljon. Ainakin minun makuuni. Mutta kaikkihan ei voi pitää samasta.

        Minä tykkäsoini semmoisesta hyväntahtoisesta jutustelusta ja mahtu väliin musiikkiakin, koksa minun mielestäni musiikki on nimenomaan tunteiden tulkki, tai sanoitus. Sillä voi kertoa myös paljon jos ei omia sanoja löydä. Mutta mmärrän että kaikki ei käy kaikille, silloin voi jättää katsomatta. Suomi 24:n säännöissä tuubittaminen ei ole kiellettyä, jos siihen liittyy muutakin sanomista.


      • Lusiina 5
        Luasiina 5 kirjoitti:

        Minä tykkäsoini semmoisesta hyväntahtoisesta jutustelusta ja mahtu väliin musiikkiakin, koksa minun mielestäni musiikki on nimenomaan tunteiden tulkki, tai sanoitus. Sillä voi kertoa myös paljon jos ei omia sanoja löydä. Mutta mmärrän että kaikki ei käy kaikille, silloin voi jättää katsomatta. Suomi 24:n säännöissä tuubittaminen ei ole kiellettyä, jos siihen liittyy muutakin sanomista.

        Mukavaa iltaa hyvän musiikin merkeissä.

        http://www.youtube.com/watch?v=fn_LiYxovkQ


    • Onko vai ei?

      Mitä palstalaiset tykkäävät sun tuubeista,onko sillä mitään väliä?

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

      • Lusiina 5

        Ei voi sanoa et ei mitään väliä, mutta sen voin sanoa et sie et taida olla yhtä kuin "palstalaiset". Näin se vaan menee.


      • Kiitollinen ja nöyrä
        Lusiina 5 kirjoitti:

        Ei voi sanoa et ei mitään väliä, mutta sen voin sanoa et sie et taida olla yhtä kuin "palstalaiset". Näin se vaan menee.

        Ajelin katsomaan syöpähoidoista toipuvaa läheistäni. Nyt vasta myöntää että hoidot ottivat koville. Sanoo et nyt kun vointi on hyvä, huomaa kuinka heikossa kunnossa oli hoitojen aikana.


      • huh huh huh
        Kiitollinen ja nöyrä kirjoitti:

        Ajelin katsomaan syöpähoidoista toipuvaa läheistäni. Nyt vasta myöntää että hoidot ottivat koville. Sanoo et nyt kun vointi on hyvä, huomaa kuinka heikossa kunnossa oli hoitojen aikana.

        Noinhan se tuppaa olemaan vähän jokaisella meistä.En mäkään koskaan halunnu että joku mun läheinen tai ihan kuka vaa olis nähny että oon heikko.Sitä olin sitten kun olin yksin.Joskus piti soittaa sairaalaan,sielä sai olla ihan oma ittensä,ne tiesi missä mentiin.


      • Lusiina 5
        huh huh huh kirjoitti:

        Noinhan se tuppaa olemaan vähän jokaisella meistä.En mäkään koskaan halunnu että joku mun läheinen tai ihan kuka vaa olis nähny että oon heikko.Sitä olin sitten kun olin yksin.Joskus piti soittaa sairaalaan,sielä sai olla ihan oma ittensä,ne tiesi missä mentiin.

        Eikös ole aika raskasta jos lähimmilleenkin joutuu esittämään vahvaa siinä tilanteessa?


      • Vastaus nähtiin

        Ei oo väliä,mitä muut tykkää,saletti!


    • yx läheinen

      Ei saa unohtaa läheistä,pieno ajomatka ei ole este.Riittää jos edes kerran viikossa käy hoitojen loputtua,ja pieni soitto päivittäin piristää kovasti parantumista.Kohtele niin kuin haluasit itseäsi kohdeltava,ei sen kumempaa.Hoitojen aikana ei potilas jaksa kertoa tunteistaan,kaikki energia kuluu,kun suunittelee kuinka selviää seuraavasta hoitokuurista.Ajele varovasti!

      • Early bird

        Enkelitä päivään


      • sp elämää

        Niin tälläistä on syöpäpotilaan elämä,viikko menee siinä että voimat ovat täysin kateissa.Olo on kamala.Ei pysty syömään,juomaan eikä nukkumaan.Siitä kun on toipunut,niin seuraava viikko menee ihan vain lepäilyyn ja kolmasviikko,silloin sitä valmistautuu seuraavaan hoito kertaan.Hoitojen aikana elämä on vain tätä.Kun hoidot on ohi niin silloin on täysin uupunut ja toipumiseen menee oma aikansa.Sen jälkeen alkavat kontrollikäynnit,niitä jänittää ja pelkää että hoidot eivät ehkä auttaneet.Tätä jatkuu aikansa. Jos kaikki menee hyvin niin syöpä on voitettu ja voi aloittaa suunitelemaan elämäänsä uudestaan.5 vuotta elämästä menee näin. Ei ole mikään leikin asia,eikä missään nimessä mikään ivailun aihe,mitä yksi täällä yrittää muille syöttää.Johtuen siitä että hänhän ei ole koskaan itse syöpää sairastanut :(


      • Älämölönen
        sp elämää kirjoitti:

        Niin tälläistä on syöpäpotilaan elämä,viikko menee siinä että voimat ovat täysin kateissa.Olo on kamala.Ei pysty syömään,juomaan eikä nukkumaan.Siitä kun on toipunut,niin seuraava viikko menee ihan vain lepäilyyn ja kolmasviikko,silloin sitä valmistautuu seuraavaan hoito kertaan.Hoitojen aikana elämä on vain tätä.Kun hoidot on ohi niin silloin on täysin uupunut ja toipumiseen menee oma aikansa.Sen jälkeen alkavat kontrollikäynnit,niitä jänittää ja pelkää että hoidot eivät ehkä auttaneet.Tätä jatkuu aikansa. Jos kaikki menee hyvin niin syöpä on voitettu ja voi aloittaa suunitelemaan elämäänsä uudestaan.5 vuotta elämästä menee näin. Ei ole mikään leikin asia,eikä missään nimessä mikään ivailun aihe,mitä yksi täällä yrittää muille syöttää.Johtuen siitä että hänhän ei ole koskaan itse syöpää sairastanut :(

        " ivailun aihe,"

        Hyvä konsonanttipuutteinen. Voisitkos näyttää sen ivan ja toisaalta miksi et kirjoita sillä rekatulla nikilläsi. Meneeköl siinä kohti pupu pöksyyn vai. Helpompaa häijyillä puskista vaikkakin ihan tunnistettavalla teksitlläkin kuten tänäänkin.


      • sp nyt
        Älämölönen kirjoitti:

        " ivailun aihe,"

        Hyvä konsonanttipuutteinen. Voisitkos näyttää sen ivan ja toisaalta miksi et kirjoita sillä rekatulla nikilläsi. Meneeköl siinä kohti pupu pöksyyn vai. Helpompaa häijyillä puskista vaikkakin ihan tunnistettavalla teksitlläkin kuten tänäänkin.

        Mitä älytöntä nokittelua,onko sulla niin hyvin asiat että sulla on varaa tälläisseen.Et ole suosittu tällä palstalla,mutta miten sen sulle esittäis että menis perille?`Mitä me syöpää sairastvat ihmiset ollaan sulle tehty,ei tykätä sun kirjoittamista ivailu jutuista,eikä kukaan muukaan tykkäis,vaikka olis terve!

        Jätä syöpäpotilaat rauhaan.Mee vaikka tapaan läheistäs,vai onks sekin suhun täysin kyllästyny,mikä ei ois mikään ihme jos sen luona oot samanlainen kun täällä.Hanki harrastus,lopeta päivystys ja ivaili ja ilkeily.Hanki elämä ittelles ja jätä syöpäpoitlaat rauhaan.Meillä on omat surut ja murheet ilman sun sättimistä aamusta iltaan,päivästä toiseen,viikoista kuukausiin jne. Sä oot ihan hullu!


      • Early bird
        sp nyt kirjoitti:

        Mitä älytöntä nokittelua,onko sulla niin hyvin asiat että sulla on varaa tälläisseen.Et ole suosittu tällä palstalla,mutta miten sen sulle esittäis että menis perille?`Mitä me syöpää sairastvat ihmiset ollaan sulle tehty,ei tykätä sun kirjoittamista ivailu jutuista,eikä kukaan muukaan tykkäis,vaikka olis terve!

        Jätä syöpäpotilaat rauhaan.Mee vaikka tapaan läheistäs,vai onks sekin suhun täysin kyllästyny,mikä ei ois mikään ihme jos sen luona oot samanlainen kun täällä.Hanki harrastus,lopeta päivystys ja ivaili ja ilkeily.Hanki elämä ittelles ja jätä syöpäpoitlaat rauhaan.Meillä on omat surut ja murheet ilman sun sättimistä aamusta iltaan,päivästä toiseen,viikoista kuukausiin jne. Sä oot ihan hullu!

        Kastohan kuule sinuä herttaisuus vaan peiliin ;)


      • Kakkahousu:)
        Älämölönen kirjoitti:

        " ivailun aihe,"

        Hyvä konsonanttipuutteinen. Voisitkos näyttää sen ivan ja toisaalta miksi et kirjoita sillä rekatulla nikilläsi. Meneeköl siinä kohti pupu pöksyyn vai. Helpompaa häijyillä puskista vaikkakin ihan tunnistettavalla teksitlläkin kuten tänäänkin.

        Sit sulla on ollu paskat housussa ja tosi kauan:)


    • yksi meistä,

      Ompa pitkä rimpsu

      • Onko paras?EI!

        Joo on ja ihan älytön,ihanku aloittaja.Miks se täällä roikkuu?Ei kirjota mitään asiaa,skeidaa kylläki,roikkuu muitten perässä ja sättii ja tekee omia muistiinpanoja,kuka kirjoittaa ja miten.Ei tää oo mikää syomekielen oppitunti palsta,selllainen palsta on iha varmaa olemassa,pyyhkäsis sinne.Vainoomasta täällllä!!! Tosiaan ohan sillä joku jolla on syöpä,en kyl usko,jos on niin miksei mee sitä auttaa?


      • Älämölönen
        Onko paras?EI! kirjoitti:

        Joo on ja ihan älytön,ihanku aloittaja.Miks se täällä roikkuu?Ei kirjota mitään asiaa,skeidaa kylläki,roikkuu muitten perässä ja sättii ja tekee omia muistiinpanoja,kuka kirjoittaa ja miten.Ei tää oo mikää syomekielen oppitunti palsta,selllainen palsta on iha varmaa olemassa,pyyhkäsis sinne.Vainoomasta täällllä!!! Tosiaan ohan sillä joku jolla on syöpä,en kyl usko,jos on niin miksei mee sitä auttaa?

        Hyvä kappale................

        http://www.youtube.com/watch?v=OuGjM3n9TBU


    • Lusiina 5
      • rauha jokinen

        Vihdoinkin lopetti,rauhaa ja rakkautta syöpää sairastaville ja heidän läheislle.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      219
      1733
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      33
      1634
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      321
      1298
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      138
      1219
    5. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      126
      1197
    6. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      94
      1155
    7. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1105
    8. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      1039
    9. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      94
      1006
    10. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      63
      1003
    Aihe