miten kannattaa

akka vaan

Iltiksen sivulta luin että 300 sikaa jötettu hoidotta ja kuolleet nälkää. Kenellä on varaa tuhlata sellaista elukkamäärää. Niistähän sais teurastamosta jo melkoiiset rahat m eikö vain. siis jos ei jaksa hoitaa niin elikot, siat, mullt tai mitkä vaan, kannattaa myydä pois eikä näännyttää nälkää, eikö vain

12

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navettapiika

      Oon tätä itekin ihmetelly, kun sen navetan tyhjennys on tasan yhden puhelinsoiton päässä. Olipa teurastamo mikä hyvänsä, jos asian selittää niin varmasti rekka tulee. Toissa talvena meille tuli vasikkalasti yllättäin, selityksenä tuli vain, että navetta piti tyhjentää nyt eikä huomenna. Osa oli vähän heikkokuntoisia, mutta kyllä niistä ihan kelpo teuraita kasvoi. Jos nyt sairastuisikin niin pitäisi sitä osata ammatin perusteella terveyskeskuksessa kysellä, kuka sun elukat hoitaa. Kysy multakin päivystyksenlääkäri, että saitko lehmät lypsettyä vai pitäskö apua touhuta, kun ambulanssilla sairaalaan menin. Kurja se on nälkäänkin kuolla olipa elukka tai ihminen...

    • mistä näitä ääliöitä

      Aika lapsellista nassutusta.

      Kai sen nyt jokainen normaali ihminen tajuaa että ei terve ihminen eläimiä nälkään tahallaan tapa.

      Kyse on siitä, että joku on vaan totaalisesti väsähtänyt paineiden alla, ei enää ole vastussa teoistaan, sairaus on sairaus, vaikka olisi mielen sairaus.

      • navettapiika

        Joo se on tämänpäivän muoti-ilmiö tuo väsyminen tai masennus, hiipii yöllä ja vetää myssyn silmille, sitten voi unohtaa elukkansa ja kaiken kurjuuden, rypeä kunnolla kurjuudessa ja siitä se auvoinen elämä koittaa. Eiköhän se suurin unohduksen tekijä löydy sieltä pullon hengen seurasta. Se on yksi ja sama oli syy mikä tahansa, apua saa jos vain haluaa. Missä ne läheiset oli? Täytyy olla aika totaalinen muistinmenetys koko suvulla, kun kukaan ei huomaa, ettei sikoja ole hoidettu viikkoon, eikä lomittajaakaan näy tai sitte asua syvällä korvessa ypöyksinään. Näitä on aivan turha puolustella nykypäivänä, kun lomittaja on saatavilla ja jos ei itse pysty, joku taatusti pystyy huolehtimaan niistä eläimistä. Varmasti tälläkin hetkellä pyöritetään tiloja lomittajien voimin, itsekin olen mennyt tilalle, mistä isäntä vietiin keskellä päivää pakkohoitoon. Ja koko hoidon ajan tila pyöri, eikä elukat kärsineet. Jos tähän leikkiin kerran lähtee loppuu se vastuu niistä elukoista vasta kuolemalla, jomman kumman.


      • mistä näitä ääliöitä
        navettapiika kirjoitti:

        Joo se on tämänpäivän muoti-ilmiö tuo väsyminen tai masennus, hiipii yöllä ja vetää myssyn silmille, sitten voi unohtaa elukkansa ja kaiken kurjuuden, rypeä kunnolla kurjuudessa ja siitä se auvoinen elämä koittaa. Eiköhän se suurin unohduksen tekijä löydy sieltä pullon hengen seurasta. Se on yksi ja sama oli syy mikä tahansa, apua saa jos vain haluaa. Missä ne läheiset oli? Täytyy olla aika totaalinen muistinmenetys koko suvulla, kun kukaan ei huomaa, ettei sikoja ole hoidettu viikkoon, eikä lomittajaakaan näy tai sitte asua syvällä korvessa ypöyksinään. Näitä on aivan turha puolustella nykypäivänä, kun lomittaja on saatavilla ja jos ei itse pysty, joku taatusti pystyy huolehtimaan niistä eläimistä. Varmasti tälläkin hetkellä pyöritetään tiloja lomittajien voimin, itsekin olen mennyt tilalle, mistä isäntä vietiin keskellä päivää pakkohoitoon. Ja koko hoidon ajan tila pyöri, eikä elukat kärsineet. Jos tähän leikkiin kerran lähtee loppuu se vastuu niistä elukoista vasta kuolemalla, jomman kumman.

        Kyllä on vaikee luonne, kateellinen jopa sille joka mieleltään sairastuu, vaatii sillekkin rangaistusta että sairastui ja ihan omaa syytää, ilmeisesti, kun ei tajunnut apua hakea ajoissa.


      • navettapiika
        mistä näitä ääliöitä kirjoitti:

        Kyllä on vaikee luonne, kateellinen jopa sille joka mieleltään sairastuu, vaatii sillekkin rangaistusta että sairastui ja ihan omaa syytää, ilmeisesti, kun ei tajunnut apua hakea ajoissa.

        Oletko aivan varma, että kyseinen isäntä vaipui syvään psykoosiin ja jätti eläimensä hunnigolle sen takia? Vai olisiko sittenkin se pullonhenki vietellyt riettaaseen elämään? Syitä on monta, mutta aina, tosi harvoja tapauksia lukuunottamatta, on joku läheinen, joka näkee tilanteen, miksi ei puututa? Tämä on puhtaasti sitä ajattelemattomuutta ja saamattomuutta. On aivan turhaa vedota tilanteen aiheuttamaan häpeään, koska joskus homma paljastuu kumminkin. Se on hyvä, että nykyään tiedostetaan tiloilla piilevä aikapommi, kun isännät ja emännät väsyvät ja uupuvat työtaakkansa alle, eikä tilojen velkaisuuskaan tilannetta helpota. Mutta siihen pitäisi saada oikeaa apuakin, eikä niin kuin nyt tehdään, tuleee tarkastuseläinlääkäri painostamaan olojen parannusta ja antaa määräyksiä, mutta kukaan ei anna sitä rahaa ja apuvoimia tehdä nämä asiat. Ja jossain pidetään hyvinvointitilaisuuksia ja lässytetään pahoivoinnista ja väsymyksestä, kuulijakunnalle, joka ei ole ollut todella uupuneita koskaan. Ei nämä, jotka uupuvat ja ahdistuvat lähde ajamaan pitkiä matkoja, kuulemaan kuinka tästä suosta noustaan. Loppujen lopuksi se voi olla se lomittaja tai seminologi, joka osaa sanoa sen oikean lauseen ja antaa voimaa emännälle/isännälle, mikä saa avun hakemisen liiikkeelle. Ei siihen aina suuria luentoja tarvita. Kysyit mistä näitä ääliöitä tulee, valitettavasti , olen näissä tilanteissa ollut ja sen uupumuksenkin kokenut, joten sieltä näitä ääliöitä tulee. Oletko itse ollut joskus niin väsynyt ettei edes uni tule silmään? Oletko siitä huolimatta hoitanut ja lypsänyt lehmät, ja sitten mennyt virkatyöhösi ja hoitanut vielä huushollin ja lapset päälle? Jos olet, olet oikea ihminen kysymään.


      • Muamuija
        navettapiika kirjoitti:

        Oletko aivan varma, että kyseinen isäntä vaipui syvään psykoosiin ja jätti eläimensä hunnigolle sen takia? Vai olisiko sittenkin se pullonhenki vietellyt riettaaseen elämään? Syitä on monta, mutta aina, tosi harvoja tapauksia lukuunottamatta, on joku läheinen, joka näkee tilanteen, miksi ei puututa? Tämä on puhtaasti sitä ajattelemattomuutta ja saamattomuutta. On aivan turhaa vedota tilanteen aiheuttamaan häpeään, koska joskus homma paljastuu kumminkin. Se on hyvä, että nykyään tiedostetaan tiloilla piilevä aikapommi, kun isännät ja emännät väsyvät ja uupuvat työtaakkansa alle, eikä tilojen velkaisuuskaan tilannetta helpota. Mutta siihen pitäisi saada oikeaa apuakin, eikä niin kuin nyt tehdään, tuleee tarkastuseläinlääkäri painostamaan olojen parannusta ja antaa määräyksiä, mutta kukaan ei anna sitä rahaa ja apuvoimia tehdä nämä asiat. Ja jossain pidetään hyvinvointitilaisuuksia ja lässytetään pahoivoinnista ja väsymyksestä, kuulijakunnalle, joka ei ole ollut todella uupuneita koskaan. Ei nämä, jotka uupuvat ja ahdistuvat lähde ajamaan pitkiä matkoja, kuulemaan kuinka tästä suosta noustaan. Loppujen lopuksi se voi olla se lomittaja tai seminologi, joka osaa sanoa sen oikean lauseen ja antaa voimaa emännälle/isännälle, mikä saa avun hakemisen liiikkeelle. Ei siihen aina suuria luentoja tarvita. Kysyit mistä näitä ääliöitä tulee, valitettavasti , olen näissä tilanteissa ollut ja sen uupumuksenkin kokenut, joten sieltä näitä ääliöitä tulee. Oletko itse ollut joskus niin väsynyt ettei edes uni tule silmään? Oletko siitä huolimatta hoitanut ja lypsänyt lehmät, ja sitten mennyt virkatyöhösi ja hoitanut vielä huushollin ja lapset päälle? Jos olet, olet oikea ihminen kysymään.

        Se on vielä jännä, että ihminen voi toimia toisilla elämänalueilla ihan normaalisti ja toisilla olla loppuunpalanut ja työkyvytön. Tiedän tapauksen, että yksin lypsykarjatilaa pyörittänyt isäntä teki myös urakointia. Muut urakoitsijat ja viljelijät alkoi kiinnittää huomiota, että mies ei ollu oikein koskaan kotonaan, vaikka lehmien hoitoon olisi pitänyt mennä useita tunteja illoin aamuin. Järjestivät sitten tarkastuskäynnin tilalle ja sieltä löytyi sitten senverran" kypsää" karjaa, että taisi tulla elinikäinen eläintenpitokielto.


      • mistä näitä ääliöitä
        Muamuija kirjoitti:

        Se on vielä jännä, että ihminen voi toimia toisilla elämänalueilla ihan normaalisti ja toisilla olla loppuunpalanut ja työkyvytön. Tiedän tapauksen, että yksin lypsykarjatilaa pyörittänyt isäntä teki myös urakointia. Muut urakoitsijat ja viljelijät alkoi kiinnittää huomiota, että mies ei ollu oikein koskaan kotonaan, vaikka lehmien hoitoon olisi pitänyt mennä useita tunteja illoin aamuin. Järjestivät sitten tarkastuskäynnin tilalle ja sieltä löytyi sitten senverran" kypsää" karjaa, että taisi tulla elinikäinen eläintenpitokielto.

        Okei, sinä "tiedät tapauksen".

        Mitä tekemistä tällä on normaalien ihmisten kanssa ????

        Kuten jo edellä totesin, kukaan normaali ihminen ei tapa eläimiä nälkään.
        Kyse on aina epänormaalista tilanteesta.
        Todennäköisesti sairaudesta.

        Se että sinä tiedät tapauksen, ei todista mitään mistään.


      • Muamuija
        mistä näitä ääliöitä kirjoitti:

        Okei, sinä "tiedät tapauksen".

        Mitä tekemistä tällä on normaalien ihmisten kanssa ????

        Kuten jo edellä totesin, kukaan normaali ihminen ei tapa eläimiä nälkään.
        Kyse on aina epänormaalista tilanteesta.
        Todennäköisesti sairaudesta.

        Se että sinä tiedät tapauksen, ei todista mitään mistään.

        Jos haluat olla ilkeä, sen kun vaan. Esimerkin tarkoitus oli vain kuvata sitä, että ihminen voi toimia eri asioissa eri tietoisuustasoilla. Kaikki pikkulasten vanhemmat tietää, että vaikka kuin on väsymyksestä lopussa, lapsesta huolehtii vielä viimeiseen asti, esimerkiksi. Eri asia sitten, jos kemiallsilla aineilla itseään "lääkitsee", niiden kanssa menee tärkeysjärjestyskin sekaisin.


      • mistä näitä ääliöitä
        Muamuija kirjoitti:

        Jos haluat olla ilkeä, sen kun vaan. Esimerkin tarkoitus oli vain kuvata sitä, että ihminen voi toimia eri asioissa eri tietoisuustasoilla. Kaikki pikkulasten vanhemmat tietää, että vaikka kuin on väsymyksestä lopussa, lapsesta huolehtii vielä viimeiseen asti, esimerkiksi. Eri asia sitten, jos kemiallsilla aineilla itseään "lääkitsee", niiden kanssa menee tärkeysjärjestyskin sekaisin.

        Minä en ole ilkeä.

        En vain tajua sitä, että syyllistät ihmistä joka on sairas, siitä että se on sairas.

        En voi käsittää tommosta ajattelua.

        Olen kokoajan todennut, että normaali ihminen ei toimi noin.


      • Muamuija
        mistä näitä ääliöitä kirjoitti:

        Minä en ole ilkeä.

        En vain tajua sitä, että syyllistät ihmistä joka on sairas, siitä että se on sairas.

        En voi käsittää tommosta ajattelua.

        Olen kokoajan todennut, että normaali ihminen ei toimi noin.

        Minä en ole mielestäni syyllistänyt ketään. Miksi Sinä löydät sen ajatuksen päälimmäiseksi?


    • Loppu on loppu

      Samalla lailla se kannattaa kuin perheensä hävittäminenkin, mistä uutisia onkin riittänyt.

      • Niin -

        Niin - perhesurmat ovat jo ilmiö Suomessa.

        /www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/tolvanen-perhesurmat-ovat-jo-ilmio-suomessa/2012/04/1528638


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2535
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1897
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1625
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      109
      1388
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe