Maaseudulta saa kunnom miehen.

Onnestanut !

Minä olen aina ihaillut maaseudun miehiä, hiljaisia uurastavia mörököllejä. Omanikin on yksi heistä. Elämä on turvallista miehisen miehen rinnalla. Miehen, joka osaa eikä meinaa. Minunkin isäntä aina sanoo: ne, jotka osaa ne tekee ja ne jotka eivät osaa ne opettaa. Tämän olen huomannut aivan käytännön tasolla.
Teille yksinäisille miehenpuolikkaille toivon, että saisitte elämänkumppanin rinnallenne.
Aina ei onni tule odottamalla. Joten pojat laittakaahan itsenne likoon enemmän. Kyllä naiset arvostavat kunnon miestä.

223

4843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cornfield

      Sain noista pääkaupungin naisten miehistä tarpeekseni ja laitoin Maaseudun tulevaisuuteen ilmoituksen..no, yksi halusi juosta tanseissa yksin ja ei halunnut tehdä tiliä menoistaan ja tekemisistään, toinen keskittyi viljatilaan ja muihin lukuisiin töihin, muttei siinä tilaa ollut tilallakaan kun oli niin naimissa sukunsa kanssa eikä treffikutsujaan kovin tiheään kuulunut kun ei kyläläisille halunnut naistuttavaa paljastaa. kolmas oli kaupunkilaisten tapaan kokeillut venälisistä naisista alkaen ja halusi jatkaa kaikkia paheitaan. Mut silti haluisin löytää maalta miehen ja tehdä puutarha töitä, säilöä kellariin, kutoa mattoa ja katsella rakkudella saappat jalassa astelevaa miehne kokoista miestä, levätä vahvoilla käsivarsilla...Mistä ihmeestä ne kunnon miehet löytää, kun lavatanssitkaan ei kiinnosta. Haaveissa ootko vain mun!

      • Tänne maalle mahtuu myös monenlaista ihmistä, mutta on tässä omat erilaiset haasteensa kuin muissa ammateissa.

        Yksityiselämä on erilaista ja saattaa olla monenlaista sukulaista ja naapuria laittamassa lusikkaa toisten yksityiselämään.

        Enemmän täällä on hyviä kuin huonoja puolia, tietty pitää vaan olla sopivanluontoinen ihminen ja nimenomaan toisilleen sopivat että täällä viihdytään.


      • neitinenäkäs

        Maalla tuntuu olevan kaikki nyhverö nyyssösiä. niille pitää etsiä oikein tv:ssä emätää. Eivät muuten saa, eikä sittenkään. Vaikka olisi kuinka valmiiksi etsitty, niinkuin maajussi ristollakin, mutta kun ei ole senverertaa miestä.


      • cornfield
        caseman kirjoitti:

        Tänne maalle mahtuu myös monenlaista ihmistä, mutta on tässä omat erilaiset haasteensa kuin muissa ammateissa.

        Yksityiselämä on erilaista ja saattaa olla monenlaista sukulaista ja naapuria laittamassa lusikkaa toisten yksityiselämään.

        Enemmän täällä on hyviä kuin huonoja puolia, tietty pitää vaan olla sopivanluontoinen ihminen ja nimenomaan toisilleen sopivat että täällä viihdytään.

        Aikuisen miehen vastaus. Minustakin on kiva kun on sukua (jos sitä olisi) ja tuttuja lähellä. Nt hyysään naapurin mummuja...On ehkä luonne kysymys ja taitolaji saada pidettyä omia rajoja hienotuneisesti. Itse olen sen verran seurallinen ja tottunut lapsuudesta asti naapuriapuun ja seuraan ja on mukavaa kun piipahdellaan toisissa. kaupungissa ihmiset ovat varmaan vain kovin uupuneita suorittamisesta ja pitää yksityisyyttä...ja ovat turhan tärkeitä tarjoilusissa ja koti pitää olla edustuskoti jne...eikä sinne tulla kuin kutsumalla.


      • Onnea sinulle etsintään :) Itselläni olisi mahdollisuus maalla asumiseen, paikka järven rannalla ja hyvässä kunnossa oleva talo, vaan mitä pirua siellä yksin körnöttää. olis mahdollisuus harrastaa, no maanläheisiä juttuja, rauhaa ja hiljaisuutta. Puolen tunnin työmatka lähimpään taajamaan... sinne ajatus vielä halajaa :)


      • cornfield
        mortenson kirjoitti:

        Onnea sinulle etsintään :) Itselläni olisi mahdollisuus maalla asumiseen, paikka järven rannalla ja hyvässä kunnossa oleva talo, vaan mitä pirua siellä yksin körnöttää. olis mahdollisuus harrastaa, no maanläheisiä juttuja, rauhaa ja hiljaisuutta. Puolen tunnin työmatka lähimpään taajamaan... sinne ajatus vielä halajaa :)

        huokaus, ymmärrrän...ja noin lähellä. Olen katsellut maalta hirsitaloa, vanhaakin olis kiva kunnostaa mieleisekseen kun olen remonttitaitoinen, mutta ala tässä ottaa velkaa yksin naisen palkalla lähellä 50 ikää ja mukavempaa kaikki on yhdessä muutenkin. Tekemistä kun omakotitalossa piisaa, miten ihmeessä ne yksin elävät maamiehet jaksaa!? ...ai niin ne vanhat vanhemmat...


      • cornfield
        neitinenäkäs kirjoitti:

        Maalla tuntuu olevan kaikki nyhverö nyyssösiä. niille pitää etsiä oikein tv:ssä emätää. Eivät muuten saa, eikä sittenkään. Vaikka olisi kuinka valmiiksi etsitty, niinkuin maajussi ristollakin, mutta kun ei ole senverertaa miestä.

        Joskus moitimme miestä, kun hän ei saa tai osaa naisesta herätettyä naista....vaikka oppaitakin on maailma pullollaan. Mutta joskus voinee olla myös niin ettei naiset osaa herättää miehestä miestä ja parhaita puolia esille. Jos mies on vatsa hyvä, kun on täynnä itseään niin minä otan mieluummin työtätekevän nössön ja herätän siitä miehen henkiin ja samalla saan hyvän kumppanin rinnalle.Mutta kumppaniahan etsitään vasta näin viisikymppisenä : )


      • .
        neitinenäkäs kirjoitti:

        Maalla tuntuu olevan kaikki nyhverö nyyssösiä. niille pitää etsiä oikein tv:ssä emätää. Eivät muuten saa, eikä sittenkään. Vaikka olisi kuinka valmiiksi etsitty, niinkuin maajussi ristollakin, mutta kun ei ole senverertaa miestä.

        onpa niitä yksinäisiä kaupungissakin


      • höpöä naapuriapu
        cornfield kirjoitti:

        Aikuisen miehen vastaus. Minustakin on kiva kun on sukua (jos sitä olisi) ja tuttuja lähellä. Nt hyysään naapurin mummuja...On ehkä luonne kysymys ja taitolaji saada pidettyä omia rajoja hienotuneisesti. Itse olen sen verran seurallinen ja tottunut lapsuudesta asti naapuriapuun ja seuraan ja on mukavaa kun piipahdellaan toisissa. kaupungissa ihmiset ovat varmaan vain kovin uupuneita suorittamisesta ja pitää yksityisyyttä...ja ovat turhan tärkeitä tarjoilusissa ja koti pitää olla edustuskoti jne...eikä sinne tulla kuin kutsumalla.

        Häh, naapuriapuako nykisin maalla? No EI ole, ei todellakaan. Suvuttain vain seurustelevat, toisia ei auteta.


      • Siellä niitä
        . kirjoitti:

        onpa niitä yksinäisiä kaupungissakin

        vasta onkin, yksinäisyys eräs suurimpia nykymaailman ongelmia..


      • Ei ole niin
        höpöä naapuriapu kirjoitti:

        Häh, naapuriapuako nykisin maalla? No EI ole, ei todellakaan. Suvuttain vain seurustelevat, toisia ei auteta.

        naapuriapua kun ei ole väkeäkään enää, apua kyllä saa kun pyytää..


      • nenäkäs?
        neitinenäkäs kirjoitti:

        Maalla tuntuu olevan kaikki nyhverö nyyssösiä. niille pitää etsiä oikein tv:ssä emätää. Eivät muuten saa, eikä sittenkään. Vaikka olisi kuinka valmiiksi etsitty, niinkuin maajussi ristollakin, mutta kun ei ole senverertaa miestä.

        ehkä ne ohjelmat ei siltikään kerro koko totuutta..


      • Ojalapiota
        neitinenäkäs kirjoitti:

        Maalla tuntuu olevan kaikki nyhverö nyyssösiä. niille pitää etsiä oikein tv:ssä emätää. Eivät muuten saa, eikä sittenkään. Vaikka olisi kuinka valmiiksi etsitty, niinkuin maajussi ristollakin, mutta kun ei ole senverertaa miestä.

        Hai jos hyvvee ei saa eikä huonoa huoli niin on viisainta olla rääkkymättä sillai sitten.


    • 7374hewr93hr0

      Ei taida miehen kunnollisuuden mittana olla se mistä mies tulee tai missä asuu, sen kunnollisuuden ratkaisee ihan muut tekijät.

      Kunnollisia miehiä löytyy niin maaseudulta kuin kaupungeistakin ja samoin löytyy kummastakin paikkaa niitä lurjuksia.

      Molempia paikkoja tarvitaan niin maaseutua kuin kaupunkejakin.

      En tajua mitä järkeä tai mielekkyyttä on yleensäkään vertailla maaseutu vs kaupunki, tai nuori vs vanha tai mies vs nainen, jokainen voi käyttää järkeään ja varmasti tietää, että miten tämäkin homma menee.

      Nykyään tuntuu olevan eritoten muotia aina asettaa asioita vastakkain ja repiä hommia eri suuntaan, mun mielestä tälläiset ääliöt, jotka asettavat asioita aina vastakkain ja tarkoituksella haluavat repiä yhteiskuntaa ja sen osia eri suuntaan ovat isänmaamme pahin uhka ja hajoittava tekijä.

      Eiköhän eletä sovussa ja hyväksytä toisemme, tuetaan toisamme niin vasta- kuin myötämäessäkin, aivan kuten aviossa ja se edellyttää hieman vaivannäköä sekä työtä mutta on huomattavasti helpompi elää kun suunta on sama ja yhteishenki hyvä.

    • sananen vain

      Maaseudulta minäkin, mutta kaupungissa osunut myös. Kyllä kaupunkilaiset ovat avarakatseisempia, eivätkä niin ahdasmielisia, kuin maaseudunasukkaat. Siinä kun traktorilla samaa peltoa ja kylätietä joku kymmenen vuotta ajetaan, niin alkaa helposti tuntumaan, että se on maailmankeskipiste ja muualla ei oo mitään ja varsinkaan muualla asuvat ihmiset eivät ole mitään tai minkään arvoisia. Kepun nimeen vannotaan ja tuilla loisitaan.

      • hehe...

        ettei sun ajattelus vain pyörisi omien mielikuviesi ympärillä? Oon asunu aika monessa paikassa, ja käyny aika monessa maassa, mutta tuli tällänen fiilis vaan. Vaimoni on kaupungista, eikä ole käynyt oikein paljon missään, ja joissain asioissa se näkyy. Ei haittaa minua.

        Ilmeisesti olet kokoomuslainen. Koksut ja keskustahan niitä isoimpia on, ja kokoomuslaiset ovat niitä iltalehden lukijoita. Ilman irvailua, ja omien havaintojen mukaan ;) Mutta juu. Jopa ihannevaltiosi USA tukee maatalouttaan. Ennen kuin lätiset loisimisesta, voisit tehdä kustannuslaskelmat koneiden lyhennyksistä, polttoöljystä ja kaikesta muusta tähdellisestä, kun oletetaan että viljasta saa noin 120-200€/t tehtaalle kuljetettuna, ja sitä tulee 2-6t/ha. Kun olet laskenut pääseväsi miljonääriksi tällä, menet ja otat pankkilainan, ja ostat jonkin sukutilan jota perijät eivät halua jatkaa. Turhanpäiväistä lässytystä katkerilta ihmisiltä suoli24:ssa.

        Suomessa on tilakoot kasvaneet jatkuvasti. Tämä on toteutettu niin, ettei pienten tilojen kannata jatkaa, eli annetaan rahaa vähemmän. Tilat joko lopettavat tai kasvavat.


    • Kaupunkilaisilla taitavat kuitenkin olla nuo sosiaaliset taidot vähän kehittyneemmät. Tosin kuvan maalaispojalla on sosiaaliset taidot kaiketi kunnossa, ukko kun on maissipellon laidassa, eli mitä ilmeisimmin amerkikkalainen. Miksiköhän "suomi"24:lle eivät kelpaa edes kotimaiset kuvat?

      • gfgfhhdfh

        Eikös tää oo ruotsalainen firma - omistajat sit misssä lie


    • Noora

      Kyllä parhaan miehen saa diplomi-insinööristä. Jos jonkun arvostelukykyyn voi aina luottaa asiassa kuin asiassa niin juuri diplomi-insinöörin. Ja ovat ihan uskomattoman sexikkäitä!!!

      • Pohojosen tyttö

        Kuinka itsekeskeinen immeinen onkaan tippainssi,pyörii vain oman napansa ympärillä,ei minkäänlaista sosiaalisuutta eikä empaattisuutta.Koettu on .Ei koskaan enää minkään sortin insinööriä mulle,se on nyt koettu ja nähty yli 20 vuotta yhteiseloa.Kiitos riitti.


      • oubois

        Insinöörit seksikkäitä ;)))


      • rgreeerey
        Pohojosen tyttö kirjoitti:

        Kuinka itsekeskeinen immeinen onkaan tippainssi,pyörii vain oman napansa ympärillä,ei minkäänlaista sosiaalisuutta eikä empaattisuutta.Koettu on .Ei koskaan enää minkään sortin insinööriä mulle,se on nyt koettu ja nähty yli 20 vuotta yhteiseloa.Kiitos riitti.

        Maalaista näköalattomuutta: omasta huonosta kokemuksesta tehdään yleistys ja elämänohje kaikille muille.

        Lisäksi omassa virheessä maataan 20 v ihan kuin tunkiolla ryveten.

        Eteenpäin, positiivisesti - kaupunkilaisittain.


      • fgdfgfgh df

        Useimmat tuntemani inssit ovat joko autistisia tai narsistisia. Minulle ei kelvannut kumpikaan tyyppi.

        Enempi sellainen kaupungissakin asunut mutta maalta kotoisin oleva ja sinne taas halajava älykäs, taiteellinen, miehenkokoinen mies. Sellaista etsin ja sellaisen löysin. Cornfieldin unelmasta tuli kohdallani tosi. Joustakaa vaikka hiukan niistä ikä- ja painovaatimuksistanne, niin saatatte löytää helmiä.


      • Muamuija
        rgreeerey kirjoitti:

        Maalaista näköalattomuutta: omasta huonosta kokemuksesta tehdään yleistys ja elämänohje kaikille muille.

        Lisäksi omassa virheessä maataan 20 v ihan kuin tunkiolla ryveten.

        Eteenpäin, positiivisesti - kaupunkilaisittain.

        Täällä maalla parisuhde on paljon muutakin kuin kaksi ihmistä ja ero paljon isompi kuin vain "lusikat jakoon". Jos on omistusta tilassa, ei siitä niin vain lähdetä - velat tulee mukana tai sitten toisen täytyisi lunastaa puoliso ulos ja se ei aina onnistu, taloudellisesti eikä henkisestikään. Samalla menee työpaikka ja ei se entisen perheen lähelle jääminenkään ole aina niin yksinkertaista, ei ole noita vuokra-asuntoja ihan kulmilta aina saatavissa. lisäksi täällä tiedetään, että ruoho ei ole aidan takana sen vihreämpää - jokaisessa on vikansa.


      • eläkeläis insinööri
        oubois kirjoitti:

        Insinöörit seksikkäitä ;)))

        Olen maailmaa nähnyt insinööri ym ja en tiedä olenko seksikäs mutta aina on naisia riittänyt mutta kun oma on hyvä 43 v aviossa ei ole ollut tarvetta tilapäissuhteille. vaikka joskus ollut todella hyväntuntuisia tarjouksia.


    • lyyli liberaali

      Maaseudun ihmisissä tahtoo enemmän olla ns. perinteisiin arvoihin nojaavia tyyppejä. Koti, uskonto ja isänmaa - mielisiä, homo- ja xenofoobisia, sovinistisia... eivät tietenkään kaikki, mutta enemmän kuin kaupungissa.

      Olen korkeakoulutettu, arvoiltani hyvin liberaali, ihmisoikeusaktivisti ja ateisti... vaikka miten maalaisidylli kiehtoisi; luonto, puutarha, hiljaisuus, rauha... niin luulen, että minulle ei löytyisi maalta miestä, jonka arvomaailma kävisi yksiin omani kanssa. Olen mielelläni väärässä.

      • -J0J0-

        Ehkä oletkin.. ;) Joskin pakko myöntää, että oon asustellut kymmenen vuotta kaupungissa, mutta maalta silti. :) Nimimerkillä "korkeakoulutettu, jokseenkin liberaali, ihmisoikeuksienPUOLUSTAJA, sekä enihanvieläkirkostaeronnut."


      • valintojahan kaikki

        Otan osaa..olen juuri kuvailemasi henkilö eikä se haittaa kun emäntäkin on samanlainen.

        Perinteisiä arvoja pidän itse parempana, kun huomaa että ei ole nurkissa pyörimässä tätä ns.pahaa oloa porukkaa, joka tuntuu vain lisääntyvän jokapuolella.

        Miksiköhän?


      • Ketulle vippiä

        Hei määkin oon homofoobinen sovinisti voin olla xenofoobinenki jos tietäs mitä se tarkottaa anteeks nääs maalaisuuteni...


      • sinkkutyttö maalta
        Ketulle vippiä kirjoitti:

        Hei määkin oon homofoobinen sovinisti voin olla xenofoobinenki jos tietäs mitä se tarkottaa anteeks nääs maalaisuuteni...

        Xenofobia/ksenofobia tarkoittaa laajasti erilaisten, poikkeavien asioiden pelkoa. Useimmiten sillä tarkoitetaan ulkomaalaispelkoa, ulkomailta tulevien asioiden pelkoa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenofobia

        Kyllä se maalainenkin osaa googlea käyttää, mutta tyhmät ei osaa...

        Lyylin kanssa kyllä samaa mieltä siitä, että sivistynyt ( ei ole sama asia kuin koulutettu!) miehen pitää olla, ettei sille tarvitse jokaista käyttämäänsä sanaa selittää tai leimaudu heti oudoksi/ylpeäksi/normaalista elämästä erillään olevaksi älyköksi kun haluaa jutella muusta(kin) kuin mansikeista (tai työstä nyt yleensä), jääkiekosta, realitysarjoista tai kylän juoruista.

        Pitäisiköhän muuttaa kaupunkiin...


      • maalainen

        Sinulla on kyllä valitettavan oikea kuva meistä maalaisista. Yleistäen porukka täällä on juuri tuollaista, kuin kirjoitat, mutta on kyllä myös muunlaisia, jotka ovat hieman nähneet maailmaa ja asuneet kaupungissa, niin myös maailmankatsomus on saattanut avartua.

        Maalla omaisuus ja sen kerryttäminen ja varsinkin maaomaisuus on monesti ihmisille kaikista tärkeintä maailmassa, se halutaan hautaankin mukaan, vaikka pitäisi ymmärtää, että ei se ole mahdollista.

        Oikeustaistoja käydään veli veljeä vastaan siinä tilanteessa, kun se kotitila tulee jakaa jne. Sairasta on monesti touhu ja myös ulkopuoliset ihmiset kärsivät näistä maajussien touhuista.


      • Ketulle vippiä
        sinkkutyttö maalta kirjoitti:

        Xenofobia/ksenofobia tarkoittaa laajasti erilaisten, poikkeavien asioiden pelkoa. Useimmiten sillä tarkoitetaan ulkomaalaispelkoa, ulkomailta tulevien asioiden pelkoa.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ksenofobia

        Kyllä se maalainenkin osaa googlea käyttää, mutta tyhmät ei osaa...

        Lyylin kanssa kyllä samaa mieltä siitä, että sivistynyt ( ei ole sama asia kuin koulutettu!) miehen pitää olla, ettei sille tarvitse jokaista käyttämäänsä sanaa selittää tai leimaudu heti oudoksi/ylpeäksi/normaalista elämästä erillään olevaksi älyköksi kun haluaa jutella muusta(kin) kuin mansikeista (tai työstä nyt yleensä), jääkiekosta, realitysarjoista tai kylän juoruista.

        Pitäisiköhän muuttaa kaupunkiin...

        Aaha aaha no kyl mus sit pieni xenofoobikko asustaa...nii ja sit sun miehen pitäis viel olla huumorintajuinenki niinku sääki!Huh!!!


    • maajussinrakas

      Samalla lailla maaltakin löytyy monet miestyypit. Pätevät suurtilan hoitajat ovat vain yksi tyyppi. Löytyy myös juoppoja, ja niitä, jotka puhuvat eivätkä tee. Mutta tietyssä mielessä olen itsekin maaseudun miehen kannalla. Ihminen, joka on läheisesti tekemissä luonnon kanssa on - aah, niin maanläheinen. Realistinen. Tervejärkinen. Kaupungissa ihminen unohtaa - tai ei opi koskaan tietämään - miten ihminen on riippuvainen luonnosta. Maaseudun miehessä yhdistyy realisti ja filosofi. Romantiikkakin mahtuu mukaan. Ja uskoa voi toteuttaa halunsa mukaan vaikka luontotemppelissä. Se ei muuten ketään pahenna, jos ei poistu koskaan kotikyliltään. Ihmisen hyvyys ei ole siitä kiinni, onko kolunnut kaikki maapallon asutut ja asumattomat seudut. Itse ajattelen, että miksi lähteä merta edemmäksi kalaan. Mitä avartumista on lentää toiselle puolelle palloa, jos ei tunne edes omia kotinurkkiaan - tai vähän kehä kolmosesta syrjällä olevia metsiä?

      • 0489uithjknfemr

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.


      • -J0J0-
        0489uithjknfemr kirjoitti:

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.

        Ja tämähän on täyttä tuubaa. Hävettää puolestasi, mutta anonyymisti on helppo huudella.


      • Eläinrääkkääjät
        0489uithjknfemr kirjoitti:

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.

        Totta,monet maanviljelijät kohtelevat eläimiään todella huonosti, monesti menee ihan eläinrääkkäyksen puolelle. Pitäsi olla jotakin valvontaa tässä asiassa. Ikinä en voisi ollamiehen kanssa joka kohtelee eläimiä huonosti.


      • Onneksi maalla
        Eläinrääkkääjät kirjoitti:

        Totta,monet maanviljelijät kohtelevat eläimiään todella huonosti, monesti menee ihan eläinrääkkäyksen puolelle. Pitäsi olla jotakin valvontaa tässä asiassa. Ikinä en voisi ollamiehen kanssa joka kohtelee eläimiä huonosti.

        kohdellaan eläimiä hyvin, kaupungeissa on vähän toista, koiratkin suljetaan pieneen koppiin päiväksi jotta ne ei likaa huonetta ?


      • ei oikeutta teille
        0489uithjknfemr kirjoitti:

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.

        Ja joku pääkaupungin rastapää syö vaikka rotanpeetä, kun toivottavasti tulisi ajat jolloin jätteille ei olisi enää ruokaa mistä antaa.


      • Ketulle vippiä
        0489uithjknfemr kirjoitti:

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.

        Nää on mun maitani ja tänne on turha minkään luontokappaleen tulla uhoomaan...mää sen myrkytän!!!Ei millään hyvällä mut toi oli jo huono provo!


      • maalainen
        0489uithjknfemr kirjoitti:

        Aika naiivi näkemys. Maalaisille luonto tarkoittaa yhtä asiaa: toimeentuloa. Ei sitä arvosteta sellaisenaan. Näkeehän sen jo siitä, miten kohtelevat eläimiä (suuri osa). Ei siinä ole arvostuksella ja luontosuhteella mitään osaa.

        Maalainen myrkyttäisi mielellään kaiken kuoliaaksi, mistä ei saa RAHAA.

        Olet niin valitettavan oikeassa. Maalaisille luonto on ainoastaan riistämistä varten. Mitään muuta arvoa sillä ei ole. Ihmettelevät jos joku menee metsään kävelemään "huvikseen".


      • Muamuija
        maalainen kirjoitti:

        Olet niin valitettavan oikeassa. Maalaisille luonto on ainoastaan riistämistä varten. Mitään muuta arvoa sillä ei ole. Ihmettelevät jos joku menee metsään kävelemään "huvikseen".

        No ei ole kyllä meidänkään metsässä muita kävelijöitä, kun meitä maalaisia! Kaikki on joko lähellä asevia tai lähimetsiä onsavia, joita sinne ilmestyy, poluille, marjaan tai vapaassa käytössä olevalke laavulle. Mistähän ne kaupunkilaiset osaisi sinne tulla kävelemään, ihan on niille liian kaukana, ja niille näkyy riittävän vähemmätkin puut metsäksi. Lapsen harrastuksen vuoksi usein kuljeskelen pari tuntia lähikaupungin viheralueella, niin siellä niitä kiireellä ryntäilee "luonnossa" kuka sauvojen, kuka koirien kanssa, vauhti aivan hirveä ja puita siinä "metsässä" on suunnilleen saman verran kuin meidän takapihalla, eli traktori mahtuu välistä kulkemaan.


    • ssbird

      Laajakaistaliittymä on nykyään joka tuvassa ja pirtissä, joten kyllä se maaseudun "kunnon miestenkin" selkäranka alkaa soseutua. Sliipparit aikoinaan lauloivat, että "siementä vakoon ja..." Tiedätte kyllä rallin. No, nykyään taitaa se siemen lentää jonnekin vallan muualle kuin pellon multiin. Mutta kovasti lykkyä vain mukavaa maajussia haikaileville naisenpuolille.

    • Voi itku...

      Pitääkö täs nyt sit muuttaa maalle? Ei yhtään kiinnostais ruveta toukojääräksi :(

    • joopa joo...

      Höpö, höpö. Opettele kirjoittamaan ja tule sitten takaisin.

    • N

      Ei vois mitenkään arvata.

    • sdfsdfddf

      Aina uusi provo keksitty. Kuvakin on varmasti ihan kirjoittajan omakuva :P
      Suoli24-pascaa paketissa. Taattua suolilaatua.

    • yks tylsistynyt matk

      kiva että joku ees ajattelee noin,no mä olen ollut kauan maaseudun rauhassa,mut eipä emäntää ole löytyny mistään,alkaa kait olla jo myöhästä ees löytää kivaa ja kaunista vaimoa ittelleen,joka viihtys seurassa

      • en ole missi

        taidat olla liian ranttu,kun on vaatimuksia,karsi vähän vaatimuksia,,ehkä löytyiskin.


      • oletkonna,

        keltää kysynnynnä ?


    • Halavatun Kiäriäinen

      Isä ja äet on kasvattanu poejan muaseutuhenkeen. Käskeneet pittee Hankkijan ja Agrimargetin lippahattua piässä ja manipuloineet ja suggeroineet poekoo ja luettanneet Pellervoo ja Muasuvun Tulevaesuutta ja Käätännön muamies-lehtee, jotta poeka ruppees jatkammaa tilloo ja iänestämmää kepua. Tuota halavatun menneen ajan uskonlahkoo.

      Kiäriäsen Seppo on tullu aena tupailtaan valehtelemaan kuinka kurjoo porukkoo ne on ne sosialistidemokraatit ja isä on vieny poekasa kuulemmaa Kiäriäisen sannoo. Näen siitä poejasta tulloo hyvä mies ja noosoo pian nelivetosen Valtran rattiin. Kyllä ne on hyviö poekia ne on ympäri taiottuna ja suggeroitu että kyllä sillä kepulla on tulevaesuutta ja tilalla jatkaja.

      • hahahahaha*

        Hahahahahaha....naulan kantaan:)


    • Papina7

      Niin totta! Ei kaipaa perusteluja, tarvittaessa niitäkin löytyy ja kokemusta myös.

    • enn.luuloton & avoin

      Laittakaahan Naiset Maaseudun Tulevaisuuteen Ystävää etsimässä palstalle ilmoitus. Vapauduin juuri, valitsen Teistä sitten yhden onnekkaan elämään elämää maaseudulla kanssani. Pääsette ensialkuun köllöttelemään kainalooni takan ja kynttilänvalon lämpöön. Annan viiniä ja sukulaatiakin, mikäli maistuu. Mahdollista jatkoa voidaan sitten tuumia yhdessä. Toimi pian!!

    • Ellep

      Eipä ole maaseudun tuntemusta kirjoittajilla päivitetty ihan äskettäin.
      Katselin juuri lehdestä kunnallisvaaliedokkaiden listoja.
      Maaseutukunnissa löytyi akateemisen tutkinnon suorittaneita ehdokkaita
      suhteellisesti enemmän,kuin läheisessä keskisuuressa kaupungissa.

    • kldäcij alävå'pdsaäs

      Olen aina ihaillut maaseudun mörököllejä, jotka punastuvat kun sanovat päivää, asuvat mamman ja papan kanssa mökkiä maalla;) Mieheinen mies voi löytyä myös kaupungista,

    • heigoepågi

      En ikinä, ikinä kommentoi näitä juttuja. Mutta tähän on pakko sanoa, että TOSImiehet ne tosiaan tulee MAALTA!

      • fg65gftr

        Joo tosiaan, mulle tuli böndeltä "äijä" töihin, ei tarvinnu pitää edes koeaikaa
        puoliväliin kun sai lähettää takaisin Nilsiään.


      • Mitä "töitä"
        fg65gftr kirjoitti:

        Joo tosiaan, mulle tuli böndeltä "äijä" töihin, ei tarvinnu pitää edes koeaikaa
        puoliväliin kun sai lähettää takaisin Nilsiään.

        tuo teki ?


    • katru1234567

      Tosi juttu. Olen sammaa mieltä ! Mutta vaikea löytää sitä , ku olevat hilijaa ! Ninku mieki, entinen kaupunkulainen...20 vuotta lapissa, kaikki miehet uskomattoman ujoja. Miksi ?
      Onks se niinku sanottu vahvavsti jo heidän syntymästä asti selväksi, ...että sä et ole mitään...jne.

      Voihan vitalis !
      Mutta olen nainen ja ossaan tehä yksinki asioita., oikeesti en tarvi ukkoa notkumaan muka, mutta jos vähän vois avustaa asioissa joissa ennää voimat yksin ei riitä. Olishan se mukavaa. Mutta valtataistelun jätän sit. Mua ei ennää määrätä. Kenen miehisen miehen profiili koskaan pystyy tähen. ...ei kenenkään...kaikki miehet haluaa olla paras kaikessa. Jos ny olen helvetin monipuolinen timpuri, sähköasentaja ja taiteilija, onko se naisen vika ?
      Haloo,kaikki miehet, jotka haluaa laatua ja todellista kumppanuutta...olen aina jossakin menossa...

      • -J0J0-

        Heh, itte en oo lapista, vaan sen mitä lapinmiehiä tiiän (no puoli sukua on myös pohjosesta), niin nehän ne vasta suulasta sakkia ovat! Aina vähintään v*ttuilemassa jos ei muuta sanottavaa ole. :D


      • erämaan kutsu
        -J0J0- kirjoitti:

        Heh, itte en oo lapista, vaan sen mitä lapinmiehiä tiiän (no puoli sukua on myös pohjosesta), niin nehän ne vasta suulasta sakkia ovat! Aina vähintään v*ttuilemassa jos ei muuta sanottavaa ole. :D

        ne on ne vanhat rumat äijät kun ei osaa pitää suutaan kiinni. YTök. Nuoret söpöt pojat on ujoja ja hiljaasia. Sääli.


    • ilkka*

      Kunnon miehiä ei löydy maalta. Tuppisuita jurnuttajia ovat. Kaupungeissa joutuu olemaan sosiaalisempi, sieltä löytyy avarakatseisia itsestään huolta pitäviä miehiä.

      • amerikkanaamoja

        Tarkoitat siis korvakoru korvassa kulkevia fasebookin sosiaalistyyppisiä selittelijöitä, jotka ammentavat osaamista wikipedioistaan.

        Joo..on huomattu.


    • 3ertyuilkjhgf

      muutin kaupungista maalle ja täältä tunninmatkan päästä on kiva katella jakuulostella teitä kaupunkilaisia. en ota avaimia autosta yöksi pois, ei maksa pysäköinti. sen minkä jätän pihaan löytyy myös aamulla.
      jos tarvitsen naista voin käydä kaupungissa pikavuorolla taikka vakioajossa.
      en halua niitä tänne selvittämään ja kiljumaan, huutakoon kotonaan. minä poistun maaseudun rauhaan lämmitteleen rantasaunaa joutessani...

      • kakskytyks

        Joo, eräs perhe ajatteli näin tuolla Åmselessakin aikanaan, kunnes polkupyörä lähti pihasta...
        Vanha kaverini Iitistä ei uskalla lähteä käymään Stadissa, kun ei uskalla jättää taloaan vahtimatta. Saattavat kuulemma Kaakkois-Euroopan kiertolaiset mennä visiitille.
        Jätä vaan avaimet autoon.


    • metsänpeikko

      Henkisestä kypsyydestä se on kiinni, asuinpaikalla ei ole väliä, sanoi: kattohaikara

      • Kypsa*

        No ei se hankinen kypsyys yksin riitä, pittää niitä sänkytaitojaki olla:)


      • ......sivusta
        Kypsa* kirjoitti:

        No ei se hankinen kypsyys yksin riitä, pittää niitä sänkytaitojaki olla:)

        No eikös ne sänkytaidotkin voi tulla siitä henkisestä kypsyydestä.....


      • Pikä kokemus,
        ......sivusta kirjoitti:

        No eikös ne sänkytaidotkin voi tulla siitä henkisestä kypsyydestä.....

        henkinen puoli ei riitä ellei fysiikka ole kunnossa ja maalla se on..


    • vaikeuksia kerjäävät

      Jonkun ihmisryhmän idolisointi on typerää, esim. uniformut, maalaiset, urheilijat, julkkikset jne. koska joka ryhmästä löytyy myös niitä jotka on tosi pa*kiaisia.

      • Mihin unohtunna,

        kaupunkilaiset kun maalaiset piti silti erikseen mainita ?


    • stadinkorvesta

      Jospa olisin aikoinani jäänyt maalle ja tyytynyt vain maalaismieheen.No ompahan kuitenkin kierretty muutakin kuin tahkoa,eli koluttu ulkomailla ja muuallakin ihan tarpeeksi.

      Nyt voisin palata maalaismaisemiin loppuelmäksi jos vain oisi mahdollista löytää joku kunnollinen remonttireiskatyyppinen omakotiasuja elukoineen ja peltoineen.

      Mut myöhäistä on hiiren haukotella kun puolet on kissan suussa.Itseni ikäiset ukot kun tuppaa olemaan jo kalkkiksia joten nuorempi pitäisi olla.

      Siinäpä on miettimistä,meikä muijalla.

      • sanon vuan

        elä unta niä, siinähän mietit kalkkis, mista nuoremman lötytäsit, hyvä jos vanhemmankin saisit


    • maalta kotoisin

      MInun mieheni on vilkas ja sosiaalinen. Eikä hänen kädessään vasara pysy. Kynä kylläkin. Mutta hän hankii leipänsä kirjoittamalla.
      Arvostan silti hänen ominaisuuksiaan, vaikka hän ei mörökölli olekaan.

      Hän on maaseudulta, pikku mökin vanhin poika.

      Luonteenpiirre ei tee miestä eikä naista huonommaksi, ellei luonne ole ilkeä ja katkera ja petollinen tai narsisisti.

      Oman elämäni koen ihan turvalliseksi, vaikka mieheni ei olekaan ns. miehinen mies. Mutta en eläkkään mieheni kautta. Minä en voisi kutsua miestäni "minun isäntäni". Olemme tasavertaisia, kumpikaan ei ole toistensa isäntä, emmekä omista toisiamme.

      Ja huomatkaa, sekä kaupungissa että maalla on ihmiset ihan tavallisia ihmisiä. Kumppanin voi löytää myös kaupungista. Ei maaseutu tee ihmistä jotenkin paremmaksi, ei pahemmaksikaan. Itse en voisi elää miehen kanssa, joka ei olisi nähnyt maailmaa ja jonka elinpiiri olisi vain siinä oman kylän keskiössä.

    • nainen 20v.

      Mielenkiintoista että monet mieltävät maalta kotoisin olevat miehet sivistymättömiksi junteiksi, jotka eivät pidä huolta itsestään. Itse maalla ja kaupungissa asuneena, olen tutustunut sekä kaupunkilaisiin, että maalta tuleviin miehiin. Suurin ero heissä on ollut se, että kaupunkilaiset yleensä ovat, todella "pintaliitoisia". Eli koko ajan pitäisi olla menossa jonnekkin, tietokone ja televisio pauhaa jatkuvasti sekä muutenkin kaikenlainen härdelli on tärkeämpää mitä tavallinen yhdessä olo. Maalta tulevat osaavat arvostaa ja nauttia ihan tavallisista koti-illoista, pimeydestä, ja toisen seurasta ilman mitään ylimääräistä " showta".
      Nykyajan miehet kuitenkin ymmärtävät sen, että itsestään pitää pitää huolta ja olemaan sosiaalinen, jos mielii itselleen naisen löytää oli sitten kyse kaupunkilaisesta tai maalaisesta.

      • -J0J0-

        Juuri näin. Ja molemmista löytyy molempia. :)


    • jahas.

      Sama se on mistä mies on. Kunhan ei elä kaksoiselämää ja valehtele minulle.

    • jotain ihan muuta

      Minä en arvosta mörökölliä, oli sitten maalta tai kaupungista.

    • Ettäs tiedätte

      Kyllä varmaan,mutta on siellä napakoita naisiakin

    • rawpower43v

      sehän on nyt ihan selvä.. että tosimiehet tulee maalta. ja pienestäkunnasta.. eihän kaupunkilaiset. osaa muutaku mennä mäkkäriin jne. ja syödä hienoissa paikoissa. ku eivät osaa ite tehä ruokaa. ja täällä maalla syödään vain terveellistä ruokaa .. ja voi jopa liikkua turvallisesti yksin iltaisn lenkillä, pelkäämättä. että rikollinen ulkomaalainen käy esim. naisen kiinni pimeellä tiellä jne... ja tämä tosimies kyllä suunnittelee muuttoa kaupungiin. koska täällä on työ tilanne huono. :D olis noita monia muitakin huonoja puolia kaupungin miehisssä.. mut ei jaksa luetella.. ainakin ylpeitä ovat.. ja ovat het niin isoa miestä jos pienenkunnan mies tule käymään kaupungin baareissa. niin alataan heti isotella jne.. :D mutta onneksi on kokoa sen vaerran että ei ole tullut sellaista tilannetta... ja on kaupungin naisisssakin vikoja.. esin miehellä pitäisi olla joku hiton pissis bemari ja mese... kumminkin joku saakeli miljoona auto.. ja rahaa het ku sialla... ja ku itellä ei ole kumpaakaan romua.. rahasta puhummattakaan.. autona vanha v8 jossa ei ole muovia ku vaihekepissä :D noh on saabbi kanssa.. ensimmäinen ja viimeinen........................................ että tälläistä purkausta tällä kertaa!!!!

      • navettapiika

        Minä tällasen tosimiehen kesytin ja sain omaksein, 24 vuotta rakkaus kesti ja sitten se loppu kun seinään. Mulle jäi mukuloita liuta, velkaa tukevasti ja kolottavat paikat. Nyt oon ajatellu hakia tosimielessä kunnon kaupunkilaismiehen, oikein kunnon katukollin, joka oksentaa kun sonta haisee. Heti laitan haun päälle, kun tuolta saunasta kerkiän ja jos vielä jaksan, jollei tuo hiehon ruppana just nyt päätä poikimaan ruveta. Mutta katukollille ois paikka auki rupsahtaneen kiukkupussin vierellä ja ikä on vain numero, mutta alaikäiset äläkää vaivautuko...


      • Muamuija
        navettapiika kirjoitti:

        Minä tällasen tosimiehen kesytin ja sain omaksein, 24 vuotta rakkaus kesti ja sitten se loppu kun seinään. Mulle jäi mukuloita liuta, velkaa tukevasti ja kolottavat paikat. Nyt oon ajatellu hakia tosimielessä kunnon kaupunkilaismiehen, oikein kunnon katukollin, joka oksentaa kun sonta haisee. Heti laitan haun päälle, kun tuolta saunasta kerkiän ja jos vielä jaksan, jollei tuo hiehon ruppana just nyt päätä poikimaan ruveta. Mutta katukollille ois paikka auki rupsahtaneen kiukkupussin vierellä ja ikä on vain numero, mutta alaikäiset äläkää vaivautuko...

        Ikäni olen maalla asunut, nyt ajoittain pari päivää sillointällön vietän ihan Helsingin keskustassa. Vakavissani en koskaan ole kaupunkiin halunnut, jo yöpyminen kerrostlossa ahdistaa, mutta olsihan se eläkepäiviksi mukava sitten saada jotain vaihtelua, vaikka asua kaupungissa tai ulkomailla osan vuotta. Samaa ukkoakin katseltu jo neljännesvuosisata, voisi sitä olla jo sitten itsekseenkin, ilman ainaista toisista huolehtimista.


    • haapanen83

      Ja MAALTA kaupunkilaisten ruuat tulee!

      • leuhkat aivottomat

        Tota ne jankkaa aamusta iltaan: MAALTA ne ruuot tullee. Joopa joo, se on oikein niitten tollojen vaaliteema vuesta toiseen. Ku puhutaan jotain oikeudenmukaisuuesta niitten tukiaisten suhteen nii siihen ne tolvanat vain että: no thekää sitte itte, me teille ruoan annamme.
        Ne on niin uskomattoman leuhkaa porukkaa nää lippisjuntit että yököttä jo YÄK.


      • syjsytkdm
        leuhkat aivottomat kirjoitti:

        Tota ne jankkaa aamusta iltaan: MAALTA ne ruuot tullee. Joopa joo, se on oikein niitten tollojen vaaliteema vuesta toiseen. Ku puhutaan jotain oikeudenmukaisuuesta niitten tukiaisten suhteen nii siihen ne tolvanat vain että: no thekää sitte itte, me teille ruoan annamme.
        Ne on niin uskomattoman leuhkaa porukkaa nää lippisjuntit että yököttä jo YÄK.

        Taittaa totuus kirpasta monia henkilöitä kun tarvii takajaloilleen nousta aina:_D


    • Halavatyä Viäriäinen

      Viärysiä, kiäriäisiä mauripekkarisia, ja muita juntteja se maaseutu on pullollaan.

      Samaistukaa vain kaikki heihin.

      • kiinnostamaton tyypp

        joo voi jeesus tommosia maalaistolloja, niitä riittää.


    • Miesten mies

      Yllättävän paljon peräkammarinpoikia on noissa maalla asuvissa miehissä... ;) Äitin kanssa suurin osa elelee... Kukapa nainen siihen tahtoisi kolmanneksi pyöräksi...? ;)

      • Jos tahtoo, niin voi

        Jos on se oikea, mikäpä siinä esteenä voi olla.. Nainen on aina nainen ;D


    • maalta123

      Nyt on niin jännää että pakko osallistua..
      itse olen maalta, asuin noin puolen kymmentä vuotta parissa eri kaupungissa, ja muutama kuukaus ulkomailla siihen päälle. On totta, että jos nähdään vaan ns "yhden kylän sivistystä" niin asiat voivat jäädä melko musta valkeiksi, mutta nykyään pikkukyliltä ajetaan nuoriso melkein puoliväkisin kouluun jonnekin kauemmas missä on pakko sopeutua ja muuttua. asun nyt taas kotipaikallani, hoidan yksin tilalla olevia töitä, ja käyn töissä vielä erikseen "vieraalla". Maalla lapsuuteni viettäneenä en oppinut kaupunki rytmiin, missä käytiin töissä ja loppupäivä hommailtiin jotain neljän seinän sisällä jos ei harrastellut 7h työpäivän jälkeen jotain muuta pihalla. Nyt teen ns "pakolliset työt" ja milloin on aikaa ja jaksamista niin muita töitä, maalla ei työt tekemällä lopu. mutta työnteossa pysyy omarytmi, jos ei muuta niin korjailen moottoripyörää kolme kuukautta. ja jos päiväksi oon suunitellut jotain töitä ja aamulla teeret kukertelevat houkuttelevasti niin lykkään töitä parilla tunnilla ja teen ne vähä illemmalla. ja sanotaan että ikinä ei oo ylipainon kanssa ollu ongelmia maalla. tietenkin kaupungissa on omat mukavuutensa, mutta se on vaan järjestelykysymys etteikö ne maalla asuvalta onnistuisi.

      • Ei kellokorttia

        Sinulla on elämä mallillaan :D Ja vielä osaat siitä nauttiakin, mukavaa talvenodotusta : )


      • hellohello*

    • N 63 v

      Kyllä minä arvostan maaseudun miestä,
      mutta maaseudun mies ei arvosta minua !

    • hyi hitto juntit

      Hyi hitto, ällöttäviä juntteja jotka ei osaa naisen kropasta mitään! YÄK.
      Keskustelutaito on vain ähkintää ja kiroilua, voi hel--tti. Ei jumalauta ei ikinä. Ja sitten vielä uskovat olevansa sonnanajoineen ja heinäntekoineen joitakin kingejä. Voi vit----tu ei kele ei ei ei....apuva!

      • -J0J0-

        Se, että on maalta, ei tarkoita, että on maanviljelijä. Ja se, että on maanviljelijä, ei tarkoita, että on sivistymätön, paskanhajuinen juntti. Useimmat tuntemani viljelijät ovat ihan yhtä fiksuja kuin muutkin. Puheenaiheet saattaa olla muuta kuin kaupunkilaisen... Mutta ikäväkseni on pakko sanoa, että kaupungista niitä oikeita idiootteja löytyy enemmän kuin maalta. Se kun on jostain muusta kuitenkin kiinni kuin synnyinpaikasta.. Ei pidä ajatella, että ihminen maalta = maajussillemorsianohjelmanomituisintapaus. Niin tai näin, tämä sinun viestisi kertoo kovasti sinusta.. Riittävästi. ;)


    • emäntä mettästä

      maaseudun miehet on parhaita

      • Dam Dam Dim

        Eikö olekkin,ollaan niin aitoja, ja tunnollisia eikä rehvastella niillä isoilla koneilla


      • Ei isot kalut
        Dam Dam Dim kirjoitti:

        Eikö olekkin,ollaan niin aitoja, ja tunnollisia eikä rehvastella niillä isoilla koneilla

        miestä pahenna millään tapaa ja kuka kissan hännän nostaa ellei kissa itse..


    • Blicka23

      Maaseudun juntit ovat parhaita miehiä!! Etenkin neitseellinen 30- vuotias mies joka ei naiseen ole tikullakaan sörkkinyt ja itselläni on siitä kokemusta! Mies ei viikkoon sängystä laskenut ja on kyllä komiakin vielä ja sonnien paimentamisessa vatsalihaksetkin esillä. Minun onneni että mies on piilossa mökissään pysynyt ettei kukaan muu nainen tätä kokemusta saannut!!

    • Punkkarikin osaa:D

      Onnex mul on mies,joka osaa tarttua kaikkeen,osaa korjata tietokoneita,autoja ,osaa siivota ja laittaa ruokaa..meillä on ja pysyy tää tasa arvo sydeemi. Mä naisena osaan avata ja putsata viemärit,vaihtaa renkaat autoon ja jopa pieniä sähkö töitäkin osaan.Mä oon landelta ja ukko on stadista.

      • -J0J0-

        Arvostan. :)


    • ruutunainen

      Taidat olla aika kokematon miesten stuhteen:)

      • Kerro kuinka

        voi olla kokematon miesten suhteen, eihän siinä tarvi kuin jalkansa levittää ?


      • fkj
        Kerro kuinka kirjoitti:

        voi olla kokematon miesten suhteen, eihän siinä tarvi kuin jalkansa levittää ?

        Hui, niinkö olet tähän asti tehnyt? Sinulla on vielä paljon opittavaa. Toivottavasti olet nuori, että kerkeät vielä jotain oppiakin..


      • Ketju hajosi
        fkj kirjoitti:

        Hui, niinkö olet tähän asti tehnyt? Sinulla on vielä paljon opittavaa. Toivottavasti olet nuori, että kerkeät vielä jotain oppiakin..

        kun ylläpito poistaa viestejä !


    • Wolf 67

      Plaa, plaa... Ajoneuvoyhdistelmää ajaneena, sen seitsemän vuotta ... Ajettu kaikki vehkeet, Bobcatista, traktorikaivurista, 25 metrin yhdistelmään... Opetettu 4 viikkoa, harjoittelijaa alan hommiin, onnistuneesti ... Kaikki vermeet naulapyssystä sahaan, tai traktoriin onnistuu... No eipä musta ole miehiseksi mieheksi, kun en ole maalainen ??? ... Hyvä provo, tai jos ei ole niin, ehkä olisi hyvä herätä tähän päivään ;)

      Voi tsiisus: "Maaseudun miehiä" ... Että näin tällä kertaa :DDD ...

      Jos sua, nyt on onnistanut, etkä ole saanut sitä peräkammarin poikaa vaivoiksesi, niin onnittelut !!! Aikuisten oikeesti, luuleeko aloittaja, että ne "miehiset miehet" löytyy pelkästään, sieltä navetan uumenista ???

      I rest my case ;)))) ...

      • Tyhmyytensä voi

        näyttää monella tapaa, maaseutu on nyt vähän muutakin navetta, itse asiassa sellaisia ei enää olekkaan kuin elokuvissa, ne on nykyään tuotantolaitoksia..


      • kyllämammaosaa

        Onks poika ny kade ku ei sua tääl kehuta. Herää todellisuuteen ei sua kukaa haluu! :)


    • Avuttomuutta.

      Maille kaikki akat vaan on nykyinen manipulointi jo Maajussille morsiaimmessakin.Maajussit ovat saanneet kymmeniä vuosia kaikki mahdolliset tuet,nyt eivät osaa itse valita enää morsiaintakaan niin menkööt kaikki muijat sinne vaan,ei vedä kateeksi. Kyllä maailmassa muijia riittää muuallakin,ja eivät toiseksi jää.

      • Viljeliät, joita

        jostain kumman syystä kutsutaan Jusseiksi ei saa tukia, tuet menee kaupukilaisille halpana ruokana..


    • ie

      Kaupunkilaiset kulkee punttisalilla kuntoilemassa, pullistelevat peilin edessä, ihailevat siinä lihaksiaan, kehuvat saavutuksiaan, mutta, kun antaa niille lapion käteen, niin ne on viiden minuutin päästä kipeitä ja alkaa kauhea selittely, kun on harjoittelukausi kesken.

      • Primadonna83

        Juuri näin se on! :D


      • ei

        Läheppä salille niin katsotaan kestätkö tunnin samaa vauhtia? Jos kestät mitä rohkenen epäillä niin voidaan sitten kattoo kuis sen lapion kanssa...


    • Juu on ne... avoimia,sosiaalisia, mukavia ja hauskoja herrasmiehiä. Vanhemmillakin pilkettä silmäkulmassa. Jos stadissa seisot kaupan edessä kassien kanssa odottamassa kyytiä, ei kukaan tule kysymään hymy huulilla minuako odotat ja sitten ala tarinoimaan niitänäitä. Ravintolassa ei tarvitse yksin istuskella, hyvin pian pöytä täyttyy ja seura on tähän saakka ollut hyvää. Yksi elämäni parhaista päätöksistä oli se kun kun muutin maalle.
      http://www.youtube.com/watch?v=CBQ01X-1AlI

    • Hyviä? Vitsikästä

      Niitäkö on hyviäki miehie? Samanlaisia mitättömiä paskapökäleitä kaikki, laidasta lukien.

      • Niinkö, jutut

        ovat peiton alla aivan toisia, heh heh..


      • Autuutta pilluun
        Niinkö, jutut kirjoitti:

        ovat peiton alla aivan toisia, heh heh..

        No sekö se on se ainoa hyväksi tekevä autuus?

        Kaikkihan ne sen osaavat.


      • Voisi ainakin,
        Autuutta pilluun kirjoitti:

        No sekö se on se ainoa hyväksi tekevä autuus?

        Kaikkihan ne sen osaavat.

        luulla olevan, kiljahduksista päätellen heh heh..


    • Peräkammarin.

      Pojatkin löytyy maalta.

    • Uunous on häpeä

      Minä olen maaseudulta. Olen hyvin kaukana hiljaisesta mörököllistä.

      Suomalaiset miehet lähes kaikki UUNOJA nössöjä. Samassa muotissa valettua populaatiomassaa.

      minä olen yksi niistä harvoista joka poikkean tuosta inhasta populaatiomassasta.
      Alkoholiriippuvaisia hörhöjä lähes kaikki.

      • Samaa mieltä,

        kyllä esim Turkkilaiset miehet hakkaa tulisuudessa, ensimmäiset temput on tehty ennen kuin laukkuja on saatu hotellihuoneeseen, siitä minä pidän.


    • raakayleistäjä

      Itsellä maalaisromantiikkaa takana 20-vuotta ja saman verran urbaania kaupunkilaiselämää. Joten päätimpä päräyttää omankin raa'an yleistykseni molemmista asuinympäristöistä kasvaneista miehistä. Lähtökohtahan tietysti on, että molemmista populaatioista tulee sekä herrasmiehiä, että sitten näitä luusereita.

      Yleistäisin kuitenkin niin, että maataloon jää useimmiten asusteleen se veljeksistä, jolle siunaantunut vähiten koulupäätä. Fiksummat veljekset lähteneet aikoja sitten opiskelujen ja työn perässä kaupunkeihin. Näin valikoituneista maatilanisännistä sitten sikiää ne saagat junteista ja peräkammarinpojista. Naisten kanssa small talk ja syvempi konteksti löytyy ainoastaan lehmien heruttamisesta ja Jontikan ulosottoakselin pyörimisnopeudesta. Tälläiseen maalaisromantiikkaan ei moni itsellinen nainen pysty helposti orientoitumaan.

      Kaupungissa miehet taasen joutuvat elämään tiiviimmässä yhteisössä, josta johtuen keskustelutaidot, käytöstavat sekä sosiaaliset taidot kehittyvät maalaiskolleegojaan paremmiksi. Koska kaupungeissa asuu kuitenkin paljon uroksia, tämä aiheuttaa rajuja soidinkamppailuja, joista jää väkisinkin paljon syrjäytyneitä luusereita lehdelle soittelemaan. Nämä luuserit sitten täyttävät lähikapakat, etsiessään kadottamiaan elämän valttikortteja. Kaupunkilaismiehillä lajityypillisesti vaaran paikkoina juurettomuus, uusavuttomuus ja lähiöbaari. Reviiritaistelussa menestyneet kaupunkilaismiehet käyttäytyvät naisten kanssa kuin Reinot lumessa eli hyvin luistaa. Näillä Alfa-uroksilla keskustelunaiheet naistenkanssa lajityypillisesti akselilla Länsi-Bordeauxin alueen rypälesato vuonna 2010 ja Tommy Tabermanin rakkausrunot versus naisen sisimmät tunteet.

      • Valehtelet,

        Tilan jatkajaksi jää yleensä pystyvin ja luuserit luistaa kuka minnekin. Maaseudun miehet ovat tekijöitä naismaailmassa, siinä hameet pölisee kun hollille pääsee, se että naisia on vähän maaseudulla ei ole maaseudun miesten vika. Kaupunkilaismiehistä kuvaus oli realistisempi, siihen voi lähemmin tutustua vaikka Jakomäen lähiöbaarissa..


      • roskaläjät lähiöissä
        Valehtelet, kirjoitti:

        Tilan jatkajaksi jää yleensä pystyvin ja luuserit luistaa kuka minnekin. Maaseudun miehet ovat tekijöitä naismaailmassa, siinä hameet pölisee kun hollille pääsee, se että naisia on vähän maaseudulla ei ole maaseudun miesten vika. Kaupunkilaismiehistä kuvaus oli realistisempi, siihen voi lähemmin tutustua vaikka Jakomäen lähiöbaarissa..

        Ja näistä lähiöbaareista löytää lähinnä ihmisjätteitä joiden ainoa oikea paikka on jätekasa.Hitsaava punaturpa ynnä muu tietokonetta näpyttävä shitfootti.


      • klkll
        Valehtelet, kirjoitti:

        Tilan jatkajaksi jää yleensä pystyvin ja luuserit luistaa kuka minnekin. Maaseudun miehet ovat tekijöitä naismaailmassa, siinä hameet pölisee kun hollille pääsee, se että naisia on vähän maaseudulla ei ole maaseudun miesten vika. Kaupunkilaismiehistä kuvaus oli realistisempi, siihen voi lähemmin tutustua vaikka Jakomäen lähiöbaarissa..

        "Maaseudun miehet ovat tekijöitä naismaailmassa, siinä hameet pölisee kun hollille pääsee..."

        Joo, tuo on juurikin oikea tapa pitää nainen uskollisena vierellään läpi elämän! (Sulta unohtui pari sanaa tuosta tuosta "pölisee" ja "kun"-sanojen välistä;-> "sen kerran")

        "...se että naisia on vähän maaseudulla ei ole maaseudun miesten vika. "

        No ei ne sitä tilannetta ainakaan parantaneet ole...


      • On täällä,
        klkll kirjoitti:

        "Maaseudun miehet ovat tekijöitä naismaailmassa, siinä hameet pölisee kun hollille pääsee..."

        Joo, tuo on juurikin oikea tapa pitää nainen uskollisena vierellään läpi elämän! (Sulta unohtui pari sanaa tuosta tuosta "pölisee" ja "kun"-sanojen välistä;-> "sen kerran")

        "...se että naisia on vähän maaseudulla ei ole maaseudun miesten vika. "

        No ei ne sitä tilannetta ainakaan parantaneet ole...

        enemmän kuin yksi poikamies, että kyllä monikossa voi puhua hameista se ettei maaseutu nyt ole seksikästä juuri nyt naisten mielestä on muuttumassa, maaseudun poikamiehet on kuumaa tavaraa, sen näkee vaikka tuosta Mtv:n ohjelmasta.


    • 35

      Aikoinaan itekkin sain maaseudulta karjatilallisen miehen,mutta loppujen lopuksi olinkin vain hänen ilmainen piika navettahommissa ja alkoholi tuli pikkuhiljaa kuvioihin mukaan.Sinne jäi ja ero tuli.Mikä helpotus.Nyt syntyperäinen stadilainen mulla ja hyvä mies onkin!

      • Karkaajilla,

        ei ole puheoikeutta tässä ketjussa..


    • aijaijaijai

      joo sieltä löytyy myös paljon juoppoja luusereita..

    • Hyvä ihminen

      "Miehen, joka osaa eikä meinaa. " Osaa ja meinaa...

      Noo, maalaistalon miesten on helppo jatkaa perheensä tilaa kun on pienestä pitäen ja heinätöistä lähtien olleet mukana puuhiissa.
      Sitten maat on peritty vanhemmilta myöhemmin jne.
      Vaan rujompaa on perustason kaupunkilaisen arki, kun on itse joutunut kaiken ammattinsa ja elantonsa eteen keksimään ja uurtamaan.
      Mitään ei ole mussutettu valmiiksi.

    • Niin, tai siis

      tulivat ennenvanhaan. Nykypojut (ja myös tytöt) ovat samanlaista pullamössösukupolvea kuin kaupunkilaismöllikät. Poikkeuksia tietysti on mutta ammattikoulun opettajana olen tehnyt tällaisen havainnon. Johtunee siitä ettei nykylasten tarvitse enää maallakaan mitään tehdä perheen hyväksi vaan kaikki kannetaan valmiina eteen.

      • Osin totta,

        ero maalaisnuortenn hyväksi tulee jatkossa, tämän näkee selvemmin armeijassa, kuntoryhmissä on harvemmin maaseudun poikia.


    • Ei kiitos mulle

      Ne maaseudulla asuvat miehet, joihin olen törmännyt, ovat jostain syystä olleet hygieniansa kanssa vähän hakoteillä. Tai, sanoisiko, että ei ole oikein mennyt yksiin. Etenkin hampaitten ja suun hoito on ihan retuperällä, nuoremmilla on hampaat suussa pelkästeen sen takia, ettei aika ole vielä niitä tiputtanut; tai karies. Enempi ikää, vähemmin hampaita.
      Yleensä peseytyminen, ihan kuin se vesi olisi maalla kalliimpaa kuin kaupungissa, tai ihan kuin sitä olisi vähemmän. Etenkin niitten käyttämättömien sukukalleuksien ja per**n pesu.. voi ei.
      Joku mainitsi aiemmin suhteet ulkomaalaisten kanssa. Itseäni tökkäsi viimeisen kerran, kun selvisi, että isäntä käy tuossa lähi- itänaapurissa niin paljon, että suorastaan sanoo seurustelevansa jonkun ve****n kanssa. Antaa siis seurustella.

      • Juttusi bulshittiä,

        kai olet katsonut kolmosen poikamiesohjelmaa, hampaat on kaikilla..


      • Ei kiitos mulle
        Juttusi bulshittiä, kirjoitti:

        kai olet katsonut kolmosen poikamiesohjelmaa, hampaat on kaikilla..

        " Ne maaseudulla asuvat miehet, joihin olen törmännyt.." en mä mistään telkkariohjelmasta puhu, vaan ihan elävästä elämästä. Shittiä tai ei.


      • Valehtele,
        Ei kiitos mulle kirjoitti:

        " Ne maaseudulla asuvat miehet, joihin olen törmännyt.." en mä mistään telkkariohjelmasta puhu, vaan ihan elävästä elämästä. Shittiä tai ei.

        sitten lisää emme usko vielä.


      • HuiHaiHeippa

        Kuulostaa NIIN tutulta tuon hygienian puutteen kanssa... alkuhuuma kun oli ohi (ja se olikin äkkiä...) niin tukka rehotti, hampaita pestiin max: 15sekuntia, ja pesulle meno oli ylivoimaista! Siis herranjumala mitä lantakasoja siellä maalla kassvaa. Koulutusta ei ole hommattu ja vieraalla ei olla töissä, mitään hajua ei ole miten homma toimii Oikeassa Elämässä! Hyi vittu... vieläkin puistattaa!


    • Mitenkäs ois?

      Mitäs jos jätettäisiin tällaisen kaliiberin paskann postaaminen jatkossa ihan vaan Jonneille?

      • Eikö miehet

        kiinnosta va oletko latta sellainen ?


    • 13+13

      Maaseudulta saa juntin, kaupungista jotain ihan muuta..

      • Olen minäkin

        katsonut kaupunkilaisia miehiä on kuin odottavia äitejä ja kaljuja..


      • Lisäystä:

        Etelän maaseudulta saa juntin, kaupungista jotain muuta, pohjoisen maaseudulta herrasmiehen, joka osaa myös antaa ...


    • hankkija

      Maatalon nuoret isännät nykyisin päosin vain veronmaksajien ja EU:n tuilla eläviä uunin pankolla makoilevia nahjuksia, jotka ilman tukiaisia kuolisivat nälkään kuin telkkä talvella. Heille aina kaikki tehty valmiiksi, joko äidin tai yhteiskunnan suosiollisella avustuksella. Nyt niille pitää vielä televisionkin kautta hakea naisetkin, kun eivät sen vertaa laiskuuttaan saa aikaiseksi.

      • Komeita miehiä.

      • Kunigasfarmari

        Toiset syntyy Kuningaiksi ja toiset narreiksi niin kuin sinä nim, hankkija. Lopeta kadehtiminen ja tule minulle töihin sieltä Kelan jonosta. Sinustakin voi vielä tulla mies, vaikka vaikeaa se on. Toivoa on niin kauan kun on elämää.


    • ihmisoikeus pois

      Kaupungin fasebookin korvakorumiehet saavat kuolla nälkään parhaimmassa tapauksessa.Ynnä muut kuntosalien hinttarit.

    • jjn81

      No, jos arvostat pitkiä työpäiviä ja ylikiinteitä välejä lapsuuden perheeseen,olet valmis muuttamaan asuinpaikkaasi, sinua ei häiritse mies joka puuhastelee jotakin 24/7 ja omaa melko perinteisen arvomaailman: maaseutu on valintasi. Tosin, riippuu se aika paljon siitäkin, minkä ikäluokan miehestä on kyse ja millaisen ammatin yksilösi on valinnut.
      (oma mieskin on maalta ja vastaan on tosiaan tarvinnut monessa asiassa tulla.. Joten helpomalla pääsee, jos.. ;) )

      Toisaalta miehet ja naiset tuppaa olemaan yksilöitä, eivätkä aina ymmärrä sopeutua stereotyypeiksi tai mukautua yhteen muottiin.

      Ja täysin samaa mieltä aloittaneen kanssa, ei kukaan kotoa hakemaan tule. Ei kaupungissa,eikä maaseudulla.

      • Bulshitia tunttuu,

        palstalle tulvivan nyt ylenmäärin, tarviiko päätään aukoa ellei ole mitään asiallista sanottavaa ja päivittäkää nyt helv***sä noita matrojanne ennen kuin tulette itsenne oikein nimimerkin kansa palstalle munaamaan. Provoilijoilla on aina tuo sama kaava, nippu väittämiä jotka esitetään totuutena, päällekarkauksen kohde saa sitten todistaa "syyttömyytensä" miten parhaiten näkee..


      • peräkylän pappa

        Voi jeebus mitä kakkaa. Millä noin nuori ihminen voi olla noin tyhmä. Ohhoh jos maailmankatsomus on noin stereotypinen, maalaisnegatiivinen ja ikärasistinen. En minäkään pappana viljele mitään noin tyhmää nuorista, vaikka osa teistä on selkeästi vähän kehittymättömiä henkisesta ja ennetaan se teille anteeksi.


      • faojkl

        Fiksusti kirjoitettu, ja samaa mieltä olen kanssasi.


      • Mantroja?
        Bulshitia tunttuu, kirjoitti:

        palstalle tulvivan nyt ylenmäärin, tarviiko päätään aukoa ellei ole mitään asiallista sanottavaa ja päivittäkää nyt helv***sä noita matrojanne ennen kuin tulette itsenne oikein nimimerkin kansa palstalle munaamaan. Provoilijoilla on aina tuo sama kaava, nippu väittämiä jotka esitetään totuutena, päällekarkauksen kohde saa sitten todistaa "syyttömyytensä" miten parhaiten näkee..

        Kyllähän säälittävimpiä tapauksia ovat sellaiset maatilan pojat jotka eivät missään muualla ole käyneet. Koulusta heti lähimpään maamieskouluun että saa kotoa käydä, äiti passaa ruoat ja vaatteet ja jos hyvin käy niin äidin passauksesta suoraan vaimon passaukseen. Jos taas huonosti käy niin...

        Maatilojen jatkajille pitäisi olla pakollista että eläisivät jonkun aikaa omillaan asuan muuallakin kuin kotona ja tullen omillaan toimeen. Näkisivät vähän muutakin elämää. Jos sen jälkeen vielä haluaa kotio jäädä niin ymmärtäisivät vähän paremmin muitakin.

        Ja koulutustakin olisi hyvä hankkia, ainakin täällä päin pakkasi 50-90 -luvut olemaan niin että jos lapsilla hiukankaan lukupäätä oli niin koulutettiin ja kaupunkiin parempiin hommiin, tilalle jäi sitten se jota lukuhommat ei kiinnostaneet. En tiedä mahtaako tilanne olla miksikään muuttunut EU-aikana?


      • Ketulle vippiä
        peräkylän pappa kirjoitti:

        Voi jeebus mitä kakkaa. Millä noin nuori ihminen voi olla noin tyhmä. Ohhoh jos maailmankatsomus on noin stereotypinen, maalaisnegatiivinen ja ikärasistinen. En minäkään pappana viljele mitään noin tyhmää nuorista, vaikka osa teistä on selkeästi vähän kehittymättömiä henkisesta ja ennetaan se teille anteeksi.

        Annoin patukalle peukun!


      • Matrat jatkuu,
        Mantroja? kirjoitti:

        Kyllähän säälittävimpiä tapauksia ovat sellaiset maatilan pojat jotka eivät missään muualla ole käyneet. Koulusta heti lähimpään maamieskouluun että saa kotoa käydä, äiti passaa ruoat ja vaatteet ja jos hyvin käy niin äidin passauksesta suoraan vaimon passaukseen. Jos taas huonosti käy niin...

        Maatilojen jatkajille pitäisi olla pakollista että eläisivät jonkun aikaa omillaan asuan muuallakin kuin kotona ja tullen omillaan toimeen. Näkisivät vähän muutakin elämää. Jos sen jälkeen vielä haluaa kotio jäädä niin ymmärtäisivät vähän paremmin muitakin.

        Ja koulutustakin olisi hyvä hankkia, ainakin täällä päin pakkasi 50-90 -luvut olemaan niin että jos lapsilla hiukankaan lukupäätä oli niin koulutettiin ja kaupunkiin parempiin hommiin, tilalle jäi sitten se jota lukuhommat ei kiinnostaneet. En tiedä mahtaako tilanne olla miksikään muuttunut EU-aikana?

        mistä oletat ettei maaseudun pojat ole käyneet missään ja jatkuu jatkuu jatkuu,,,,,,,,,,,,


      • Sanoisi,
        Ketulle vippiä kirjoitti:

        Annoin patukalle peukun!

        suolapaukun takapuoleen.


    • että näin

      Ihan tuo riippuu mitä hakee. Minun mielestä maaseudun miehet on pinnallisia (siis vastakohtana syvälliselle), "kunhan-kaikilla-on-kivaa"-ihmisiä, jotka eivät osoita todellisia tunteitaan, vaan uskovat, että kaikki pitää aina olla hyvin. Nainen otetaan siitä syystä, että "miehellä kuulemma kuuluu olla nainen", ja että olis joku joka on kotona kun tulee töistä, ja joka mielellään tekee ruokaa, siivoaa ja pesee pyykit ja lämmittää sänkyä. Nainen on siis elämässä asuste, ei oikea ihminen, joka (ainakin minun mielestäni) tulis valita elämään sen takia, että kokee henkistä yhteyttä ja samankaltaisuutta.

      • Mitä virkaa,

        naisella sitten on jollei tämä hoida hommiaan ei nyt sentään lukkojen takana pidetä ja huivi päässä..


      • että näin
        Mitä virkaa, kirjoitti:

        naisella sitten on jollei tämä hoida hommiaan ei nyt sentään lukkojen takana pidetä ja huivi päässä..

        Kiitos demonstroinnista, juuri tuota tarkoitin :)


      • peräkylän pappa

        Tä? Millainen vaimon pitäisi sitten olla jos hän ei käy töissä? Ruokaa hän ei viitsisi tehdä, ei siivota, ei pyykätä ja ei oikeastaan mitään. Eri sängyssäkin vielä pitäisi nukkua. Ei kiitos en halua jakaa elämääni naispuolisen laiskan ystävän kanssa jotan pitäisi vielä elättääkin ja kaikki tuoda käteen. Minun maailmassani hommat tehdään jotaikuin 50/50. Nainenkin voi mennä töihin ja sitten kotityöt voidaan tehdä puoliksi. Voin vaikka jäädä kotiin hoitaan kotihommat jos nainen käy töissä. Jos käsitys maaseudun miehistä on yleistäen tuo, niin en tiedä miten kannattaisi vähän sivistää itseään.


      • että näin
        peräkylän pappa kirjoitti:

        Tä? Millainen vaimon pitäisi sitten olla jos hän ei käy töissä? Ruokaa hän ei viitsisi tehdä, ei siivota, ei pyykätä ja ei oikeastaan mitään. Eri sängyssäkin vielä pitäisi nukkua. Ei kiitos en halua jakaa elämääni naispuolisen laiskan ystävän kanssa jotan pitäisi vielä elättääkin ja kaikki tuoda käteen. Minun maailmassani hommat tehdään jotaikuin 50/50. Nainenkin voi mennä töihin ja sitten kotityöt voidaan tehdä puoliksi. Voin vaikka jäädä kotiin hoitaan kotihommat jos nainen käy töissä. Jos käsitys maaseudun miehistä on yleistäen tuo, niin en tiedä miten kannattaisi vähän sivistää itseään.

        Kokeilepa lukea uudestaan, jos se vaikka toisella kerralla menisi sinne ymmärrykseen asti :)


      • Höh, naiset
        että näin kirjoitti:

        Kiitos demonstroinnista, juuri tuota tarkoitin :)

        on kuin koiria, voi niille makupaloja antaa mutta pöydästä ei niitä saa päästää syömään.


      • Juutalaisilla
        että näin kirjoitti:

        Kokeilepa lukea uudestaan, jos se vaikka toisella kerralla menisi sinne ymmärrykseen asti :)

        miehillä on kiitosrukous siitä etteivät ole syntyneet naisiksi, alan ymmärtää miksi.


      • että näin
        Juutalaisilla kirjoitti:

        miehillä on kiitosrukous siitä etteivät ole syntyneet naisiksi, alan ymmärtää miksi.

        No valaisetko minullekin, miten tässä nyt yhtäkkiä ymmärryksesi laajeni?


      • Annetaan naisille
        että näin kirjoitti:

        No valaisetko minullekin, miten tässä nyt yhtäkkiä ymmärryksesi laajeni?

        anteeksi että heillä on vähän pasmat elämästä sekaisin, miestä kun ei enää tarvita kantamaan riistaa luolaan ja torjumaan vihollista ja kohta ei varmaan mihinkään muuhunkaan..

        "että olis joku joka on kotona kun tulee töistä, ja joka mielellään tekee ruokaa, siivoaa ja pesee pyykit ja lämmittää sänkyä. Nainen on siis elämässä asuste, ei oikea ihminen,"


      • että näin
        Annetaan naisille kirjoitti:

        anteeksi että heillä on vähän pasmat elämästä sekaisin, miestä kun ei enää tarvita kantamaan riistaa luolaan ja torjumaan vihollista ja kohta ei varmaan mihinkään muuhunkaan..

        "että olis joku joka on kotona kun tulee töistä, ja joka mielellään tekee ruokaa, siivoaa ja pesee pyykit ja lämmittää sänkyä. Nainen on siis elämässä asuste, ei oikea ihminen,"

        Se on mahdollistanut JOIDENKIN yksilöiden henkisen kehityksen; puolisoa ei tarvitse ottaa siitä syystä, että sitä tarvittaisiin johonkin, vaan voi ihan itse valita kenen seurassa parhaiten viihtyy. Käsittämätöntä? Useimmille se edelleen on sitä.


      • Pihtaaminen
        että näin kirjoitti:

        Se on mahdollistanut JOIDENKIN yksilöiden henkisen kehityksen; puolisoa ei tarvitse ottaa siitä syystä, että sitä tarvittaisiin johonkin, vaan voi ihan itse valita kenen seurassa parhaiten viihtyy. Käsittämätöntä? Useimmille se edelleen on sitä.

        ei auta, tarjontaa tulee aina tilalle, onneksi maaimassa on maita joissa nainen tietää että miehen hyvinvointi on hänenkin etunsa..


    • niujut

      kyllä joo.joskus työssä ollessani mualla tuli nähtyy näitä peräkammari aikapoikia.täytyypä sanoa että ainoa mitä eivät itse tehneet oli prseen pyyhkiminen.saattaa olla että aika on muuttunut.tai toisaalta opittua mallia.

      • No joo,

        olen kyllä pyyhkinyt ja pessyt perseitä, hoidin vanhukset hautaan JA VAIMONI AUTTOI KAIKESSA MUUSSA JA VANNON HÄNELLE SIITÄ HYVASTÄ RAKKAUTTA HAUTAAN ASTI !


    • niujut

      kun elämä on kovvoo on se sitä loppuun asti.

    • -

      Jaa-a. Enpä tiedä.

      Silloin kun asuin aikoinaan maalla, en ollut naisille paljonkaan arvoinen. Vain yksi heppu kaukana sivistyneestä maailmasta.

      Sitten kun muutin kaupunkiin, alkoi sutinaa olla eri tavalla.

      • Ketulle vippiä

        "Sutinaa"?Satiaisia?


    • polhga

      siinä se on nenätön immeinen.

    • Sikamaista touhua

      Kunnon maajussit haisevat sonnalle eivätkä osaa käyttä deodoranttia. Sen lisäksi ovat sosiaalisesti rajoittuneita eivät osaa olla ihmisten kanssa tekemisissä, on totuttu elämään veronmaksajien rahoilla (isot tukiaiset) pienestä pitäen. Äiti on syöttönyt pullaa ja antanut tissiä isoille pojille. Ovat myös kauhean omistushaluisia eikä niistä välttämättä pääse helpolla eroon.

    • pelkkä pellebook

      Kaupunkilainen ns.sivistynyt neitipoika hakee maalaistoimintaa ladossa lienee nykytermi jossain fasebookeissa ynnä muissa twittereissä ynnä vastaavissa korvakoruhomojen paratiisissa.

    • Tutkimus Nr. 231249

      Meillä maaseudun asukeilla on kaikista pisimmät ja paksuimmat. Kaupunkien kiire ja saasteet tekevevät niissä asuvista miehistä tyhmiä ja pienimunaisia eunukkeja.

      • Pelimiehenä,

        pakko puuttua keskusteluun, maalla on myös tutkitusti pienemmät piirakat !


    • hersy

      Niin sitä on kaupungissa jos minkälaista "sontatunkiota" ja piittaamattomuutta saa kuolla rauhassa yksiöönsä eikä mikään huutele perään, kuukausi tolkulla saa olla rauhassa kuolleena,lopulta muumioituneena löytävät jos löytävät,vaan maaseudulla jos valot alkaa palaa yötä päivää alkaa tulla koputtajia ja sisään pyrkijöitä kyseleen onko kaikki kohdallaan,kaupungissa saat rauhassa maatua sänkyysi kukaan ei kysele.Ja kaupunkilaisten omahyväisyys se se vasta oksettaa jos mikä.Ainakin minä tunnen kaikki naapurini,ja välit on hyvät ja avuliaat,montako naapuria sinä keskikaupungin asukas tunnet ja onko kukaan pyytänyt sinua kylään.

      • Massey Ferguson

        Maatilaa pyörittävänä, kaupunkilaislähtöisen naisen kanssa asuva, yksin tilaa ja koneurakointia pyörittävänä heitän muutaman kommentin tähän keskusteluun. En pidä tätä mitenkään itsekehuna, mutta aikoinaan tilaa pitämään jäi se yleensä yksinkertaisin sekä kehityskelvottomin yksilö. Ajat muuttuu, nyt päinvastoin vaaditaan taloustaitoja, paperitöiden hallintaa ja yleensäkin monialaosaamista ihan eri lailla. Mutta sitäkään en ymmärrä miksi osa ei arvosta kaupungin miehiä. Kyllä työkulttuuri on toista koko elinkeinoelämässä mitä pari-kolmenkymmentä vuotta sitten. Tuottavuus on avainsana, tämä pätee maaseutuun kuin kaupunkiin. Molemmista kulttuureista löytyy takuulla luuserinsa. Maaseudun luuserit löytyy pientaajamista samoin kuin kaupunkien lähiöistä. Olen oman yrittämisen ohella vaihtamassa alaa palkansaajaksi kaupungissa olevaan virkaan, joten näkemystä löytyy siltäkin puolelta. Ainut asia mistä en ole helpolla luopumassa, on asuminen maalla. Itse maanviljelyskin on ok, suurimmat miinukset ovat heikot tuottajahinnat sekä ehdoton riippuvuus liiallisesti byrokratiapöhötetystä tukijärjestelmästä. Maalla myös jonkinasteinen naapuriapu on ehkä vielä enempi voimissaan. Suurin osa ikäisistäni on muuttanut työn tai elinkeinon perässä taajamiin, yleensä kaupunkeihin. Se on muuten myös meissä maaseudun miehissä sitten se suurin vikakin, että elämässä ei ole tosiaankaan muuta kuin se työ....Sen epäkohdan huomaaminen jääkin usein naisen vastuulle. Siinä mitataan sitten onko mies kehityskelpoinen, vai ei?


      • Vedät kovin
        Massey Ferguson kirjoitti:

        Maatilaa pyörittävänä, kaupunkilaislähtöisen naisen kanssa asuva, yksin tilaa ja koneurakointia pyörittävänä heitän muutaman kommentin tähän keskusteluun. En pidä tätä mitenkään itsekehuna, mutta aikoinaan tilaa pitämään jäi se yleensä yksinkertaisin sekä kehityskelvottomin yksilö. Ajat muuttuu, nyt päinvastoin vaaditaan taloustaitoja, paperitöiden hallintaa ja yleensäkin monialaosaamista ihan eri lailla. Mutta sitäkään en ymmärrä miksi osa ei arvosta kaupungin miehiä. Kyllä työkulttuuri on toista koko elinkeinoelämässä mitä pari-kolmenkymmentä vuotta sitten. Tuottavuus on avainsana, tämä pätee maaseutuun kuin kaupunkiin. Molemmista kulttuureista löytyy takuulla luuserinsa. Maaseudun luuserit löytyy pientaajamista samoin kuin kaupunkien lähiöistä. Olen oman yrittämisen ohella vaihtamassa alaa palkansaajaksi kaupungissa olevaan virkaan, joten näkemystä löytyy siltäkin puolelta. Ainut asia mistä en ole helpolla luopumassa, on asuminen maalla. Itse maanviljelyskin on ok, suurimmat miinukset ovat heikot tuottajahinnat sekä ehdoton riippuvuus liiallisesti byrokratiapöhötetystä tukijärjestelmästä. Maalla myös jonkinasteinen naapuriapu on ehkä vielä enempi voimissaan. Suurin osa ikäisistäni on muuttanut työn tai elinkeinon perässä taajamiin, yleensä kaupunkeihin. Se on muuten myös meissä maaseudun miehissä sitten se suurin vikakin, että elämässä ei ole tosiaankaan muuta kuin se työ....Sen epäkohdan huomaaminen jääkin usein naisen vastuulle. Siinä mitataan sitten onko mies kehityskelpoinen, vai ei?

        helposti mutkat suoriksi, mitä perusteluja on tuolle että aikoinaan tilaa jatkamaan jäi yksinkertaisin sekä kehityskelvottomin yksilö, sillä se on vale, tilan sai vanhin poika..


    • -

      Nojaa. Olen asunut vuosia sekä maalla että kaupungissa.

      Ottamatta kantaa siihen, kumpi on parempi paikka elää, maaseutu vai kaupunki, on minulle ainakin tullut täysin selväksi, että kaupungin asukkina mies saa paremmin naista.

      • Pelimiehenä

        pakko sanoa, jos laatu otetaan huomioon, eroa ei ole.


      • Pelimiehenä,

        pakko sanoa ei niistä ainakaan saa tautia !


    • monen moista

      No jaa... eipä kyllä voi yleistää.
      Sen verran monta kylähullua, tenukeppiä ja ponun keittäjää tiedän maaseuduilta, että sitä touhua ei yksikään aivoilla varustettu morsmaikku katsois viittä sekuntia kauempaa.
      Mutta hyvänä puolena voi sanoa että maajussilla se yleensä jää siihen viinaan, kun taas kaupunki lähiöissä on jos jonkin näköistä ihme huume hiipparia.

      • oot tainnu

        peliis kyllästyä kun tommosia kirjuuttelet


    • Pahnaporsas

      Maatilan jatkajaksi jäi se 'pahnanpohjimmainen' joka ei kyennyt katkaseen napanuoraansa äiteestään.. se oli käytäntö jokinaikasitten.

      Nyttemmin on aika muuttunut joiltainosin, kun maatalouden elinkeino on muuttunut yrityksen pyörittämiseen..

      Tai pikmminkin tukihakemusten väsäämiseen ja siinäsamassa leikitään niin yrittäjää,,niin..

      • Ent. kaupunkilainen

        No on ne ajat sitten muuttuneet. Nykyisin maanviljelijän täytyy hallita monta ammattia, jotta ei tarvitse palkata kallista työvoimaa.
        Täytynee vain todeta, että kaupunkilaiset ovat niin vieraantuneet maaseudusta ja luonnosta täysin.


      • Valehtelet,

        entiseen aikaan tilaa jatkoi vanhin poika ja nykyään pystyvin..


      • BurNauskis
        Valehtelet, kirjoitti:

        entiseen aikaan tilaa jatkoi vanhin poika ja nykyään pystyvin..

        Äidin helmoihin on hyvä mennä takaisin, kun on ensin itse sössännyt koko suhteen, esim. tuolla liialla viinanjuonnilla tai edellä mainitulla väkivaltaisuudella. Äiti ymmärtää, ja pitää huolen, että paha paha nainen ei enää pääse kultapoikaa pilaamaan. On nämä niin nähty!


      • Viina on
        BurNauskis kirjoitti:

        Äidin helmoihin on hyvä mennä takaisin, kun on ensin itse sössännyt koko suhteen, esim. tuolla liialla viinanjuonnilla tai edellä mainitulla väkivaltaisuudella. Äiti ymmärtää, ja pitää huolen, että paha paha nainen ei enää pääse kultapoikaa pilaamaan. On nämä niin nähty!

        terveellista, huumeet ei !


      • Hyvä -
        BurNauskis kirjoitti:

        Äidin helmoihin on hyvä mennä takaisin, kun on ensin itse sössännyt koko suhteen, esim. tuolla liialla viinanjuonnilla tai edellä mainitulla väkivaltaisuudella. Äiti ymmärtää, ja pitää huolen, että paha paha nainen ei enää pääse kultapoikaa pilaamaan. On nämä niin nähty!

        Hyvä suhde vaatii molemminpuolista sujuvuutta. On hyvä, että osaa pitää hyvät välit naapureiden ja sukulaisten kanssa. Itsestäsi kaikki on kiinni, miten toimit.


      • Veliseni,
        Hyvä - kirjoitti:

        Hyvä suhde vaatii molemminpuolista sujuvuutta. On hyvä, että osaa pitää hyvät välit naapureiden ja sukulaisten kanssa. Itsestäsi kaikki on kiinni, miten toimit.

        ne hormonit, etenkin naisilla !


    • Nainen -75

      Emme tod. arvosta nysväkejuntteja. mammelinpoikia.

      • Pelimiehenä,

        pakko sanoa, kyllä lähtee, ne on kiittänyt joka ei ole pyörtynyt !


    • reku.

      Kyllähän ne mielikuvat maaseudusta ja sen poikamiehistä
      on jo jääneet vuosikymmenten taakse. Etsimällä saa etsiä
      nuortamiestä tai edes vähän vanhempaa joka elää pelkällä
      maataloudella. Ammattien kirjo on laajaa,alkaen lähihoitajasta,
      poliisista ja jne. Itse arvostan maaseudulla elämisen tilaa,
      omaa rauhaa, tekemisen vapautta, asumisen edullisuutta,
      ja nyt viimein toimivia tietoliikenneyhteyksiä .

    • Erinomainen,

      aloitus ja hyvä keskustelu..

    • Pakko,

      nosto !

    • Yksinäisyys,

      ei ole kuitenkaan maaseudun ongelma vaan kaupungien joissa valtaosa on yksinäisiä talouksia ja vailla puolisoa..

    • Muistellaanpa,

      vähän menneitä..

      • navettapiika

        No, mitä tässä on muistelemista? Niin meni helluntait ja niin meni juhannuskin ilman sitä kaupunkilaisurosta, navetan väliä keikkuessa. Ei parane täällä kätistessä miehen puute.
        Kohta ei tieten auta kuin luopua haaveesta saada kunnon kaupunkilainen satimeen ja tyytyä maalaiseen..ja totuuden nimessä, eipä niitäkään tuossa kylätiellä ruuhkaksi asti ole.


    • Jostain syystä

      katselin maajussillemorsian ohjelmaa taas pitkästä aikaa, ihan mielenkiintoista.

    • Hyvä,

      ketju !

      • Hyvä osoitus

        viljelijän ammatin arvostuksesta..


    • SKN

      Tää on liian pitkä ketju ei jaksa alkaa lukee, taidon lähtee kymmppitonnin oopppelilla kattoon miten syysvehnän oraat tännään jaksaa. Niin ja mökki lämpee klapeil.

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe