Heippa! Olisi kysymys koirani ruokamääristä. Koirani on vuoden ikäinen perus kotikoira, joka saa normaalisti liikuntaa. Painaa 25kg. Annan hänelle kaksi kertaa päivässä Pedigreen Adult kuivanappuloita. Ohjeen mukaan päiväannos on reilu 300g. Ajattelin ruveta antamaan koiralleni myös jauhelihaa mukaan, tätä Kennelrehun Musch jauhelihaa. Paljonko olisi sopiva määrä antaa jauhelihaa ja nappuloita sekaisin? Ajattelin, että aamuruoka on ihan vain nappuloita eli n. 160g ja iltaruoan kanssa sitten jauhelihaa. Paljonko iltaruoan nappuloiden ja jauhelihan osuus siis olisi suunnilleen? Onko kellään kokemusta:)
Koiran ruokinta - jauhelihaa ja nappuloita ??
4
603
Vastaukset
- Yst.terv.
Sehän voi olla ihan mitä tahansa haluat. Meillä määräävänä tekijänä on tuoreen jauhelihan säilyvyys, elikkä parin päivän aikana pitäisi syöttää avattu paketti, tai alkaa haiskahtaa. Mutta voithan sen pienempinä annoksina pakastaa, jos viitsit. Ja pidän luontevampana sotkea hiukan jauhelihaa jokaiseen ruokaan, koiralle maistuu paremmin. Vähennät samalla hiukan nappulan määrää, ettei tule liikaa energiaa. Näppituntumalla mennään, tarkkailen koiran lihavuuskuntoa ja muutan annosta jos rupeaa lihomaan/laihtumaan.
- 13
Huhhuh, ihan aluksi laita pois nuo Pedigreen roskaruuat. Ne ovat täynnä viljaa ja lisäaineita, joilla koira ei tee YHTÄÄN mitään. Niissä ei ole edes lihaa, jota koira tarvitsisi. Vaikka aloittaisitkin antamaan puolet lihaa niin vaihda nappula johonkin parempaan.
- Tiikerililja1
Suurin osa kuivamuonista sisältää keinotekoisia lisäaineita (BHA/BHT, etoksikiini), ihan kalliit merkkinappulatkin. Jotkut valmistajat väittävät ettei heidän ruokiin ole näitä lisätty, mutta mistäs tiedät kun esim. rasva on saatettu säilöä vaikka etoksikiinilla ennenkuin se tulee nappulatehtaalle. Mielestäni näiden aineiden hyödyt ovat paljon mahdollisia haittoja suuremmat ja valmistajat tuskin lisäävät niitä ruokiin enemmän kuin on tarpeellista sillä ne eivät ole ilmaisia.
Kuivamuonat pohjautuvat aina viljoihin, perunaan, tms. koska ilman hiilihydraattia nappulan valmistaminen on tuotantoteknisesti lähes mahdotonta.
Toisekseen Pedigree ei enää sisällä väriaineita. Nykyinen Pedigree on ihan samaa perusnappulaa kuin monet eläinkaupan kalliit tuotteet. Itse en syötä Pedigreetä vaan käytän rahani mieluummin hinta-laatusuhteeltaan hyvään ruokaan, jossa on enemmän rasvaa. Jahti&Vahti ja Hau-Hau ovat hyviä esimerkkejä.
- ei ne väriaineet
Pedigree on vain kasviperäistä mössöä,katso hinta-laatusuhdetta,älä hintaa tai mainoksia.
Hyviä ja edullisia merkkejä on mm.NeroGold,Brit,Planet Pet,Valio,Jeppe,Welldog.
Voit antaa nappulaa 100g ja jauhelihaa 200g.Muista totuttaa varovasti jauhelihaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685