jotenkin kypsempiä ja ajattelevimpia ja harkitsevampia ihmisiä. Keskusteluja.
Ottavat osaa, edes.
Kun e s i m 40 on keskenkasvuisia.
Täällä 50 on luovuttaneita ihmisiä. Ei enää oma-aloitteisuutta, ei mitään. Puolivainajiako?
60+ palstalla on
31
176
Vastaukset
- --------
50 ihmisillä on enemmän muutakin askaretta, kuin olla netissä.
Viestien lukumäärän mukaan täällä on hyvin vähän palstaajia. Tottakai ikä tuo tullessaan kypsyyttä ja harkintaa ja myös aikaa keskusteluun, kun ei tarvitse enää olla oravanpyörässä. 60 ssathan alkavat olla eläkeiässä.
Jos puolivainaja on elämänsä puolivälissä (tavoitteena sata) niin mikä ettei.- PepePensaikosta
Onko täällä ollut joskus vilkastakin? Silleen liikennettä reippaasti?
Vai tulevatko ja menevät ihmiset harvakseltaan ajan riittoisuuden mukaan? PepePensaikosta kirjoitti:
Vai tulevatko ja menevät ihmiset harvakseltaan ajan riittoisuuden mukaan?Onhan tällä ollut vilkkaampaakin. Itse menen ja tulen, jos ehdin tai huvittaa. Ei ole itse asiassa ollut naismuistiin hyviä keskusteluja täällä kenenkään kanssa. Tylsyyden puolelle siis tämä palsta. Jossainhan sitä ikävääkin pitää pitää, ja sadetta. Ei huvita lähteä uloskaan.
PepePensaikosta kirjoitti:
Vai tulevatko ja menevät ihmiset harvakseltaan ajan riittoisuuden mukaan?No viestien määrässä mitaten täällä on kyllä ollut aikoinaan satojakin päivässä, vähän kuin nyt tuolla kerrosta 'alempana' (tuon sivupalkin järjestyksen mukaan määriteltynä).
- Luukkuun ja ulos
Puppua, että 60 olisivat eläkeiässä. Minä käyn useimmiten sillä palstalla, koska se on ikäryhmäni ja porskutan työelämässä täysillä. Meillä ei onneksi ole työssä ikärasismia, alle kolmekymppiset nörtit tekevät työtä kanssani siinä kuin muidenkin kanssa eikä me siellä työssä sitä ikää mietitä. Netissä poikkeilen silloin tällöin, koska olen koneen ääressä päivät muutoinkin.
En muuten ikinä ole ollut työelämässä missään oravanpyörässä. Mikä se muuten on? Uraohjusten oma pyörä? Vaiko niiden, jotka säntäilevät sinne tänne eivätkä osaa priorisoida?- PepePensaikosta
Niin ja eiväthän Oravat pyörässä pyöri, Orkku ei ole vielä niin paljon kesytetty.
Paremminkin Hamsterinpyörä vai Marsuko se pyörii ja Hilleri-Hiiret ja kesy-Rotat.
Itsekin olen ihmetellyt moista pyörää. Siinä vaiheessa kun ihminen alkaa puhua oravan tai muusta -pyörästä, on hän jo luonut itselleen ongelmat ja kokee niin työ- koti- kuin vapaa-ajankin ahdistavana.
Siinä vaiheessa pitäisi painaa Stop nappia ja heittää hutut nurkkaan.
Työnhän pitäisi olla nautinta ja harrastus kotielämän ohella. PepePensaikosta kirjoitti:
Niin ja eiväthän Oravat pyörässä pyöri, Orkku ei ole vielä niin paljon kesytetty.
Paremminkin Hamsterinpyörä vai Marsuko se pyörii ja Hilleri-Hiiret ja kesy-Rotat.
Itsekin olen ihmetellyt moista pyörää. Siinä vaiheessa kun ihminen alkaa puhua oravan tai muusta -pyörästä, on hän jo luonut itselleen ongelmat ja kokee niin työ- koti- kuin vapaa-ajankin ahdistavana.
Siinä vaiheessa pitäisi painaa Stop nappia ja heittää hutut nurkkaan.
Työnhän pitäisi olla nautinta ja harrastus kotielämän ohella.Tarkoitetaan esim. kehää työ-kauppa-lapsetharrastuksiin-omiin harrastuksiin-siivous-ruoanlaitto-omat vanhukset ja sama seuraavana päivänä alusta. Ei mitään sen ihmeellisempää. Normaaleja tiettyyn elämänvaiheeseen liittyviä asioita. Kyllä hamsterikin viihtyy aikansa pyörässään niinkuin ihminen arjessaan.
- PepePensaikosta
PupuPuskasta kirjoitti:
Tarkoitetaan esim. kehää työ-kauppa-lapsetharrastuksiin-omiin harrastuksiin-siivous-ruoanlaitto-omat vanhukset ja sama seuraavana päivänä alusta. Ei mitään sen ihmeellisempää. Normaaleja tiettyyn elämänvaiheeseen liittyviä asioita. Kyllä hamsterikin viihtyy aikansa pyörässään niinkuin ihminen arjessaan.
Aivan totta. Naisia on kuormitettu liiaksi. Kautta aikojen.
- Luukkuun ja ulos
PepePensaikosta kirjoitti:
Aivan totta. Naisia on kuormitettu liiaksi. Kautta aikojen.
Tätä juuri tarkoitin, kun sanoin, että oravanpyörä on niitten vehje, jotka eivät osaa priorisoida.
Ei pidä ottaa arkea niin tiukkapipoisesti. mitään ei tapahdu, vaikka jättäisi tekemättä ison osan siitä, mitä pitää tehdä mukamas toisista huolehtimiseksi. Toki pikkulapsia hoidetaan, mutta se ei enää ole meidänikäisten asia.
Jokainen huolehtii itse itsestään, siinä se. Toisten elämään mennään mukaan vain kohtullisessa määrin. - p.p.
Luukkuun ja ulos kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitin, kun sanoin, että oravanpyörä on niitten vehje, jotka eivät osaa priorisoida.
Ei pidä ottaa arkea niin tiukkapipoisesti. mitään ei tapahdu, vaikka jättäisi tekemättä ison osan siitä, mitä pitää tehdä mukamas toisista huolehtimiseksi. Toki pikkulapsia hoidetaan, mutta se ei enää ole meidänikäisten asia.
Jokainen huolehtii itse itsestään, siinä se. Toisten elämään mennään mukaan vain kohtullisessa määrin.Kyllä joillain meidänikäisillä on vielä alaikäisiä lapsia ja yli-ikäisiä vanhempia. Tietty voi priorisoida vanhemmat vanhaonkotiin ja lapset huostaanotetuiksi. Mieluummin oravanpyörä, kiitos, sillä vierivä kivi ei sammaloidu. Terv. PupuP ei kirj.
- Luukkuun ja ulos
p.p. kirjoitti:
Kyllä joillain meidänikäisillä on vielä alaikäisiä lapsia ja yli-ikäisiä vanhempia. Tietty voi priorisoida vanhemmat vanhaonkotiin ja lapset huostaanotetuiksi. Mieluummin oravanpyörä, kiitos, sillä vierivä kivi ei sammaloidu. Terv. PupuP ei kirj.
Voi olla alaikäisiä lapsia, mutta eivät ne ole pääsääntöisesti enää siinä iässä, että niitä tarvitsisi paapoa.
Kotityöt voi suurelta osin jättää väliin ja aikuiset ihmiset osaa ottaa ruokaa kaapista.
Itse en ole edes lasten ollessa pieniä ollut kuin lyhyen aikaa siinä rumbassa, että on tarvinnut antaa sen ohjata elämää, milloin lapset haetaan hoidosta ja niille laitetaan ruokaa. Ja mies on ollut ihan täysi-ikäinen ja täysijärkinen koko ajan, häntä ei ole tarvinnut hoitaa.
Mielekäs työ on hyvä juttu, mutta ei senkään pidä antaa ohjata liikaa elämää. Luukkuun ja ulos kirjoitti:
Voi olla alaikäisiä lapsia, mutta eivät ne ole pääsääntöisesti enää siinä iässä, että niitä tarvitsisi paapoa.
Kotityöt voi suurelta osin jättää väliin ja aikuiset ihmiset osaa ottaa ruokaa kaapista.
Itse en ole edes lasten ollessa pieniä ollut kuin lyhyen aikaa siinä rumbassa, että on tarvinnut antaa sen ohjata elämää, milloin lapset haetaan hoidosta ja niille laitetaan ruokaa. Ja mies on ollut ihan täysi-ikäinen ja täysijärkinen koko ajan, häntä ei ole tarvinnut hoitaa.
Mielekäs työ on hyvä juttu, mutta ei senkään pidä antaa ohjata liikaa elämää.Nyt täytyy sanoa, etten omasta näkökulmastani ymmärrä miten toisten elämä halutaan nähdä noin negatiivisesti.
Itse en ole himoruoanlaittaja, en liioin siivooja. Ilman priorisointia mopo olisi karannut jo ajat sitten käsistä. Eiköhän jokainen meistä ole ollut rakentamassa oman näköistään elämää ja naapurin onnen elementit eivät ole samoja kuin itsellä.- Luukkuun ja ulos
PupuPuskasta kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa, etten omasta näkökulmastani ymmärrä miten toisten elämä halutaan nähdä noin negatiivisesti.
Itse en ole himoruoanlaittaja, en liioin siivooja. Ilman priorisointia mopo olisi karannut jo ajat sitten käsistä. Eiköhän jokainen meistä ole ollut rakentamassa oman näköistään elämää ja naapurin onnen elementit eivät ole samoja kuin itsellä.Ei tässä ollut kyse ensisijaisesti siitä, että olisin arvostellut toisten elämää, vaan sitä, että asioita ei laiteta tärkeysjärjestykseen ja kuitenkin valitetaan, että eletään jossain oravanpyörässä.
Kun ne ratkaisun avaimet ovat tässä tapauksessa itsellä. Luukkuun ja ulos kirjoitti:
Ei tässä ollut kyse ensisijaisesti siitä, että olisin arvostellut toisten elämää, vaan sitä, että asioita ei laiteta tärkeysjärjestykseen ja kuitenkin valitetaan, että eletään jossain oravanpyörässä.
Kun ne ratkaisun avaimet ovat tässä tapauksessa itsellä.Ymmärrän ja olen samaa mieltä, että usein kuulee turhaa valitusta.
Valittajilla asiat ovat usein hyvin, haluavat kai muiden huomiota tai jotain. Voihan sitä kiertää omaa pyöräänsä valittamattakin, tyytyväisenä että on pyörä mitä kiertää. Siis että on se työ, lapset jotka harrastavat, omia harrastuksia - ei kukaan niitä kiusakseen ota, valinta on vapaa- On kauppa ja rahaa ostaa sieltä ruokaa, piha, mitä siivota, puoliso, jonka kanssa rakastaa ja riidellä.
- antiprovosoituva
me ollaan vaan hitaasti provosoituvia, useista yrityksistä huolimatta
olemme lukeneet nyyssioppaan :DD Et usko tekstiisi kun odotat vastaukisa :)
Onko tuo sinun tekstisi nyt 60 tekstiä?En käy 60 palstalla joten ei ole vertailukohtaa. Jos siellä keskustelu on mielestäsi toimivampaa niin hyvä niin. Minulle, puolivainaalle, riittää kyllä tämä areena ;) Oma-aloitteisuuttakin riittää joten hieman kyseenalaistan kommenttisi. Ei muuta!
- Hei kun keikuskelen
No joo, mun osalta ainakin voi sanoa, että kallistun tuohon luovuttamisen suuntaan.
Varttia vaille yheksän kotiuduin töistä ja siinä sitä meni jokunen tovi lasittunein silmin seinää tuijottaen:) Jotenkin rättimäinen olotila kotiuduttua. Onneks rättiys häipyi jokseenkin nopeaan, kun sain hetken huilahtaa.
Olen suorastaan pakotettu luopumaan tästä palstasta, koska olen jo kertonut koko varastoni olevat lauseet esim. siitä mimmonen ilma on. Miten tuuli puskoo ja panee ihmisen kävelemään etukenos, miten se kieppuu hiuksis, miten puunoksat heiluu ja mimmosesti ne syyslehdet kieppuu. Jne jne jne jne...
Auringonsäteistäkin oon monta stooria vetässyt. Sateet ja lumet ja rännät. Kuka niitä samoja juttuja jaksaa lukea.
Oon yrittänyt kertoilla eri lauseilla, ettettettettettete ja te kyllästyisi niihin samoihin jaarituksiin. Noh, oon tainnut päästä tien loppuun, sillä millä tavalla enää erillälailla kertoisin säistä, en keksi en keksi, en keksi.
Oma-aloitteisuutta minulla ei ole koskaan ollut, mitä Aloitusten tekemiseen tulee. En oikein ole siihen asiaan erikoistunut. Ja vie mielestäni liikaa aikaakin, kun toki pitäisi vastata vastaajille. Minulla kun ei ole automaattista vastaajaa:)
En ole kuitenkaan puolivainaja. Hyi, kuulostaa ihan kamalalta.
Kävin nyt katsomas 60 palstan otsikoita, eikä ne minua yhtään inspiroi. Sitten sellaiset aloitukset ärsyttää, että kysellään jos jotakin. Suorastaan udellaan. Etten sano. Sanoin jo sanoin.
Ja kaiken kukkuraksi olen pakotettu myöntämään, että en edes pahemmin Tahdo keskustella palstalla. Keskustelen mieluummin naamatusten ystävien kera.
Ihmisen kypsyydestä, harkitsevuudesta ja siitä millä tavalla Ajattelevat, ei voi tietää mitään, elleivät itse niistä kerro. Eikä jokaista ajatusta tarvitse palstalle kirjoittaa, jos ei haluuuuuu.
60 palstalla on toki enemmän ihmisiä, koska suurin osa ei ole enää työelämässä ja ehtivät palstailemaan.
Jahas, josko nyt lopettaisin tämän naputtelun:) Huraaaaa, minulla alkoi syysloma. Kaadoin pitkästä aikaa lasiin viiniä. Itse tekemääni kotiviiniä. Kohta kait alan laulamaan :) Nickitön negatiivinen avaus.. mikäs siinä. Mutta kerro nyt edes tarkemmin, millanen se puolivainaja on?
Kun menee kylmät väreet.. joko se on sitte loppu niin lähellä? ;)
En vertaile ketään enkä mitään, jotenkin vaan tulee mieleen määrä/laatu -suhde.
Hyvinkin pitkän ketjun saa jopa pari ihmistä aikaiseksi.. eikä kait aina voi olla varma, vaikka ois yksi vaan.. joka vastailee itelleen.
En asiantuntija, tapa mulle vilkaista tänne, ei kuuskymppisiin.- aamunvirkku :))
Tulinkin käväseen täällä kun tuo kuuskymppisten palsta alkaa todella tökkimään,ei jaksa edes lukea sitä samaa jaaritusta palstailijoitten kesken.
Josko täällä olis virkeempiä ja avarampia ihmisiä.Täytyypä jäädä tulevaisuudessa kuulolle,muutoinkin vierailen harvoin ja vielä vähemmän nikittömänä vastailen,siitäkin kun saa pyyhkeitä.
Mikähän olisi ihmisille hyvä,syksy saapuu jokaiselle sateineen,ei taida vaikuttaa missä päin Suomea edes asuu.On vaan pakko hyväksyä ja kestää,no-itseäni ei haittaa minkäänlainen ilma,menen kun täytyy,olen vaan jos ei täydy,näin eläkkeellä tuntuu riittävän puuhaa jokaiselle minuutille.
Vierivä kivi ei sammaloidu,vaikka sammaloituneet kivet luonnossa vasta nättejä onkin! Kun oikein mietin niin nelikymppisenä tunsin itseni vanhaksi.
Oikeastaan jo kolmikymppisenä ajattelin että paras elämä on takana päin.
Nyt yli viiskymppisenä tunnen eläväni parasta aikaa.
Jos ei noi krempat aina välillä pysäyttäis ja hiljentäisi niin vauhti olis tosi kova nyt juurikin.
Mitäs tässä nyt kukaan luovuttaa.
Ja hljentynyt näkyy tuo olevan kuuskympistenkin palsta. aika vähän on viestejä.
Täällä oli viittäkinsataa vrk:ssa joskus kun sai vielä kunnolla revitellä noita naurulihaksia.- Hei kun keikuskelen
tulisillallellelle heit heitän täältä toiselta rannalta. Nyt heitän: viuh..... hei...
Toivottavasti tuli perille.
Älä muuta visertele, voi sitä aikaa, jokunen hetki sitten, kun palstalla naurut lentelivät pitkin poikin. Ja ne vietävän ihanat rönsyt, jotka rönsyilivät humoristisina ja uutta naurua pukaten. Olihan se kivaa tulla kirjottelemaan hyväntuulisten ihmisten kera.
- av
Olet aivan oikeassa, mikä olisi aihe?
Olemme kaikki samanlaisia yleensä omassa ajassa, tietenkin minä olen poikkeus. - näsäviisas
sinä ajattelet kaikkien aivoilla.
- Se on moro taas!
On niin paljon kaikenlaista puuhaa, ettei ehdi täällä jorisemaan. Hanki sinäkin itsellesi harrastus, niin ei tarvitse peräänkuuluttaa muiden aloitteellisuutta.
- av
Apina aloituksissa näkyy missä on järki.
- av
Ajassa näkyy järki, katsokaa "apinoita" ja aloituksia, onko tämä Suomi?
No jo ja jaa en tiedä tyhjiä poissa.
Aloitukset vastaukset määriltään eivät poikkea kovin kovasti.
Kuusi kypäisillä osalla on enemmän aikaa päivällä lukea kirjoittaa, ehkä?- Siina se
Valitsee sellaisen palstan missä viihtyy, eikä vaadi muita muuttumaan.
- vainaja
mene sitten sinne 60, kun siellä on niin hyvä olla.Bye bye *vilkuttaa*
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3211263Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357467V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!813848Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1063799- 423298
Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.6113227Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳453106- 913088
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul322033Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul251785