hereillä ja kuitenkin unessa?!??

outi

Hei!
Minulle on sattunut erittäin outo juttu muutaman kerran herätessäni. Tämä on sattunut vain nukkuessani päiväunta, ei koskaan yöunien jälkeen. Eli herään unestani, tunnen olevani hereillä: kuulen mitä ympärilläni puhutaan, mitä siellä tapahtuu jne. Mutta en saa niinsanotusti itseäni hereille. Eli siis silmäni eivät aukea enkä pysty liikuttamaan käsiä,jalkoja tms. Olen myös yrittänyt puhua näissä tilanteissa, muttei onnistu. Tämä on erittäin kiusallista ja pelottavaakin. Tuntuu siltä, kun en jaksaisi herätä. Sitten vain pitää tosissaan yrittää herätä kunnolla ja sitten olen oikeasti hereillä.

Onko samanlaisia kokemuksia?

7

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irina

Ihan normaali ilmiö. Aivojen kaikki osat eivät aina välttämättä ole unessa yhtä aikaa: osa voi olla jo valveilla, kun osa vielä nukkuu. En olisi huolissani. Olet kuitenkin hetken päästä herännyt täysin.

• gebardi

...minullekin on käynyt joskus noin:) Tai itseasiassa minulle käy usein noin! :)
      Ei se ole mitään vaarallista, se on aivan tavallista (monilla ihmisillä on noin) ja heräät kyllä aivan pian kokonaan :)
      Ei kannata huolestua!

• lara

Valveuneksi muistaakseni tuota kutsutaan.. Itsellänikin usein käynyt niin. Tosin hieman eri tavalla...

• marja

mulla ollu samoja oireita ns.unihalvauksia heräämisvaiheessa.siihen on liittyny myös kuuloharhoja.mulla on todettu lievä narkolepsia,jonka yksi oire on unihalvaukset heräämis-ja nukahtamisvaiheessa.

• Päästäänkö pipi

Minulla on kans tämä ikävä vaiva, nukun mutta silti olen kokoajan tietoinen mitä ympärilläni tapahtuu. Outo juttu muta voi johta vakavista pää vammoista joita olen kokenut liikenne onnettomuuksissa. Päätä särkee jatkuvasti ja päivisin olen väsynyt, olenkin menossa pään tutkimuksiin, toivon että saan jotain helpotusta sieltä. Kun pitäis viellä jaksaa työelämässä olla 10 vuotta,

• donzanbe13

minulle käy JOKA aamu eikä porukat usko että en nukkunut :/ ärsyttävää kun vaikka raotan silmiäni ja kello on 11 ja sitten kuuntelen mitä ympärilläni tapahtuu mutta en saa itseäni ylös, ja yhtäkkiä kello onkin jo 15...

• KeijoEläin

MinulleTuleeUniHalvauksiaJatkuvastiKokoajan,TuntuuKuinPäätäniKiristäisiJokaPaikastaYhtäaikaa.OlenTotaalisessaJäässäKunJokuPuhuu.JaKunVastaanSilleNiinSeOnVilliihminenHuutaa"SeEiPidäSinusta!!"TaiSittenHeitänJotain"vanhojaSanontoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe