Hedelmöityshoidot ja painonnousu

Tsiia

Millaisia kokemuksia teillä kanssasisarilla on ollut hedelmöityshoitojen aikana tulleista kiloista? Vai onko tullut ylimääräistä ollenkaan?
Itselläni alkoi hoidot toukokuussa ja takana IVF tuoresiirto ja yksi pakkasesta siirretty alkio. Tähän mennessä painoa on tullut jo 5 kg. Kauhistuttaa ajatus, jos tolla vauhdilla nousee paino, niin mitä se on sitten vaikka puolen vuoden jälkeen ja siitä eteen päin :O
Tietty, sillä ei ole juuri silloin merkitystä, jos toivottuun tulokseen päästään. Mutta sen sanon, että jos ei mitään raskautta kuulu tähän elämään ja sain kaupan päälle reilu 10kg, niin on se vaan NIIN VÄÄRIN.

14

3157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhhhhee

      miksi sulla paino sitten nousee?

      • Tsiia

        Kun en tiedä. Veikkaan, että noilla kaikilla lääkkeillä on osuutta asiaan....keräävät nestettä ym.
        Olen aina ollut hoikka ja paino ei ole koskaan noussut erityisesti muuta kuin nyt näiden hoitojen aikana. Ja siksi haluan kysellä, että miten muilla on mennyt?
        Olen kyllä lukenut jostain, että sivuvaikutuksena ois painon nousua. Mutta...mene sit ja tiedä :-/


    • ivf takana

      Ennen siirtoa minulle tuli kyllä painoa joku 2-3kg johtuen varmaankin nesteen kertymisestä. Siirrosta 13vrk ja paino on palautunut takasin normaaliin. Huomenna pääsee testaamaan onko tulos toivottu.

    • 18+9

      Itse olen huomannut, että se siirron yhteydessä käytetty keltarauhashormoni lisää sokerinhimoa. Ja muutenkin ruoka maistuu paremmin. Oisko jotain tällaista sinullakin ?

    • Tsiia

      Toivotaan, että pikkunen olisi tarrannut kovasti kiinni sinne minne pitää :)) Onnea huomiselle :)

      Mä just eilen lopetin viimeisetkin lääkkeet viime perjantain nega PASin jälkeen. Toivon jos se paino palaisi entiselleen nyt kun ei tarvitse syödä hormoneja eikä kortisonia ym. ennen seuraavaa hoitoyritystä.
      Taidanpa alkaa kiinnittää huomiotani nyt enemmän tuohon keltarauhashormooniin ja sen tuomiin himoihin. Kiitos hei vinkistä :)

      • ivf takana

        Eipä se pieni/pienet olleet tarrautuneet kiinni, vaan testi näytti negaa. :( Itkuhan se aamulla tuli ja nyt sit odotellaan millon menkat alkaa. Eipä se auta kun yrittää ja toivoa että vielä jonakin kauniina päivänä tulos on toinen.

        Minullakin kieltämättä tuo makean himo kasvoi tuossa keltarauhasen käytön myötä, toki voi olla tulevien menkkojenkin aiheuttamaa...


    • Tsiia

      No voihan kurjuus :( Jaksuja sulle!! Tiedän todellakin miltä susta nyt tuntuu...mulla meni viimeviikonloppu itkua tihrustaessa, mutta nyt jo parempi fiilis. Katse ja mieli kohti seuraavaa yritystä. Onneksi käyn yksityisellä klinikalla, niin ei tarvitse jonotella ollenkaan. Odottelee vaan koska seuraavaan kierrokseen ajankohta on sopiva.
      Toivottavasti sulla on pakkasessa pikkusia odottamassa, vai joudutko aloittaa alusta?

    • ivf takana

      Alusta joudutaan aloittamaan valitettavasti ja ollaan julkisella, niin saapi taas odotella. Onnea teille yritykseen. :)

    • Lokaq

      Mulla kanssa sama juttu, että paino noussut ivf-hoidon aikana n. 3 kg, vaikka syömisissä yms. ei ole ollut suurempia muutoksia.

    • jaksamisiin

      Keltarauhashormoonia sain, mutta siitä on kauan aikaa jo. Paino nousi kuusi kiloa ja jäi. Lopetin hoidot, sillä tahdoimme miettimisaikaa mahdollista adoptiota varten.
      Stressi jäi pois ja silloin se ihme tapahtui! Nyt tuo ihme on jo aviossa ja odottelen mamma-aikaa. Paljon oli rukoustakin, ettei kunnia menisi itselleni. Jumalan ihmeenä sitä pidän.

      Painoni nousi vielä raskauden myötä 22kg. Siitä 6kg jäi laitokselle. Sain pudotettua 8kg, mutta iän myötä kilot palasivat kilo ja vuosivauhtia. Olemme hyväksyneet tämän, koska saimmehan muuten hyvän lopputuloksen.

    • Tokakertalainen

      Moi,

      itselläni oli nyt toisen ICSI:n tuoresiirrosta kemiallinen raskaus. Tämä otti tietysti aika koville, ja sain vielä tietää, ettei passiin päästäkään enää tänä vuonna. Äsken, kun kävin vaa'assa tuli vielä uusi järkytys: paino on noussut 3,5 kiloa. Omalla kohdallani selitys voi olla se, että liikun aika paljon normaalisti, mutta pitkän kaavan hoito aiheuttaa viikkojen rauhallisemman jakson (ensi päänsäryt ja pyörrytykset synarelasta, sitten varovaisuus turvonneiden munasarjojen ja lopulta siirretyn alkion takia). En tiedä vaikuttiko tuo kemiallinen jotain. Aion laihduttaa nämä kilot pois, sillä en kaipaa tällä hetkellä mitään, mikä masentaisi vielä lisää epäonnistuneiden hoitojen jälkeen. Tsemppiä meille kaikille näiden raskaiden hoitojen keskellä!

    • Tokakertalainen

      Mites muut? Oletteko saaneet painoa pois? Itse olen nyt päässyt kuntoilemaan normaalisti ja syönyt terveellisesti - ja paino on noussut vielä 0,5 kg lisää! Tuntuu, että elimistö on jotenkin totaalisesti sekaisin hoidon jäljiltä. Nyt on sellainen olo, että en ainakaan pitkään kaavaan suostu enää ikinä. Kaksi kertaa on paino noussut aika rehvakkaasti, ja muutenkin jo masentaa hoidon epäonnistuminen. Tämä on niin epäreilua - saada nyt raskauskiloja ilman raskautta.

    • Kiloja kertyi

      Itselläni lähti kilot imetyksen myötä, kun vihdoin saimme lapsen. Hedelmöityshoidot toi n 7 lisäkiloa ja raskaaksi tuleminen yli kymmenen lisää.

    • InLove_

      Mulla nousi kolmessa hoidossa paino yhteensä 10 kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe