mikä on maailman rumin koirarotu, saa laittaa myös seropin kuvaa.. tiedän että tääl nää fanaattiset koira ihmiset tulee heti sanoo et kaikki koirat on kauniita, tai että sulla ei pitä olla koiria ollenkaa jos kattelet vaa ulkonäköö...
mä katson koirassani myös ulkonäköä..
minusta rumin koira on ehdottomasti Bullterrieri..
uskaltaako muut sanoa mikä oma inhokki?!
tiedän että nimimerkki bullpoju vai mikä olikaa tulee heti mun kimppuu... mut kai jokainen saa sanoo mielipiteensä..
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bullterier_LM.jpg
rumin koira!
33
790
Vastaukset
- Olet oikeassa
Tuo linkkisi otus kun ensi kerran tuli vastaan luulin että se on minipossu ;D Eli kyllä bullit on täälläkin ihan kärkipään vaihtoehtoina. Taitaa sharpei kilpailla sen kanssa aika tasoissa. Ja sitten nuo karvattomat ja harjaisat rodut kanssa. Sekä... no onhan noita kaikenmaailman noita-akkain koiria säälipisteitä keräämässä.
- Bullipoju
Minun bullini myös röhkii välissä kuin sika ja ne samanlaiset hörökorvat ja yhtä "siro" ruuminrakenne aiheuttaa itselläkin hilpeyttä, kyllä meidän bulli ainakin kantaa lempinimeä Possu. Kaverini bullin nimi on itseasiassa ihan oikeasti Possu! :D
Kyllä ne kovin possumaisia ovat välillä mutta sitten taas kun suoristavat ryhtinsä niin voi että ovat uljaannäköisiä kun kaikki lihakset näkyvät ja terävä katse tuijottaa "kaukaisuuteen". Itse pidän lihaksikkaista, ryhdikkäistä koirista joilla on selvät piirteet ja pystykorvat. Ei liikaa nahkaa, pullottavia silmiä, liian lyhyitä jalkoja tai hännättömyyttä yms.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Bull_terrier_2.jpg
Tämä bullin rumuus on tullut aikaisemminkin puheeksi mutta aina kun on keskustellut syvemmin, on selvinnyt että ei se oikeastaan ole se rumuus vaan se outous joten en ole saanut vielä keneltäkään selitystä siihen mikä bullterrierissa on niin rumaa, niin olisko joku voinut kertoa? :) Siis kun ei possut minusta ole lähelläkään maailman rumimpia eläimiä! :D Ja siis ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä bullit eivät ole niitä maailman kauneimpia mutta ihan KAIKISTA rumin-titteli yllättää! :D - raadeltu
Bullipoju kirjoitti:
Minun bullini myös röhkii välissä kuin sika ja ne samanlaiset hörökorvat ja yhtä "siro" ruuminrakenne aiheuttaa itselläkin hilpeyttä, kyllä meidän bulli ainakin kantaa lempinimeä Possu. Kaverini bullin nimi on itseasiassa ihan oikeasti Possu! :D
Kyllä ne kovin possumaisia ovat välillä mutta sitten taas kun suoristavat ryhtinsä niin voi että ovat uljaannäköisiä kun kaikki lihakset näkyvät ja terävä katse tuijottaa "kaukaisuuteen". Itse pidän lihaksikkaista, ryhdikkäistä koirista joilla on selvät piirteet ja pystykorvat. Ei liikaa nahkaa, pullottavia silmiä, liian lyhyitä jalkoja tai hännättömyyttä yms.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Bull_terrier_2.jpg
Tämä bullin rumuus on tullut aikaisemminkin puheeksi mutta aina kun on keskustellut syvemmin, on selvinnyt että ei se oikeastaan ole se rumuus vaan se outous joten en ole saanut vielä keneltäkään selitystä siihen mikä bullterrierissa on niin rumaa, niin olisko joku voinut kertoa? :) Siis kun ei possut minusta ole lähelläkään maailman rumimpia eläimiä! :D Ja siis ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä bullit eivät ole niitä maailman kauneimpia mutta ihan KAIKISTA rumin-titteli yllättää! :DEi minusta bulli ole mikään ruma.
Rumia tai kauniita on vaikka kuinka. Ihmisissä ja koirissa.
En ou ihan varma, mutta joku tämän tai läheisen rodun edustaja
hyökkäsi koirani kimppuun, Melkein puri koirani hengiltä.
Se koira ei kylläkään näyttänyt linkin koiralta. Mutta joku pitbul kuitenkin,
ei Ameriacan .
Tämä viestini hyvin kertoo siitä mikä onkaan koiratietämys.
Eli bull ja pitbull on ihan eri koiria ja yhteistä vain sana bul - Bullipoju
raadeltu kirjoitti:
Ei minusta bulli ole mikään ruma.
Rumia tai kauniita on vaikka kuinka. Ihmisissä ja koirissa.
En ou ihan varma, mutta joku tämän tai läheisen rodun edustaja
hyökkäsi koirani kimppuun, Melkein puri koirani hengiltä.
Se koira ei kylläkään näyttänyt linkin koiralta. Mutta joku pitbul kuitenkin,
ei Ameriacan .
Tämä viestini hyvin kertoo siitä mikä onkaan koiratietämys.
Eli bull ja pitbull on ihan eri koiria ja yhteistä vain sana bulNiin ihan eri koiriahan nuo ovat bullterrierillä on tuo helposti tunnistettava munapää ja pienet silmät joten jos bullterrierin näet ei siitä ole epäilystä. Kyllä bullterrierikin voi olla vihainen muille koirille, harvemmin niitä enää näkee mutta on rodulla kuitenkin se taistelukoira menneisyys joten veikkaisin että ilman kunnon sosialistamista saattaa bulleista tulla ärhäköitä samalle sukupuolelle. Onneksi ainakin kaikki itse tapaamani kasvattajat ovat pitäneet huolta siitä että uudet bullinomistajat tietävät tämän piirteen koirissa ja ovat valmiita antamaan koiralle kunnon kasvatuksen. Meidän bullit ovat aina rakastaneet kaikkia koiria kokoon ja rotuun katsomatta. :)
- mammamatami
Bullipoju kirjoitti:
Niin ihan eri koiriahan nuo ovat bullterrierillä on tuo helposti tunnistettava munapää ja pienet silmät joten jos bullterrierin näet ei siitä ole epäilystä. Kyllä bullterrierikin voi olla vihainen muille koirille, harvemmin niitä enää näkee mutta on rodulla kuitenkin se taistelukoira menneisyys joten veikkaisin että ilman kunnon sosialistamista saattaa bulleista tulla ärhäköitä samalle sukupuolelle. Onneksi ainakin kaikki itse tapaamani kasvattajat ovat pitäneet huolta siitä että uudet bullinomistajat tietävät tämän piirteen koirissa ja ovat valmiita antamaan koiralle kunnon kasvatuksen. Meidän bullit ovat aina rakastaneet kaikkia koiria kokoon ja rotuun katsomatta. :)
Joku matamikoira eli tyttö jonka rotuun laittaisin sanan bull
teki mun koiraani hampaan jäljet (kastroitu uros)
Omistaja kyllä tiesi tästää taipumuksesta.
Koulutusta oli annettu, vietti vahva, ja karkaaminen aidan ali aiheutt tämän kriisin. - Bullipoju
mammamatami kirjoitti:
Joku matamikoira eli tyttö jonka rotuun laittaisin sanan bull
teki mun koiraani hampaan jäljet (kastroitu uros)
Omistaja kyllä tiesi tästää taipumuksesta.
Koulutusta oli annettu, vietti vahva, ja karkaaminen aidan ali aiheutt tämän kriisin.Niin? :D En nyt ihan ymmärtänyt tämän kommentin tarkoitusta? Jos koiran nimessä on bull ei kerro kyllä mitään. On bullmastiffia, pitbullia, staffordshiren bullterrieriä, bullterrieriä, bulldoggia. Sitten on muita rotuja jotka monesti sekoitetaan näihin "bulleihin" kuten dogoargentino, dogo canario, cane corso, mastiffi.. Siis oikeastaan kaikki lyhyt karvaiset "pelottavat" koirat ovat monen mielestä "bulleja". Ja miksi sinne nimeen pitää se bull laittaa? Onhan se ihan mukava aina kun ihmiset ottaa osaa keskusteluun ja kertoo kokemuksiaan mutta en nyt tiedä miksi tähän keskusteluun?
Nyt kun kerran tästä aiheesta alettiin puhumaan niin lisään itsekin kokemukseni! :D Joku pieni koira jonka nimeen laittaisin pinseri puri minun koiraani hampaanjäljet myös sekä joku matamikoira jonka nimeen laittaisin mäyrä puri myös koiraani hampaanjäljet. Ei siinä mitään, betadinea vaan haavaan ja toivotaan ettei törmätä niihin enää.
- koiraimmeinen
Olen koira rakas, mutta ei tuo bullterrieri ole mikään kaunis/söpö vaan ruma. Olen aikoinaan tuntenutkin tälläisen, eikä silloin eikä nytkään tee mieli tuollaista, eli ei minun makuun mitenkään, vaikka tuo tuntemani koira oli kiltti.
- möhkispöhkis
Vaikka mitä rumia löytyy
http://www.petfinder.com/images/breeds/dog/1250.jpg
Mä en pidä puikkonokkaisista luikkukoirista, hyi! :x
http://www.doogle.info/dog_images/Ranskanbulldoggi/FIN12796_05.jpg
Toisaalta lyttykuonotkaan ei silmää miellytä
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c1/Mastiff_2.jpg/250px-Mastiff_2.jpg
Tai sellaisista, joilla silmäluomet roikkuu
jepjep, melkeen helpompi listata koiria, jotka ovat mielestäni kauniita.
Perus-sesset ovat kauniita, pystykorvat ja normaalilla kuonolla varustetut, joilla ei ole ylimääräistä nahkaa, ja häntäkin tallessa. :)- vain yhdellä, kiitos
Mutta mikä on top 1 rumin koirarotu mielestäsi? Sitä tässä jokaieslta haettiin.
- Voittaja :))
Tämä saa minun ääneni
http://4.bp.blogspot.com/-RgshFoVzS2U/T0bwqmlN-AI/AAAAAAAACTg/pfGrI27eVJI/s1600/perrofeo.webp- Voittaja :))
Kuvassa siis perun karvaton. Niillä esiintyy kielihalvausta joten vaikka tämän päänmuoto on epätyypillinen niin edustaa rotua hyvin.
- skikkeböööö
Voittaja :)) kirjoitti:
Kuvassa siis perun karvaton. Niillä esiintyy kielihalvausta joten vaikka tämän päänmuoto on epätyypillinen niin edustaa rotua hyvin.
Ehdottomasti perun karvaton! Hyi! :D
- hyi saatana ;-P´
Ranskanbulldoggi.
http://www.chiens-de-france.com/photo/chiens/2004_02/Chien-Bouledogue-francais-b0pqn89y3s.jpg - Bullipoju
Itseä kyllä huvittaa tuo kun ihmiset sanovat bulleja rumiksi :D Siis tokihan kauneus on aina katsojan silmissä mutta minusta on helpompi ymmärtää se kun ihmiset sanovat niitä hassunnäköisiksi tai oudonnäköisiksi, possunnäköinenkin vielä menee koska olen itse samaa mieltä mutta en oikein käsitä mikä bullissa on rumaa. :D "Rumia" yksilöitä olen kyllä nähnyt kuvissa muutaman ja tuo esimerkki kuva ei ole minusta hirveän edustava mutta kyllä minusta bulli on yleisesti ottaen enemmän ylväs kuin ruma:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7tHrZeGKy_kICllkiecv3w8pbpN1DPd87OxBf6lZZt5Kg9DQtiUb4M8H9
Itse en pidä yhtään siitä miltä griffonit näyttävät:
http://assets0.webkite.com/datas/378203.best/original/brussels_griffon.jpg?1296514764
Ja yleensäkin lyttykuonoiset eivät minun mielestäni ole millään tavalla suloisia, enemmän sairaanloisen näköisiä. Lyttykuono ja liian isot silmät ovat joillekin NIIIIN IHKUJA mutta itsellä ahdistaa niitä katsella..- bullipoju
"tiedän että nimimerkki bullpoju vai mikä olikaa tulee heti mun kimppuu... mut kai jokainen saa sanoo mielipiteensä.."
En edes huomannut tuota lausetta kun tähän aluksi vastasin! :D Hahah hauskaa että olen tehnyt täällä näin lähtemättömän vaikutuksen! :D
Mutta joo en kyllä kokenut mitään tarvetta hyökätä kimppuusi, enkä mielestäni kyllä sitä tehnytkään mutta kyllä sitä nyt jotain pitää "puolustuksekseen" sanoa kun omaa rakasta rotua haukutaan rumaksi! ;D
- hauhau
Shih tzu. ihme karva äppö jolla on pullottavat silmät ja trimmauksilla jotkut yksilöt näyttää ihan pönttösudeilta
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Shih-Tzu.JPG- hauhau
niin ja vielä bullipojulle: minusta bullterrierit ovat oudolla tavallaan TOSI söpöjä :)) näyttää ihan hymyileviltä :D Itsellekkin haaveilen bullia :)
- 09k87j65gt
hauhau kirjoitti:
niin ja vielä bullipojulle: minusta bullterrierit ovat oudolla tavallaan TOSI söpöjä :)) näyttää ihan hymyileviltä :D Itsellekkin haaveilen bullia :)
Minustakin! Tykästyin rotuun useita vuosia sitten. Jos ottaisin itselle, niin varmaan sen pienemmän, mutta ei kyllä oo tällä herkelllä harkinnassa edes :)
Minä en erityisemmin pidä roduista, joille on jalostettu roikkuvat silmät. - bullipoju
hauhau kirjoitti:
"niin ja vielä bullipojulle: minusta bullterrierit ovat oudolla tavallaan TOSI söpöjä" :)
Useimmiten kommentit meidän pojusta on juurikin samanlaisia: aluksi vierastetaan ja ehkä pidetään jopa rumana mutta sitten kun silmä tottuu niin nähdään se ihanuus siellä outouden alla! Paras oli minusta tätini joka aluksi päivitteli ääneen että on siinä kyllä ruma ja oudonnäköinen koira mutta päivän päätteeksi täti tuli sanomaan minulle että on se kyllä vieläkin oudonnäköinen mutta ei noita nappisilmiä voi kuin rakastaa! :) Lyhyiksi trimmatut Shih tzut on meikäläisen mielestä ainakin yyyber sulosia. :)
Tollaset pitkäturkki vessaharjat sais kyllä jäähä unholaan..
- Amstaffeli
Ruminta rotua en ole löytäny koko elämäni aikana, mutta kaunein on ehdottomasti amstaffi! Siinä on sitä jotain mikä saa minut pysymään tässä rodussa. Kauneus on katsojan silmissä. Bullterrieri on myös yksi lempiroduistani myös tämä erittäin harvinainen epävirallinen gull terrier(kannattaa googlettaa).
- Sielun peili
Pidän koirista, joilla on kauniit ja lempeät, pyöreät silmät. Bullterrierillä on rumat silmät ja toki tuo päänmuotokin on oudon lammasmainen.
Olen huomannut, että ihmisissäkin ihastun ensimmäisenä silmiin. Bullterrierimäiset, punaiset, pienet silmät saisivat minut juoksemaan karkuun. :D- Bullipoju
Punaiset? Kyllä bulleilla on ihan ruskeat silmät. :D
Mutta makunsa kullakin! Itselläni on edelleen niin vaikea kyllä hyväksyä tuo ruma sana:D
http://dims.vetstreet.com/dims3/MMAH/resize/645x380/quality/90/http://s3.amazonaws.com/assets.prod.vetstreet.com/d9/d63720a72811e0a0d50050568d634f/file/Bull-Terrier-1-645mk062311.jpg Nämäkö silmät on sinusta oikeasti rumat? Nehän on vain tuommoiset tummat napit ison nokan päällä! :D
Itsellä inhottaa monien kääpiökoirien liian suuret pullottavat silmät mutta harvemmin nekään oikeasti rumat on, jotenkin vain inhottavan näköiset. Se myös viehättää bullien silmissä kun se nahka ei roiku ollenkaan vaan on ihan tiiviisti silmän ympärillä niinkuin kuuluukin esim. basset houndin roikkuvat silmäluomet näyttävät luonnottomilta mutta se surumielisyys mikä niissä silmissä on hävittää kyllä rumuuden.
Nyt kun oikeasti aloin miettimään niin en kyllä heti osaa sanoa yhtään nisäkästä jolla olisi oikeasti rumat silmät joten siksi tämä silmä juttu nyt jäi kaivertamaan! :D Mikä niistä silmistä tekee rumat? Eihän ihmiselläkään ole pyöreät silmät vaan enemmän ovaalit.
- teeeeeeeeeeeee
Villakoirat. Oi että... En halua edes kuvaa vilkaista saati linkkiä laittaa. Teen toki töitä tuon inhon voittamiseksi ja pyysin naapurustosta 3 villistä harjotukseen oman koirani kanssa. Siis koirani polttaa pinnansa joka kerta nähdessään ne. Ja uskon olevan hyvin pitkälti kysymyksen olevan siitä mitä energiaa itse koen kun ne villikset näen... BULLIPOJULLE- Moni inhoaa tuota rotuasi siksi että se on hyvin "peloittavan näköinen" Kuin villieläin. Ei lainkaan koiralta näytä :). Itse tykästynyt rotuun myös. Mutta valkoinen väri korostaa... jotakin negatiivista, edellä mainittua kyseisessä rodussa. Ne laikukkaat on aivan ihania!. Ja noihan on luonteeltaan aivan mahtavia kuulemma ? :). Joskin vaikeita kouluttaa :D.
- Bullipoju
Juu tuo pelottavuus on tullut esiin muutaman kerran mutta ei kai pelottavuus tee rumaa? Siis ei kai leijonaakaan rumaksi sanota vaikka se oikeasti onkin pelottava. Ja kyllä minusta bulli enemmän näyttää koiralta kuin esim. englannin bulldoggi tai mopsi! :D
Ja tuo valkoinen selvästi kyllä on sellainen että ihmiset jotenkin yhdistävät sen siihen "tappajakoiraan" ei nimittäin esim. tricolorin kanssa ole yhtään samanlaista suhtautuminen.
Luonteeltaan jotain aivan uskomatonta! En ole ikinä aikaisemmin kiintynyt koiraan yhtä voimakkaasti kuin tähän nykyiseen bulliini, on ne vain niin hellyyttäviä ja rakastettavia pellejä! :D Koulutus ei ole vaikeaa jos omaa lehmänhermot mutta esimerkiksi itse olen aika "tulinen" ajoittain joten kyllä niitä rauhoitusharjoituksia piti aina välissä tehdä kun tuntui että koira ei kuule mitään ja parhaimmillaan tekee juuri päin vastoin kuin mitä siltä pyydät! Mutta on ne vain niin suloisia veijareita! :)
- shar pei
Kaunein on rottweiler joo on itelläni.Mutta ihmiset tekee koiristaan rumia.laittamalla niitä rusetteja ja muita koristeita.Typerää.Shar pei on kyllä aika pahan näköinen.Mut miks pitää olla useimmiten pikkukoirilla kaiken maailman juttuja pomploita ym?No jenkeissä mennään jo yli ymmärryksen mutta on hyvä että on koirille toppapuvut ja muita lämmikkeitä.mut ei hyvät ihmiset rusetteja.ja tosiaan villakoiran päässä vaaleenpunainen rusetti saa sen sekä omistajan näyttään typerältä,vaikka ite koira vois ollakin ihan fiksu.Joo kyl shar pei on rumin.
- ...
Omasta mielestäni joka toinen sekarotuinen on äärettömän ruma.
Pidän sekä suomenajokoiran, että saksanpaimenen ulkonäöstä kovastikin, mutta noiden koirien sekoitukset ovat järjestään ihan karmean näköisiä. Ja vähintään jokatoisessa kotimaisessa seropissahan on jompaakumpaa... Kaikki, näin kotimaiseen ajokoiran ulkonäköön mieltyneen mielestä, sekarotuisen ajokoiran näköiset rotukoiratkin ovat mielestäni äärettömän rumia, kuten esim. eestin ja venäjän ajokoirat. Myös saksanpaimenen miksauksilta näyttävät rotukoirat, kuten beaceron, menee samaan kastiin. - teeeeeeeeeeeee
-Bullipoju- Joo niin arvelinkin :D.Kuulostaa just siltä mitä arvelin :). Voin kuvitella ton et muutaman kerran kouluttaesssa oot hengitellyt syvään hikikarpalot otsalla :D.
- korantahtoja
musta aika moni koira oli söpö mutta kattokaa tätä
http://www.nettiapaja.net/kuvat/maailman-rumin-koira-2011/ - Enirn
Mä oon aina inhonnu kippuria häntiä, muuten voi olla kiva koira naamastaan.
Sellaset on "rumia" mistä ei erota kroppaa ollenkaan, sellaisia pehkoja vaan että ehkä juur silmät näkyy ja tietty nenänpäätä.
Toi perun karvaton ja mainittu bullterrieri on kyllä aika.. Persoonallisen näköisiä, ja sitten noi ryppynaamat, onhan näitä - Skerotuiset <3
Ja .... mul ois asiaa sekarotuiset ovat paljon tyylikkäämpiä kun yleensä rotukoirat musta joka 10 sekarotuinen on ruma -.-.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763442
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t302091Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä691941Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191510- 281411
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261348Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61316Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671277Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531045