Haluaisin hieman neuvoja liittyen kissanpentuni ruokintaan. Pentu on perus-maatiainen kolli, ikä 4 kk ja painoa jo 2,4 kg. Olen antanut pennulle päivittäin 200 g eläinkaupan märkäruokaa (ei siis mitään markettimuonaa) sekä pureskeltavaksi kuivattua kanafilettä. Kuivamuonaa en ole antanut. Kuulostaako ruokamäärä sopivalta vai liian pieneltä/suurelta? Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kissanpennun ruokamäärä?
3
1895
Vastaukset
- 8+2
Pennulle voi periaatteessa antaa ruokaa ihan niin paljon kuin se vain jaksaa syödä. Kasvavan pennun syömät ruokamäärät voi tuntua välillä ihan hurjan isoilta, mutta sitäpä se kasvaminen ja penturiehuminen teettää. :)
Tietysti kannattaa kuitenkin seurata pennun olemusta. Jos vaikuttaa siltä, että pennulle alkaa kertyä ylimääräistä voi harkitusti pennun ikä huomioon ottaen vaihtaa penturuoan aikuisten ruokaan tai tosiaan ruoka-annoksia.- 8+2
Typon pentele. Piti kirjoittamani "tosiaan säännöstellä ruoka-annoksia".
- nälkämaa
Hankkisin kissalle eläinkaupan kuivamuonaa.
Itse annan rotukissoilleni eläinkaupan Royal Canin kuivamuonaa. sitä on iän, rodun, karvan pituuden, sisä tai ulkonaolon perusteella monille.
Annan märkäruokana ihan markettimamaa, Lazt ja Gourmet ruokia.
Lisäksi annan tuoretta lihaa 2x päivässä, kuten possun suikaleita, saksanhirvikäristys siivuja. Seitiä joskus.
Kasvavalle kissalle ruokamäärä on aika pieni. Kissa joka ei ole paino-ongelmainen, syö vain sen mikä on nälkä. Ei liikaa. Vain harvat kissat on paino-ongelmaisia ja ruokaa pitää rajoittaa.
Omilla kissoillani jotka siis rotukamaa on aina tarjolla iso lautasellinen sitä kuivamuonaa, vettä, ja kosteaa ruokaa jota niin paljon, että harvoin kuppi tyhjä- Kostean ruoan vaihdan 2x päivässä.
Kuivattu kananfile voi olla lisuke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde283181Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän382910- 1502378
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542299Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti261980Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3991793Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1151746- 3251640
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151502- 1351489