chihuahua

koirakuume

hei. haluaisin saada tietoa pitkäkarvaisen chihuahuan turkin hoidosta ja minkälaisia lenkkejä jaksavat kävellä? olen ajatellut otta narttu pennun keväällä kun saan rahat kasaan=) minulla on jo suurikokoinen ajokoira niin sopivatko samaan asuntoon? entä ovatko kovia haukkumaan ja onko koulutus hankalaa? sopiiko kerrostalo asuntoon? entä miten useasti tarvii käydä ulkona päivän aikana? ja sitten vielä että oppivatko pysymään pihalla irti? olisi kiva saada vastauksia chiuahuan omistajilta =)

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhanteri

Minulla on pk-narttu ja turkin hoitoon ei kyllä aikaa paljoa kulu.
      Jaksaa lenkkeillä yhtä kauan kuin muutkin.
      Minulla on myös iso koira, jossa on puolet ajokoiraa. Vähän tyttö sitä pelkää, mutta mitään ongelmia ei ole ollut, kun iso koira osaa olla niin varovainen :).
      Välillä intoutuu räksyttämään ja vahtihaukkuu, mutta hiljenee kyllä komennuksesta. Kerrostalo on ihan passeli pikkukoiralle.
      Me käydään ulkona ainakin 5 kertaa päivässä (lenkillä kerran). Pihalla juoksentelee vapaana, alkuun piti olla kiinni, ettei säikähtäessä lähde karkuun (ei ihan heti löydy pusikoista).

• pk pojan mami

Heippa!

Turkissa ei ole oikeastaan mitään hoitamista. Itse leikkaan pojan "pilikarvat" kun niihin jää pissaa ja alkaa haisemaan. :)

Chihu on siitä hyvä rotu, kun se jaksaa hyvin pitkiäkin lenkkejä mutta ei vaadi ihan niin paljoa kuin isot rodut..

Meidän poika on hirveän omapäinen kuten moni muukin rodun edustaja mutta kun sille tekee omistajasuhteet selviksi ja sen kuka päättää, niin kaikki sujuu hyvin :) Turhaa pelotellaan räksyttämisistä ja muista koska se on lähes aina kuitenkin kouluttajasta kiinni kuinka se koira räksyttää..

Onnea hyvän päätöksen johdosta, äläkä välitä ilkeistä kukkahattutädeistä jotka tähänkin löytävät pian huutelemaan ilkeyksiään ja pönkittämään omaa huonoaitsetuntoaan ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      251
      2294
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      192
      1694
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1349
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1045
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      846
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      820
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      810
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      23
      778
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      776
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe