hei. haluaisin saada tietoa pitkäkarvaisen chihuahuan turkin hoidosta ja minkälaisia lenkkejä jaksavat kävellä? olen ajatellut otta narttu pennun keväällä kun saan rahat kasaan=) minulla on jo suurikokoinen ajokoira niin sopivatko samaan asuntoon? entä ovatko kovia haukkumaan ja onko koulutus hankalaa? sopiiko kerrostalo asuntoon? entä miten useasti tarvii käydä ulkona päivän aikana? ja sitten vielä että oppivatko pysymään pihalla irti? olisi kiva saada vastauksia chiuahuan omistajilta =)
chihuahua
2
89
Vastaukset
- suhanteri
Minulla on pk-narttu ja turkin hoitoon ei kyllä aikaa paljoa kulu.
Jaksaa lenkkeillä yhtä kauan kuin muutkin.
Minulla on myös iso koira, jossa on puolet ajokoiraa. Vähän tyttö sitä pelkää, mutta mitään ongelmia ei ole ollut, kun iso koira osaa olla niin varovainen :).
Välillä intoutuu räksyttämään ja vahtihaukkuu, mutta hiljenee kyllä komennuksesta. Kerrostalo on ihan passeli pikkukoiralle.
Me käydään ulkona ainakin 5 kertaa päivässä (lenkillä kerran). Pihalla juoksentelee vapaana, alkuun piti olla kiinni, ettei säikähtäessä lähde karkuun (ei ihan heti löydy pusikoista). - pk pojan mami
Heippa!
Turkissa ei ole oikeastaan mitään hoitamista. Itse leikkaan pojan "pilikarvat" kun niihin jää pissaa ja alkaa haisemaan. :)
Chihu on siitä hyvä rotu, kun se jaksaa hyvin pitkiäkin lenkkejä mutta ei vaadi ihan niin paljoa kuin isot rodut..
Meidän poika on hirveän omapäinen kuten moni muukin rodun edustaja mutta kun sille tekee omistajasuhteet selviksi ja sen kuka päättää, niin kaikki sujuu hyvin :) Turhaa pelotellaan räksyttämisistä ja muista koska se on lähes aina kuitenkin kouluttajasta kiinni kuinka se koira räksyttää..
Onnea hyvän päätöksen johdosta, äläkä välitä ilkeistä kukkahattutädeistä jotka tähänkin löytävät pian huutelemaan ilkeyksiään ja pönkittämään omaa huonoaitsetuntoaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984