Kysymyksiä riparista

hjälppä mii

Joo mulla on ens kesänä ripari eessä, tässä muutamia kysymyksiä siis jo riparin käyneille :)

1. Mihin tavarat kannattaa pakata riparille? Reppu vai matkalaukku - ja jos matkalaukku nii minkä kokonen? Onko tuo mun 60 cm korkea liian iso? :D
2. Mites hygienia? Onko kimppasuihkut vai saako peseytyä silleen yksityisesti? Entä millaset vessat siel on :D
3. Kuinka nopeasti tutustuu porukkaan? (tottakai tää on vähä yksilöllistä mutta onko esim. paljon sellasia ryhmäytysleikkejä alussa jne)
4. Millasta iltaohjelma tavallisesti on?
5. Mitä huonoja puolia riparissa oli? Sanokaa iha rehellisesti :)
6. Siinä ilmottautumislapussa kysyttii uimataitoa - eihän siellä oo pakko uida :D vihaan nimittäin uimista varsinkin julkisella paikalla

muitaki juttui saa kertoo :)

9

2468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donkon

      eikös se oo itsestään selvyys että suihkutilat yms riippuu ihan paikasta? Ja ei kukaan sta voi pakottaa uimaan, mä en uinu kertaakaan ku ei huvittanut. Mulla oo lähinnä riparista vaan positiivisia muistoja.

    • isostelija

      Itse olen ollut riparilla, sekä isosena muutamalla rippileirillä ja nuortenleirillä, joten kerron näitä nyt kokemuksesta:
      1. Matkalaukku ehdottomasti, vaatteita ja tavaraa nimittäin kertyy paljon mukaan ja leiriltä lähdettäessä ei välttämättä jaksa viikata kaikkea siististi takaisin joten suuri laukku on hyvä jos aikoo vain survoa vaatteet takaisin sisään :D
      2. Riippuu leirikeskuksesta. Vessat ovat aina siistejä kuitenkin, ja sinulla on oikeus valittaa jos ei ole. Yksityiseen peseytymiseen tarjotaan aina mahdollisuus vaikka paikassa olisikin kimppasuihkut.
      3. Erittäin nopeasti ! Yleensä ekana päivänä on vähän vaivaantunut meno kun ei muista kenenkään nimiä ja turvaudutaan niihin omiin kavereihin kenen kanssa on leirillä, mutta yleensä kolmantena päivänä ripariporukasta tulee yhtenäinen ryhmä ja suurin osa muistaa toistensa nimet :) Ryhmäytymis- ja nimileikkejä on totta kai paljon, ettei tarvi toisten nimiä mistään paperista opetella :D
      4. Sketsejä, lauluja, leikkejä, näytelmiä, makkaranpaistoa ja isosten puheenvuoroja. Iltaohjelma on parasta ♥
      5. Mun omalla riparilla huonoja puolia oli että olin sinne mennessäni ateisti, ja kiukuttelin kaikesta mikä vähän latisti tunnelmaa omalta osalta. Hyttyset häiritsivät myös, eli hyttysmyrkkyä runsaasti mukaan ! Oppitunnit olivat myös välillä melko ärsyttäviä, etenkin kun täytyi jättää joku hauska leikki kesken.
      6. No ei todellakaan ole ! Uiminen on täysin vapaaehtoista, samoin saunominen. Riparilla ei koskaan pakoteta tekemään jotain mitä et ehdottomasti halua tehdä :)

      Kivaa leiriä, toivottavasti vastasin tarpeeks selvästi!

    • marie_girl

      1. no matkalaukkuu on aika vaikee raahata siellä. itellä oli semmone rinkka. mut noista sanosin et reppu
      2. meil oli ainahi iha yksityiset suihkut. iha normi sisävessat ja niitä oli aika paljo itteasiis
      3. vaikee sanoo, ite en ees muista kaikkie leiriläisten nimii... onha siel kaikenmaailman tutustumisleikkei mut riippuu tietty et mite ite haluu muihi tutustuu
      4. joinain päivinä uintii ja sauna, sit lauleluu ja joskus makkaranpaistoo. sit iha perus jutteluu
      5. no tietty se hirmune jeesustelu. sit itellä oli ainaki ei-niin-mukava huonekaveri. eipä siinä oikee muuta
      6. ei oo pakko, itekkää en varsinaisesti uinu. kävin vaa kastautumassa :D oli kylmää vettä

    • tyttö15v

      1. Mihin tavarat kannattaa pakata riparille? Reppu vai matkalaukku - ja jos matkalaukku nii minkä kokonen? Onko tuo mun 60 cm korkea liian iso? :D


      matkalaukku tai jokin iso kassi, ei niin väliä mutta tuskin on liian iso ! :D



      2. Mites hygienia? Onko kimppasuihkut vai saako peseytyä silleen yksityisesti? Entä millaset vessat siel on :D


      no meillä oli sauna ja siellä oli sellaset suihkut jossa mä peseydyin ainakin bikinit päällä, ei siinä kaikki pyörinyt, joku saattoi kulkea ohi mutta ei ollut mun mielestä kauheen ahdistavaa sillee. ja sitten oli myös sellaset yksityissuihkut joihin oli pitkät jonot....


      3. Kuinka nopeasti tutustuu porukkaan? (tottakai tää on vähä yksilöllistä mutta onko esim. paljon sellasia ryhmäytysleikkejä alussa jne)

      no koko porukka oli jo täysin tuttu ... oli ryhmäytysleikkejä melkein koko riparin läpi :D



      4. Millasta iltaohjelma tavallisesti on?

      hauskaa, sketsejä, leikkejä ja ulkoturnajaiset mm!!


      5. Mitä huonoja puolia riparissa oli? Sanokaa iha rehellisesti :)

      no oli vähän riitoja ilmassa, paskanpuhumista, liian kuuma, itellä oli liian vähä vaatteita mukana xd ja liikaa syömistä... liian vähän vapaa-aikaa....


      6. Siinä ilmottautumislapussa kysyttii uimataitoa - eihän siellä oo pakko uida :D vihaan nimittäin uimista varsinkin julkisella paikalla


      no ei oo pakko uida mutta meillä ainakin kaikki meni uimaan ja siinä oli vähän niinku iteki pakko mennä, jos ei haluu olla sellane ernu siellä rannalla...

    • 6457797

      Ripari oli ihan parasta

    • fyffeli.

      1. Pakkaat tavarat siihen laukkuun mihin sopivat. Voi olla että joudut pitämään ne riparin ajan siinä, kaikkiallahan ei oo mahdollista kaappeihin ym. laittaa. Ajattele mikä ois järkevin. Et voi otttaa liikaa vaatteita!
      2. Vessat ja suihkut riippuu paikasta, mutta jokatapauksessa sulla on oikeus peseytyä yksityisesti.
      3. Ryhmäytymisleikkejä on varmasti ja porukkaan tutustuin ainakin minä nopeasti. Avoin ja positiivinen asenne päälle itselle, niin kaikkiin tutustuu. Kyllä sä jo ekana päivänä tunnet ryhmähenkeä.
      4. iltahartaus ainakin meillä kuului ohjelmaan, saattoi olla myös vaihdellen jotain pelijuttuja, nuotiolla istumisia ymym. yhteistä puuhaa ja saunomista.
      5. Omasta riparistani en oikeasti löydä yhtään huonoa puolta. Paitsi loppui liian lyhyeen:D ..vaikka rehellisyyden nimissä kukaan ei olisi tervejärkisenä selvinnyt enää sen kahden viikon jälkeen samassa porukassa. Joskus oli vähän liian kiire ohjelmien välillä, ja aamusin olin melkeen aina myöhässä - mutta omapahan on vikani kun olen hidas ja tahdon laittautua..
      6. Ei kukaan sinua pakota uimaan. Itse en uinut kertaakaan, vaikka mahdollisuus olisi ollut useaan otteeseen.

    • tyttö

      Tää kysymys ei varmaan kuulu tänne mutta oon menossa päiväriparille ja sinne pitää ottaa uima asu mukaan eli riparilla varmaan uidaan. En ite haluisi uida joten onko siellä siis pakko uida? :'))

      • vastaaja2

        Ei ole pakko uida, eihän ne vetäjät voi pakottaa uimaan :)


    • Anonyymi

      vastailen ny tulevii riparilaisii varten, ku oon nii myöhäs.

      1. kannattaa ottaa useampi laukku mukaan, vaikka 2 tai 3, yhteen reppuun ei varmaankaan mahdu kaikki tarvittava.

      2. saunatiloissa on useat suihkut, omissa huoneissa on yhdet suihkut.

      3. joka päivä leikitään, ja isosilla on myös omat ryhmät, aluksi on lähinnä tutustumisleikkejä.

      4. leikittiin ja isosilla oli sketsejä, vielä ennen hiljentymistä laulettiin.

      5. oppitunnit oli tylsiä (tosin ei se mikään lastenleiri ole, oppitunnit kuuluu asiaan) ja tutustumisleikit ei ollu mun juttu.

      6. meillä ei ollu pakko uida, mut kyl suurin osa saunapäivinä meni rannalle pulahtamaan, tosin olin riparilla alkukesästä ja vielä kuusamos riparilla niin ei siellä jääkylmäs vedes paljoo tarjennu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6450
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2190
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      72
      1870
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe