Sivusuhde, puolesta/vastaan?

kilukalle

Tavallisessa parisuhteessa ei jaeta kaikkea, koska puolison kanssa on tultava toimeen ja jaettava arki. Ehkä pelko puolison halveksunnasta estää paljastamasta kaikkea. Harvoin myöskään seksuaaliset tarpeet kohtaavat sataprosenttisesti.
On äärettömän harvinaista jos puolisot voivat oikeasti jakaa kaiken kummankaan ottamatta itseensä, varsinkaan seksiasioissa. Onko se sitten kulttuurikysymys, vai onko jokaisessa h***a/madonna -asettelu sisäänrakennettuna, vai onko omistushalu liian suuri, mutta palstat ovat täynnään kuinka yököttävää on jos puoliso tekee niin, tai fantasioi noin, tai haluaa tällaista kummallisuutta. Miksei tässä kohtaa voisi pitää liiton kivijalkaa kunnossa pitämällä sivusuhdetta?
Parisuhteessa jaetaan arki, sivusuhteessa puolestaan juhla. Sivusuhteessa kohdataan vain silloin tällöin, siinä voi ottaa riskejä, on hotellia, kuohuviiniä, kukkia, hemmottelua, kiinnijäämisen riskiä, jännitystä. Sivusuhteessa voi jälleen kokea olevansa oikea nainen/mies, tuntea itsensä halutuksi, mikäli liitto on sen päässyt kuihduttamaan. Sivusuhteessa voi paljastaa fantasiansa tarvitsematta pelätä toisen halveksuntaa, voi kokeilla omia rajojaan ja jopa mennä oman "normaalin mukavuusalueen" ulkopuolelle.
Vakituinen sivusuhde on turvallisempi ja terveempi tapa hoitaa asia kuin hyppimällä satunnaisiin yhden yön juttuihin. Se ei ehkä ole kaikkien mielestä moraalisesti oikein, mutta vertaisin sitä kaikesta huolimatta samaan kuin jos ei pystyisi keskustelemaan syvällisiä puolisonsa kanssa, kun taas jonkun ulkopuolisen kanssa pystyisi. Onpa sitten myös parisuhteita joissa myönnetään seksuaalinen epäsopivuus, joko avoimesti tai hiljaisella sopimuksella hyväksytään kolmannen osapuolen mukanaolo.
Itse olen elänyt sinkkuna kolmantena pyöränä, olen itse pitänyt sivusuhdetta ja puolisoni on pitänyt sivusuhdetta, kokemuksieni perusteella liputan sivusuhteitten puolesta.

222

8462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan vapaasti vain

      Sinä voit ajatella haluamallasi tavalla. jos sivusuhteilu sopii sinulle, niin mikäs minä olen sitä sinulta kieltämään. Ihmettelen vain, miten jaksat.

      En myöskään ymmärrä sitä, että toinen ihminen täytyisi tuntea 100% :sti.En tiedä, onko se ylipäätään edes missään suhteessa mahdollista. Me olemme jokainen erilaisia yksilöitä, ja toisistamme erillisiä. Hyvässä parisuhteessa tehdään kompromisseja ja kunnioitetaan toisen erilaisuutta ja erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä. Ei suinkaan odoteta toisen olevan täydellinen jatke omalle itselle. Minä ainakin kestän sen, että en voi saada aivan kaikkea, mitä mieli tekee.

      Ja hyvässä suhteessa arjestakin voi tehdä jotain muuta kuin kirosanan. Elämä kun tuppaa olemaan sitä arkea, ja jos siitä ei löydä sitä kaikkea, mitä siitä voi saada, niin sitten ei voi mitään.

      En tiedä, miten onnettomissa parisuhteissa ap on oikein joutunut elämään, kun puhuu parisuhteen osana halveksunnasta. Halveksunta ei mielestäni kuulu missään nimessä normaaliin ja terveeseen suhteeseen.

      Jos itse olisin ap ja tarvitsisin sivusuhteita noin paljon, käyttäisin niihin käytetyn ajan sen miettimiseen, että kuinka hitossa minä oikein tätä elämää elän! Pidän halveksuntaa normaalina??? Itsekunnioitus näyttää kyllä olevan vielä hakusessa. Itse en suostuisi siihen, että puolisoni halveksisi minua tai ajatuksiani. Eri mieltä voi kyllä olla.

      • kaksseiskaa

        "En myöskään ymmärrä sitä, että toinen ihminen täytyisi tuntea 100% :sti."

        Minä en taas ymmärrä sellaisia suhteita mitkä perustuu rahaan,seksiin ja/tai "kohan on joku periaatteeseen".Itse kutsun näitä kulissisuhteiksi.

        Parisuhde perustuu mielestäni aidosti toisesta välittämiseen,rakastamiseen,kunnioittamisen ja toisen läpi kotaisin tuntemiseen.
        Ihminen joka on aidosti toiseen rakastunut haluaa tietää kuka se on,mitä mieltä se on mistäkin ja mistä pitää,mistä eii.Tähän oikeastaan se todellinen rakastuminen perustuu.Toisen tuntemiseen ja siihen kuka se on.

        Tuollaiset kulissisuhteet ovat vain ihmisille jotka eivät pysty eivätkä kykene syvempään toisen ihmisen kosketukseen tunnetasolla.Silloin otetaan vain se joka tuntuu itselleen "sopivamalta" tai jopa se joka nyt "sattuu tippumaan syliin."


      • onnellisuuteen
        kaksseiskaa kirjoitti:

        "En myöskään ymmärrä sitä, että toinen ihminen täytyisi tuntea 100% :sti."

        Minä en taas ymmärrä sellaisia suhteita mitkä perustuu rahaan,seksiin ja/tai "kohan on joku periaatteeseen".Itse kutsun näitä kulissisuhteiksi.

        Parisuhde perustuu mielestäni aidosti toisesta välittämiseen,rakastamiseen,kunnioittamisen ja toisen läpi kotaisin tuntemiseen.
        Ihminen joka on aidosti toiseen rakastunut haluaa tietää kuka se on,mitä mieltä se on mistäkin ja mistä pitää,mistä eii.Tähän oikeastaan se todellinen rakastuminen perustuu.Toisen tuntemiseen ja siihen kuka se on.

        Tuollaiset kulissisuhteet ovat vain ihmisille jotka eivät pysty eivätkä kykene syvempään toisen ihmisen kosketukseen tunnetasolla.Silloin otetaan vain se joka tuntuu itselleen "sopivamalta" tai jopa se joka nyt "sattuu tippumaan syliin."

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.


      • ajd
        onnellisuuteen kirjoitti:

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.

        Ei kai siinä mitään.
        Jollakin on adhd ja ei osaa rauhoittua ollenkaan.
        Onhan se sääli, mutta koita pärjäillä.


      • kaksseiskkaa = 27v
        onnellisuuteen kirjoitti:

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.

        "Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä. "

        Niin,eli itsekkin myönnät että et saa sitä syvintä kontaktia mieheesi.Nyt kysyisin että miksi olet miehesi kanssa tai hankit lapsia.
        Ensinnäkin halvennat ja loukkaat miestäsi pettämällä.Ja lapset,näytätkö mielestäsi hyvää tulevaisuuden parisuhde kuvaa,pettäminen on ok kun pysyy salassa?!.

        Kyllä mielestäni sinun kaltaisen kannattaisi pitäytyä ihan seksisuhteissa ja yhdenyön jutuissa kerran seksi on sinulle noin korkeella kriteerillä.

        Ja se mitä ihmiset yleisesti tuomitsee on PETTÄMINEN! Ei seksistä nauttiminen,vaikka sitten irtonumeroina,kunhan on SINKKU!


      • käytännön ihminen
        onnellisuuteen kirjoitti:

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.

        huh,huh sääli sun miestäsi, monesko se on jonossa kun sulla kostuu? sun kannattaisi ehkä kaupallistaa tuo vaihtelunhalusi niin hyötyisi koko taloutenne eli jakamaan rasiaa rahasta, nettihän pystyy hoitamaan kontaktit ja markkinoinnin.


      • ie

        Kiulukallella on nin utopistiset ajatukset, että tajuaako itekkään, en edes kehdannut lukea loppuun. Tulin kuitenkin siiheentulokseen, että 29 avioliiton jälkeen ja jo sitä ennen,tultiin siiheen tulokseen, että on parempi, kun ei kyttää toisen menemisiä, eikä tulemisi.


      • Love is all you need

        Aika voimakkaita sanoja täällä.
        Oletko itse täydellinen?
        Meitä ihmisiä on tässä maailmassa niin paljon, ettei millään mahduta samaan
        muottiin ja olishan se aika tylsää jos kaikki olis just samanlaisia.
        Jokainen meistä tekee elämästään omanlaisensa ja elää niinkuin parhaaksi
        näkee. Silti me ollaan jollekki rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, valinnoista ja elämän
        tavasta huolimatta.
        Itse olen tullut siihen tulokseen että onnellisuus tässä lyhyessä elämässä on
        tärkeintä, oli se sitten hyvä parisuhde, toinen nainen/mies tai sinkku.
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan!


      • dippidii
        ajd kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään.
        Jollakin on adhd ja ei osaa rauhoittua ollenkaan.
        Onhan se sääli, mutta koita pärjäillä.

        "Ei kai siinä mitään.
        Jollakin on adhd ja ei osaa rauhoittua ollenkaan.
        Onhan se sääli, mutta koita pärjäillä. "

        mikä sääli se on että nauttii elämästä, ei kaikkien tartte ollakaan rauhallisia koko aikaa. Kritisoin tuota perusjunttiutta vastaan vaikka itse en olekaan mikään ns. adhd tapaus. Annetaan vaan ihmisten olla onnellisia ilman sääliä joka kuvastaa minusta vastaajan kateutta, sitähän täällä Suomessa löytyy.


      • ie
        kaksseiskaa kirjoitti:

        "En myöskään ymmärrä sitä, että toinen ihminen täytyisi tuntea 100% :sti."

        Minä en taas ymmärrä sellaisia suhteita mitkä perustuu rahaan,seksiin ja/tai "kohan on joku periaatteeseen".Itse kutsun näitä kulissisuhteiksi.

        Parisuhde perustuu mielestäni aidosti toisesta välittämiseen,rakastamiseen,kunnioittamisen ja toisen läpi kotaisin tuntemiseen.
        Ihminen joka on aidosti toiseen rakastunut haluaa tietää kuka se on,mitä mieltä se on mistäkin ja mistä pitää,mistä eii.Tähän oikeastaan se todellinen rakastuminen perustuu.Toisen tuntemiseen ja siihen kuka se on.

        Tuollaiset kulissisuhteet ovat vain ihmisille jotka eivät pysty eivätkä kykene syvempään toisen ihmisen kosketukseen tunnetasolla.Silloin otetaan vain se joka tuntuu itselleen "sopivamalta" tai jopa se joka nyt "sattuu tippumaan syliin."

        yksinäisten ihmsten viltin alla haaveilua.


      • muistutus 1989

        7.Käsky -Älä tee huorin;
        Tiedemiehet porasivat 14.4km syvyyteen, läpi onton taskun Länsi-Siperiassa 1989 tutkiakseen mannerlaattojen liikkeitä. Poraus projektin johtajan tohtori Dmitry Azzacovin kertomus porausprojektista Venäjän Pravda Lehdessä, (suomessa Turun Sanomat) joka sai myöhemmin suuren huomion mailmalla:

        "Kommunistina en usko taivaaseen tai Raamattuun, mutta tiedemiehenä uskon nyt helvettiin. Me järkytyimme löydöstämme, mutta voimme vain kertoa mitä olemme nähneet ja kuulleet. Me porasimme suoraan sisään helvetin porteille."

        En voinut uskoa silmiäni kun vedimme ylös poran. Häijy olento, jolla oli suuret pahansuovat silmät, sukelsi ylös reiästä, savupilvessä. Olento huusi kuin "villipeto ennenkuin se hävisi" Osa työntekijöistä pakeni omille teilleen, mutta me jotka jäimme paikalle huomasimme monia asioita. Pudotimme tunnistimen koloon kuullaksemme äänet mannerlaattojen liikkeistä. Sen sijaan me kuulimme tuskantäyttämiä ihmishuutoja"

        "Ensin luulimme, että ääni tulisi omista laitteistamme, mutta äänet jatkuivat huolimatta laitteidemme äänikontrollista. Me nauhoitimme ääniä ei ainoastaan yhdestä tai kahdesta ihmisestä- se oli miljoonien äänet. Vuorollaan me nauhoitimme nuo kauheat äänet ääninauhalle. "Peitimme kolon suun ja lopetimme porauksen. Me olimme ilmeisesti törmänneet johonkin sellaiseen, joka oli tietomme ja ymmärryksemme ulottumattomissa. Me näimme ja kuulimme asioita, joista emme olleet koskaan ennen kuulleet."

        Aiheesta muualla: http://www.amightywind.com/hell/aboutsounds.htm
        Nauhoite poratusta reiästä: http://www.youtube.com/watch?v=hq2Yt9FrP-8


      • herraasiallinen

        Itse en arvosta pettäjää; raiskaajaa tai väkivaltaista ihmistä enempää. Päässä on vikaa ja pahinta on että he eivät sitä pysty edes itselleen myöntämään vaan kaikkeen löytyy syy. Suomalaiseen kulttuuriin tämä sopii loistavasti koska koskaanhan ei omista tekemisistä oteta vastuuta, vika aina jossakin toisessa.

        Mitä tulee omistamisen haluun pidän sitä juuri yhtenä parisuhteen tarkoituksena. Ihmiset pysyy yksilöinä mutta rakkaus ja seksi pysyy pariskunnan välisenä. En ole sitoutumiskammoinen, paitsi pettämiseksi tulo näiden idioottien kirjoitusten ja IS otsikoiden takia pelottaa. Toivottavasti jostakin löydän jostakin hyvän ihmisen jolla on tässä paskassa maailmassa/maassa vahvat moraalit.

        En usko että pettäminen on ongelma "paremmissa piireissä" vaikkakin puolet ihmisistä pettää elämänsä aikana. Paskasakki panee mistään välittämättä ja sitten (vanhempana) itkee kun kukaan ei arvosta tai välitä - huonoa itsetuntoa pönkittänyt pettämällä ja tapahtunut juuri päinvastanen mitä haki, itsekunnioituksen menetys.
        Ja mitä yhdenyönjuttuihin tulee en näe niissä mitään vikaa jos on sinkku. Ja jos niitä sivusuhdeparisuhteita haluaa, tekee sen kumppanin kanssa avoimesti kummatki panee ketä haluaa (mutta tämä ei useasti pettäjille käy; kyllä minä mutta ei hän). En tiedä minkälainen parisuhde se on mutta eipä ketään loukattaisi.


        T. se kaverityyppi naisille, joka on jollekkin muulle niin mahtava, mutta mehän voimme pysyä vain kavereina :D


      • ei hyväksyvä

        etkö tunne olevasi panokone. Naiset tietenkin menee myös helmat
        liuhuen toisten perässä.toimiihan se näinkin, tarpeet tilee tyydytettyä.


      • ei tiedä mitään
        Love is all you need kirjoitti:

        Aika voimakkaita sanoja täällä.
        Oletko itse täydellinen?
        Meitä ihmisiä on tässä maailmassa niin paljon, ettei millään mahduta samaan
        muottiin ja olishan se aika tylsää jos kaikki olis just samanlaisia.
        Jokainen meistä tekee elämästään omanlaisensa ja elää niinkuin parhaaksi
        näkee. Silti me ollaan jollekki rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, valinnoista ja elämän
        tavasta huolimatta.
        Itse olen tullut siihen tulokseen että onnellisuus tässä lyhyessä elämässä on
        tärkeintä, oli se sitten hyvä parisuhde, toinen nainen/mies tai sinkku.
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan!

        Minulla suhde varattuun kolme kuukautta.En voinnut mitään,se mies kuolasi minun perään. Se kuolaa vieläkin,mutta enää en halua sitä. Syy miksi kuolaa on,kotona ei ole seksiä.Kaksi lapsisen perheen miehet petää 50% tämä on tutkimus tulos.Ei naisia aina saa syyttää.


      • muistutus 1989 kirjoitti:

        7.Käsky -Älä tee huorin;
        Tiedemiehet porasivat 14.4km syvyyteen, läpi onton taskun Länsi-Siperiassa 1989 tutkiakseen mannerlaattojen liikkeitä. Poraus projektin johtajan tohtori Dmitry Azzacovin kertomus porausprojektista Venäjän Pravda Lehdessä, (suomessa Turun Sanomat) joka sai myöhemmin suuren huomion mailmalla:

        "Kommunistina en usko taivaaseen tai Raamattuun, mutta tiedemiehenä uskon nyt helvettiin. Me järkytyimme löydöstämme, mutta voimme vain kertoa mitä olemme nähneet ja kuulleet. Me porasimme suoraan sisään helvetin porteille."

        En voinut uskoa silmiäni kun vedimme ylös poran. Häijy olento, jolla oli suuret pahansuovat silmät, sukelsi ylös reiästä, savupilvessä. Olento huusi kuin "villipeto ennenkuin se hävisi" Osa työntekijöistä pakeni omille teilleen, mutta me jotka jäimme paikalle huomasimme monia asioita. Pudotimme tunnistimen koloon kuullaksemme äänet mannerlaattojen liikkeistä. Sen sijaan me kuulimme tuskantäyttämiä ihmishuutoja"

        "Ensin luulimme, että ääni tulisi omista laitteistamme, mutta äänet jatkuivat huolimatta laitteidemme äänikontrollista. Me nauhoitimme ääniä ei ainoastaan yhdestä tai kahdesta ihmisestä- se oli miljoonien äänet. Vuorollaan me nauhoitimme nuo kauheat äänet ääninauhalle. "Peitimme kolon suun ja lopetimme porauksen. Me olimme ilmeisesti törmänneet johonkin sellaiseen, joka oli tietomme ja ymmärryksemme ulottumattomissa. Me näimme ja kuulimme asioita, joista emme olleet koskaan ennen kuulleet."

        Aiheesta muualla: http://www.amightywind.com/hell/aboutsounds.htm
        Nauhoite poratusta reiästä: http://www.youtube.com/watch?v=hq2Yt9FrP-8

        Venäjällä on myös lehtiä, jotka kertovat esim. merenalaisen valtakunnan siepanneen Kursk-sukellusveneen. Ja kaikki lehdet siellä tuntuvat kirjoittavan totuutena joka sanan, joka tulee Johan Bäckmanin suusta.


      • valinnoista
        Love is all you need kirjoitti:

        Aika voimakkaita sanoja täällä.
        Oletko itse täydellinen?
        Meitä ihmisiä on tässä maailmassa niin paljon, ettei millään mahduta samaan
        muottiin ja olishan se aika tylsää jos kaikki olis just samanlaisia.
        Jokainen meistä tekee elämästään omanlaisensa ja elää niinkuin parhaaksi
        näkee. Silti me ollaan jollekki rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, valinnoista ja elämän
        tavasta huolimatta.
        Itse olen tullut siihen tulokseen että onnellisuus tässä lyhyessä elämässä on
        tärkeintä, oli se sitten hyvä parisuhde, toinen nainen/mies tai sinkku.
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan!

        Voi kai ihmiset olla erilaisia ja ovatkin vaikka harrastaisivat seksiä vain sen kanssa, jonka kanssa on avioliiton solminut. Ja kyllä niitä valintoja voi tehdä paljonkin, vaikka onkin uskollinen sille aviopuolisolleen.
        Tottakai täytyy ihmisen pyrkiä onnellisuuteen, mutta joskus on vaan elettävä niinkin, mikä ei aina tunnu mukavalta. Ei kaikille haluilleen tarvitse antaa periksi.

        Ihminen pettää niin voiko silloin sanoa, että se puoliso on rakas. Onko aina oltava itsekäs ja ajaeltava vain omia halujaan. Eikä se avioliitto ainakaan paremmaksi tule, kun pettäjän kaikki energia menee sen sivusuhteen miellyttämiseen.
        Eipä kovin ole itsetunto korkealla jos sen kohottamiseen kelpaa avioliitossa oleva ihminen. On selvä, ett' tämä avioliitossa elävä ihminen mielistelee ja kehuu ja saaa sinut tuntemaan , kuin olisit maailman halutuin ja maailman kaunein ihminen. Ja vain siksi, koska on yhtä onneton kuin sinäkin, joka et saa seksiä muuta kun tältä avioliitossa olevalta..

        Seksi on ihanaa mutta miksi siitä ei voi tehdä ihanaa sen vakikumppanin kanssa. Taitaa olla mielikuvituksen puutetta. Hyi hitto...


      • kaksseiskaa = 27v
        ei tiedä mitään kirjoitti:

        Minulla suhde varattuun kolme kuukautta.En voinnut mitään,se mies kuolasi minun perään. Se kuolaa vieläkin,mutta enää en halua sitä. Syy miksi kuolaa on,kotona ei ole seksiä.Kaksi lapsisen perheen miehet petää 50% tämä on tutkimus tulos.Ei naisia aina saa syyttää.

        "Kaksi lapsisen perheen miehet petää 50% tämä on tutkimus tulos.Ei naisia aina saa syyttää. "

        Miksi piti tehdä tälläinen mies-nainen vastakkain asettelu.Ei kukaan mollannut erikseen naisia,vaan samalla tavalla se mies on todella loukkaava ja pettävä oman kumppaniaan kohtaan.Tälläiset feministi kortit kannattaa jättää pois jos haluaa pysyä uskottavana.


      • sietämätön keveys
        ajd kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään.
        Jollakin on adhd ja ei osaa rauhoittua ollenkaan.
        Onhan se sääli, mutta koita pärjäillä.

        Uskon vakaasti kolminaisuuteen kymmenien vuosien omakohtaisen kokemuksen perusteella. Tällä tarkoitan sitä että kolme naista yhdellä miehellä on ehdottomasti paras vaihtoehto. Sen lisäksi kyseisen miehen täytyy luonnollisesti asua yksin, eikä kenenkään toisen kanssa kaksin.
        Jos miehellä on yksi nainen, riidellään jatkuvasti. Jos on kaksi naista, naiset riitelevät keskenään jatkuvasti, mutta jos on kolme naista, niin se tasoittaa tilanteen, varsinkin silloin jos kukaan heistä ei tiedä mitään toisten naisten olemassaolosta. Jos naisia on enemmän kuin kolme, naimakarusellin paljastumisen riski kasvaa turhan suureksi, ja miehen hermojen täytyy kuitenkin kestää koko rumba. Lisäksi naiminen kuluttaa rahaa, enemmän tai vähemmän, muodossa tai toisessa. Touhussa kysytään myös paljon järkeä ja kurinalaisuutta, ettei se mene missään kohdassa överiksi. Voidaan tietysti kysyä onko koko asiassa mitään järkeä. Nautinnostahan siinä kuitenkin on ennen kaikkea kysymys ja sitähän naisetkin niin kovasti kaipaavat.


      • deep blue sea
        kakskytyks kirjoitti:

        Venäjällä on myös lehtiä, jotka kertovat esim. merenalaisen valtakunnan siepanneen Kursk-sukellusveneen. Ja kaikki lehdet siellä tuntuvat kirjoittavan totuutena joka sanan, joka tulee Johan Bäckmanin suusta.

        Merenalaisesta valtakunnasta en tiedä, mutta kuuluisa merentutkijan Jacques Cousteau, -Meren salaisuudet dokumenteista tutun miehen huhutaan lopettaneen sukeltelut sen jälkeen kun hän sukelsi jossain syvän meren luolissa ja kuuli siellä kärsivien ihmisten huutoa. Myös Jacques Cousteaun miehistön jäsenellä oli samanlainen kokemus vuosia aiemmin heidän sukeltaessaan Bermudan kolmiossa.


      • Muskis
        deep blue sea kirjoitti:

        Merenalaisesta valtakunnasta en tiedä, mutta kuuluisa merentutkijan Jacques Cousteau, -Meren salaisuudet dokumenteista tutun miehen huhutaan lopettaneen sukeltelut sen jälkeen kun hän sukelsi jossain syvän meren luolissa ja kuuli siellä kärsivien ihmisten huutoa. Myös Jacques Cousteaun miehistön jäsenellä oli samanlainen kokemus vuosia aiemmin heidän sukeltaessaan Bermudan kolmiossa.

        Jacques Cousteau keksi sukellushumalan. Ne huudot olivat kuviteltuja, mutta kokijaalleen todellisuutta. Typpi vaihdettiin heliumiin syvänmeren sukelluksissa, koska sukeltajilta meni järki.


      • löövboy
        ajd kirjoitti:

        Ei kai siinä mitään.
        Jollakin on adhd ja ei osaa rauhoittua ollenkaan.
        Onhan se sääli, mutta koita pärjäillä.

        Itselläni on adhd ja hyväksyn polyamorian. Mutta en hyväksy pettämistä ja musta on loukkavaa että mut adhdn perusteella leimataan tommoseks pahaks kylmäks ja julmaks ihmiseks joka levittää pahaa oloa ympäriinsä ja nauttii siitä .


      • Siedettävä keveys
        sietämätön keveys kirjoitti:

        Uskon vakaasti kolminaisuuteen kymmenien vuosien omakohtaisen kokemuksen perusteella. Tällä tarkoitan sitä että kolme naista yhdellä miehellä on ehdottomasti paras vaihtoehto. Sen lisäksi kyseisen miehen täytyy luonnollisesti asua yksin, eikä kenenkään toisen kanssa kaksin.
        Jos miehellä on yksi nainen, riidellään jatkuvasti. Jos on kaksi naista, naiset riitelevät keskenään jatkuvasti, mutta jos on kolme naista, niin se tasoittaa tilanteen, varsinkin silloin jos kukaan heistä ei tiedä mitään toisten naisten olemassaolosta. Jos naisia on enemmän kuin kolme, naimakarusellin paljastumisen riski kasvaa turhan suureksi, ja miehen hermojen täytyy kuitenkin kestää koko rumba. Lisäksi naiminen kuluttaa rahaa, enemmän tai vähemmän, muodossa tai toisessa. Touhussa kysytään myös paljon järkeä ja kurinalaisuutta, ettei se mene missään kohdassa överiksi. Voidaan tietysti kysyä onko koko asiassa mitään järkeä. Nautinnostahan siinä kuitenkin on ennen kaikkea kysymys ja sitähän naisetkin niin kovasti kaipaavat.

        Hyväksytkö myös sen, että niillä kaikilla kolmella naisellasi on sinun lisäksesi kaksi muuta miestä, joista sinä et tiedä mitään?

        Miten niin kaksi naista riitelevät keskenään, jos he eivät tiedä toisistaan?

        Itse kannatan useampaa ja juuri sillä tavalla löyhässä suhteessa, ettei mikään ole millään tavalla "virallista", eivät tiedä toisistaan, eikä kenenkään kanssa asuta. Täydentävät sopivasti toisiaan.


      • Kyseenalaistaja
        kaksseiskkaa = 27v kirjoitti:

        "Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä. "

        Niin,eli itsekkin myönnät että et saa sitä syvintä kontaktia mieheesi.Nyt kysyisin että miksi olet miehesi kanssa tai hankit lapsia.
        Ensinnäkin halvennat ja loukkaat miestäsi pettämällä.Ja lapset,näytätkö mielestäsi hyvää tulevaisuuden parisuhde kuvaa,pettäminen on ok kun pysyy salassa?!.

        Kyllä mielestäni sinun kaltaisen kannattaisi pitäytyä ihan seksisuhteissa ja yhdenyön jutuissa kerran seksi on sinulle noin korkeella kriteerillä.

        Ja se mitä ihmiset yleisesti tuomitsee on PETTÄMINEN! Ei seksistä nauttiminen,vaikka sitten irtonumeroina,kunhan on SINKKU!

        Ajatteletpa mustavalkoisesti. Ei kenenkään tarvitse "pitäytyä" missään joko tai -vaihtoehdoissa. Anna toisten elää ja yritä elää itsekin.

        Miten niin "näyttää lapsille parisuhdekuvaa", eiväthän lapset sitä näe?

        Vakituisen ja irtonumeroiden välillä on muitakin vaihtoehtoja.


      • Kyseenalaistaja
        deep blue sea kirjoitti:

        Merenalaisesta valtakunnasta en tiedä, mutta kuuluisa merentutkijan Jacques Cousteau, -Meren salaisuudet dokumenteista tutun miehen huhutaan lopettaneen sukeltelut sen jälkeen kun hän sukelsi jossain syvän meren luolissa ja kuuli siellä kärsivien ihmisten huutoa. Myös Jacques Cousteaun miehistön jäsenellä oli samanlainen kokemus vuosia aiemmin heidän sukeltaessaan Bermudan kolmiossa.

        Kuolleet eivät huuda eivätkä tee enää yhtään mitään muutakaan. Tekeminen olisi fysiologinen mahdottomuus.


      • mimmi 49
        onnellisuuteen kirjoitti:

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.

        aina kun on mahdollista annan miesten hieroa pulleita huulia,tykkään kun on joku joka haluaa auttaa kun haluttaa itseäni kovasti.minulla ei ole adhdtä eikä muitakaan vaivoja haluttaa vaan muuten vaan kovasti.useampi mies kun on on mahdollista saada useammin joskus kolme neljä yötä yhteen menoon aina eri mies tietysti että jaksaa usammankin kerran yössä.tykkään myös jos mies on kova imemään joskus pulleat huulet fritsuja täynnä.ja voi tytöt jos oikein kovasti imee mutteria niin siitä saa kovat sellaiset joskus paisuu melkein pienen kanamunan kokoiseksi.olen kohta viisikymppinen misu mutta tuntuu kuin olisi enemmän tarvetta iän myötä.olen joskus kokeillut että tilaan maksullisen ja aina on takuu varma kaveri nujuaa niin kauan että vähintään viisi kuusi ihanaa laukeamista yhdellä kerralla ja kohta uusiksi.se on elämää kun saa ja voi antaa toiselle nautintoja.antakaa tytöt ja nauttikaa runsauden sarvesta sydämmen kyllyydestä.ensin löysät suihin ja sitten kaveri jaksaa pitempään,tuo imemis vietti on miehellä hyvä siitä saa mahtavat nautinnot on kuin varpaitten kynnet lähtis ja ihan kuin taju lähtis ja kohta tulee uusi tajunnan räjäyttävä taivaisiin lähettävä orgasmi että mehut lentää.


      • rehellisyysrules
        onnellisuuteen kirjoitti:

        Tunnustan,
        minulla on yli 20 vuotta ollut suhde mieheen, joka on myös lasteni isä. Hän on elämäni mies. Silti käyn jatkuvasti vieraissa, en vain halua tai kykene sitoutumaan. Miksi pitäisi?
        Edellisen kommentoijan perusteella en kykene syvempään kosketukseen tunnetasolla, entä sitten? Nautin enemmän fyysisestä kosketuksesta eri miehiltä, myös omaltani. Rakastan seksiä.
        Tässä yhteiskunnassa tuntuu olevan väärin, että joku nauttii elämästään vähän eri tavoilla, kuin muut.

        Mikäli miehesi on täysin tietoinen touhuistasi, niin ei siinä mitään. Mutta jos teet tätä hänen selkänsä takana, miltä kyllä kuulostaa, olet todella yököttävä ihminen.


      • N
        Love is all you need kirjoitti:

        Aika voimakkaita sanoja täällä.
        Oletko itse täydellinen?
        Meitä ihmisiä on tässä maailmassa niin paljon, ettei millään mahduta samaan
        muottiin ja olishan se aika tylsää jos kaikki olis just samanlaisia.
        Jokainen meistä tekee elämästään omanlaisensa ja elää niinkuin parhaaksi
        näkee. Silti me ollaan jollekki rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, valinnoista ja elämän
        tavasta huolimatta.
        Itse olen tullut siihen tulokseen että onnellisuus tässä lyhyessä elämässä on
        tärkeintä, oli se sitten hyvä parisuhde, toinen nainen/mies tai sinkku.
        Eli annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan!

        Kukkiihan se perunakin tekee kahdenvärisiä kukkia.


    • toivooKIN

      Itselläni oli sivusuhde 3vuotta vaikkakin olin aviossa ja olen edelleenkin. Sitten
      kävi silleen , että tulin paksuksi ja tiedän , että se on sivusuhteen tulos mutta en
      voi sitä kertoa miehelleni koska minunkin tulotaso laskisi eron myötä reippaasti.
      Näen ulkonäössä sivusuhteen merkkejä ja lähimmät ystävät myös.
      Toivottavasti tämä ei ikinä selviä.

      • K-I-N

        Tottahan haluat kuitenkin selviävän, kun pistit vistiä tänne.
        Ja oikea isä ei tiedä että hänellä on jälkikasvua!
        Ja lapsi on oikeutettu tietämään oikean isänsä.

        Siis olet uuno, rahanhakuinen tyhmis. Mitä tulotasosta!

        Oikeasti= välitän vain rahasta


      • PvI.
        K-I-N kirjoitti:

        Tottahan haluat kuitenkin selviävän, kun pistit vistiä tänne.
        Ja oikea isä ei tiedä että hänellä on jälkikasvua!
        Ja lapsi on oikeutettu tietämään oikean isänsä.

        Siis olet uuno, rahanhakuinen tyhmis. Mitä tulotasosta!

        Oikeasti= välitän vain rahasta

        Älä tuomitse!
        Ei ole naisen velvollisuus kertoa isästä!Jos mies on niin tyhmä, ettei tajua raskauden mahdollisuutta vieraisiin mennessään, tuskin hänelle kannattaa kertoa.
        Pilata kaikkien elämä!Pienen lapsenkin!
        Eiköhän tuo löydä paremman isän muualta.Pettävä mies on kuitenkin huono isä.

        Taivaan Isän suojelua ja hyvää isää pienelle!


      • 40luvun lapsi

        oletpa naivi ja yksinkertainen, no elämäntapasihan sen tietty jo todistaa. mutta ei ole kummoinenkaa tauti,sairaus tai vamma kun ihmisiltä otetaan verikokeita, dna, tai geenitestejä.....toivottavasti lapsesi pysyy ikiterveenä!


      • hfy58
        K-I-N kirjoitti:

        Tottahan haluat kuitenkin selviävän, kun pistit vistiä tänne.
        Ja oikea isä ei tiedä että hänellä on jälkikasvua!
        Ja lapsi on oikeutettu tietämään oikean isänsä.

        Siis olet uuno, rahanhakuinen tyhmis. Mitä tulotasosta!

        Oikeasti= välitän vain rahasta

        Se on provo senkin hölmöt! Ja todennäköisesti jonkun katkeran ja sairaanloisen mustasukkaisen miehen kirjoittamana, joka just on ihan varma, että jos hän ei kyttää, vahdi ja vaadi dna-testejä, ei lapset ole omia. Vitun naurettavaa.


      • huuuuuuuuuuuuuuuuuuu
        PvI. kirjoitti:

        Älä tuomitse!
        Ei ole naisen velvollisuus kertoa isästä!Jos mies on niin tyhmä, ettei tajua raskauden mahdollisuutta vieraisiin mennessään, tuskin hänelle kannattaa kertoa.
        Pilata kaikkien elämä!Pienen lapsenkin!
        Eiköhän tuo löydä paremman isän muualta.Pettävä mies on kuitenkin huono isä.

        Taivaan Isän suojelua ja hyvää isää pienelle!

        Elet todellakin sairas ja itsekäs ihminen!!!!!!!!!!!!!! Oksettavaa.

        Toivottavasti elämä menee just kuten toivot sen menevän. Yleensä kohtalo puuttuu peliin. Jos lapsesi sairastuisi eriitäin vakavasti ja tarvitsisi esim. munuaisien niin silloin asia paljastuisi että miehesi ei ole lapsen isä


      • Oul(m)

        Hienosti ajattelet ,minäkin voisin sivusuhteessa siittää naisen paksuksi ,kenellekkään puhumatta .KIVAA olet tehnyt ja toivon että sattusit kohdalleni.


      • herraasiallinen
        PvI. kirjoitti:

        Älä tuomitse!
        Ei ole naisen velvollisuus kertoa isästä!Jos mies on niin tyhmä, ettei tajua raskauden mahdollisuutta vieraisiin mennessään, tuskin hänelle kannattaa kertoa.
        Pilata kaikkien elämä!Pienen lapsenkin!
        Eiköhän tuo löydä paremman isän muualta.Pettävä mies on kuitenkin huono isä.

        Taivaan Isän suojelua ja hyvää isää pienelle!

        Paha ihminen olet. Tuo on kauheinta mitä ihminen voi tehdä, miehelle ei edes ole vastiketta noin hirveälle teolle.


      • Iloinen itsetunto

        Hai,miksi ihmisenkään tulisi olla yhdestä sulakkeesta riippuvainen?


      • naurattaketänauratta
        hfy58 kirjoitti:

        Se on provo senkin hölmöt! Ja todennäköisesti jonkun katkeran ja sairaanloisen mustasukkaisen miehen kirjoittamana, joka just on ihan varma, että jos hän ei kyttää, vahdi ja vaadi dna-testejä, ei lapset ole omia. Vitun naurettavaa.

        Naurettavaa?! Minusta ei ole erityisen naurettava se tosiasia, että tutkimusten mukaan 10-30% lapsista ei ole sen isän, joka kuvittelee isä olevansa. Ja näin siis ihan meillä täällä länsimaissa, kehitysmaissa on alueita, joilla tämä prosentti on tutkimusten mukaan jopa 60. Minua ei miehenä hirveästi naurata. Mutta ehkä sinua naisena naurattaa? Onko naisille ollenkaan semmoinen käsite kuin rehellisyys tuttu?


    • Puolison mielipide?

      Kilikalle. Sulla on selkee mielipide. Hyvä niin. Mutta toivottavasti olet selvittänyt myös puolisosi mielipiteen asiassa. Jos et, ajattelet hyvin itsekkäästi, vain siltä kannalta, mikä itsellesi on hyvä, piittaamatta toisesta.

      • oman tiensä kulkija

        Elämä on liian lyhyt, jotta siinä kannattaisi ottaa muita huomioon. Oma hyvä ainoa hyvä, näin se on.


    • kilukalukalle

      Melko joutavanpäiväistä juttua. Ikäänkuin tapavalehtelemisessa/petos-seksin harrastamisessa vieraan kanssa nyt olisi jotain kovasti syvällistä.

      Puhusit vaan ihan omalla kielelläsi, etkä yrittäisi liian hohdokasta.

    • Kyseenalaistaja

      Kaikkein paras on elää pelkästään sivusuhteessa tai vaikka useammassa. Yhden kanssa yhtä kivaa, toisen kanssa toista, kun kukaan ei pysty kuitenkaan täyttämään kenenkään kaikkia vaatimuksia/toivomuksia. Mihin sitä vakisuhdetta tarvitaan? Ja aina välillä saa elää omaa elämäänsä sinkkuna ja tehdä mitä haluaa ilman että joku valittaa.

      • onnellisuuteen

        Olen täysin samaa mieltä, miksi pitäisi loppuelämäksi sitoutua vain yhteen ihmiseen, kun muitakin on?
        Utopiassa jokainen saisi vapaasti elää yksin tai kaksin tai niin monen ihmisen kanssa, kuin haluaa....


    • Elina K.

      Sivusuhde on mainio! Olen nainen ja sivusuhteeni on naimisissa oleva mies. Saan miehen luokseni silloin kun itse häntä tarvitsen ja hän on hyväntuulinen, halukas seksiin ja tuo usein kukkia tai muuten muistaa minua. Hän on romanttinen ja hurmaava rakastaja!

      Miehen vaimo kuulemma pesee miehen pyykit, siivoaa hänen kotinsa, hoitaa lapset ja heidän kouluasiansa, leikkaa jopa nurmikon ja tietysti käy miehen kanssa vaateostoksilla. Vaimolla on ihan kelvollinen vaatemaku, tykkään. Kaikki on tip top. Paidat silitetty, miehellä on puhtaan sukat jalassa ja jopa nenäliina ja kampa on huolehdittu taskuun.

      Minun lattioillani ei loju koskaan miehen rikkinäiset autonremppaushaalarit tai pesemättömät haisevat sukat.

      Nypin pullat rusinasta, miehen huolto toimii ainakin niin kauan kuin vaimo ei tiedä suhteesta.

      • nuuuuuuui

        olet onnellinen siitä että levität haarojasi saamattomalle miehelle?

        pakko sanoa että säälin sinua.


      • näiimpä....

        Sinulaisellesi naiselle on olemassa myös nimi; H*ora!Toivon mukaan jäätte kinni.Tuollainen vaimo EI antsaitse tuollaista miestä.Kus*pää on kyllä mieskin.


      • Elina K.
        nuuuuuuui kirjoitti:

        olet onnellinen siitä että levität haarojasi saamattomalle miehelle?

        pakko sanoa että säälin sinua.

        Minulla on elämässä kovin paljon muutakin: työ josta pidän, kohtuullisen hyvä palkka, kavereita, pari hyvää ystävää, kaunis koti ja puutarha, josta saan ison osan talven vihanneksista ja marjoista. On koira, jonka kanssa harrastan kansallisella tasolla. Ja ennen kaikkea on vapaus, voin lähteä matkalle minne itse haluan, käyttää rahani niin kuin haluan jne.

        Eikös huorat ota maksun seksistä? Minä saan ilmaiseksi ja niin saa mieskin. Kenelläkään ei pitäisi olla valittamista. En asu samassa kaupungissa edes kuin tuo mies, joten riski että meidät joku näkisi yhdessä on merkityksetön. Sitäpaitsi aikuisilla ihmisillä ei muutenkaan ole tapana sekstailla jukisesti.

        Mies väittää, että heillä ei juurikaan ole seksiä vaimon kanssa. Luultavasti on, mutta sehän on täysin heidän yksityisasiansa, joka ei kiinnosta kun se ei minulle kuulu. Kieltäydyn muutenkin täysin kuuntelemasta hänen kotiasioitaan, ei ole minun ongelmani jos lapsella on korvatulehdus ja sen korvat putkitetaan, joten mies on oppinut, että ei puhu mitään koti- ja työasioistaan kun olemme yhdessä.

        Puheenaiheita on maailma täynnä, sivusuhde ei ole mikään terapiaistunto.


      • 12+12=
        nuuuuuuui kirjoitti:

        olet onnellinen siitä että levität haarojasi saamattomalle miehelle?

        pakko sanoa että säälin sinua.

        Plussaa ajattelukyvyttömyydelle?
        Minä säälin Sinua, elämätöntä elämääsi.


      • 12+12=
        12+12= kirjoitti:

        Plussaa ajattelukyvyttömyydelle?
        Minä säälin Sinua, elämätöntä elämääsi.

        Tämä oli tarkoitettu ed.ed. sekä seuraavalle.


      • ryioe8yreo
        nuuuuuuui kirjoitti:

        olet onnellinen siitä että levität haarojasi saamattomalle miehelle?

        pakko sanoa että säälin sinua.

        Mitä väliä sillä saamattomuudella on, jos on pelkkä suhde? KÄykö kateeksi? Itse pystyn olemaan aivan hyvin suhteessa mieheen, joka on hyvä sängyssä ja romanttista seuraa, ilman että kyttään hänen sukkiensa pesemistä: kunhan asumme erillään. Ei minua edes kiinnosta hänen kotinsa hoito, minun kotiini hän kun ei muuta. Minulle on aivan sama onko hän kotiasioissaan siis saamaton, kunhan ei ole sitä seksissä.

        Kyllä, pakko jalat on levittää, jos yhdyntää aikoo harrastaa ja vaikka seksiä on monenlaista, on se kyllä yksi parhaista muodoista. Puhu miten halventavasti lystäät, mutta naisen jalkojen levittäminen on kyllä ihan seksille ehdotonta ja miehet ja naiset sitä seksiä usein haluavat. On turha halventaa seksiä ja sitten kinuta sitä: seksiin kun ei pitäisi liittyä halvennus, jos sitä haluaa. Niin se levität sinäkin, tai toivot sen toisen levittävän ja entäs sitten? Jos suuseksiä aikoo harrastaa, täytyy suulla koskea toisen sukuelimiin, eli "ottaa suihin", jos yhdyntää harrastaa, täytyy jalat levittää, ja pippeli menee pimppiin, jos sormillä hyväilee ja "sormettaa" niin kyllä ne kuule sormet niihin sukuelimiin koskee. Entäs sitten? Onko siinä jotain hävettävää, huonoa? Miten, jos esim. parisuhteenkin aikoo pitää. Kyllä seksi siihen kuuluu. Ja 99% sinkuista muuten ainakin harrastaa itsetyydytystä, masturbointia, eli käteen vetoa, eli seksiä yksinään, saadakseen orgasmin. Kyllä näin on. Ne ketkä väittää ettei, valehtelee tai on niitä aseksuaaleja eli noin1%.
        Oliko vielä jotain halvennettavaa tai ajattelit jotenkin levittelystä puhua, onko ongelmia, paineita...? Kerro vaan. Tai sitten hyväksyt seksin ja puhut normaalisti. Kiitos vaan. Se että et ymmärrä taas toisen suhdevalintoja on asia erikseen.

        Ja täytyy sanoa, että jos säälisin ketään, säälisin enemmän sinua. Et todellakaan tajua, ettei kaikkien ole mikään välttämättömyys tehdä miehestä edes avokkia, eikä heillä ole tarvetta näin ollen puuttua sen toisen eli miehen, asunnon ja kodin hoitoon.

        Olet vain kateellinen ja katkera ja yrität tiskaamisen perusteella saada seksin tuntumaan toiselta. Niin, se hyvä puoli pelkässä suhteessa on, kun ei asuta yhdessä, ettei sillä ole mitään väliä. Sivusuhteesta en sitten tiedä, mun mielestä pitäisi ainakin pyrkiä olemaan elämässään rehellinen, noin suunnilleen ainakin. Tai että se ois parempi. Siitä siis ei ole kyse.
        Toi vastaustapa on aina vaan typerä ja lapsellinen, jotenkin tuntuu aina yhtä hölmöltä halveerata itse seksiä, kun kuitenkin sinäkin sitä harrastat tai ainakin haluaisit.

        Sitäpaitsi, kotitöitä tekee yhä useammin nainen, ja mies hoitaa muut asiat eikä silti olla saamattomia.


      • Sinkku.
        näiimpä.... kirjoitti:

        Sinulaisellesi naiselle on olemassa myös nimi; H*ora!Toivon mukaan jäätte kinni.Tuollainen vaimo EI antsaitse tuollaista miestä.Kus*pää on kyllä mieskin.

        Täällähän on oikein katkeria ihmisiä,antavat vielä kovasti plussaa itselleen siitä että käyttävät sanoja joita ilkeämieliset teinit käyttävät.
        On hienoa että ihmiset nauttivat seksistä.Seksiä kannattaa harrastaa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa se toimii,parisuhteessa se ei aina vaan toimi tai parisuhde ei kiinnosta.Elinan asenne seksiin on oikea mutta kaikki ei vaan ymmärrä sitä tällä palstalla.


      • vanha sananlasku
        ryioe8yreo kirjoitti:

        Mitä väliä sillä saamattomuudella on, jos on pelkkä suhde? KÄykö kateeksi? Itse pystyn olemaan aivan hyvin suhteessa mieheen, joka on hyvä sängyssä ja romanttista seuraa, ilman että kyttään hänen sukkiensa pesemistä: kunhan asumme erillään. Ei minua edes kiinnosta hänen kotinsa hoito, minun kotiini hän kun ei muuta. Minulle on aivan sama onko hän kotiasioissaan siis saamaton, kunhan ei ole sitä seksissä.

        Kyllä, pakko jalat on levittää, jos yhdyntää aikoo harrastaa ja vaikka seksiä on monenlaista, on se kyllä yksi parhaista muodoista. Puhu miten halventavasti lystäät, mutta naisen jalkojen levittäminen on kyllä ihan seksille ehdotonta ja miehet ja naiset sitä seksiä usein haluavat. On turha halventaa seksiä ja sitten kinuta sitä: seksiin kun ei pitäisi liittyä halvennus, jos sitä haluaa. Niin se levität sinäkin, tai toivot sen toisen levittävän ja entäs sitten? Jos suuseksiä aikoo harrastaa, täytyy suulla koskea toisen sukuelimiin, eli "ottaa suihin", jos yhdyntää harrastaa, täytyy jalat levittää, ja pippeli menee pimppiin, jos sormillä hyväilee ja "sormettaa" niin kyllä ne kuule sormet niihin sukuelimiin koskee. Entäs sitten? Onko siinä jotain hävettävää, huonoa? Miten, jos esim. parisuhteenkin aikoo pitää. Kyllä seksi siihen kuuluu. Ja 99% sinkuista muuten ainakin harrastaa itsetyydytystä, masturbointia, eli käteen vetoa, eli seksiä yksinään, saadakseen orgasmin. Kyllä näin on. Ne ketkä väittää ettei, valehtelee tai on niitä aseksuaaleja eli noin1%.
        Oliko vielä jotain halvennettavaa tai ajattelit jotenkin levittelystä puhua, onko ongelmia, paineita...? Kerro vaan. Tai sitten hyväksyt seksin ja puhut normaalisti. Kiitos vaan. Se että et ymmärrä taas toisen suhdevalintoja on asia erikseen.

        Ja täytyy sanoa, että jos säälisin ketään, säälisin enemmän sinua. Et todellakaan tajua, ettei kaikkien ole mikään välttämättömyys tehdä miehestä edes avokkia, eikä heillä ole tarvetta näin ollen puuttua sen toisen eli miehen, asunnon ja kodin hoitoon.

        Olet vain kateellinen ja katkera ja yrität tiskaamisen perusteella saada seksin tuntumaan toiselta. Niin, se hyvä puoli pelkässä suhteessa on, kun ei asuta yhdessä, ettei sillä ole mitään väliä. Sivusuhteesta en sitten tiedä, mun mielestä pitäisi ainakin pyrkiä olemaan elämässään rehellinen, noin suunnilleen ainakin. Tai että se ois parempi. Siitä siis ei ole kyse.
        Toi vastaustapa on aina vaan typerä ja lapsellinen, jotenkin tuntuu aina yhtä hölmöltä halveerata itse seksiä, kun kuitenkin sinäkin sitä harrastat tai ainakin haluaisit.

        Sitäpaitsi, kotitöitä tekee yhä useammin nainen, ja mies hoitaa muut asiat eikä silti olla saamattomia.

        huono nainen ei muutu paremmaksi edes pitkillä puheilla.


      • toinen sinkku
        Sinkku. kirjoitti:

        Täällähän on oikein katkeria ihmisiä,antavat vielä kovasti plussaa itselleen siitä että käyttävät sanoja joita ilkeämieliset teinit käyttävät.
        On hienoa että ihmiset nauttivat seksistä.Seksiä kannattaa harrastaa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa se toimii,parisuhteessa se ei aina vaan toimi tai parisuhde ei kiinnosta.Elinan asenne seksiin on oikea mutta kaikki ei vaan ymmärrä sitä tällä palstalla.

        uskottomuudet voivat johtaa pahimmillaan surmatöihin.


      • 42333
        ryioe8yreo kirjoitti:

        Mitä väliä sillä saamattomuudella on, jos on pelkkä suhde? KÄykö kateeksi? Itse pystyn olemaan aivan hyvin suhteessa mieheen, joka on hyvä sängyssä ja romanttista seuraa, ilman että kyttään hänen sukkiensa pesemistä: kunhan asumme erillään. Ei minua edes kiinnosta hänen kotinsa hoito, minun kotiini hän kun ei muuta. Minulle on aivan sama onko hän kotiasioissaan siis saamaton, kunhan ei ole sitä seksissä.

        Kyllä, pakko jalat on levittää, jos yhdyntää aikoo harrastaa ja vaikka seksiä on monenlaista, on se kyllä yksi parhaista muodoista. Puhu miten halventavasti lystäät, mutta naisen jalkojen levittäminen on kyllä ihan seksille ehdotonta ja miehet ja naiset sitä seksiä usein haluavat. On turha halventaa seksiä ja sitten kinuta sitä: seksiin kun ei pitäisi liittyä halvennus, jos sitä haluaa. Niin se levität sinäkin, tai toivot sen toisen levittävän ja entäs sitten? Jos suuseksiä aikoo harrastaa, täytyy suulla koskea toisen sukuelimiin, eli "ottaa suihin", jos yhdyntää harrastaa, täytyy jalat levittää, ja pippeli menee pimppiin, jos sormillä hyväilee ja "sormettaa" niin kyllä ne kuule sormet niihin sukuelimiin koskee. Entäs sitten? Onko siinä jotain hävettävää, huonoa? Miten, jos esim. parisuhteenkin aikoo pitää. Kyllä seksi siihen kuuluu. Ja 99% sinkuista muuten ainakin harrastaa itsetyydytystä, masturbointia, eli käteen vetoa, eli seksiä yksinään, saadakseen orgasmin. Kyllä näin on. Ne ketkä väittää ettei, valehtelee tai on niitä aseksuaaleja eli noin1%.
        Oliko vielä jotain halvennettavaa tai ajattelit jotenkin levittelystä puhua, onko ongelmia, paineita...? Kerro vaan. Tai sitten hyväksyt seksin ja puhut normaalisti. Kiitos vaan. Se että et ymmärrä taas toisen suhdevalintoja on asia erikseen.

        Ja täytyy sanoa, että jos säälisin ketään, säälisin enemmän sinua. Et todellakaan tajua, ettei kaikkien ole mikään välttämättömyys tehdä miehestä edes avokkia, eikä heillä ole tarvetta näin ollen puuttua sen toisen eli miehen, asunnon ja kodin hoitoon.

        Olet vain kateellinen ja katkera ja yrität tiskaamisen perusteella saada seksin tuntumaan toiselta. Niin, se hyvä puoli pelkässä suhteessa on, kun ei asuta yhdessä, ettei sillä ole mitään väliä. Sivusuhteesta en sitten tiedä, mun mielestä pitäisi ainakin pyrkiä olemaan elämässään rehellinen, noin suunnilleen ainakin. Tai että se ois parempi. Siitä siis ei ole kyse.
        Toi vastaustapa on aina vaan typerä ja lapsellinen, jotenkin tuntuu aina yhtä hölmöltä halveerata itse seksiä, kun kuitenkin sinäkin sitä harrastat tai ainakin haluaisit.

        Sitäpaitsi, kotitöitä tekee yhä useammin nainen, ja mies hoitaa muut asiat eikä silti olla saamattomia.

        No, eihän sille tottakai mitään voi, kun et parempaa sänkyysi saa.


      • 8+9
        toinen sinkku kirjoitti:

        uskottomuudet voivat johtaa pahimmillaan surmatöihin.

        Eivät uskottomuudet, vaan mustasukkaisuus.


      • Kyseenalaistaja
        nuuuuuuui kirjoitti:

        olet onnellinen siitä että levität haarojasi saamattomalle miehelle?

        pakko sanoa että säälin sinua.

        Hyvä että sillä on kotona vaimo joka huolehtii. Minä en sellaista passattavaa ukkoa ottaisi nurkkiini pyörimään, enää, kun yhdestä pääsin. Rusinat pullasta täälläkin!


      • hoplaa2
        vanha sananlasku kirjoitti:

        huono nainen ei muutu paremmaksi edes pitkillä puheilla.

        Huomaatteko, koko ajan täällä syyllistetään vain nainen...huono nainen...h---a....jne.
        eiköhän miehissäkin ole jotain vikaa silloin kun he näihin sivusuhteisiin hypähtävät.
        Onko kukaan miettinyt sitä, että avioliitossa on silloin jotain vialla kun näitä sivusuhteita ja syrjähyppyjä tulee?


      • Kyseenalaistaja
        12+12= kirjoitti:

        Plussaa ajattelukyvyttömyydelle?
        Minä säälin Sinua, elämätöntä elämääsi.

        Eihän Elina K:n elämässä ole mitään elämätöntä, päinvastoin, oikein täyttä elämää. Kateutta tuo on eikä sääliä. Ei ole keneltäkään millään tavalla pois, kun kaikki ovat tyytyväisiä. Yksinkö hänen mielestäsi pitäisi elää tai ryhtyä jonkin äijän passaajaksi?
        Jokainen tekee niin kuin itsella (ja sille toiselle) sopii, eläkää te kaikki muutkin ja antakaa toisten elää.


      • ÄLLITÄLLI
        Sinkku. kirjoitti:

        Täällähän on oikein katkeria ihmisiä,antavat vielä kovasti plussaa itselleen siitä että käyttävät sanoja joita ilkeämieliset teinit käyttävät.
        On hienoa että ihmiset nauttivat seksistä.Seksiä kannattaa harrastaa sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa se toimii,parisuhteessa se ei aina vaan toimi tai parisuhde ei kiinnosta.Elinan asenne seksiin on oikea mutta kaikki ei vaan ymmärrä sitä tällä palstalla.

        "Sinkku" hyvä. Ei elämä ole pelkkää seksiä. Parisuhteeseen kuuluu RAKKAUS/TOISESTA VÄLITTÄMINEN/KUNNIOTUS.. siinä muutamia mainitakseni. EI pelkkä seksi, joka on tärkeätä, mutta ei pääasia. Kyllä sinullekin elämänkokemusta tulee kunhan kasvat sieltä pikkutytöstä ja pääset siihen oikeaan elämään, johon ihan oikeasti kuuluu muutakin kuin seksi. Elämä on hyvin monisäikeinen iloinensa ja suruinensa ja suolana sinne tupsahtelee niitä odottamattomia yllätyksiä, joista onneksi ei kukaan etukäteen tiedä. Elämä kasvattaa, ei seksi.


      • ÄLLITÄLLI

        "Elina K". Kuullostat säälittävältä, mutta täytyyhän sinun jollain itseäsi lohduttaa ja rahalla ja omakotitalolla pihamaineen pönkität lisää. Häpeän puolestasi. No, näinhän noissa nyt kakkosissa tuppaa käymään, että kohta ne on kolmosia, kun uudet kakkoset astuu kuvioihin. Olet varmaan kovin ylpeä itsestäsi. Sinulle on kyllä nimikin vaikket rahaa ota vastaan kuin välillesti.


      • riina*
        8+9 kirjoitti:

        Eivät uskottomuudet, vaan mustasukkaisuus.

        Ei edes mustasukkaisuus, vaan mielenvikaisuus.


    • aalto

      Kilikallelle
      Oikeassa olet vakituinen sivusuhde on ok ja turvallinen vaihtoehto jos ei halua erota. Täällä taas on niitä kirjoittelijoita jotka ei tiedäelämästämitään. Ei se parisuhde aina niin auvoista ole, toinen voi halveksia ja alistaa eikä anna miehelleen mitään arvoa. Mutta kun on lapset niin pitää yrittää pitää kulisseja yllä heidän vuokseen. Erossahan lapset aina kärsii, ei aikuinen.

      Elän salasuhteessa ja aion elääkkin niinkauan kuin hyvältä tuntuu.

      • nuuuuuui

        Ai että lapset ei kärsi, kun äiti ja isä ei näytä mitään tunteitaan toisilleen?

        Opetatte lapsillenne sitä minkälainen suhde vanhemmilla on, te olette heidän ensimmäinen esimerkki siitä mitä se on.

        Eli tahallanne te hankaloitatte lapsienne tulevia suhteita, annatte heille väärän kuvan rakkaudesta ja yhteisolosta.

        Ja sinä väität, ettei lapsi muka kärsi?

        Miten huono vanhempi oletkaan.


      • Kyseenalaistaja

        Nykyään ei ole tarpeen pitää mitään kulisseja kenenkään vuoksi. Vain jotkut kermaperseet saattaa harrastaa niitä. Ne, joilla "piirit" muutenkin määrittelevät, kuinka pitää elää, minkämerkkisellä autolla ajaa, mitä harrastaa, jos haluaa edetä urallaan. Onneksi en kuulu siihen porukkaan ja saan elää niin kuin haluan.

        Lapset kärsii erossa lähinnä siitä, että vanhemmat eivät eroa ja kotona on huono ilmapiiri. Monet lapset ovat sanoneet jälkikäteen, että ovat toivoneet eniten maailmassa sitä, että eroaisivat niin se helvetti hellittäisi.


      • normo

        just näin, samaa mieltä, elämää on monenlaista, samoin ratkaisuja erilaisiin tilanteisiin..


    • Essi

      Moi! Miksei täälä ole sitä, missä muuallakin. Kahden naisen "perhe", ainahan on kaikilla "huono " päivä. En tarkoita seksiä,vaan olkapäätä. johonka nojata, kun on itellä huono päivä. voihan se olla toisinkin päin, siis kaks miestä ja yksi nainen. Kokeilla ainakin kantsis?

    • Mitä.

      Väärää siinä on,jos joillakin on rinnakkaissuhde. Tällaisia vuosikausia kestäviä rinnakkaissuhteita on paljon.

      • Väärää

        on se, että se on valehtelua, toisen luottamuksen pettämistä. Ei ole väliä, onko tätä toisen loukkaamista paljon vai vähän, se on silti vääriin. Vaikka kaikki ihmiset hakkaisivat toisiaan ja se olisi yleistä, se on väärin. Mielestäni kaikki seksiin liittyvä on oikein, jos siinä ei satuteta toisia.


      • onnellisuuteen
        Väärää kirjoitti:

        on se, että se on valehtelua, toisen luottamuksen pettämistä. Ei ole väliä, onko tätä toisen loukkaamista paljon vai vähän, se on silti vääriin. Vaikka kaikki ihmiset hakkaisivat toisiaan ja se olisi yleistä, se on väärin. Mielestäni kaikki seksiin liittyvä on oikein, jos siinä ei satuteta toisia.

        "kaikki seksiin liittyvä on oikein, jos siinä ei satuteta toisia"

        Hienoa, näinhän se on, jos vain pienisieluiset ihmiset ymmärtäisivät,
        että toista ihmistä ei voi omistaa.

        Ihminen voi rakastaa montaakin ihmistä, se ei ole keneltäkään pois.
        Viha, kateus, katkeruus ovat negatiivisia tunteita, jotka syövät ihmistä itseään.

        Rakkaus on uusiutuva, kertautuva luonnonvara.
        Mitä enemmän rakastat, sitä enemmän saat rakkautta takaisin.
        Näin se vaan toimii karmallisesti.


      • väärinon
        onnellisuuteen kirjoitti:

        "kaikki seksiin liittyvä on oikein, jos siinä ei satuteta toisia"

        Hienoa, näinhän se on, jos vain pienisieluiset ihmiset ymmärtäisivät,
        että toista ihmistä ei voi omistaa.

        Ihminen voi rakastaa montaakin ihmistä, se ei ole keneltäkään pois.
        Viha, kateus, katkeruus ovat negatiivisia tunteita, jotka syövät ihmistä itseään.

        Rakkaus on uusiutuva, kertautuva luonnonvara.
        Mitä enemmän rakastat, sitä enemmän saat rakkautta takaisin.
        Näin se vaan toimii karmallisesti.

        Kannattaa kumminkin erottaa seksi ja rakkaus toisistaan.

        'Mitä enemmän rakastat, sitä enemmän saat rakkautta takaisin' - ajatusta on aivan turha käyttää sivusuhteitten perusteluina.

        Sillä rakkaus on jotakin ihan muuta kuin tilapäisseksisuhteet. Omistamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ei halunkaan.

        Tuohon ap:n kysymykseen 'onko sivusuhteitten pitäminen väärin' on vain yksi vastaus: ON.

        Näin se vaan on, karmallisestikin.


      • Elina K.
        väärinon kirjoitti:

        Kannattaa kumminkin erottaa seksi ja rakkaus toisistaan.

        'Mitä enemmän rakastat, sitä enemmän saat rakkautta takaisin' - ajatusta on aivan turha käyttää sivusuhteitten perusteluina.

        Sillä rakkaus on jotakin ihan muuta kuin tilapäisseksisuhteet. Omistamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, ei halunkaan.

        Tuohon ap:n kysymykseen 'onko sivusuhteitten pitäminen väärin' on vain yksi vastaus: ON.

        Näin se vaan on, karmallisestikin.

        Totta puhut, olisi todella älytöntä rakastua naimisissa olevaan mieheen. Kuka sellaisen k*pään edes haluaisi, joka on valmis pettämään ja valehtelemaan? Ei sellaisiin rakastuta, ne sopivat sivusuhteiksi jotka voi dumpata menemään heti, kun ei enää kiinnosta samat jutut tai vain seksi ei enää suju.


    • onnellinen----

      Miks hitossa siitä vakisuhteesta ei voi tehdä ihanaa..miksi sille omalle puolisolle mies ei voi tuoda kukkia,viedä ulos syömään yms.mitä salarakkaalle voi???
      Ja miks naiset valittaa jos pesee miehen pyykkiä,tekee miehelle ruokaa ja muutenkin huolehtii kodista???Onko nykyajan ihmisten todellakin nii vaikeata elää onnellisena yhdessä suhteessa??Kyllä minä ainakin haluan tehdä oman mieheni onnelliseksi ja tyytyväiseksi kaikin puolin,ja kyllä minua loukkaisi aikas paljon jos miehen täytyisi valehdella minulle ja pitää yllä toista suhdetta...
      Mieheni on esim.haaveillu seksistä kahden naisen kanssa,minä järjestin tämän kerran hänelle yllätykseksi kun tuli töistä kotiin....tässä vain yksi esimerkki,itse en voi samaan aikaan ottaa toista naista mukaan,mutta ymmärrän tämän fantasian kyllä...Ja ikinä ei ole edes tullu mieleen valittaa likasista vaatteista lattialla,tiskeistä yms...ja saan kukkia,mies lähtee lenkille minun kanssa vaihka ei itse kovasti tykkää siitä..eli kyllä onnistuneessa parisuhteessa täytyy myös tehdä "ei nii kivoja juttuja"mut ei elämä ole pelkkää juhlaa...

      • blaa blaa huoh

        Ai miksi puolisolle ei voi sitä ja tätä ja blaablaa?

        Puoliso kyllästyttää. Puoliso on jo niiiiiin nähty. So last season. Haluan enemmän. Miksi kestää tylsää ja harmaata arkea, jos on mahdollisuus sivusuhteella tehdä kaikesta juuri MINUA parhaalla tavalla tyydyttävää "juhlaa"?


      • :D

        no eipä sekään terveeltä kuulosta että vaimon täytyy järjestää miehelleen toisia naisia. Jospa se seuraavaksi fantasioi alaikäisestä?


      • Entinen kodinhoitaja

        Kyllä siitä nauttiikin, kunhan tekeminen ja huolenpito on miolemminpuolista. Mutta jos huomaa tekevänsä kaiken yksin ja toinen on vain vastaanottavana osapuolena ja alkaa pitää huolenpitoa itsestäänselvyytenä, niin ei paljon huvita. Sitten jos ei enää haluakaan ilahduttaa toista, niin valitetaan, että "sä et sitten nykyään tee enää yhtään mitään", kun on jouduttu luopumaan saavutetuista eduista, ja erohan siitä ennen pitkää tulee.


      • kjkjljl
        blaa blaa huoh kirjoitti:

        Ai miksi puolisolle ei voi sitä ja tätä ja blaablaa?

        Puoliso kyllästyttää. Puoliso on jo niiiiiin nähty. So last season. Haluan enemmän. Miksi kestää tylsää ja harmaata arkea, jos on mahdollisuus sivusuhteella tehdä kaikesta juuri MINUA parhaalla tavalla tyydyttävää "juhlaa"?

        Hankkisit selkärangan ja munat ja jättäisit vakituisen tyttöystäväsi ennen kuin lähdet huoraamaan ympäriinsä.


    • pari_46

      Sivusuhde, hauska termi sinällään :)

      Meillä molemmilla (aviopari) on sivusuhde tahollaan.
      Sen lisäksi meillä on muutama tuttu pari joiden kanssa harrastamme seksiä yhdessä, yleensä samassa huoneessa/ sängyssä.

      Seksi on kivaa, varsinkin kun sen jakaa ystävien kanssa :)

      • Puumako?

        Seksi on kivaa, mutten silti ymmärrä tuota :(


      • onnellisuuteen

        Ihanaa, kaikkea hyvää teille!


    • tytsy.

      Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota... Olen seurustellut vakituisesti n. 5 vuotta, ja kyllä se meilla nimenomaan on niin että yhdessä on juhlaa ja kavereiden kanssa arkea. Tarkoitan että panostamme toisiimme, jotta meillä olisi kivaa kaikin puolin... Tuntuu että aloittajalla vain ei ole ollut sopivaa kumppania.

      En ymmärrä, miksi elää valheellista "arkea" ihmisen kanssa, jonka kanssa on tylsää? Olen tosi onnellinen kun voin avoimesti kertoa kaikista asioistani, seksitoiveista ehdottomasti jne omalle poikaystävälle, ja hän mulle. On mielestäni väärin itseä ja toista kohtaan valehdella. Olen sitä mieltä että monille ihmisille tekisi hyvää käydä lähellä kuolemaa, ja tajuta, että aika on rajallista. Jokainen sekunti ja minuutti on annettu teille ja te itse päätätte miten sen käytätte. Itse yritän nauttia joka hetkestä.... Hankkikaa sopivampi pari itsellenne, se tuo onnen : ) Sellaiset henkilöt jotka pitävä't esim alistusleikkejä tms nolottavina, voivat olla yhdessä onnellisia, ja sellaiset jotka tykkäävät esim parinvaihdosta, voivat harrastaa sitä yhdessä, avoimina. Älkää jääkö onnettomaan elämään, ja tehkö samalla toisesta onnettomia, pitää antaa ihmisten elää!

      • nn

        Hyvin idealistista ajattelua täällä monella peukkuja saaneella.

        Entäs kun lapset on tehty, talo rakennettu ja mies muuten kaikin puolin upea ja ihana, mutta seksi niin ja näin, eikä läheisyyttä juuri lainkaan? Pitäisikö jaksaa vielä 10 vuotta?

        Juteltu on, mutta tilanne jatkuu samana vuodesta toiseen.

        Että pitäisi erotako? Niin paljon kaatuisi jos tätä lähtisi purkamaan, ja kun oikeasti arki ihan hyvin näinkin rullaa niin ei järkeä erota.

        Kuitenkin on vain yksi elämä elettävänä ja haluaisi vielä joskus kokea ihastumiseen liittyvän intohimon, käpertyä jonkun kainaloon ja kokea itsensä naiseksi, ei vain äidiksi ja kotitalouskoneeksi.

        Alan kallistua sivusuhteen puolestapuhujaksi, sillä en usko että vaihtamallakaan paranisi. Tai vaikka intohimo paranisi, niin jotain muuta varmasti menettäisi (lapset kärsisi, talous romahtaisi, ympäristö järkyttyisi jne jne).

        Te jotka olette löytäneet intohimon, ystävyyden JA hyvän äiti/isähahmon omasta kumppanistanne - Lämpimät onnittelut teille!


      • onnellisuuteen
        nn kirjoitti:

        Hyvin idealistista ajattelua täällä monella peukkuja saaneella.

        Entäs kun lapset on tehty, talo rakennettu ja mies muuten kaikin puolin upea ja ihana, mutta seksi niin ja näin, eikä läheisyyttä juuri lainkaan? Pitäisikö jaksaa vielä 10 vuotta?

        Juteltu on, mutta tilanne jatkuu samana vuodesta toiseen.

        Että pitäisi erotako? Niin paljon kaatuisi jos tätä lähtisi purkamaan, ja kun oikeasti arki ihan hyvin näinkin rullaa niin ei järkeä erota.

        Kuitenkin on vain yksi elämä elettävänä ja haluaisi vielä joskus kokea ihastumiseen liittyvän intohimon, käpertyä jonkun kainaloon ja kokea itsensä naiseksi, ei vain äidiksi ja kotitalouskoneeksi.

        Alan kallistua sivusuhteen puolestapuhujaksi, sillä en usko että vaihtamallakaan paranisi. Tai vaikka intohimo paranisi, niin jotain muuta varmasti menettäisi (lapset kärsisi, talous romahtaisi, ympäristö järkyttyisi jne jne).

        Te jotka olette löytäneet intohimon, ystävyyden JA hyvän äiti/isähahmon omasta kumppanistanne - Lämpimät onnittelut teille!

        Realistina suositten sinua pitämään kiinni ihanasta(?) miehestäsi,
        ja etsimään vain salarakkaan/ rakkaita.
        Oma mieheni on paras ystäväni ja yksi parhaita rakastajiani,
        mutta vaihtelu virkistää....


      • Yksi.nainen

        Onnea teille, olette saaneet lottovoiton, kun teillä on tuollainen suhde.

        "Hankkikaa sopivampi pari itsellenne, se tuo onnen" - helpommin sanottu kuin tehty, ei sellaista niin vain löydy. Jos minä tykkäisin, toinen ei kiinnostu, ja jos se toinen, niin minä en, ja tunteilleen tai niiden puuttumiselle ei itse mahda mitään. Mistäs olet omasi löytänyt, kun on käynyt noin hyvin?


      • tytsy.
        nn kirjoitti:

        Hyvin idealistista ajattelua täällä monella peukkuja saaneella.

        Entäs kun lapset on tehty, talo rakennettu ja mies muuten kaikin puolin upea ja ihana, mutta seksi niin ja näin, eikä läheisyyttä juuri lainkaan? Pitäisikö jaksaa vielä 10 vuotta?

        Juteltu on, mutta tilanne jatkuu samana vuodesta toiseen.

        Että pitäisi erotako? Niin paljon kaatuisi jos tätä lähtisi purkamaan, ja kun oikeasti arki ihan hyvin näinkin rullaa niin ei järkeä erota.

        Kuitenkin on vain yksi elämä elettävänä ja haluaisi vielä joskus kokea ihastumiseen liittyvän intohimon, käpertyä jonkun kainaloon ja kokea itsensä naiseksi, ei vain äidiksi ja kotitalouskoneeksi.

        Alan kallistua sivusuhteen puolestapuhujaksi, sillä en usko että vaihtamallakaan paranisi. Tai vaikka intohimo paranisi, niin jotain muuta varmasti menettäisi (lapset kärsisi, talous romahtaisi, ympäristö järkyttyisi jne jne).

        Te jotka olette löytäneet intohimon, ystävyyden JA hyvän äiti/isähahmon omasta kumppanistanne - Lämpimät onnittelut teille!

        Oletteko miettineet parinvaihtoa? Siis avoimesti ja rehellisesti. Joillekkin se toimii. Jotkut eivät tietenkään hyväksy sitä, mutta mitä luulet että miehesi sanoisi siihen? Netistä löytyy parinvaihtosivustoja, joissa on paljon pareja valittavana. Näin saatte yhdessä uusia kokemuksia ja se voi myös piristää teidän välistä suhdettanne.


      • tytsy.
        tytsy. kirjoitti:

        Oletteko miettineet parinvaihtoa? Siis avoimesti ja rehellisesti. Joillekkin se toimii. Jotkut eivät tietenkään hyväksy sitä, mutta mitä luulet että miehesi sanoisi siihen? Netistä löytyy parinvaihtosivustoja, joissa on paljon pareja valittavana. Näin saatte yhdessä uusia kokemuksia ja se voi myös piristää teidän välistä suhdettanne.

        Niin, ja oletteko käyneet seksiterapeutilla? Itse kysyin poikaystävältäni jo noin 3 vuoden tuntemisen jälkeen, että nyt jos me tässä meinataan olla pidempään yhdessä, niinkun siltä tuntuu, niin luvataanko toisillemme että jos tulee ongelmia seksissä tai jossain muussa, niin ollaan tarpeeksi rohkeita menemään seksiterapeutille. Ja sovimme että sitten mennään ja yritetään. Toivottavasti lupaus pitää, sillä sehän on selvä että ongelmia voi tulla, ja se on todennäöistäkin pitkässä parisuhteessa. :)


    • neitsykäinen

      En tiedä onko parisuhteessa oikein pitää sivusuhdetta. Itse pidän vain sivusuhdetta koska en halua jakaa arkea kenenkään kanssa.

      • Puumako?

        Olen viisikymppinen sinkkunainen ja minulla on seksisuhde kymmenkunta vuotta nuorempaan parisuhteessa olevaan mieheen. Saamme molemmat sen, mitä kaipaamme.... Minäkään en välttämättä halua miestä "jalkohini" arkeen - minulle riittää hyvä seksi ja läheisyys silloin kun tapaamme!


      • neitsykäinen
        Puumako? kirjoitti:

        Olen viisikymppinen sinkkunainen ja minulla on seksisuhde kymmenkunta vuotta nuorempaan parisuhteessa olevaan mieheen. Saamme molemmat sen, mitä kaipaamme.... Minäkään en välttämättä halua miestä "jalkohini" arkeen - minulle riittää hyvä seksi ja läheisyys silloin kun tapaamme!

        Suunnilleen samoja ikiä mutta mies vain pari vuotta nuorempi. Kuudes vuosi menossa.


    • jatkakaa pettämistän

      Tosi hyviä provoja

    • sairas maailma

      voi perkele,en paremmin sano. Joo,olen ollut erään miehen sivusuhde,en tiennyt hänen olevan varattu,hän nautti ja minun sydän puukotettiin ja varmasti myös hänen vaimonsakkin,kun kiinni mies suhkamisistaan jäi. pitää olla päästään sairas ja helvetin itsekäs joka tota harrastaa

      • ikävää tuollainen

        Ai sullakin on samanlaista kokemusta. Ikävää että vaimo oli sitten miehen puolella. Aina ei ole näin. Vaikka lopputulos onkin aina yhtä kauhea joka tapauksessa.


    • välinpitämättömyys_

      Mies piti minua tietämättäni jonkinsorttisena kakkosena monta vuotta. Minulle paljastui asioiden todellinen tila, miehellä oli aviovaimo. Mies katosi kun hajotin suhteen tahattomasti. Voitte vain kuvitella miltä tuntuu edelleen. Ei sen puoleen että olisin yhtään sen pirteämpi muutenkaan yksin elämässä, mutta tuollainen tuhoaa ihmistä, minua. Minä olen välittämisen arvoinen, enkä sellainen joka on täysin näkymätön. Jos jollain toisella on paremmat geenit, minkä minä sille voin, minulla on kuitenkin tunteva sisin/sielu. Mies otti sittemmin uuden ja uusia naisia. On vaikeaa luottaa enää miehiin, koska heidän halunsa ja huvinsa menevät edelle, eikä toisen/muiden tunteista välitetä lainkaan. Pelkkä yritys välittää ei riitä, se ei näy teoissa... Ei myös ole varmaa että "se oikeaa" tulee suomessa kaikille naisille vastaan, koska naisia on sinkkuina paljon enemmän. Miehet ottavat nopeasti uuden. On vaikeaa elää tälläisessä yhteiskunnassa jossa naiset ovat altavastaajina ja mitättömäksi luokiteltu. Monet miehet eivät arvosta naisia, mikä kotikasvatus siinä on. Pinnallisuudella on rajansa, vaikka pinnallisia oltaisi.

      • korjaus tähän

        Ei aviovaimo vaan avovaimo, korjaan. Mies olisi ollut naimisissa ja saanut lapsia, jos vaimo ei olisi estellyt.


      • ,.,.

        Korjaus: Naisia ei ole Suomessa sinkkuina enemmän ennenkuin ylitetään n. 60v. Nuoremmissa ikäluokissa miehiä on enemmän. Kaikille naisille on periaatteessa ainakin tarjolla joku mies tai useitakin.


      • niinkö?
        ,.,. kirjoitti:

        Korjaus: Naisia ei ole Suomessa sinkkuina enemmän ennenkuin ylitetään n. 60v. Nuoremmissa ikäluokissa miehiä on enemmän. Kaikille naisille on periaatteessa ainakin tarjolla joku mies tai useitakin.

        Ehkä ei ole sitten vaan kohdattu sen suht omanikäisen miehen kanssa.


      • Poikien äiti

        Jokaisella naisella joka saa poikia, on mahdollisuus vaikuttaa siihen, millaisia tulevaisuuden miehet ovat ja kuinka he arvostavat ja kohtelevat naisia. Pahinta mitä voi tehdä on passata heitä ja totuttaa siihen, että joku aina passaa. Heidät kannattaa opettaa tekemään asioita itse niin että pärjäävät, elävät sitten aikuisina yksin tai jonkun kanssa.


    • lollypopopp

      Kaikkee vaan ei voi saada koko ajan! Tikkari loppuu kuin sitä imee...

      • :O...

        Onko kyse hedelmäkarkista?


      • onnellisuuteen

        Lähes kaikkea voi saada, jos osaa myös antaa...


      • namia
        :O... kirjoitti:

        Onko kyse hedelmäkarkista?

        Salmiakki on parempaa!


      • niin.
        namia kirjoitti:

        Salmiakki on parempaa!

        Entä toffee? :o


    • riukumiina

      yööök mokomat joukkosekstaajat, en viitti ees lukee moista sontaa,,,

      • paritellen

        Joukkosextaaminen on elämän suola :)


      • heh,
        paritellen kirjoitti:

        Joukkosextaaminen on elämän suola :)

        ja taudin tuoja :)


      • namia

        Ja kuitenkin luit? Miksi, jos aihe ei yhtään kiinnosta?


    • säälittävää

      Mitä niissä kukissa nyt niin ihmeellisen hyvää on, kun tietää sen maksuna seksistä. paljon parempi arvo kukilla on, kun ne saa siltä omalta puolisoltaan.
      minä en iässään rupeaisi jonkun miehen pussien tyhjennys paikaksi.

      • mietipä vähän

        Tuskin kukaan sivusuhteen nainen vastentahtoisesti pelkästään pussien tyhjennyspaikka on. Saavat itsekin mitä haluavat. Puolisot useimmin joutuu olemaan tyhjennyspaikkana kun velvollisuus seksiä joutuu antamaan vaikkei haluttaisi.


      • Elina K.

        Sinunko mielestäsi seksi on vain pussien tyhjentämistä? Etkö itse nauti lainkaan seksistä ja muusta läheisyydestä? Luuletko, että kukaan nainen viitsisi pitää yllä suhdetta naimisissa olevaan mieheen, jos ei itse saisi mieheltä sitä mitä haluaakin?

        Jos sen lisäksi saa pientä hemmottelua, niin se on vastavuoroista tietysti! Myös minä hemmottelen miestä, saunomme yhdessä, hieron selän ja niskan, laitan hyvää ruokaa kun olemme yhdessä. Lahjoja en juurikaan viitsi miehelle antaa, koska niissä olisi kotona selittämistä. Ei siis todellakaan mitään kravatteja tai isänpäiväpyjamia :( !

        Toki joku hyvä kirja tai cd silloin tällöin on paikallaan, niistä ei tule selittämistä, koska mies itsekin ostelee itselleen kirjoja ja musiikkia ym.


      • säälittävää
        Elina K. kirjoitti:

        Sinunko mielestäsi seksi on vain pussien tyhjentämistä? Etkö itse nauti lainkaan seksistä ja muusta läheisyydestä? Luuletko, että kukaan nainen viitsisi pitää yllä suhdetta naimisissa olevaan mieheen, jos ei itse saisi mieheltä sitä mitä haluaakin?

        Jos sen lisäksi saa pientä hemmottelua, niin se on vastavuoroista tietysti! Myös minä hemmottelen miestä, saunomme yhdessä, hieron selän ja niskan, laitan hyvää ruokaa kun olemme yhdessä. Lahjoja en juurikaan viitsi miehelle antaa, koska niissä olisi kotona selittämistä. Ei siis todellakaan mitään kravatteja tai isänpäiväpyjamia :( !

        Toki joku hyvä kirja tai cd silloin tällöin on paikallaan, niistä ei tule selittämistä, koska mies itsekin ostelee itselleen kirjoja ja musiikkia ym.

        on se vaan kumma, että naiset eivät voi etsiä vapailta markkinoilta sitä seksiä. Seksi on ihanaa, mutta miksi kajota toisen omaan.
        Ja usein naisilla kuitenkin on salaisesti mielessä, jospa mies kuitenkin vielä eroaisi.


      • onnellisuuteen
        säälittävää kirjoitti:

        on se vaan kumma, että naiset eivät voi etsiä vapailta markkinoilta sitä seksiä. Seksi on ihanaa, mutta miksi kajota toisen omaan.
        Ja usein naisilla kuitenkin on salaisesti mielessä, jospa mies kuitenkin vielä eroaisi.

        "Miksi kajota toisen omaan?"
        Kenet omistat? Millä oikeuksilla voit omistaa ihmisen?


      • hoh hoo
        Elina K. kirjoitti:

        Sinunko mielestäsi seksi on vain pussien tyhjentämistä? Etkö itse nauti lainkaan seksistä ja muusta läheisyydestä? Luuletko, että kukaan nainen viitsisi pitää yllä suhdetta naimisissa olevaan mieheen, jos ei itse saisi mieheltä sitä mitä haluaakin?

        Jos sen lisäksi saa pientä hemmottelua, niin se on vastavuoroista tietysti! Myös minä hemmottelen miestä, saunomme yhdessä, hieron selän ja niskan, laitan hyvää ruokaa kun olemme yhdessä. Lahjoja en juurikaan viitsi miehelle antaa, koska niissä olisi kotona selittämistä. Ei siis todellakaan mitään kravatteja tai isänpäiväpyjamia :( !

        Toki joku hyvä kirja tai cd silloin tällöin on paikallaan, niistä ei tule selittämistä, koska mies itsekin ostelee itselleen kirjoja ja musiikkia ym.

        Onko kiva olla naapuri kaupungissa asuva reikä? Miehellä taitaa olla laisiasi useampia.


      • Elina K.
        säälittävää kirjoitti:

        on se vaan kumma, että naiset eivät voi etsiä vapailta markkinoilta sitä seksiä. Seksi on ihanaa, mutta miksi kajota toisen omaan.
        Ja usein naisilla kuitenkin on salaisesti mielessä, jospa mies kuitenkin vielä eroaisi.

        Ei kai puoliso omaisuutta ole? Toki jos lainaan toisen autoa asia on aivan toinen.

        Minulle sopii varattu mies, jolla huolto pelaa jo valmiiksi. Vapaana olevat miehet etsivät ilmaista taloudenhoitajaa ja pyrkivät enemmän tai vähemmän suorasukaisesti täysihoitoon, jopa siivelle.

        Naimisissa oleva mies ei ole mustasukkainen, eikä tietysti ole varaa ollakaan.


      • silliä kullekkin
        Elina K. kirjoitti:

        Ei kai puoliso omaisuutta ole? Toki jos lainaan toisen autoa asia on aivan toinen.

        Minulle sopii varattu mies, jolla huolto pelaa jo valmiiksi. Vapaana olevat miehet etsivät ilmaista taloudenhoitajaa ja pyrkivät enemmän tai vähemmän suorasukaisesti täysihoitoon, jopa siivelle.

        Naimisissa oleva mies ei ole mustasukkainen, eikä tietysti ole varaa ollakaan.

        Onpa sinulla ollut uunoja miesystäviä. Nykyajan , koulutetut miehet hoitavat itse itsensä, eivätkä tarvitse hoivaajaa. Samoin parisuhteessa elävät tekevät osansa perheen huollosta, siis osallistuvat taloustöihin ja lasten hoitoon. Miten noin vanhanaikaiset käsitykset?


      • Yksi.nainen
        silliä kullekkin kirjoitti:

        Onpa sinulla ollut uunoja miesystäviä. Nykyajan , koulutetut miehet hoitavat itse itsensä, eivätkä tarvitse hoivaajaa. Samoin parisuhteessa elävät tekevät osansa perheen huollosta, siis osallistuvat taloustöihin ja lasten hoitoon. Miten noin vanhanaikaiset käsitykset?

        Eivät kaikki. Ei voi yleistää. Kyllä monet parisuhteessakin olevat ukot jättävät kaiken naisen hoidettavaksi ja ovat itse kuin yksi lapsi lisää. Itselläsi vain on käynyt tuuri miesystävien kohdalla, jos hoitavat itsensä ja osuutensa yhteisistä asioista.


      • blue diamond
        mietipä vähän kirjoitti:

        Tuskin kukaan sivusuhteen nainen vastentahtoisesti pelkästään pussien tyhjennyspaikka on. Saavat itsekin mitä haluavat. Puolisot useimmin joutuu olemaan tyhjennyspaikkana kun velvollisuus seksiä joutuu antamaan vaikkei haluttaisi.

        Kyllä sivusuhteen nainen voi olla pussien tyhjennyspaikka. MInulle kävi niin. Syynä olematon itsetunto, luulo etten ansaitse parempaa. Otin siis sen tyhjennyksenkin kiitollisena vastaan ja lisäksi kustansin pussien tyhjentäjämiehelle maukkaat ateriat, vaikka miehellä varmaan kymmenkertaiset tulot minuun verrattuna. Mies nautti ilman katumusta, joku tunteeton hirvitys kun on. Sitten mies jätti minut, kun kerroin rakastavani häntä.

        Näin voi käydä, kun nainen ei arvosta itseään ollenkaan.

        Tämä kaikki on kaukana takanapäin. Olen havahtunut oman elämäni ja itseni arvostamiseen. Olen upea kaunis älykäs hoikka yliopistossa kouluttautunut nainen. Ansaitsen parempaa.


      • rouskista
        Yksi.nainen kirjoitti:

        Eivät kaikki. Ei voi yleistää. Kyllä monet parisuhteessakin olevat ukot jättävät kaiken naisen hoidettavaksi ja ovat itse kuin yksi lapsi lisää. Itselläsi vain on käynyt tuuri miesystävien kohdalla, jos hoitavat itsensä ja osuutensa yhteisistä asioista.

        En minäkään ole tavannut yhtään miestä, joka jättäisi kaiken naisen hoidettavaksi. En usko, että nuoremmissa olisi paljonkaan tuollaisia. Sen sijaan noissa kuuskymppisissä saattaa olla. Jotenkin se heijastuu esim. tuonikäisten miesten nettiprofiileista.


      • mietipä vähän
        blue diamond kirjoitti:

        Kyllä sivusuhteen nainen voi olla pussien tyhjennyspaikka. MInulle kävi niin. Syynä olematon itsetunto, luulo etten ansaitse parempaa. Otin siis sen tyhjennyksenkin kiitollisena vastaan ja lisäksi kustansin pussien tyhjentäjämiehelle maukkaat ateriat, vaikka miehellä varmaan kymmenkertaiset tulot minuun verrattuna. Mies nautti ilman katumusta, joku tunteeton hirvitys kun on. Sitten mies jätti minut, kun kerroin rakastavani häntä.

        Näin voi käydä, kun nainen ei arvosta itseään ollenkaan.

        Tämä kaikki on kaukana takanapäin. Olen havahtunut oman elämäni ja itseni arvostamiseen. Olen upea kaunis älykäs hoikka yliopistossa kouluttautunut nainen. Ansaitsen parempaa.

        Jos et ole nauttinut seksistä niin olet ollut tyhjennyspaikka.
        Minä olen nimenomaan suhteessa sen takia kun SAAN hyvää seksiä. Siinähän tyhjentää pussinsa samalla. Minäkin otan oman osani.
        En halua muuta mieheltä ja parisuhdetta en halua ainakaan.


      • säälittävääkö??
        säälittävää kirjoitti:

        on se vaan kumma, että naiset eivät voi etsiä vapailta markkinoilta sitä seksiä. Seksi on ihanaa, mutta miksi kajota toisen omaan.
        Ja usein naisilla kuitenkin on salaisesti mielessä, jospa mies kuitenkin vielä eroaisi.

        Mitä merkitystä sillä on jos mies eroaa? Jos mies eroaa niin minne menee minun luota?


      • .
        hoh hoo kirjoitti:

        Onko kiva olla naapuri kaupungissa asuva reikä? Miehellä taitaa olla laisiasi useampia.

        Kaikilla vaimoillakin on reikä. Tietääkseni.


      • kylmä kustaa
        mietipä vähän kirjoitti:

        Jos et ole nauttinut seksistä niin olet ollut tyhjennyspaikka.
        Minä olen nimenomaan suhteessa sen takia kun SAAN hyvää seksiä. Siinähän tyhjentää pussinsa samalla. Minäkin otan oman osani.
        En halua muuta mieheltä ja parisuhdetta en halua ainakaan.

        Mun mielestä tyhjennyspaikan määritelmä lähtee miehestä käsin. Jos mies vain kylmästi tyhjentää pussit, niin nainen on silloin tyhjennyspaikka, vaikka nainen nauttisikin seksistä.

        Miehen nautinto on vähän monimutkainen asia. Pussien tyhjennys tuo helpotuksen ja mies myös useimmiten kokee orgasmin. Siltikin mies voi kokea tilanteen vain tyhjennykseksi. Monet miehet ovat täysin tunteettomia koneita, myös monet sellaiset miehet, jotka ovat parisuhteessa. Parisuhde on heille vain helppo tapa elää, kätevä järjestely. Joten on kovin vaikea tietää, kuka nainen on vain tyhjennyspaikka. Se on kerrassaan oikeastaan mahdoton selvittää. Jotenkin tuntuu, etteivät miehet itsekään tiedä, tyhjentävätkö he vain pussukkansa vai onko jutussa muutakin.

        Mihin me naiset siis noita robotteja tarvitsemme?


      • mietipä vähän
        kylmä kustaa kirjoitti:

        Mun mielestä tyhjennyspaikan määritelmä lähtee miehestä käsin. Jos mies vain kylmästi tyhjentää pussit, niin nainen on silloin tyhjennyspaikka, vaikka nainen nauttisikin seksistä.

        Miehen nautinto on vähän monimutkainen asia. Pussien tyhjennys tuo helpotuksen ja mies myös useimmiten kokee orgasmin. Siltikin mies voi kokea tilanteen vain tyhjennykseksi. Monet miehet ovat täysin tunteettomia koneita, myös monet sellaiset miehet, jotka ovat parisuhteessa. Parisuhde on heille vain helppo tapa elää, kätevä järjestely. Joten on kovin vaikea tietää, kuka nainen on vain tyhjennyspaikka. Se on kerrassaan oikeastaan mahdoton selvittää. Jotenkin tuntuu, etteivät miehet itsekään tiedä, tyhjentävätkö he vain pussukkansa vai onko jutussa muutakin.

        Mihin me naiset siis noita robotteja tarvitsemme?

        Aviovaimokin voi olla tyhjennyspaikka tuon määritelmän mukaan ja koko jutulla on silloin toinen pohja. On ihan sama onko ykkönen vai kakkonen vai mikä.

        Nainenkin voi käyttää miestä vaan omaan nautintoon. Monet kakkoset tekee niin. Ei haluta miestä parisuhteeseen vaan vain seksisuhteeseen. Jos mies on huono seksissä niin tuskin suhde on pitkäikäinen.


    • oma valinta

      Voi luoja että osaakin olla vaikeaa. Mielestäni kaikkein syvin syy moisiin juttuihin on moraalierot. Joillain on moraalia ja ovat yksiavioisia ja näitä löytyy molemmista sukupuolista mut sit taas niitä jotka nai kaikkea liikkuvaa. Rakastan miestäni ja tiedän et sillä muita aina välillä ja varmaan joku kerta sitten saan tarpeekseni. Sillä aina huono omatunto ja pyytelee anteeksi. Taitaa se kuitenkin rakastaa minuakin, tiedä häntä. Tyttöystävä hyljännyt teininä. Alussa sanoin et ole vaan jos siltä tuntuu kunhan et tuo tauteja . Tauteja ei ole tullut mut nyt ei vaan enää kestä sitä että kiihoitan äijän tekstiviesteil ja kuvil ja se piru menee silmät kiiluen toisen luo... Rakkauteni on kyllä niin vahvaa etten voi hänestä luopua varmaan milloinkaan. Kiukuttelen kyllä kunnolla ja se ei tee kummallekkaan hyvää ja pelkään mitä vielä mustasukkaisena keksin. Kaikki lähtee, kuvat, vestit ja jos sormus olisi niin lentäisi kaaressa ja jos asuttais ni tavarat lentäs ikkunasta se varma. Viha ja rakkaus asuvat kuulemma vierekkäin. Sen uskon koska yhtäkkiä kuin vivusta kääntämällä viha muuttuu rakkaudeksi ja kaikki paha unohtuu. Rakastan aidosti ja koetan ajatella että hyväähän ne naiset hänelle tekee ja hän onnellinen. Mikä siinä voi niin kamalaa olla? No se kieroilu ja pelaaminen jota rakastelujen suunnittelu tuo tullessaan ja välillä heppu ihan sekasin eikä tiedä miten olis ku ei aina muista mistä kukakin tykkää. Luen häntä kuin avointa kirjaa ja aina kun kertoo jotain et sairas tai pitää lankomiestä mennä auttamaan tai jonkun mopo hajonnut ni selvä juttu, naimaan menossa. Opettelen uutta ajatusmaailmaa, en suostu kuvittelemaan mitään enää vaan ajattelen ainoastaan meitä. Viimeeksi kyllä otti koville ku heppu jostain syystä tahto että tiedän mitä hänellä mielessä ja jotenkin saa kai paremmat kiksit ku tietää et mie tiedän. Se lähentelee jo sadistisia piirteitä ja lähellä oli etten menny kostamaan. En kuitenkaan lähde sille linjalle koska en pidä muista enkä voisi ajatellakkaan että intiimisti muiden kanssa. Päivä kerrallaan mennään ja hän itse usein sanoo ettei enää halua muita eikä aio olla. Eli jos yrittää pyytämättä parantua niin olisihan se ihanaa koska sairashan selkeästi on ja heikko ja ikänsä vaihtanut naista kuin lapasta. Ei kai pukki kuitenkaan koskaan jätä lammaslaumaansa ja tähän loppukaneetiksi sopii hyvin seuraava: Hyvä paimen panee henkensä lampaiden edestä kun taas paha paimen panee lampaita henkensä edestä, hehheh P.S en kaipaa kommentteja

    • K-pääakka

      En tosiaan jaksa lukea tällaisia vuodatuksia.Realiteettihan on, että kakkonen on ilmainen, mitäänsanomaton huora.
      Pikakelauksella silmiini osui joku kakkonen, joka oli hankkiintunut paksuksi.Epätoivon huippu!Ällötää ja oksettaa!
      Et saa miestä, mutta lapsesi kasvaa ilman isää.
      Voisiko itsekeskeisempää, kusipää-ämmää maailma päällään kantaa.Hän tekeytyy marttyyriksi.

    • puolisuomea

      Ei tervettä miestä ole yhdelle tarkoitettu,vaikka kuinka naimisissa olisikin.Itselläni työni liikkuvuuden takia naisia enemmäkuin kolme,mutta alle kymmenen.Jokainen nainen tietää perhesuhteeni koska olen rehellinen ja kerron heti tutustumis tilaanteessa sen että olen avoliitossa oleva perheellinen.Tämä ei yleensä naisia haittaa,varmaan johtuu siitä että olen hyvännäköinen ja luonnollinen esittämättä mitään.Varmaankin myöskin minulla olisi asiaan negatiivinen mielipide jos olisin ruma,lihava,yksinkertainen,enkä saisi naisia niin helposti.Mutta tälläistä elämä on,toiset saa ja toiset ei,ja eniten asiasta ruikuttavat ne jotka ei saa.

      • Bbb

        Kaipa olet myös vaimollesi kertonut kaikki nämä suhteet


      • Omituista ell

        Näitä näkee ja kuulee. Puolisot sanovat että hyvä kun muillekin kelpaa vitsi vitsi


      • et ole ainoa

        Varmaan nämä kakkoset, kolmoset jne. kertovat sulle oman tilanteensa. Etteivät ole sulle uskollisia. Ei naistakaan ole välttämättä tarkoitettu yhdelle. Onko vaimo ainoa uskollinen tässä piirileikissä vai onko hänellä omat piirinsä?


    • fvrthuq

      Jos parisuhteessa ei voi jakaa IHAN KAIKKEA, niin parisuhteessa on jotain vialla. Toimivan suhteen tärkein asia on, että löytää hmisen jonka kanssa voi jakaa kaiken. Miksei ihmiset ole oppinut tällaisia perusasioita?

      Sivusuhteet ovat vain kelvottomille läpeensä paskoille ihmisille.

      • onnellisuuteen

        "kelvoton, läpeensä paska ihminen"
        vastaa sinulle: Parisuhteessa (kokemusta neljännesvuosisata) ei tarvitse jakaa ihan kaikkea. Jokaisella ihmisellä on myös yksityiselämä, henkilökohtainen.
        Et voi omistaa toista ihmistä ja vaatia, että hän jakaa kaiken kanssasi.


      • fvrthuq
        onnellisuuteen kirjoitti:

        "kelvoton, läpeensä paska ihminen"
        vastaa sinulle: Parisuhteessa (kokemusta neljännesvuosisata) ei tarvitse jakaa ihan kaikkea. Jokaisella ihmisellä on myös yksityiselämä, henkilökohtainen.
        Et voi omistaa toista ihmistä ja vaatia, että hän jakaa kaiken kanssasi.

        En tietenkään voi vaatia sitä keneltäkään, eikä kukaan voi myöskään vaatia minua menemään naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka ei halua jakaa asioitaan kanssani.
        Menen naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka ihan itse haluaa jakaa kaiken kanssani, koska hänkin tajuaa että onnellisen parisuhteen olennaisimpia asioita on täydellinen avoimuus.


      • Elämää ehtinyt
        fvrthuq kirjoitti:

        En tietenkään voi vaatia sitä keneltäkään, eikä kukaan voi myöskään vaatia minua menemään naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka ei halua jakaa asioitaan kanssani.
        Menen naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka ihan itse haluaa jakaa kaiken kanssani, koska hänkin tajuaa että onnellisen parisuhteen olennaisimpia asioita on täydellinen avoimuus.

        Kyllä on naiiveja näkemyksiä. Kyllä elämä vielä opettaa, toivottavasti.


    • 16v suhteessa

      Ei se "varavaimo" haitaksi ole !!!!!!! se on nyt vaan niin koska siihen on monta syytä!
      Ensinnäkin se varavaimo ei yleensä jäkätä se ei vaadi mitään jos sen on hyvä olla.
      Tosin niitä ei löydy joka nurkasta. itse haluisin ns. "varavaimon" jonka kanssa voisi pitää hauskaa ilman marjen huolia. Oma ei siihen suostu ilman lapsia.
      Miksi ei??
      Miksei pari voi viettää hauskaa ilman lapsia miksi ne pitää olla aina mukana???

      oonko ihan idiootti?

      • Käk

        Miksi sun vaimo ei halua ilman lapsia?Haluatko ihan oikeasti selityksen tälle?

        Sun vaimolla toimii hoivavietti SUN lapsia kohtaan, ei huoravietti.Sun pitäisi olla tästä erinomaisen kiitollinen sen sijaan, että löytäisit lapsiesi äidin tyrkkynä tällä huorapalstalla.
        Jos olet täysipäinen ( ei voi tietää ), vedät vaikka käteen mieluummin kuin halvennat itseäsi jonkun likaisen akan kanssa,Hyvännäköinenkin on likainen, jos ei pää pelaa.


      • ÄLLITÄLLI

        "oonko ihan idiootti?" Kuule, olet. Ei tämä elämä ole yhtä juhlaa. Henkisesti keskenkasvuiseksi jääneet eivät ymmärrä, että elämään kuuluu muutakin kuin se "juhla". Panopuutkin ja -pukit vanhenee siinä missä muutkin, ja siinäpä sitä onkin kiikkustuolissa aikaa mietiskellä, kun ex-akka ei edes tervehdi (tällä nyt ei väliä enää) ja kakarat (näillä on väliä) ei vaivaudu vanhan pukin/panopuun luo kylään saatikka tuoda niitä lapsenlapsia näytille. Niinhän se menee aina vain. minkä taakseen jättää, sen eestään löytää.


    • Summertime sadness

      Elämä ei ole mustavalkoista. Viedäkö lapsilta arjessa läsnä oleva isä? Tässä sitä on lasten takia eletty onnettomana, onnenmurusia parisuhteen ulkopuolelta hakien. Yksi valinta elämässä. Helppo kohde heittää kivillä, kieltämättä.

      • kuollako katkerana

        ....surullista.... yksi valinta??
        elämä on täynnä valintoja, kyse on siitä uskaltaako elää kuten tahtoo.. elämä muuttuu ja muuttaa ihmistä, vain olemalla itse onnellinen voi antaa onnea muille.
        sivushuteessa on niin helppo mennä materian, kodin, rahan taakse, mutta mitä sitten kun ollaan iäkkäämpiä? istua nökättää ihmisen kanssa jota on halveksinut viimeset vuosikymmenet, haikailla vuosikymmenten tekojen päähän ja toivonut että olisi valinnut toisin.
        itse erosin, vaikka samaan aikaan olisi voinut jäädä mielettömään sivusuhteeseen.... itsearvostuksesta ja itsensä kunnioittamisesta ja rakastamisesta tässä loppukädessä on kyse
        sivusuhteessa tiesin että jos mies jää kiinni, pakenee vaimonsa taakse ja esittää katuvaa, joku sanoi, vaimonsa tytär, lastensa sisar
        omaa miestäni arvostan edelleen, mutta päätettiin ryhdikkäästi erota ja hoitaa lapset kunniakkaasti siitä huolimatta. kumpikaan ei halunnut olla 50v kun lapset aikuisia, ihmetellä mitä sitten tehdä kun toisen kanssa ei mitään yhteistä.. kuolla katkerana?????


    • PolyAm

      Tottakai voi pitää sivusuhdetta. Kunhan kaikki osapuolet asian hyväksyvät niin sehän on mainio järjestely. Polypiireissä tosin toista suhdetta sanotaan sekundääriseksi.

    • JK

      VAI NIIN

    • oma peili on totuus

      jokainen hoitakoon oman tonttinsa. kuka on toista parempi ?
      aikuiset ihmiset tehköön mitä haluavat.minä en tiedä miksi mies tulee luokseni uudestaan ja uudestaan, ei kuulu mulle.
      saan mitä haluan ilman ikäviä sitoumuksia. onko pettäminen ajatuksissa myös pettämistä ? elä ja anna elää.

    • Kivun päivä

      Sivusuhde kuulostaakin paremmalta kun kyseessä tosiasiassa näyttäisikin olevan sellainen sivistyneimpien ihmisten 6:nnen käskyn rikkominen. Eipä varmaankaan kannattaisi ihan naispappeus virkaa hakea, ei taitaisi terävyys ihan siihen riittää.
      Kokemuksesta voin miehenä kertoa, että jonain kauniina kotiintulo päivänä ei kunniankukko laula (sen verran raakoja naisetkin voivat olla), se on perhe-elämän kivuliampia päiviä.

      • Ällukk

        Joo, ei varmaankaan laula.Aika surkea tpaus, kun ei osaa edes yhdyssanasäätöjä.Näitähän riittää.
        Ei kai tuollaisella voi sääntöjä olla, kun ei osaa edes omaa kieltään kirjoittaa.
        No, ehkä kuvittelet osaavasi edes panna.


    • MK

      Missäköhän on nykyihmisten kunnioitus parisuhdetta kohtaan? Sitä toista ihmistä kohtaan, joka omistautuu toiselle ja yrittää tehdä toisen onnelliseksi? Ei elämä ole pelkkää ruusuillatanssimista, ongelmia ja huonoja päiviä tulee kaikille, mutta ei se tarkoita että pitää toiseen sänkyyn hypätä!!!! Kusipäiden ja heikkojen ihmisten toimintaa! Uskomattoman moraalitonta porukkaa, kuvottavaa.

    • Bbb

      Miksi edes olet naimisissa . Sinkkunahan voit pitää suhteita vapaasti loukkaamatta puolisoasi tai lapsiasi. Vaikuttaa siltä, ettei sinulla ole lapsia

    • Siiri

      Nykyään on se suhde mikä vaan niin ei se toimi...

    • Eksynyt

      Lueppa katekismus,ja 10 käskyä ja etenkin 6 ja 9 siinä sulle ohjeita

    • Ottakaamme Oppia

      Muslimimiehet ovat ratkaisseet tuon sivusuhdeongelman aivan oivallisesti - neljä petikaveria ja vieläpä saman katon alla jatkuvasti, ei mustasukkaisuus-, eikä muitakaan "suhdeongelmia"...

      • Got to be free näistä hu

        Kannattaa odottaa että naiset vastaavat samalla tavalla, nyt kyeskustelussa enimmäkseen miehillä on sivusuhteita ja naiset pyykkäävät.....


    • sika kai minäkin

      Nuorempana olin hyvin mustavalkoinen ja tuomitsin syrjähypyt, mutta näin se elämä tasii...

      Oma mielipiteeni kääntyi lopulta salasuhteen puolelle omassa liitossa tapahtuneen rakkauselämän hiipumisen myötä. Se, jolla ei ole ollut pitkää ja säännöllistä seksielämää ei ymmärrä miltä tuntuu kun 20 vuoden jälkeen läheisyys otetaan kokonaan pois (puolison menopaussin pyörteissä). Olkaapa kokeeksi vuosi ilman seksiä ja miettikää sitten uudelleen...

      Jos ei olisi kouluikäisiä lapsia ja vuosien varrella kertynyttä yhtä sun toista vaikeasti jaettavaa omaisuutta, olisin eronnut jo pari vuotta sitten. Puoliso ajattelee samalla tavoin. Kukkia, keskusteluja ja terapeutteja ei kaipaa enää kumpikaan, eli ei kannata edes ehdotella.

      Kun en mitenkään haikaile uuden avioliiton ja perään, ja olen alusta saakka rehellinen asioissani, en näe isoa ongelmaa asiassa. Puolisolle olen laskujen maksaja ja lasten huoltaja, ja pystymme kyllä hoitamaan arkiset asiat ihan sovussa.

      Sitten elämässäni on myös hän, joka on tahollaan samassa tilanteessa, ja haluaa jakaa ne rusinat pullasta kanssani, ja noiden mukavien hetkien jälkeen jaksamme molemmat tahoillamme arkea taas pitkään. On kiva kun on vielä läheisyyttä, ja myös tunnepuoli on aidosti läsnä.

      Näin siis meillä, sopii kivittää ...

      • Kkk

        Kivaa varmasti uuden suhteen kanssa toivottavasti puolisosi ei koe että elämä meni hukkaan sinun kanssasi . Tai sitten hänellä on oma uusi elämä josta et edes tiedä


      • Gu i wonder

        Erotkaa mitä sitä enää jatkaakun oikeasti olette tuota mieltä, miehet ova t suoraa sanoen outoja. Naisten pitää hoitaa kotihomat ja mieten harrastaa sivusuhteita


      • hmm.

        Ymmärrän että hän tarvitsee taloudellista apua sinulta. Mutta siis kumpikin käytte heiluttamassa erinäisiä paikkoja ja peittoja muuallako?? Onko hän koskaan halunnut erota? -Mitä tunteita niillä kolmansilla ja neljänsillä osapuolilla on? Mikä on heidän tilanteensa? Onko tuo avoin suhde?


      • voimajuomaa
        Kkk kirjoitti:

        Kivaa varmasti uuden suhteen kanssa toivottavasti puolisosi ei koe että elämä meni hukkaan sinun kanssasi . Tai sitten hänellä on oma uusi elämä josta et edes tiedä

        Sivusuhde on mahtavaa, siinä saa ja antaa sen hellyyden jota kaipaa.

        Vakisuhde väistämättä väljähtyy vaikka rakkaus ei lopukkaan, siinä sivusuhde on se elämänjuice jota jotkut kaipaavat jaksaakseen taas matkaa.

        Miksi ihmiset ostavat karkkejs, miksi matkoja,miksi käyvät teattereissa ja hakevat hotelli-illallisia ja muita nautinnon lähteitä. Sinsi että saavat niistä uutta voimaa arjen rutiineihin.

        Siinä sivusuhde on joillekin se paras voimajuoma ja se on tosi voimajuoma.


      • herraasiallinen
        Gu i wonder kirjoitti:

        Erotkaa mitä sitä enää jatkaakun oikeasti olette tuota mieltä, miehet ova t suoraa sanoen outoja. Naisten pitää hoitaa kotihomat ja mieten harrastaa sivusuhteita

        Naiset pettää suomessa miehiä enemmän, googleta vaikka.
        Harvoja maita missä näin päin eli eipä ole suomalaisilla naisilla siinä sanomista, päin vastoin.


    • Lödämunayök

      Tulee ihan ensimmäisenä mieleen tosta menopaussi sanasta seuraava tilanne.
      Olette vaimosi kanssa sängssä, vaimoa haluttaa niin vietävästi.Sinulla ei vaan seiso.Se ei tietenkään ole tapahtumana vaimoasi, vaan ainoastaan SINUN ongelmasi.
      Toki vaimosi joutuu kärsimään löysästä kalustasi - tietenkin.
      Toivoisitko vaimosi menevän naapuriin hakemaan kovempaa keppiä?Et varmaankaan.Miksi tilanne olisi toisenlainen?
      Jos heppi vielä hiukan keikkuukin, ei varmaan kauaa.Rakentuuko identiteettisi siitä?

    • 7895869789786895

      ihanaa kun on näitä sivusuhteita ..nautin täysillä...kireepipot riepoo tuskissaan ..kun eivät osaa nautia..tai uskalla päästää elämää ja itseä irti"

    • suviakka

      no voi,voi!!! kyllä se siis sivusuhde kelpaa varmaan sun kumppnillekin, miten suu silloin pannaan? eli suo kumpanille se minkä suot itsellesikin eli kuitenkin kestäisitkö sen, että kumppanisi nauttisi myös toisen, sinulle vieraan ihmisen ihastuksesta ja huomiosta, eli kaikkea ei todellakaan tarvi jakaa. sitten lopuksi, miksi roikkuisit huonossa suhteessa jos joku muu tekee sinut onnelliseksi? kerran täällä vaan käydään.jos haluat lentää, päästä toinenkin ilmaan, et sillee nimimerkki kokemusta on

    • Ystävätär68

      Ystäväni oli sivusuhteessa, kertoi siitä avopuolisolleen kun tuli tunnontuskiinsa. He jatkoivat kuitenkin yhdessä ja perustivat perheenkin. Muista syistä johtuen ero tuli, ystäväni palasi taas sivusuhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Sama toistui ystäväni erottua moneen kertaan.
      Lopulta ystävänikin halusi jarrutella tapaamisia ja venytti ja venytti menoa. Hän oli tajuttut ettei oikeasti panosta suhteisiin kun tietää että aina on se rakas ihminen joka odottaa. Tunteet olivat varmaan molemmin puolin, he tekivät muutakin kuin harrastivat seksiä.
      Mies jossain vaiheessa halusi erotakin ja jatkaa ystäväni kanssa, muttei ystävänikään halunnut miehekseen petturia, vaikka kertoikin että mies taitaa olla hänen elämänsä rakkaus.
      Heillä ystävyyssuhde säilyi todella monta vuotta... taustasuhteena viimeiset vuodet.

    • Joopajoo

      Sivusuhde, hoito, avioliitto, avoliitto jne... Musta kaikki on ihan ok, KUNHAN ketään ei viilata linssiin. Väärin vai oikein? No, jos ette pysty olemaan rehellisiä omalle puolisollenne, lastenne isälle tai äidille niin miettikääpä hetki.
      Itse olen tätä "yksi elämä" ajatusta ajtellut vähän niinkin päin, että mitä minä haluan tehdä elämästäni ja vaikka aina ei ole niin "täydellistä" vaan suorastaan aika arkista niin valitsen arkisen ja arvokkaan elämän kuin jonkun sivusuhteen.

    • 002

      Jaa sivusuhteeksiko nykyään pettämistä sanotaan?????

      • sivumerkitys

        Minä olen myös huvittuneena pannut merkille tuon ilmaisun sivusuhde. Se kuulostaa niin viattomalta, aivan kuin asiaankuuluvalta. Sivusuhde, sivulause, sivuaine, sivukirjasto, sivukulut jne. Sanoilla luodaan todellisuutta. Pettäminen on hyvä ilmaisu sille, että nai muuta kuin puolisoaan.


    • voi kamala

      On maailma mallillaan,,ihmiset sekopäisiä..SEKSIÄ VAAN joka välissä keneltä vaan..
      Lapset voi huonosti.. omat halut ja himot päälimmäisenä.

      HUH MIHIN MENNÄÄN TÄLLÄISELLÄ ELÄMÄNTYYLILLÄ...

      • lemmenloma

        "HUH MIHIN MENNÄÄN TÄLLÄISELLÄ ELÄMÄNTYYLILLÄ... "

        luulen että onnellisempaan vanhuuteen, ilman katkeruutta elämättömästä elämästä.


      • herraasiallinen
        lemmenloma kirjoitti:

        "HUH MIHIN MENNÄÄN TÄLLÄISELLÄ ELÄMÄNTYYLILLÄ... "

        luulen että onnellisempaan vanhuuteen, ilman katkeruutta elämättömästä elämästä.

        Pettäminenkö on elämän elämistä. Vanhuudessa saa sitten murehtia kun eli pintaliitoista onttoa elämää ilman sisältöä.


      • nakumasia
        herraasiallinen kirjoitti:

        Pettäminenkö on elämän elämistä. Vanhuudessa saa sitten murehtia kun eli pintaliitoista onttoa elämää ilman sisältöä.

        Mikä on elämän sisältö oikeasti?


    • Eipä kiinnosta

      Minä en ainakaan tunne mitään tarvetta tai vetoa sivusuhteeseen.

    • vanha vaakku

      Petos ja pettäminen on rikos puolisoa kohtaan ja omia sitoumuksia
      kohtaan. En ymmärrä miten jotkut ihmiset hyväksyvät sen oikeudeksi
      tekemisilleen. Ovatko he valmiit hyväksymään myös puolisonsa sala
      suhteet? Jos syytä haetaan puolisosta ja oikeutusta pettämiselle niin
      hakoteillä mennään. Kyllä syy on pettäjän oman puseron sisällä ja siel-
      löytyy korjattavaa ja paljon. Samoin petoskumppanilla jos suostuu soit-
      tamaan toista viulua ja olemaan myös petettävänä. Tuo huijaaminen ja
      pettäminen vaikuttaa myös lapsiin ja koko perheeseen. Puoliso ja perhe
      aistii kyllä että jotain on vinossa, vaikka kunnolla ei totuutta tietäiskään.
      Raukkamaista on olla pettäjänä ja syyllistää puolisoa. Pettäjälle kuuluu
      vastuu selvittää asiat ja hakea tarvittaessa terapia apua perheelle ja ennen-
      kaikkea vajaalle itselleen. Voimia vain petetyille älkää syyttäkö itseanne.

      • ÄLLITÄLLI

        "vanha vaakku". Totta joka sana, minkä kirjoitit. 110%:sti totta. Toivottavasti nämä ah niin fiksut (omasta mielestään) ymmärtäisivät edes hitusen kirjoituksestasi. Heidän henkinen kypsymättömyytensä ei kyllä avita tätä lukemisen (saatikka elämisen) ymmärtämistä.


    • Korkannut

      Sivusuhdetta on aika raskasta pitää.
      Aina se joskus paljastuu.
      Voi vähän aikaa tuntua jännältä ja hyvältä, sitten rasittavalta.

    • onnistunut valinta

      Ennenkuin menette vakisuhteeseen, niin hakekaa sitä oikeaa. Parempi silloin on tutustua vaikka moneenkin kumppaniin. Samalla löytää itsensä. Kun SE oikea tulee eteen, niin sen tietää heti. Parisuhteessa olemme itse puolisomme valinneet. Miksi omaa valintaa pitää mollata. Hänhän on se paras ja suhteen eteen tekee kaikkensa, jotta molempien on siinä hyvä olla. Ei kaikki päivät ole samanlaisia ja joukkoon mahtuu myös ei niin hyviä päiviä. Niistä selviää puhumalla. Minusta on todella rumaa pettää toisen luottamus ja särkeä jonkun sydän ja yleensä myös omansa. Jotkut ajattelevat että on oikeus huidella muualla ja se on mahdollista kun kotona menee HYVIN.
      Sitten kun kaikki paljastuu, ei olekaan niin helppoa olla yksin. . Jos ei ole onnistunut omassa vakisuhteessa, niin erokin on parempi kuin puolisolleen valehteleminen. Ei hukata omaa elämää surkeuteen eikä hukata puolisonkaan elämää.Raha-asiat voi hyvinkin selvittää erossa ja tärkeintä on lasten hyvinvointi. Riitaisessa perheessä ei ole lasten hyvä kasvaa.

    • `ruusu

      Täytypä minunki vastata tähän, vaikken tiedä elämästä mitään. Pitkä avosuhde takana ja pitkä sinkkuna oloki. Mutta jostain olen kuullut, että vaimo jos kun saa tietää, että miehellä on ollu vuosia kestänyt salasuhe, nii..

      • tavallista arkea

        Olin itsekin sivusuhteen partaalla monta vuotta sitten. Mutta kun ajattelin miten vaivalloista siitä olisi tullut, olisi tapailtu salaa hänen asunnnossaan samassa kaupungissa, hänen vaimonsa ollessa poissa, hiiviskelty portaikossa, salailtu kännykkäviestejä, ehkä oltaisiin jääty kiinni hänelle unohtuneesta vaatekappaleesta, keksitty selityksiä poissaoloille, alituista sähläämistä edestakaisin.

        Siispä unohdin koko jutun. Minusta ei ollut siihen. Valitsin ihan hyvän vanhan mieheni ja tasaisen suhteen. En kaivannutkaan liian paljon jännitystä elämääni. Enkä kiinnijäämisen pelkoa.

        Ehkei kaikki elämässä ole aina ilotulitusta, joskus riittää lasillinen viiniä ja laiskanlaista seksiä vanhaan tuttuun tapaan.


    • ei kannata

      Pettäjä syyttää aina muita, eli vaimoa jos on mies, tai toisinpäin ja salaista ystävää taas omalle puolisolle kun kaikki paljastuu.
      Koskaan pettäjässä ei ole mitään syytä, ja miksi pettäjä vaatii itselleen muka parempaa kun ei ole itsekkään paras.

    • yrmiina.

      Täällä tuomitaan enemmistönä sivusuhteet.
      Kuitenkin niitä on hirmuisen paljon. Miksi niin on, kyllä sivusuhteet jotain aukkoa paikkaavat elämässä. En tuomitse, minullakin on ollut pitkäaikaisia sivusuhteita avioliitossa. Ilman niitä olisin eronnut aikaisemmin.
      Nyt olen uskollinen 100% , emme asu yhdessä, vain viikonloput ja loma-ajat.
      Tästä suhteesta saan kaiken tarvitsemani, fyysisesti ja psyykkisesti.
      Hyvin harvoin mennään vieraisiin mikäli avioliitto tai suhde on onnellinen joka suhteessa.

    • aihe on hyvä kyllä!

      No mä luulen, että tuo on aika ihmiskohtainen juttu. Koska voisihan ihmiset harrastaakin seksiä monen kanssa, joillain on avoin suhde, ja joillain sovittu että saa olla se yksi sivusuhde tms. On ihmisiä joille liitto on nimenomaan kumppanuus ja sitten se "lisäseksi" haetaan muualta. Ehkä se sopii, jos ei petetä ketään, eli että puolisot silti hoitavat asiat, kodin ja yhteisen arjen valittamatta, haikailematta ja niin ettei se sivusuhde ole omalta elämältä pois. Ehkä se onnistuu, jos huolehditaan ehkäisystä, ettei ole mitään lisälapsien ja -tautien vaaraa. Eikä olla seksistä mustasukkaisia JA se sivusuhdekin haluaa olla vain sivusuhde.

      Ongelma vaan tulee usein siinä, että ensinnäkin siitä seksistä ollaan mustasukkaisia ja sen perusteella ihastutaan. Sitten alkaa perhe kärsiä siitä sivusuhteesta ja kas kun toinen hoitaa kodin ja arjen, toinen nussii ympäriinsä ja viettää romanttista elämää... Eipä ole oikein toimivaa molemmille enää. Sitten se vähäkin yhteinen seksi kärsii, kun toinen tuhlaa energiansa muualla: miten se vakisuhteen seksi voisikaan parantua, kun siihen ei jaksa enää panostaa?! Jos se sivusuhde toisi energiaa, seksikkyyttä, iloa ja seksihaluja, varmaan moni hyväksyisi sen helpommin, mutta kun se yleensä vie lopunkin ja ajan kanssa.
      Sitten kaupan päälle, se kuluttaa perheen rahoja: romantiikka on harvoin ilmaista, kun pitää hurmata ja ostella kukkasia ja kosintolahjoja. Mutta se on sivuseikka sekin.

      Kaikkein vakavin ongelma taitaa olla ne sivusuhteista syntyneet lapset,- tai siis ei ne lapset vaan sitten se hoito ja kustannukset, ja sen lapsen oikeus molempiin vanhempiin jne. Sekä ne taudit. Kuinka moni käyttää vaksuhteessa kortsua... Edes sivusuhteessa, nimittäin pitäisi. Oikeastaan jos on avoin suhde, olisi ainoa ehkäisyehdottomuus kondomi, aina, molemmissa suhteissa. Turvallisuus ja terveys tulee sitä kautta, sillä ei kenestäkään voi tietää eikä mennä takuuseen, ja suurin osa sukupuolitaudeista on oireettomia ja tarttuu oireettomina, kantaja ei aina itsekään tiedä eikä aavista. Joskus tietää vaan ei uskalla kertoa.

      Moni sitten myös odottaa itse sitä uskollisuutta. Halutaan itse olla ainutkertainen ja ainoa. Niin, se että toteaisikin olevansa joku vaan ja pelkkä sopimus, voi olla aika raakaa. Rakkaus taas, no, montaa ihmistä voi rakastaa toki, mutta kuinka moni sen hyväksyy, että parisuhteessakin voi rakastua toiseen? Voi joutua jakamaan kumppaninsa rakkauden ilmankin sivusuhdetta? Kuinka moni haluaisi elää sen asian kanssa...

      Niin, periaattessahan sivusuhde olisi vain yksi suhde, mutta ja mutta....
      Toisaalta, kysymys kuuluu, miten oikein ihmiset valitsee puolisonsa... Jos seksi ei toimi eikä syvällisiä pysty juttelemaan, miksi sen puolison on edes valinnut? Aivan, siksi että olisi "joku" joten on valinnut oikeasti samantekevän puolison. Olisiko aika katsoa peiliin ja myöntää oma raukkamaisuutensa ja erota. Uskaltaa elää sitten yksin jos ei uskalla etsiä sitä oikeaa, jonka kanssa seksi toimii ja voi keskustella syvällisiä? Tietenkin jos kriteereinä on tiukasta ikä, ulkonäkö ja tulot, voi sen oikean löytäminen olla aika hankalaa, nimittäin joskus se oikea voi olla väärän ikäinen, näköinen ja tuloinenkin.
      Millään niillä ei nimittäin syvällisyyttä ja seksiä kohilleen laiteta.

    • %

      Sivusuhteilla on yleensä 98 %:sti tapana paljastua. Seurauksena on 50 %:sti kenkien kääntö toisistaan, ja loput kärvistelee huonommassa suhteessa lopun ikäänsä. Seuraa muutaman vuoden unettomuutta, josta kärsii sitten koko kroppa, Esim. ei pystytä enään samanlaisiin fyysisiin suorituksiin kuin aiemmin.
      Toisinsanoen; ei ne sivusuhteiden harrastajat olekaan ihan niistä terävimmästä päästä.

      • :(

        entäs nämä selittämättömät perhesurmat? Mies on kuullut viimeisen riidan yhteydessä että vaimo on pettänyt häntä jo pidempään?


    • joelboy1

      Luettuani muutamia kommentteja tästä "teemasta" alkaa pelottamaan julma "tuomitsemishinku" niitä kohtaan jotka ovat sivusuhteen valinneet.
      Olen lopen kyllästynyt ihmisiin jotka omiin haluihinsa liittyvissä asioissa vaativat kovaan ääneen muiden hyväksyntää mutta ovat sitten kuitenkin ensimmäisenä tuomitsemassa jyrkin sanoin muiden valintoja.
      Seksi on seksiä ja parisuhde on parisuhde...ei naispappeja, ei maahanmuuttajia, ei optioita, ei sitä ei tätä... mutta minun pitää saada kaikki kuitenkin!!!
      Fundamentalismi ei teistä monista ole kovinkaan kaukana. Ette vain tunnu asiaa tajuavan.
      Henkinen laiskuus taitaa olla kansan harrastus tätä nykyään.
      Asioita ei tarvitse miettiä kun on vain jotain mieltä.
      Paljon mielummin vietän aikaani "huoran" kanssa avoimena kuin teeskentelen
      "arvoja" omaavan fundamentalistin kanssa.
      Jos edes ymmärtäisitte omien "arvojenne" syntymekanismeja saati niiden todellisia sisältöjä voisin olla levollisin mielin mutta kun hoette niitä kuin uskonnollista mantraa...
      .... täytynee mainita tähän etten itse elä sivushteessa vaan onnellisesti parisuhteessa... mutta te "kansantuomarit" todella pelotatte minua!!!
      Kaikille teille "kristityille" voin vain todeta että lukekaa sitä raamattua vähän ajatuksen kanssa älkääkä luulkokaan että teillä on kädessänne suuremman tiedon kirja, joka oikeuttaa teitä olemaan käyttämättä aistejanne ja päätänne maailman menoa tulkitessanne.
      Raamattu on hieno oppikirja ihmisen itsensä ymmärtämiseen olkoonkin että puolet raamatun sivuista voitaisiin repiä pos ja tunkea lehtienkeräyslaatikkoon.... vai luetteko sieltä ainoastaan itseänne miellyyttävät osiot?

      Lakatkaa siis jo tuomitsemasta ja ryhtykää ajattelemaan ihmisistä positiivisemmin... teille ei mitä ilmeisimmin "paratiisissa" ole varattu yhtään isompaa asuntoa kuin muillekaan:)

      Niin paljon kuin naisia olen aina arvostanut ja ihaillut täytynee todeta että teidän suurin ongelmanne on se, että kovin helposti omitte oikeuksia mies-sukupuolelta vedoten tasa-arvoon mutta omiin oikeuksiinne ei tulisi kenenkään kajota... miesten varsinkaan!

      Loppupeleissä olemme kuitenkin kaikki ihmisiä emmekä vain miehiä ja naisia.

    • ewdfkrgtyipew

      Toivottavasti myös VAIMOLLASI on SINUSUHDE

      • joelboy1

        .... heh heh ... hyvä että edes jokin asia kiinnitti huomiosi ...


      • SINUSUHDE

        SINUSUHDE


    • Sanasta miestä

      "Niin myötä- kuin vastamäessä", heh .... jos ihminen ei osaa pitää elämänsä juhlallisinta vakuutusta, ei hänen sanansa ole jatkossa minkään arvoinen. Jos ei pysty pitämään valaansa, on erottava.

      • joelboy1

        niin, kyllähän avioliitto voitaisiin instituutiona hyvinkin lopettaa... :)


    • säälittäväää

      Kuulostaa että avioliitossanna ei kukaan ole onnellinen,et sinä,ei miehesi (varsinkaan kun saa tietää petturuutesi....lapsista nyt puhumattakaan...
      Kunhan lapsesi kuulevat kyliltä mitä perheen äiti puuhastelee,varmaan ilahtuvat!
      Sitä se on se "yksilön elämästä nauttiminen".. lopulta kaikki kaatuu päälle..
      muutenkin kuin sen seksin merkeissä

      • ei liikaa

        Nykyajan ihmiset ovat seksuaalisesti niin ylivirittyneitä, mistä tämäkin palsta kertoo. Kaiken aikaa ajatellaan vain seksiä ja ollaan aina valmiita hommiin. Tämä on siis vain minun mielipiteeni.

        Minulla oli suhde tällaiseen mieheen, joka oli aina valmis. Alussa se oli ihan mukavaa olla haluttu ja oli kiva tavata. Mutta aikaa myöten se oli aika rasittavaa. Itse pidän seksistä, mutta kun sitä "sai " kaikkialla saunanlauteilla, marjametsässä mättäällä, aseman vessassa, auton takaistuimella, kumiveneessä, teltassa, tallin ylisillä, maitolaiturilla maalla, seksi alkoi olla minulle pakkopullaa ja lopetin suhteen.

        Mies löysi uusia ja on jatkanut "uraansa". Minä tunnen ihan kammoa asiaan, kun näen mihin suuntaan asiat kehittyvät. Hänkin oli pettäjä ja minä "toinen nainen"


    • ehkäpä tai nojoo...

      Suhteissa on se ongelma, että niille ei ole standardia. Ihmiset käsittävät suhteen erilailla, samaan tapaan kuin monessa muussakin asiassa. Itse en ainakaan lähde tuomitsemaan mitään suoriltaa, koska itse ei tämmöisessä tilanteessa ole koskaan ollut. Sen vaan tiedän, että ihan koulusta asti meihin aivopestään tietty kuva, miten "elämän" pitäisi mennä näiden asioiden suhteen. Ja tietenkin suurinosa ihmisista ovat heti valmiita tuomitsemaan kaiken tästä poikkeavan. Ennen tätä ylläpidettiin kirkonpuolesta kiroamalla kaikki helvettiin, jotka poikkeavat jotenkin. Ihminen on kumminkin laumaeläin, ja ymmärrän jossain mielessä miesten lyhytaikaiset tarpeet "omistaa" yksi nainen, varmistaakseen oman jälkikasvunsa. Muuten ihminen on laumaeläin, ja parisuhde ei periaatteessa ole luonnollinen tila. Mutta toki löytyy myös niitä toisilleen "täydellisiä", jotka tämän pystyvät menemään läpi. Ennen se ehkä onnistu paremmin yhteyskunnan painostuksesta, mutta tämäkin on murentumassa, koska ihmiset oikeasti uskaltavat puhua vapaasti juurkin esim. internetissä näistä asioista jolloin huomataan, ettei kaikki ehkä olekkaan samaa mieltä. Tässä ehkä tämä tilanne hieman abstractissa muodossa.

    • ällöä touhua

      Hyi miten ällöä. Kilukalle killutelkoon, liutelkoon kiluja, jos tyhmiä naisia piisaa.
      Ei kiitos.

    • Ei salasuhteille

      Sivusuhde ei ole normaalia ihmiselle kuuluvaa elämää.

      kun on sitoutunut elämään yhdessä puolison kanssa, silloine ei sivusuhteita harrasteta. Uskon että rehellisellä puheella moni solmu aukeaa.
      Siihen pihtaamiseen josta täällä paljon puhutaan muuten on aina jokin syy ja siitä ette ole pystyneet puhumaan, ei se sillä aukea, että ryntää salasuhteeseen.

      Minusta on rehellistä erota ilman salasuhteita tai uusia minkäänlaisia suhteita jos elämä niin mättää, että enää ei mikään keskustelua auta. Ei sinne vihille mentäessäkään kolmas seiso alttarilla, joten yhdessä mennään yhteen ja yhdessä erotaan ilman kolmansia pyöriä.

      Te salasuhteilijat, jkoettakaapa hieman miettiä, mitä oikein teette. Olen sitä mieltä että, olette alkaneet valahtelemaan kaikista asioista, jopa itse uskotte valheisiinne, mutta ikävä kyllä ne valheet kyllä tulevat esiin. Haluatteko todella olla näitä valehtelia ihmisiä, toinen että te näette joka paikassa vain itsenne, ette ymmäerrä enää lainkaan, että se perhe todella kärsii jota petätte, tosin kärsii siinä läheisetkin nähdessään tuon toimintanne ja valheenne.
      En ymmärrä myöskään sitä salasuhteeseen kanssanne lähtenyttä, sillä hän on hirvittävän alhainen ihminen, menettänyt kokonaan itsekunnioituksensa.

      Pyytäisin ennenkaikkea teitä kaikkia miettimään asioita, joita saatte aikaan tuolla minä keskisellä elämällänne. Kyllä se niin on että myös kaikki tuttavanne, työtoverinne katsovat teitä ihan toisin silmin, arvostuksenne menetätte. Eivät he tule sitä teille sanomaan, mutta luotettavuus on alentunut.

      Kun avioon menneet muistaisivat, että jokainen ihminen vanhenee ja silloin muuttuu myös seksuaalisuus, enää ei tarvitse kyhnätä ihan vieri vieressä, onnistuessaan liittoon on tullut luottamus, toisen arvostaminen ja kunnioittaminen.
      Mutta vain toinen ei yksin tähän pysty, tarvitaan että molemmat näkevät yhteisen elämän tavallaan yhteisenä yrityksenä, jonka eteen tehdään kaikki mahdollinen.

      Eräs vanha pari kerran sanoi, kun kysyttiin heidän toisensa tuntemista, "aina tulee uutta", eli he osasivat ottaa muutosta vastaan, ilman että siitä heti tehtiin "härkänen".

    • Olet häiriintynyt

      Aika säälittävää tekstiä. Toivottavasti löydät vielä jonkun joka haluaa olla aidosti kanssasi parisuhteessa ja toivottavasti pystyt ottamaan rakkauden vastaan ja elämään suhteessa.

    • Herätys

      Ap:lla on hieman liian ruusuinen kuva toisesta naisesta. Ei taida olla shamppanjaa ja hotellihuoneita. On vain jotan nopeita salapanoja ja yhteydenpitoa koska mies haluaa. Jos joku sinulle shamppanjaa ostaa se on sitä maksusta antamista.

    • Sivusuhde

      niinpä niin, sivusuhde,,,onhan se kauniisti sanottu.
      Miten olis YYA-sopimus. ystävyys-yhteistyö-ja avunantosopimus.

      Ollaanpa sitä uraohjuksia, mutta ei ihan omin avuin, vaan tämän sivusuhteen turvin,,,ei kovin kunnioitettavaa...

    • nainen 36

      Mitäs jos sinun vaimollasi olisi myös samanlainen sivusuhde? Hyväksyisitkö sen, että hän toteuttaa toisia puolia itsestään toisen miehen kanssa? Jos se ei ole ok sinulle, niin sinunkaan ei pitäisi harrastaa sivusuhdetta!

    • Kaiken kokenut

      Olin 30 vuotta aviossa ja saimme neljä lasta. Parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen sairastuin vakavaan masennukseen ja vuoden sairastelun jälkeen aloin toipua takaisin elävien maailmaan. Elämisen riemussani päätin sallia itselleni kaikki, mikä tuo minulle mielihyvää ja sen myötä tulivat lukuisat syrjähypyt ja reilu alkoholin käyttö. Kymmenen vuoden jälkeen olin niin rikki, että lähdin tuosta perheestä ja jälkeeni jäi vaimon lisäksi aikuiset lapset. Kun avioiduin uudestaan, minulle oli täysin selvää, etten enää koskaan halua alkaa tuota kierrettä uudestaan. Elämä on paljon täydempää ilman jatkuvaa valehtelua ja salailua, eikä tarvitse pelätä paljastumista. Tietenkin on eri asia, jos vieraissakäyminen on luvallinen juttu, mutta mikä on silloin parisuhteen tila? Ei häävi! Kaikki on tullut koettua, mutta turvallinen kiinteä parisuhde on paras!

    • sexy lady

      Jaa, minä ainakin juon shamppanjaa mieheni kanssa, hän hellii minua ja minä häntä, leikimme seikkailuntarpeeseen erilaisia seksileikkejä jotka voivat yllättää: kun ei kai kukaan ihminen joka päivä samaa joka päivä halua! Paitsi kyllä minä haluan, aina vain miestäni. Uskon, että se on oma asenneongelma, jos ei osaa etsiä omasta arjesta niitä helmiä, ja luoda niitä: pitää vain asennoitua niin, ettei toista koskaan voi täysin tuntea, ja aina voi vietellä uudestaan...

    • gooseberries

      En tiedä teistä muista mutta minä ainakin sallisin miehelleni sivusuhteet. En itse ole lainkaan seksuaalinen, mikä jo itsessään tuntuu ajavan sulhasehdokkaat toisten perään, enkä välittäisi vaikka hänellä olisi parikin kymmentä suhdetta. Minulle voisi huoleti kertoa mistä tahansa, valehtelematta. Inhoan riitoja, huutamista ja omasta kuorestani luopumista. Haluan kuitenkin naimisiin.

    • ajomies ei kiirehdi

      kyllä se eron jälkeen oli kuin pukki kaalimaalla. pidin 3 eri naista jatkuvasti ajossa, vaihtelin niitä kylläkin aina kun paremman löysin, yhteen aikaan yritin painaa 4 naista samaan aikaan mutta huomasin että aika ei riitä ja riski kasvaa kun olivat samasta kaupungista ja samasta isosta ravintolasta aina näitä naisia bogailin ja iskin mutta ainoastaa kahta painoin samana yönä kännipäissäni sitten huomasin että voin sopia rehvit seuraavalle päivälle ja painaa päivä aikaan ja yöksi hiitelin sit sen naisen luoksi joka oli ajovuorossa. sit sunnutaina yleensä kävin koeajamassa seuraavan ehdokkaan.
      paraana päivänä ehdin laskea mällit 3 naiseen, tai yhden kitalakeen ja kahden suoraan emättimen tutkimattomiin syövereihin.
      nykyään ajan vain kahta vakiituiseen, toinen antaa b rappua ja imee kassit tyhjiksi, toinen ihan vaan normi seksiä.myönnän on köyhää mutta nykyään ei enää jaksa painaa pitkää päivää.

      • Lakonius

        Mullakin ollut astaavaa spermalinkotouhua kunnes tajusin, et muahan siinä käytettiin hyväksi. Todennäköisesti se oot sinä joka sitä tiukkaa aikatauluu koittaa pitää ajaessaan muna hellänä "hoidon" luota toisen luo.

        Ei ne frenditkään enää niin kauan niitä panojuttuja jaksa kuunnella. Ja jos tahti on toi mitä kuvailit, niin alkaa se puuduttaa, vaikka kuinka nainen alla/päällä vaihtuu.

        Miteti MIES!


    • lopo0volår

      Mustasukkaisille ei tuon parisuhteiden jakaminen sovellu. Vaikka haluaisi naida useimman kanssa,niin eipä se taida suomalaislle oikein luonnistaa mustasukkaisuuden vuoksi ja ehdottomasti selvin pän

      • Muskis

        Onnistuuko paremmin kolmen suhde, jos kolmantena on homo?


    • lynderpix
    • kilukalle

      Yllätyin kuinka paljon kommentteja avaukseni saikaan aikaiseksi, tässä vaiheessa jo 162 kpl kasassa. En yllättynyt ollenkaan tuomitsevista mielipiteistä, niitä osasin odottaakin. Hiukan hämmentävää oli se, että itseni lisäksi nopeasti laskien kolme uskalsi kirjoittaa omalla nimimerkillään. En tuomitse, elämänfilosofiani on sitä vastaan, ihmettelen vain.
      Ja niille muutamalle tiedoksi: kyllä, suhteemme pelisäännöt tehtiin jo alun alkaen selviksi, kumpikin saa tehdä niin kuin haluaa, molemmat olemme aikuisia ihmisiä, ymmärrämme mitä on oikea pettäminen, pelkkä seksi ei sitä ole.
      Myönnän, että käsitelty aihe on vaikea, meidän kulttuuriperimämme on sitä vastaan. Mutta loppujen lopuksi kyse on normistosta, toisisssa kulttuureissa on aivan normaalia elää eri tavalla, olkoonkin sitten puolen tai toisen haaremi, polyamorinen liitto tai jopa inuiittien vaimon jakaminen. Erilaisuutta kohtaan on helppo olla suvaitsematon. Samaan aikaan kun puhutaan maahanmuuttajien rikastavasta vaikutuksesta, pelätään, yritetään kieltää ja halveksutaan heidän tapojaan, heidän kulttuuriperimäänsä.
      Hankalasta asetelmasta huolimatta haluan pitää liittoni numero ykkösenä. Viime kevättalvena lopetin viimeisimmän sivusuhteeni, koska tunsin jollain perustelemattomalla, ei-järjellisellä tavalla uhkaavan liittoamme.
      Nyt on kyllä taas havaittavissa pientä levottomuutta, saattaisinpa taas käynnistää sivusuhteen. Laittaisinko ilmoituksen treffeille? Vai lähestyisiköhän minua tätä kautta joku avarakatseinen ja suvaitsevainen?

      • ÄLLITÄLLI

        Ihanko oikein yllätyit?? Kirjoittelet että olette aikuisia ihmisiä. Aikuisuus on ihan jotain muuta kun hyppäämistä sängystä toiseen jne.. Kerrohan, mikä on se pointti, että pitää olla sivusuhde, kun en viitsi kaikkia lukea? Oletko/oletteko koskaan ajatellut niitä sivusuhteita, kuinka he ottavat nämä asiat, jomman kumman sivusuhde voi totaalisesti ihastua/rakastua jne.... Teillä kahdella on ongelma seksissä, ettekä saa tyydytystä muusta kuin tästä ns pettämisestä. on näitä seksiterapioita/-leirejä ym.. josta tekin saisitte apua.. Ei kai teillä vaan ole lapsia? Ajattele nyt, kun pikku-Ville tulee kysymään missä äiti/isi on, niin mitä vastaatte? Muistakaa, että ne pienet silmät ja pienet korvat näkevät ja kuulevat yllättävän paljon, vaikke pieni pää vielä ymmärrä mistä on kyse


      • joelboy1
        ÄLLITÄLLI kirjoitti:

        Ihanko oikein yllätyit?? Kirjoittelet että olette aikuisia ihmisiä. Aikuisuus on ihan jotain muuta kun hyppäämistä sängystä toiseen jne.. Kerrohan, mikä on se pointti, että pitää olla sivusuhde, kun en viitsi kaikkia lukea? Oletko/oletteko koskaan ajatellut niitä sivusuhteita, kuinka he ottavat nämä asiat, jomman kumman sivusuhde voi totaalisesti ihastua/rakastua jne.... Teillä kahdella on ongelma seksissä, ettekä saa tyydytystä muusta kuin tästä ns pettämisestä. on näitä seksiterapioita/-leirejä ym.. josta tekin saisitte apua.. Ei kai teillä vaan ole lapsia? Ajattele nyt, kun pikku-Ville tulee kysymään missä äiti/isi on, niin mitä vastaatte? Muistakaa, että ne pienet silmät ja pienet korvat näkevät ja kuulevat yllättävän paljon, vaikke pieni pää vielä ymmärrä mistä on kyse

        ... arvatenkin naisen kommentti...tunnistaa yleensä ensimmäisenä siitä että puhuu aikuistumisesta... saatan olla väärässä mutta olet jäänyt itse lapsen tasolle:).... nämä ovat numittäin näitä "aikuisten" asioita juurikin...
        Toiseksikin puhut tästä "kolmannesta" pyörästä uhrina?....
        Näitä uusia tyttöystäviä on tullut kyllä nähtyä lapsuudessa ja voin vannoa ettei kyseessä ole olleet mitkään "uhrit".... Sen verran on ollut määrätietoista toimintaa!!!
        Valhe on eri asia mutta sekoitat nyt omat moraaliset pelkosi asiaan johon sisältyy lukuisia tarinoita... mahdatkohan itse kuitenkin fantasioida moisia asioita?... no et tietenkään ja jos fantasioit niin se on eri asia kuin niiden tekeminen...
        ... hieno veto tuo pikku-Ville...heh heh


    • ÄLLITÄLLI

      Ihan sama mitä teet ja touhuat, kunhan muistat sellaisen pikkujutskan, kun alat seurustelemaan "oikeasti" eli löydät sellaisen ihmisen mikä kolahtaa, niin muista kertoa hänelle rehellisesti tästä harrastuksestasi. Harvassapa taitaa sinunlaisesi jakorasiat olla ihan oikeassa elämässä. Toivottavasti petyt oikein kunnolla. Sinunlaisesi ihmiset ovat henkisesti lapsen asteella ja narsistisen itserakkaita. Muista että kyllä elämä opettaa.

    • nounounounou

      Tuollainen on OK vain, jos molemmat suhteen osapuolet ovat samoilla linjoilla ja se tehdään avoimesti. Ei toista saa kuitenkaan pettää, se on liian väärin minun oikeustajulleni...

    • Poliitikan tutkija1

      Vihreät ,demarit vasemmisto, ruotsalaisen kansanpuolueen kannattajat suosivat jo moniavioisuutta ja nykyisin myös kokoomuksessa on samanlaisia äänenpainoja. Jos tämä antikristiilnen hallitus saa jatkaa, niin varmaan näin tapahtuukin ja jumalattomuus rehottaa.

    • erfgsdfgsdfgtrghjtyj

      Naiset pettää joka tapauksessa kysymys on vaan enään että petätkö itse vai et?

    • Niin.

      Jos parisuhteessa on ongelmia niin siitä ei auta,kun puhua kumppaninsa kanssa ja tehdä jotain jännittävää yhdessä. Siinä tilanteessa ei mennä heti jonkun toisen naisen/miehen luo,kun oma suhde on surkea ja ei osata tehdä asian suhteen mitään, vaan käydään panemassa muita ihmsiä! Se ei ainakaan sitä parisuhdetta paranna.. Onnekseni olen ollut aina kumppanilleni uskollinen ja en ole koskaan toisten miesten luo mennyt,kun suhteessa on mennyt huonosti vaan puhunut ongelmista kumppanilleni ja on tehty asian eteen töitä,että parisuhde kestää, koska molemmat toisiamme kovasti rakastamme... Kyllä ne parisuhteet kestää,jos osaa suhteen eteen tehdä jotain, eikä vain murjottaa,kun se menee huonosti!

    • JK

      NIINKÖ

    • riina*

      Harva parisuhde toimii avoimuuden periaatteella. Eli uskalletaan puolin jos toisin puhua puolisolle tunteista, ajatuksista, toiveista jne. Joskus tai useinkin muistetaan antaa kumppanille palautetta suhteen epäkohdista ja asioista joihin haluaa muutosta. Harvemmin annetaan myönteistä palautetta. Veikkasin, että se on parisuhteiden suurin kompastuskivi. Hankalaksi suhde menee myös, jos itse arvostaa esim. seksiä yli kaiken ja samalla tietää, ettei se puolisoa kovin kiinnosta.

      Parisuhde on jatkuvaa tasapainoilua. Parisuhde on myös ainoa tapa oppia elämästä ja etenkin itsestä jotain vähänkin henkevämpää, syvällisempää. Sivusuhteissa tämä ei ole mahdollista, koska sen pitää olla helppo juhlasuhde, tai mielenkiintoinen kokeilusuhde.

      Sanoisin, että parisuhteen eri aikakausina sen osapuolet toivovat ja odottavat suhteelta ihan erilaisiakin asioita. Itse en liputa sivusuhteiden puolesta, mutta ymmärrän kyllä niiden olemassaolon. Kolmanneksi pyöräksi en kyllä ikinä alkaisi. Yäk sentään :). Kaikki parit, jotka ovat paljastaneet suhteensa 3. pyörän, ovat sittemmin eronneet. Myös ystävillä ja tuttavilla samanlaisia kokemuksia.

    • Aika kalliiksi se tulisi, ellei sitten ottaisi siitä sivusuhteilusta provikkaa tai pääsisi siinä ilmaiseksi. Varsinkin, jos siinä varsinaisessa suhteessa hoidettaisiin arki, perhe-elämä ja työt, vasta sivusuhteessa juhla, lahjonta ja kalliit ulkoruokailut. Kuulostaisi kuitenkin melko epäreilulta sen varsinaisen parisuhteen toisen osapuolen kannalta.

      Koen, että ystävyys on hyvä lähtökohta ihmisten välisille suhteille. On kyse sitten miehen ja miehen, miehen ja naisen, naisen ja naisen välisestä suhteesta. Parisuhteen ja seksin tarve muuttaa asioita radikaalisti. Ne kuuluvat ihmisluontoon, mutta tuo tarve voi olla sikäli pakottava, että on valmis vetämään useampaa roolia ja vakuuttamaan rakkautta tietämättä rakkaudesta mitään. Mielistely sen vuoksi, että ihmiset pysyisivät rinnalla, saisi "rakkautta" ja seksiä, voi lopulta johtaa siihen, ettei ihminen koskaan pääse kunnolla tutustumaan itseensä tai ihmisiin, joiden kanssa aikaansa viettää ja sormuksia vaihtaa. Lisäksi mitä useampia ihmisiä on, joista voi olla tyytymätön, sitä todennäköisempää on se, että aletaan vertailla. Rakkaus ei kestä vertailua, kenties ne lukuisat sivu(seksi)suhteet kestävät, koska ne ovat yleensä kohtuullisen lyhyitä.

      Tunteet eivät ole yksinkertainen asia. Nähdäkseni se on kuitenkin sellainen osa-alue inhimillisessä elämässä, jonka kanssa ihmisten täytyy tulla toimeen. Rakastumiselle on kulttuurisesti annettu lähes myyttinen merkitys. Samaa kastia ovat romantiikka ja erotiikka. Rakkauden, romantiikan ja seksin on oltava jotakin paljon enemmän. Niiden on lähinnä räjäytettävä tajunta, jotta voidaan puhua tosirakkaudesta tai -erotiikasta (intohimosta). Se mikä usein unohdetaan on se, että tuo kaikki on ihmisyksilön korvien välissä. Niin nopeasti kuin nuo tunteet voivat tulla, ne voivat kadota ja muuttua valtaviksi pettymyksiksi.

      Tästä näkökulmasta puhtaat yhden yön seksisuhteet ovat melko vaarattomia. Ne ovat kuin jäätelöpuikot, joita voi huoletta maistella. Jos jostakin ei tykkää, voi vaihtaa toiseen. Mutta seksi ei silloin ole paljoa muuta kuin "jäätelöpuikko", kulutustuote, jonka voi sysätä sivuun, jos ei miellytä. Nykymaailmassa "rakkaus" on hyvin lähellä tällaista kulutustuotteen leimaa. Jos parisuhteessa (ei rakkaus tai seksi toimi), on ikään kuin ihan luvallista ja jopa suotavaa etsiä rakkautta ja seksiä jostakin muualta. Välittämättä siitä, mitä tämä itselleen luvan antanut tunteilleen ja läheiselleen tekee.

      Rakastava ihminen toimii parisuhteessa kuin ystäviensä kanssa. Parisuhteessa voidaan helposti jättää kertomatta nuo sivusuhteet, mutta ystävälle niistä voidaan avautua. Kertoa kaikista parisuhteessa olevista ongelmista. Vaikka kenties ongelmista tulisi keskustella juuri sen ihmisen kanssa, jonka kanssa niitä ongelmia on. Jos keskustelu on mahdotonta, silloin todennäköisesti ollaan parisuhteessa väärän ihmisen kanssa, tai oma asennoituminen on väärä, tai on tunnepuolisesti epäkypsä ja epäluotettava.

      Itselleni mitkään lyhytaikaiset jutut eivät toimi, enkä kykenisi elämään parisuhteessa kahden ihmisen kanssa. Se olisi yksinkertaisesti mahdotonta, koska hajoaisin todennäköisesti tunnepuolisesti pahanlaisesti (aiemmista kokemuksistani päätellen). Tuo hajoaminen on mahdollista muillakin ihmisillä, mutta jälleen omaan historiaani nojaten sanoisin, etteivät ihmiset välitä tai tunnista tunteitaan. He antavat itsensä ja läheistensä hajota. Pahimmassa tapauksessa he etsivät sivusuhteita sillä verukkeella, että oma kumppani on saamarin tylsä, vaikka itse olisivat kaksinverroin tylsempiä ja epäuotettavia. Syyn sysääminen toiselle on oman vastuun pakenemista ja se ei tee yhdestäkään suhteesta toimivaa. Siksi eläköön kukin haluamallaan tavalla, mutta kantakoon vastuunsa teoistaan ja valinnoistaan. Niistä ei voi ketään muuta syyttää.

      • 50 v akka

        Todella hienoa tekstiä ja pitkälle ajateltua. Mieheni ehdotti minulle muutama viikko sitten "vapaata" avioliiittoa. Sehän tarkoittaa sitä, että hän on vapaa ja minä huolehdin perheestä ja jopa niistä puhtaista vaattteista. Kysyinkin häneltä, että tiedätkö sinä mitä tällä meille teet? Hän vastasi, että tietää ja se pelottaa. Meillä ei sinänsä toimi tuo "vapaus", koska hän on hyvinkin mustasukkainen ja minua ei jostain syystä kiinnosta tällä hetkellä kukaan vieras mies! No, hän saa mitä haluaa ja sitten katsotaan mitä minusta ja tunteistani on jäljellä... Ei se minullekaan helppoa ole.


      • 50 v akka kirjoitti:

        Todella hienoa tekstiä ja pitkälle ajateltua. Mieheni ehdotti minulle muutama viikko sitten "vapaata" avioliiittoa. Sehän tarkoittaa sitä, että hän on vapaa ja minä huolehdin perheestä ja jopa niistä puhtaista vaattteista. Kysyinkin häneltä, että tiedätkö sinä mitä tällä meille teet? Hän vastasi, että tietää ja se pelottaa. Meillä ei sinänsä toimi tuo "vapaus", koska hän on hyvinkin mustasukkainen ja minua ei jostain syystä kiinnosta tällä hetkellä kukaan vieras mies! No, hän saa mitä haluaa ja sitten katsotaan mitä minusta ja tunteistani on jäljellä... Ei se minullekaan helppoa ole.

        Nähdäkseni tuollainen "vapaa" suhde voi toimia vain niin, että molemmat ovat vapaita. Eli tässä yhteydessä voisit aivan huoletta sanoa, että kun miehesi haluaa vapautta, hän vapauttaa sinut. Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kaikki ne velvollisuudet, joita olet tähän mennessä hoitanut, miehesi saa hoidettavakseen. Mitä tähän pakettiin tarkalleen kuuluisi?

        Tällainen paketti käsissään miehesi saattaisi joutua arvioimaan uudelleen vapautta ja sen merkitystä. Niin nuorille kuin vanhemmille tuntuu joskus olevan vaikea ymmärtää, että kaikki se valinnanvapaus ja vapaus tehdä "mitä lystää" tarkoittaa käytännössä suurempaa vastuuta. Vaikkei puhuttaisi sanaakaan rahasta, mikään ei tule lopulta ilmaiseksi. Jos sosiaaliset suhteet eivät kärsi, terveys voi kärsiä ja ihminen voi ottaa todella suuria riskejä saadakseen edes hetken nautinnon, ajatukset pois arkisista asioista, työstressistä jne. Tämä ei koske pelkkiä parisuhteita.

        Sitten vielä nuo tunteet. Olen kuullut kyllästymiseen asti siitä, että seksi on mahdollista ilman tunteita. Himo, jännitys, nautinto ja huumaantuminen (hullaantuminen himosta) lienevät tunteita. Lisäksi seksiin ajavat yleensä puutteen, tarpeen, halun tunteet, joten seksi on täynnä erilaisia tunteita, vaikka ne eivät kohdistuisi toisessa ihmisessä mihinkään muuhun kuin hänen kehoonsa. Parhaimmillaan ne tunteet voivat kohdistua vain omaan haluun ja se toinen ihminen on käytännössä sivuseikka, kunhan siinä on sopivat reiät tai tapit (itse)tyydytystä varten.

        Kaikenlainen vapaa- tai sivusuhteilu on omilla ja muiden ihmisten tunteilla pelaamista. Asioista pitäisi kyetä keskustelemaan ja pelisäännöistä sopimaan. Valitettavan usein vain tilanne on se, että yksi haluaa pelata omilla pelisäännöillään, eikä oikein ymmärrä sen toisen osapuolen kantoja. Jos toinen alistuu sen ensimmäisen pelisääntöihin, suhde ei yleensä tule enää ongelmitta toimimaan. Seurauksena voi olla muitakin sosiaalisia ongelmia kuin vain ero.

        Itse viheltäisin pelikatkon ja pistäisin ihmiset keskustelemaan keskenään suhteensa tulevaisuudesta, tunteista ja motiiveista, jotka ovat ajaneet ajatuksiin sivu- tai vapaasuhteilusta. Alhaista on, ettei näistä asioista käydä keskustelua, vaan pelataan omilla säännöillä toisen selän takana. Alhaisempaa on, ettää kun keskustellaan, vapautta kaipaava alkaa syytellä toista osapuolta. Ottaen huomion sen, että kyseinen osapuoli on saattanut uhrata aika tuntuvan osan elämästään pesemällä ensimmäisen vaatteet, hoitamalla lapset, jne.

        Vapaus on vastuullista. Tiedän, ettei tilanteesi ole helppo. Tällaisissa tilanteissa suosittelisin tekemään oman valinnan ennen kuin mies ehtii toteuttaa "vapauttaan". Oma haasteensa on tuo mustasukkaisuus ja mahdollinen taloudellinen riippuvuus/sitoutuminen mieheen. Toivottavasti kuitenkin jonkinlaisen ratkaisun löydät, joka veisi sinua (ja/tai suhdettanne) eteenpäin.


      • 50 v akka
        morpheuz kirjoitti:

        Nähdäkseni tuollainen "vapaa" suhde voi toimia vain niin, että molemmat ovat vapaita. Eli tässä yhteydessä voisit aivan huoletta sanoa, että kun miehesi haluaa vapautta, hän vapauttaa sinut. Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että kaikki ne velvollisuudet, joita olet tähän mennessä hoitanut, miehesi saa hoidettavakseen. Mitä tähän pakettiin tarkalleen kuuluisi?

        Tällainen paketti käsissään miehesi saattaisi joutua arvioimaan uudelleen vapautta ja sen merkitystä. Niin nuorille kuin vanhemmille tuntuu joskus olevan vaikea ymmärtää, että kaikki se valinnanvapaus ja vapaus tehdä "mitä lystää" tarkoittaa käytännössä suurempaa vastuuta. Vaikkei puhuttaisi sanaakaan rahasta, mikään ei tule lopulta ilmaiseksi. Jos sosiaaliset suhteet eivät kärsi, terveys voi kärsiä ja ihminen voi ottaa todella suuria riskejä saadakseen edes hetken nautinnon, ajatukset pois arkisista asioista, työstressistä jne. Tämä ei koske pelkkiä parisuhteita.

        Sitten vielä nuo tunteet. Olen kuullut kyllästymiseen asti siitä, että seksi on mahdollista ilman tunteita. Himo, jännitys, nautinto ja huumaantuminen (hullaantuminen himosta) lienevät tunteita. Lisäksi seksiin ajavat yleensä puutteen, tarpeen, halun tunteet, joten seksi on täynnä erilaisia tunteita, vaikka ne eivät kohdistuisi toisessa ihmisessä mihinkään muuhun kuin hänen kehoonsa. Parhaimmillaan ne tunteet voivat kohdistua vain omaan haluun ja se toinen ihminen on käytännössä sivuseikka, kunhan siinä on sopivat reiät tai tapit (itse)tyydytystä varten.

        Kaikenlainen vapaa- tai sivusuhteilu on omilla ja muiden ihmisten tunteilla pelaamista. Asioista pitäisi kyetä keskustelemaan ja pelisäännöistä sopimaan. Valitettavan usein vain tilanne on se, että yksi haluaa pelata omilla pelisäännöillään, eikä oikein ymmärrä sen toisen osapuolen kantoja. Jos toinen alistuu sen ensimmäisen pelisääntöihin, suhde ei yleensä tule enää ongelmitta toimimaan. Seurauksena voi olla muitakin sosiaalisia ongelmia kuin vain ero.

        Itse viheltäisin pelikatkon ja pistäisin ihmiset keskustelemaan keskenään suhteensa tulevaisuudesta, tunteista ja motiiveista, jotka ovat ajaneet ajatuksiin sivu- tai vapaasuhteilusta. Alhaista on, ettei näistä asioista käydä keskustelua, vaan pelataan omilla säännöillä toisen selän takana. Alhaisempaa on, ettää kun keskustellaan, vapautta kaipaava alkaa syytellä toista osapuolta. Ottaen huomion sen, että kyseinen osapuoli on saattanut uhrata aika tuntuvan osan elämästään pesemällä ensimmäisen vaatteet, hoitamalla lapset, jne.

        Vapaus on vastuullista. Tiedän, ettei tilanteesi ole helppo. Tällaisissa tilanteissa suosittelisin tekemään oman valinnan ennen kuin mies ehtii toteuttaa "vapauttaan". Oma haasteensa on tuo mustasukkaisuus ja mahdollinen taloudellinen riippuvuus/sitoutuminen mieheen. Toivottavasti kuitenkin jonkinlaisen ratkaisun löydät, joka veisi sinua (ja/tai suhdettanne) eteenpäin.

        Sinulla on kamalan paljon samanlaisia ajatuksia, kuin minullakin. Minä en varmaankaan tämän "vapaan" jakson jälkeen osaa suhtautua "normaalisti" mieheeni. Pelisäännöthän meillä olivat "selvät". Meillä oli tämä pettäminen kartalla jo viisi vuotta sitten ja sen jälkeen uskoin ja toivoin.. Tyhmä kun olin! Minä en vain osaa ajatella, että molemmilla on se vapaa elämä. Ja pelkään koko ajan, hänellähän on nyt kaikki, nin kuin hän toivoo. Entä sitten kun hän tulee talveksi kotiin ja jos minä sanoisin, että nythän minä voin mennä??? Ja minä hölmö en edes halua mennä! Mutta suhtautuminen mieheenikin on muuttunut aivan totaaalisesti! Hitsi, että olen hukassa!


      • 50 v akka kirjoitti:

        Sinulla on kamalan paljon samanlaisia ajatuksia, kuin minullakin. Minä en varmaankaan tämän "vapaan" jakson jälkeen osaa suhtautua "normaalisti" mieheeni. Pelisäännöthän meillä olivat "selvät". Meillä oli tämä pettäminen kartalla jo viisi vuotta sitten ja sen jälkeen uskoin ja toivoin.. Tyhmä kun olin! Minä en vain osaa ajatella, että molemmilla on se vapaa elämä. Ja pelkään koko ajan, hänellähän on nyt kaikki, nin kuin hän toivoo. Entä sitten kun hän tulee talveksi kotiin ja jos minä sanoisin, että nythän minä voin mennä??? Ja minä hölmö en edes halua mennä! Mutta suhtautuminen mieheenikin on muuttunut aivan totaaalisesti! Hitsi, että olen hukassa!

        Eihän se lähtö itsestäänselvää ole. Kuten ei ole sekään, että pelisäännöt olisivat selvät, vaikka niitä olisi selvitetty. Ihmismuisti on lopulta aika huono.

        Kuitenkin sanoisin, että sinustahan se tuossa tilanteessa on kiinni, mitä teet. Jos kärsit tilanteesta, turhaan lisäät kärsimystäsi hyväksymällä sen, mitä miehesi tekee. Ehkä joskus muinoin se oli normaalimpaa, kun avioliitossa oltiin kunnes kuolema korjaa. Minkä vuoksi ehkä useat avioliitot sitten päättyivät ennenaikaiseen kuolemaan. Vapaudesta tehdä mitä lystää maksettiin silloin aika kovaa hintaa nykyisiin avioeroihin verrattuna.

        Nähdäkseni voit mennä silloin kuin haluat. Toista ihmistä ei voi omistaa. Jokainen meistä on vapaa. Se on tosiaan ongelma, jos ei ymmärrä lähteä. Siihen ei taas sitten auta mikään muu kuin lähteminen. Se päätös kai sitten syntyy aikanaan, jos on syntyäkseen.


      • joelboy1

        Hienoa , tunteikasta ja rehellistä puhetta!!!! Miettikääpä tätä puheenvuoroa!!!


    • boringboring

      "Sivusuhde puolesta/vastaan". Mielestäni tuossa on kyse ns. avoimesta suhteesta. Avoin suhde puolestaan pelittää tasan niinkauan kuin jompikumpi löytää oikean rakkauden. Ihmisen, jonka kanssa vuorovaikutus toimii ja jonka kanssa jaetaan asioita. Jonka kanssa ei tarvitse pelätä. Pisti silmään kirjoituksesi parikin kohtaa, jossa pelättiin kumppanin halveksuntaa. Eihän suhde onnistu millään tasolla, jos siinä pitää pelätä, mitä tahansa, saati toisen halveksuntaa.

      Et jättänyt vakisuhteen "tehtäväksi" mitään muuta kuin arjen. Kuka jaksaa jatkaa vakisuhdetta pelkän arjen vuoksi? Vakisuhteesta tulikin tässä mieleen lähinnä kämppissuhde. Asutaan yhdessä ja hankitaan seksisuhteet juhla toisaalta. Sen mitä "vieraissakäynniltä" aikaa jää, jaetaan kämppiksen kanssa "arkena". Boring.

      • Sinäkin olet osaltasi täysin oikeassa! Tietysti minua pelottaa kun mieheni mielestä tämä meidän tilanteemme on kokonaan minun syyni ja oikeuttaa hänet vaatimaan vapaata avioliittoa. Uskon kuitenkin, että jos hän olisi elänyt meidän elämämme minun osaltani, niin ehkä ajatusmaailma olisi erilainen. Olen varmaankin palvellut hänet ja lapsemme liiankin hyvin. Perhe ja aviomies ovat olleet minulle tärkein asia elämässä. Ehkä olen sitten unohtanut itseni... Se varmaankin on boring. Vaihdoin nimimerkkiä:)
        T: Entinen 50 v akka


      • marjo*
        vivodenuevo kirjoitti:

        Sinäkin olet osaltasi täysin oikeassa! Tietysti minua pelottaa kun mieheni mielestä tämä meidän tilanteemme on kokonaan minun syyni ja oikeuttaa hänet vaatimaan vapaata avioliittoa. Uskon kuitenkin, että jos hän olisi elänyt meidän elämämme minun osaltani, niin ehkä ajatusmaailma olisi erilainen. Olen varmaankin palvellut hänet ja lapsemme liiankin hyvin. Perhe ja aviomies ovat olleet minulle tärkein asia elämässä. Ehkä olen sitten unohtanut itseni... Se varmaankin on boring. Vaihdoin nimimerkkiä:)
        T: Entinen 50 v akka

        Sinun syysi on ainoastaan se, että jatkat liittoasi miehen kanssa, joka ei välitä sinusta. Tärkeintä olisikin, että itse välittäisit itsestäsi ja rakastaisit itseäsi. Olet sen ansainnut kaikkien näiden vuosien jälkeen, kun olet unohtanut itsesi ja asettanut perheen/aviomiehen itsesi edelle. Eikö olisi jo aika siirtyä uuteen elämään ilman miestäsi? Suomessa ei ole kukaan taloudellisesti riippuvainen puolisostaan. Itse olen vielä sitämieltä että mielenrauhasta kannattaa maksaa :).

        Miehesi pistää sinua ihan 6-0 vaatimalla vapaata liittoa. Ryhdistäydy nyt, älä ole nynny. Joko alat todella elää vapaasti, ihan kuin miestäsi ei olisi olemassakaan (kunhan muistaa antaa sinulle osuutesi palkkapussistaan!). Tai sitten eroat ja järkkäät elämäsi omin päin. Siinä voikin olla sinulle tekemistä kerrakseen. Veikkaan ettet kovin helposti keksi mitä loppuelämältäsi haluat. Toivotaan, että olen väärässä :).


      • marjo*
        vivodenuevo kirjoitti:

        Sinäkin olet osaltasi täysin oikeassa! Tietysti minua pelottaa kun mieheni mielestä tämä meidän tilanteemme on kokonaan minun syyni ja oikeuttaa hänet vaatimaan vapaata avioliittoa. Uskon kuitenkin, että jos hän olisi elänyt meidän elämämme minun osaltani, niin ehkä ajatusmaailma olisi erilainen. Olen varmaankin palvellut hänet ja lapsemme liiankin hyvin. Perhe ja aviomies ovat olleet minulle tärkein asia elämässä. Ehkä olen sitten unohtanut itseni... Se varmaankin on boring. Vaihdoin nimimerkkiä:)
        T: Entinen 50 v akka

        Ai joo. Piti vielä sanomani, että olet liitossasi antajan roolissa, miehesi on ottaja. Tämä asetelma on erittäin haitallinen terveydentilasi kannalta. Kuten sanottu. pidä huolta itsestäsi, sitä ei kukaan muu tee puolestasi.


    • ...........

      Tuntuisi oudolta, että parisuhteessä pitäisi pelätä toisen halveksuntaa. Ennemmin pelkäisin sitä sivusuhteessa. :D

      • Kyllä sitä pelkää, kun ne sivusuhteet ovat niin paljon parempia, kunhan ne vain paljastuvat. Sitten pelätään, että milloin käsken hänen lähteä???? Kyllähän minä lähtisinkin, mutta taloudellinen riippuvuus on liian vahva terveydentilanteeni vuoksi. Ennen sairastumistani ansaitsin enemmän, kuin mieheni. Sekin oli liikaa ja nyt kun en ansaitse, niin sekin on liikaa hänelle.


    • marjo*

      Mikä se "liiton kivijalka" on? Eli se miksi parisuhdetta täytyisi pitää kunnossa? Vähän vaikuttaa siltä, että liputat sivusuhteiden puolesta, mutta täysin parisuhteen kustannuksella. Jos parisuhteessa ei jaeta mitään, pelätään paljastamasta itsestä liikaa puolison halveksuntaa, ei tunneta itseä halutuksi, ei tulla puolison taholta hemmotelluksi yms. niin eihän se hertsileijaa sentään mikään parisuhde ole!Parisuhde perustuu mielestäni juuri jakamiseen. Siihen, että jaetaan arki ja juhla. Molemminpuolisesti vaihdetaan ajatuksia, kerrotaan tunteista. Tullaan myös hyväksytyksi sellaisenaan, vaikka kumppani ei ole aina samaa mieltä kaikesta eikä välttämättä edes ymmärrä. Vuorovaikutus, kohtaaminen ja kontakti on pääasia.

    • Säälittäviä akkoja

      Jei..Tyhmät akat ovat paksuna ja tulevaisuus niin pielessä:D Lutkat täällä kertoo miten se muna maistuu ja lutkia ovat. Huorislehmät määkii täällä, sääliksi käy lapsianne:D:D:D Sitten teille tulee omien miehienne kanssa avioerot ja ne löytävät uudet hehkeät me namu naiset. Me viedään miehet teiltä, kun raivoatte ja nalkutatte katkerina, me astutaan peliin ja kurrr viedään ne naps nenän edestä, mites olikaan se seksin laita, kun lapsi huutaa yöllä ja khih teitä väsyttää ja raivoatte miehillenne ja ne lähtee pettää teitä uhkeiden naisten kanssa. Sellaisia ne miehet ovat.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3411
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      173
      1449
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1112
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      795
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      739
    Aihe