Risto Isomäki

LukijaM1977

Minulle iski tässä nyt lukemisvaihe päälle ja olen alkanut lainaamaan kirjaston kirjahyllyistä (scifi -puolelta) kirjoja arvalla. Meinasin alkaa vaikka suoraan A:n kohdalta ja käymään aakkoset läpi ja lukea koko hyllyn kaikki kirjat ajan mittaan!

Mutta oli pakko tämä suomalainen kirjailija, Risto Isomäki, tsekata ensin ja onpa muuten hyvä! Lainasin saman tien neljä ekaa kirjaa:

Kristalliruusu (novellikokoelma, 1991)
Gilgamesin Tappio (1994)
Pimeän Pilven Ritarit (1997)
Herääminen (2000)

Olen nyt lukenut tuon kirjan, kun Gilgamesin Tappio ja olipas hyvä! Ympäristötieteilijänä Risto Isomäki tuo kirjoihinsa luontoa ja sitä kuinka ihmiset tuhoavat luontoa ja mitä seurauksia siitä saattaa olla. Gilgameshin tappio oli varsin mielenkiintoinen. Itse asiassa sen idea muistuttaa hieman parin vuoden takaisita Avatar -elokuvaa. Mutta kirjassa on useampi planeetta Maapallon lisäksi ja niissä tapahtuu luonnossa mielenkiintoisia juttuja...Planeetat sitten ovatkin soluja suuremmale älylle....! Suosittelen lukemaan!

Lainasin vielä Greg Bearin Darwinin Radio - kirjan. Sekin vaikuttaa aika hienolta, vaikka Bear kirjoittaakin vähemmän vauhdikkaasti ja lukeminen on hitaampaa, mutta juoni on mielenkiintoinen kirjassa ja tokihan se pitää lukea loppuun.

Lee Childin eka Jack Reacher -kirja, Tulilanka, tuli lainattua myös, mutta se kuuluu tuonne jännityspuolelle joten siitä ei sen enempää.

Lukuvaihe päällä joo ja aika kuluu hyvin. Onneksi on viikonloppu ja saa lukea koko päivän! Isomäen kirjat meinasin lukea nyt kaikki joita löydän, sen jälkeen ehkä alan tämän aakkosjärjestyksessä lukemisoperaation! Saas nähdä mitä herkkuja löytyykään..Asimovia olen jo vähän itseasiassa joskus lukenutkin sekä Arthur C. Clarkea. Pitää palauttaa mieleen tarinat lukemalla uudestaan!

Eipä tässä kummempia! Lukemisiin!

0

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

        Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
        Maailman menoa
        203
        4872
      2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

        On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
        Maailman menoa
        281
        2997
      3. 134
        1777
      4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

        Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
        Sinkut
        225
        1592
      5. Luovutetaanko nainen?

        En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
        Ikävä
        67
        1431
      6. J-miehelle toivon

        Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
        Ikävä
        84
        1206
      7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

        Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
        Ikävä
        64
        1154
      8. By the way, olet

        mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
        Ikävä
        75
        1139
      9. Haluatko S

        vielä yrittää?
        Ikävä
        59
        1107
      10. Onko kaivattunne suosittu?

        Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
        Ikävä
        77
        1092
      Aihe